"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

IG: Master of ordnance

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Roizo

IG: Master of ordnance

Viesti Kirjoittaja Roizo »

Noniin, nyt kun ihmisillä on ollut aikaa kokeilla eri muotoisia listoja, niin ehkäpä olette tätäkin heppua peluuttaneet. Millaisia kokemuksia?
Ukkohan maksaa varsin vähän pisteissä, mutta toisaalta CCS joutuu olemaan paikallaan mikäli haluaa kaikki kudit avukseen.

Lisäksi voi kirjoitella vapaamuotoista vertailua muihin advisoreihin nähden :>
"Pain is an illusion of the senses, despair is an illusion of the mind."
Kaapelikala

Re: IG: Master of ordnance

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Ampuu, istuu ja tekee pahaa jälkeä. En ole itse pelannut, mutta kyllä se random ordnance ase on ihan kiva jalkaväellä. Istuu siellä jonkun tulitukiryhmän takana ja ampuu pommeja taivaalta. Myös taksista voi ampua, jos en aivan väärin muista.
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Itse en ole MoO:sta pitänyt. Liian epätarkka. Tosin ei kyllä maksa paljoa, mutta mieluummin käytän pisteet johonkin muuhun.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Haizelhoff
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Haizelhoff »

Kyllähän se master of ordance varmasti pisteet saa takaisin, mutta aina ei ole kyse siitä. Itse en käyttäisi, kannattaa mieluummin hyödyntää sen company command squadin parempaa BS:ää sellaisissa pienemmän ROF aseissa, kuten lassoissa.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Lassot tekevät komentoryhmästä liian hyvän kohteen. Tarkoitus on näillä kuitenkin ensisijaisesti jakaa "bring it down" komento sekä rallyta yksiköitä eikä niinkään tappaa mitään. Master of ordance toimii tähän tarkoitukseen hyvin koska ampuu kauas ja on sen verta random ettei sitä yleensä pidetä suurena uhkana. Itse käytän tämän lisäksi mortaria, joihin olen kyllä iloisesti yllättynyt kun taas master of ordance on aivan liian epätarkka tehdäkseen paljoa vahinkoa pieniin armeijoihin (eri asia on puolet kentästä peittävä nidi armeija jossa ei ole mitään väliä minne osuu kun aina jotain kuolee).
Sami Jumppanen

Re:

Viesti Kirjoittaja Sami Jumppanen »

Z7-852 kirjoitti:Lassot tekevät komentoryhmästä liian hyvän kohteen. Tarkoitus on näillä kuitenkin ensisijaisesti jakaa "bring it down" komento sekä rallyta yksiköitä eikä niinkään tappaa mitään. Master of ordance toimii tähän tarkoitukseen hyvin koska ampuu kauas ja on sen verta random ettei sitä yleensä pidetä suurena uhkana. Itse käytän tämän lisäksi mortaria, joihin olen kyllä iloisesti yllättynyt kun taas master of ordance on aivan liian epätarkka tehdäkseen paljoa vahinkoa pieniin armeijoihin (eri asia on puolet kentästä peittävä nidi armeija jossa ei ole mitään väliä minne osuu kun aina jotain kuolee).
Laita sinne ryhmään camot mukaan, niin kestävät enemmän. Ja jos sinä otat sinne kaikki advisorit, niin siellä on tarpeeksi woundeja, että se porukka kestää vuoron pari (sen jälkeen vastustaja kyllästyy ampumaan maalia johon ei oikein tuli tehoa). Mortareita kannattaa toki viljellä, lätyistä on aina hyötyä, mutta itse laittaisin niitä HWT:ksi ja sijoittaisin sen porukan jonnekin piiloon, kantamaahan niillä on.
Z7-852

Re: Re:

Sami Jumppanen kirjoitti:Laita sinne ryhmään camot mukaan, niin kestävät enemmän. Ja jos sinä otat sinne kaikki advisorit, niin siellä on tarpeeksi woundeja, että se porukka kestää vuoron pari (sen jälkeen vastustaja kyllästyy ampumaan maalia johon ei oikein tuli tehoa). Mortareita kannattaa toki viljellä, lätyistä on aina hyötyä, mutta itse laittaisin niitä HWT:ksi ja sijoittaisin sen porukan jonnekin piiloon, kantamaahan niillä on.
Hirvittävä hinta tulee tälläiselle ryhmälle, joka ei loppujen lopuksi kuitenkaan kestä paljoa mitään. Keskikova coveri ei kestä kovin kauaa kun T on alhainen tai kun vihollinen tuleekin podilla siihen viereen liekinheittimen kanssa. Noin kalliin ryhmän ottaa ilomielin pois kentältä nopeasti.
Mortareita ei myöskään loppujen lopuksi kovin kaukana piilossa voi pitää koska kantamaa ei todellakaan ole paljoa. Lascannonissa on enemmän, mutta sitä ei taas voi kaaressa ampua.
Sami Jumppanen

Z7-852 kirjoitti:
Sami Jumppanen kirjoitti:Laita sinne ryhmään camot mukaan, niin kestävät enemmän. Ja jos sinä otat sinne kaikki advisorit, niin siellä on tarpeeksi woundeja, että se porukka kestää vuoron pari (sen jälkeen vastustaja kyllästyy ampumaan maalia johon ei oikein tuli tehoa). Mortareita kannattaa toki viljellä, lätyistä on aina hyötyä, mutta itse laittaisin niitä HWT:ksi ja sijoittaisin sen porukan jonnekin piiloon, kantamaahan niillä on.
Hirvittävä hinta tulee tälläiselle ryhmälle, joka ei loppujen lopuksi kuitenkaan kestä paljoa mitään. Keskikova coveri ei kestä kovin kauaa kun T on alhainen tai kun vihollinen tuleekin podilla siihen viereen liekinheittimen kanssa. Noin kalliin ryhmän ottaa ilomielin pois kentältä nopeasti.
Mortareita ei myöskään loppujen lopuksi kovin kaukana piilossa voi pitää koska kantamaa ei todellakaan ole paljoa. Lascannonissa on enemmän, mutta sitä ei taas voi kaaressa ampua.
Sikäli kun olen käsittänyt, niin coveria on camojen kanssa yleensä 3+ ja aina voi mennä maihin, jos joku saa aikaiseksi niin paljon Dakkaa kohteeseen. Mitä taas tulee podaavaan liekkariin, niin mitä väliä sillä on? Se ryhmä kuolisi jokatapauksessa siihen oli se halpa tai kallis. Pakotitpahan vihollisen reagoimaan tuohon ryhmään ja ellei se ollut vastustajan eka podi, niin se luultavasti tulee vuoroa tai kahta myöhässä ja sinä saat heitättää scatterin uudelleen, ellen väärin muista. (olettaen että otit kaikki advisorit)
Mitä taas tulee mortareihin, niin niillä on sama kantama kuin lassolla, ainakin minun codexini mukaan.
Z7-852

Sami Jumppanen kirjoitti:Sikäli kun olen käsittänyt, niin coveria on camojen kanssa yleensä 3+ ja aina voi mennä maihin - -
Mutta 3+ save epäonnistuu liian usein kuten marine pelaajat varmasti tietävät. Se ei ole mikään maaginen pelastus kaikkea vastaan ja kun sitä ei vielä saa nykyisin yleisiä fleikkareita vastaan.
Sami Jumppanen kirjoitti: Mitä taas tulee podaavaan liekkariin, niin mitä väliä sillä on? Se ryhmä kuolisi jokatapauksessa siihen oli se halpa tai kallis.
Halpoja saa kaksi kun kalliita yhden. No ei nyt ihan mutta idea on sama. Kun pidät tämän ryhmän halpana niin saat niillä pisteillä ostettua jotain muuta. Kun on enemmän joukkoja on enemmän kestävyyttä ja usein myös enemmän tulivoimaa.
Sami Jumppanen kirjoitti:sinä saat heitättää scatterin uudelleen, ellen väärin muista. (olettaen että otit kaikki advisorit)
Advisorit auttavat reserviheitoissa eikä scatter heitoissa.
Sami Jumppanen kirjoitti:Mitä taas tulee mortareihin, niin niillä on sama kantama kuin lassolla, ainakin minun codexini mukaan.
Miksi minun codexissani 36 ei ole yhtä suuri kuin 42?
Sami Jumppanen

Z7-852 kirjoitti:
Sami Jumppanen kirjoitti:Sikäli kun olen käsittänyt, niin coveria on camojen kanssa yleensä 3+ ja aina voi mennä maihin - -
Mutta 3+ save epäonnistuu liian usein kuten marine pelaajat varmasti tietävät. Se ei ole mikään maaginen pelastus kaikkea vastaan ja kun sitä ei vielä saa nykyisin yleisiä fleikkareita vastaan.
Tuo on sinun komentoryhmä ja se oletettavasti sijoitetaan hyvään suojaan ja muiden joukkojen taakse, joten se fleikka on hankala saada sinne. Ja mitä tuohon saven epäonnistumiseen tulee, niin itse pelaan WH:lla. Kyllä se kestää tai jos ei kestä, niin ottaa silti niin paljon osumaa, että se on aina poissa muualta vastustajan pelistä.
Sami Jumppanen kirjoitti: Mitä taas tulee podaavaan liekkariin, niin mitä väliä sillä on? Se ryhmä kuolisi jokatapauksessa siihen oli se halpa tai kallis.
Halpoja saa kaksi kun kalliita yhden. No ei nyt ihan mutta idea on sama. Kun pidät tämän ryhmän halpana niin saat niillä pisteillä ostettua jotain muuta. Kun on enemmän joukkoja on enemmän kestävyyttä ja usein myös enemmän tulivoimaa.
Tuossa nyt ei ole juurikaan mitään tarpeetonta ja advisorien ominaisuuksia et saa mitenkään muuten kun maksamalla sen pistehinnan. Advisorit, tai ainakin kaksi niistä, hoitaa hommansa vuorossa tai kahdessa, ja sitten ne ovat joutavia woundeja. Tietenkin, jos et katso tarvitsevasi heitä, niin se on sinun asiasi, mutta näkisin noiden jokaisen ominaisuuden aika käteviksi.
Sami Jumppanen kirjoitti:sinä saat heitättää scatterin uudelleen, ellen väärin muista. (olettaen että otit kaikki advisorit)
Advisorit auttavat reserviheitoissa eikä scatter heitoissa.
Ai niin, se oli että sai heittää sivun, jolta outflankkaavat tulevat, eikä scatteria.
Sami Jumppanen kirjoitti:Mitä taas tulee mortareihin, niin niillä on sama kantama kuin lassolla, ainakin minun codexini mukaan.
Miksi minun codexissani 36 ei ole yhtä suuri kuin 42?
48 on minulla molemmissa.
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Eilen pelasin 1. kertaa master of ordnancella. Nettotulos oli 1 kuollut oma stormtrooper koko pelissä. Ei osu mihinkään...

Tosin vastassa oli demonit ja kohteet pieniä.

Ottaisin tuon toistekin mukaan koska se on hauska :D
Varjonkutoja

Viesti Kirjoittaja Varjonkutoja »

finmirage kirjoitti:Eilen pelasin 1. kertaa master of ordnancella. Nettotulos oli 1 kuollut oma stormtrooper koko pelissä. Ei osu mihinkään...

Tosin vastassa oli demonit ja kohteet pieniä.

Ottaisin tuon toistekin mukaan koska se on hauska :D
Pöh, osuhan se sitten :)

Demonit on tosiaan vähän huono vastustaja tuohon kuin muutenkin tippuvat niin lähelle, että sinne ampuminen blasteilal yleensäkin on jo riskialtista (no ei aina mutta kuitenkin)
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

ohjesääntöä ei rikottu tulta tilatessa :)
Hamar

Viesti Kirjoittaja Hamar »

Itsellä on viimeisessä viidessä pelissä oma Mister MoO saanut monenkertaisesti pisteensä takaisin, joka kerta niittaa jotain. Viimeeksi pari lootaa ja 4 Nobia. Laitan vielä kaveriksi 4 snipua camocloakeilla niin ei tartte murehtia liikkumista.
Jeijo

Viesti Kirjoittaja Jeijo »

Tuli pelattua ma peli Black Templars vs IG. Vastustajalla Master of Ordnance ja Griffon lätyttäjät. Master of ordnance scatteroi suurimman osan ajasta hevonkuuseen ja lopuksi scatteroi 16'' suoraan IG:n omaan 20 miehen squadiin, minua nauratti, vastustajaa ei. Griffon puolestaan moukaroi onnistuneesti assault squadia kun saa re-rollia sen scatter nopan, 2+ woundaa vaikka AP ei riittänytkään. Itse en suosisi tuota heeboa, paikallaankin pitää olla ampuakseen.
Soi viulu
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Se sattumanvarainen heebo on kuitenkin vain 30pts paketti, joka on mielestäni ihan hyvä hinta loputtomasti kantavasta Earthshakerista. Ei kukaan pakota ampumaan niin lähelle ja paikkoihin joihin ei näe. Isoihin halpoihin sumiin ammuttuna tekee melko varmasti jotain, ja sen ei oikeasti tarvi tappaa kuin se kaksi mariini tai yksi nob biker että se on tuonut pisteensä takaisin.

Jotta kaikilla olisi hauskaa, laitan tähän oman komentosquadini:

Creed
Veteraani Voxilla
Veteraani Lipulla
2 Veteraania Autocannonilla
Astropaatti
Laivastohäiskä
Tykkikukkulan kuningas

Noi istuvat heavy bolterin ja multi-laserin omaavassa Chimerassa. Tulituksen kannalta ensisijaisena on olleet isojen ryhmittymien keskellä olevat infranty-yksiköt ja rhinon peltejä vastaavat tankit. Hyvin on toiminut, joskus jotain kuolee, joskus ei. Creedin komentojen pitkä kantama ja Masterin loputon Earthshaker antaa Chimeralle mahdollisuuden istua toisten chimeroitten takana piilossa, kunhan jostain kulmasta näkee tiputtaa jöötä suohon.

Kallis paketti, en silti valita. Lippu, voxi ja advisorit ovat sellaisia mihin voi olla tyytyväinen kerta toisensa jälkeen, astropathin avittama kakkosvuoron outflankkivat Demolisher ja scout sentinelit on vaan niin pop.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Da Big Boss

Viesti Kirjoittaja Da Big Boss »

Viime turnauksesta tuli mulle kokemus, että kannattaa. 30 on niin vähän, että minä ainakin ottaisin. Ei ole kivaa kun yksi osuma iskee objektiivia pitävän yksikön moraalin nollaan, ja lähtevät menemään. ( Ihme kyllä, grotit otti vielä chimeralta dakkaa, eivätkä juokseneet pois.)

Mutta kuten Ira sanoikin, hyvä diili.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
Jeijo

Viesti Kirjoittaja Jeijo »

Riippuu mitä command squadilta haluaa, itse pidän liikkuvasta versiosta, johon en halua 30pts modelia pisterohmuksi ja ''epävarmaksi'' tuleksi. Myönnettäköön sitten että onhan 30 pojoa halpa hinta tehokkaasta lätystä.
Soi viulu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”