Olen aloitteleva pelaaja ja tarkoitus olisi saada lähelle 1500pts armeijaa.
Tarttisin vähän vinkkejä ja huomautuksia tästä listasta. Jos jokin tässä listassa hämää niin huomauttakaa ihmeessä.
Hevospoppoota en halua armeijaani koska en vain yksinkertaisesti pidä niistä.
Lords & Heroes:
Tästä en ole varma, mutta koska tämä armeija olisi alaston taioille niin
luultavasti Spellweaver tai Spellsinger ?
Spellweaver 215pts
tai Spellsinger 90pts
Core:
12x Dryads 144pts
12x Dryads 144pts
16x Glade Guard 192pts
halusin enemmän dryadeja koska minusta ne ovat aivan mahtavia core joukoiksi
Special:
10x Wardancer 180pts
vahvistuksena esim. tree kineille
4x Tree Kin 260pts
just näitä "wnb-ogreja". Ottaa lämpimästi vastaan kaikki kovemmat yksiköt
Rare:
joko 8xWaywatchers 192pts
tai sitten Treeman 285pts
harmittaa että ostin jo noi waywatcherit valmiiksi koska tuntuu, että
Treeman on ihan ehdoton Welffeille ? Toisaalta Lethal Shotilla saa kiusattua tarpeeksi vastustajaa
Toivottavasti jotain mielipiteitä teiltä löytyy :) olen amatööri tämmöisissä joten pientä väljyyttä löytyy listassa.
Wood Elf n.1500pts
Re: Wood Elf n.1500pts
No lord tason characterin saat ottaa vasta 2000pts peliin, joten 1500pts pelissä saat käyttää vain heroja. Joten siinä mielessä ei ole vaikeaa päättää että otatko weaverin vai singerin. Mutta suosittelen että otat tavallisen noblen ton singerin lisäksi. Sille sitten joku mieleinen geari ja hoda mukaan. Tai sitten toinen spellsingeri jos haluat enemmän taikaan painottua.
Tee semmoinen muutos että pudota 6 tai ainakin 4 glade guardia ja muutama wardancer, sekä 2 tai 3 waywatcheria. Glade guardeja kannattaa pelata 10 tai max 12 yksiköissä. Dryaditkin kannattaa jakaa ennemmin kolmeen 8 yksikköön. Ja kun pudotat tuon weaverin ni sulla on melko kivasti vielä pisteitä käyttämättä. Niillä saat vaikka toisen wardancer poppoon. Tree kinit on melko kalliita hintaansa nähden mutta kyllähän niillä pelaamaan pystyy. Ja spellsingeri haluaa myös jotain upgradeja, tuollaisena se on täysin hyödytön. Ota sille ainakin 2 dispel scrollia. Toinen magia leveli on vähän makuasia. Ei sillä hirveästi tee jos et toista maagia ota, mutta ihan miten haluat.
Tee semmoinen muutos että pudota 6 tai ainakin 4 glade guardia ja muutama wardancer, sekä 2 tai 3 waywatcheria. Glade guardeja kannattaa pelata 10 tai max 12 yksiköissä. Dryaditkin kannattaa jakaa ennemmin kolmeen 8 yksikköön. Ja kun pudotat tuon weaverin ni sulla on melko kivasti vielä pisteitä käyttämättä. Niillä saat vaikka toisen wardancer poppoon. Tree kinit on melko kalliita hintaansa nähden mutta kyllähän niillä pelaamaan pystyy. Ja spellsingeri haluaa myös jotain upgradeja, tuollaisena se on täysin hyödytön. Ota sille ainakin 2 dispel scrollia. Toinen magia leveli on vähän makuasia. Ei sillä hirveästi tee jos et toista maagia ota, mutta ihan miten haluat.
haha, anteeksi. amatöörivirhe :DNo lord tason characterin saat ottaa vasta 2000pts peliin, joten 1500pts pelissä saat käyttää vain heroja
Pitäiskö sitten noilla ylimääräisillä pisteillä hankkia warhawkeja wardancereiden sijaan ? Jos ne olisi napsimassa sitten sotakoneita ja velhoja ?
Onhan ne kalliita, mutta uskon että ne maksaa itsensä takaisin sitten kentällä :) olen muutenkin viehättynyt noihin forest spiritteihin.
Kuulostaa hyvältä !
Joo tosiaan, sitä spellweaveria ei saa 1500 pisteen peliin eli menee ihan spellsingeriksi. Jos tiedät, että on magiaa vastassa niin perusrullakuski (spellsinger kahdella dispell scrollilla) on ihan hyvä.tenteri kirjoitti:Lords & Heroes:
Tästä en ole varma, mutta koska tämä armeija olisi alaston taioille niin
luultavasti Spellweaver tai Spellsinger ?
Spellweaver 215pts
tai Spellsinger 90pts
Toiseksi heroksi itselläni on tapana ottaa se perus-perus alter-noble Hail of doom arrowilla ja helm of huntilla (light armoria & great weaponia unohtamatta.) Se on hyvä hakemaan vastustajan maageja ja sotakoneita.
Dryadit ja glade guardit on hyvää peruskamaa, mutta yksikkökoot kannattaa muuttaa pienemmiksi. Esim. 12x dryadista iskemään pääsee vain se 4 tai 5 joten kannattaa pienentää yksikön kokoa kahdeksaan. Glade guardien kokokin kannattaa olla se ylläkin mainittu 10 tai 12, ja muusikko mukaan.tenteri kirjoitti: Core:
12x Dryads 144pts
12x Dryads 144pts
16x Glade Guard 192pts
halusin enemmän dryadeja koska minusta ne ovat aivan mahtavia core joukoiksi
Wardancerit ovat armeijan kovimmasta päästä olevaa lyöntivoimaa erilaisilla sotatansseillaan. Pienentäisin ehkä nämäkin siihen kahdeksaan, elleivät ole hirveästi osumaa ottamassa. Tree kinejä en ole itse pelannut, mutta ovat varmasti ihan hyviä, itse ottaisin kuitenkin ehkä sen puumiehen näiden tilalle, se ottaa charget vielä mieluummin vastaan ja tekee kaikkea kivaa :) Sekin on toki makuasia, oman mielen mukaan vaan.tenteri kirjoitti: Special:
10x Wardancer 180pts
vahvistuksena esim. tree kineille
4x Tree Kin 260pts
just näitä "wnb-ogreja". Ottaa lämpimästi vastaan kaikki kovemmat yksiköt
Waywatcherit on hyviä, mutta treeman on yksi parhaimpia pelin isoja ököjä, ottaisin ennemmin sen. Ei se treemankaan kuitenkaan nyt ihan ehdoton ole, mutta hyödyllinen ehdottomasti. Kaikkea kannattaa kuitenkin kokeilla pelatessa ja valita sitten itselle mieleisimmät ukkelit.tenteri kirjoitti: Rare:
joko 8xWaywatchers 192pts
tai sitten Treeman 285pts
harmittaa että ostin jo noi waywatcherit valmiiksi koska tuntuu, että
Treeman on ihan ehdoton Welffeille ? Toisaalta Lethal Shotilla saa kiusattua tarpeeksi vastustajaa
Hauskaa näin muuten nähdä uusia welffipelaajia :) Et ole ollenkaan hakoteillä armeijan rakentamisen suhteen. Toivottavasti neuvoista oli jotain hyötyä ja hauskoja hetkiä uuden harrastuksen parissa!
Edit: Kannattaa muuten katsella muidenkin tekemiä welf-listoja. Niistä saa hyviä vertauskohteita & vinkkejä oman armeija rakentamiseen.
Dryadit 8 yksiköihin sekä Glade Guardit 10 yksiköihin, mahdollisen muusikon kera.
Specialeissa itse peluutan mielummin wardancereita (7 yksiköissä muusikolla) mutta tässä listassa warhawks riderit voisi olla parempi vaihtoehto koska wildraidereita ei ole tuomassa liikkuvuutta.
Rare valinta on pitkälti kiinni siitä mitä armeijaa vastaan pelejä pelataan, waywatcherit (näihin ei vihollinen tule osumaan jos pelaa oikein) toki voisi tiputtaa 5 yksilöön jolloin saisit vapailla pisteillä vaikkapa dryadeja lisää. Vaihtoehtoisesti toki noble hodalla yms mukavaa. Treeman myös ihan pätevä valinta kunhan sen saa ajettua vain closikseen asti ilman suuria vahinkoja.
Pää sääntönä welffeillä pitäisin kuitenkin sitä että pelaa core yksikköjä aina minimi koossa. Ei vastustajalle kannata turhia pisteitä antaa.
Specialeissa itse peluutan mielummin wardancereita (7 yksiköissä muusikolla) mutta tässä listassa warhawks riderit voisi olla parempi vaihtoehto koska wildraidereita ei ole tuomassa liikkuvuutta.
Rare valinta on pitkälti kiinni siitä mitä armeijaa vastaan pelejä pelataan, waywatcherit (näihin ei vihollinen tule osumaan jos pelaa oikein) toki voisi tiputtaa 5 yksilöön jolloin saisit vapailla pisteillä vaikkapa dryadeja lisää. Vaihtoehtoisesti toki noble hodalla yms mukavaa. Treeman myös ihan pätevä valinta kunhan sen saa ajettua vain closikseen asti ilman suuria vahinkoja.
Pää sääntönä welffeillä pitäisin kuitenkin sitä että pelaa core yksikköjä aina minimi koossa. Ei vastustajalle kannata turhia pisteitä antaa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
joo tuota olen itsekin ajatellut. alter kindred taitaa olla ainoa hyvä kindred mitä antaa noblelle.Toiseksi heroksi itselläni on tapana ottaa se perus-perus alter-noble Hail of doom arrowilla ja helm of huntilla (light armoria & great weaponia unohtamatta.) Se on hyvä hakemaan vastustajan maageja ja sotakoneita.
pysyn noissa tree kineissä :D periaatteet nääs.Tree kinejä en ole itse pelannut, mutta ovat varmasti ihan hyviä, itse ottaisin kuitenkin ehkä sen puumiehen näiden tilalle, se ottaa charget vielä mieluummin vastaan ja tekee kaikkea kivaa :)
ehkä pistän waywatchereiden tilalle treemanin sitten.
kiitos hirveästi neuvoista :) lisää saa antaa jos jotain tulee mieleen !
tälläinen lista olisi nyt siis:
Lord & Heroes:
Spellsinger
Noble
Core:
8x Dryads
8x Dryads
10x Glade Guard
Special:
8xWardancers
3xWarhawkriders
3xTree kin
Rare:
Treeman
Näyttää aika hyvältä :)
Joo, treekinit on myös erittäin hyviä (alkuperäisen kommentin tarkoitus oli vain saada puumies läpi xD)tenteri kirjoitti:pysyn noissa tree kineissä :D periaatteet nääs.
ehkä pistän waywatchereiden tilalle treemanin sitten.
Uusi lista näyttää oikein hyvältä, se on monipuolinen ja varmasti hauska pelattava. Kerro sitten muutaman pelin jälkeen miten lista pärjäsi. Muokkaat sitä vain vastustajan mukaan, esim. Jos vastassa on kääpiöitä, jotka eivät osaa taikoa, niin rullakuski on tuolloin aika turha ja niin edespäin. Niin ja siitä noblen kindredistä vielä, se Alter tosiaan on ehkä paras, mutta eivät ne muutkaan hyödyttömiä ole, vaikkapa wardancer kindred on hyvä jos laitat noblen wardancer-ryhmään jne. Riippuu ketä vastaan taistelet. "Know youre enemy!" -on ehkä paras neuvo warhammeria pelatessa :p