"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Doom driverin base

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Chaos legion

Doom driverin base

Viesti Kirjoittaja Chaos legion »

Sain tuossa joululahjaksi Doom driverin gobboille, mutta siinä ei tullut vehkeelle basea laatikossa. Mietin että tuleeko siinä ylipäätään sille basea, kun ei yleensä sotakoneilla ole baseja (siis, base on itse "lentäjälle" ja crewlle, mutta ei sille ritsalle.) En muuten kysyisi, mutta takana olevassa ohjeessa näkyy jonkinlainen base vehkeelle
 /l、
(゚、 。 7  
 l、 ~ヽ
 じしf_, )ノ wtf, how did i get here o.o
Kakapo

Re: Doom driverin base

Viesti Kirjoittaja Kakapo »

Chaos legion kirjoitti:Sain tuossa joululahjaksi Doom driverin gobboille, mutta siinä ei tullut vehkeelle basea laatikossa. Mietin että tuleeko siinä ylipäätään sille basea, kun ei yleensä sotakoneilla ole baseja (siis, base on itse "lentäjälle" ja crewlle, mutta ei sille ritsalle.) En muuten kysyisi, mutta takana olevassa ohjeessa näkyy jonkinlainen base vehkeelle
Ei niissä sotakoneissa yleensä ole beissiä mukana, kun pysyvät kivasti pystyssä itsekseenkin. Laatikoiden takaosaan taas ei ole koskaan luottamista, siellä näytetään kamalle aina jotain hauskaa basea. Esim. Örkkien possuvaunu-boksissa takakannessa näkyy kunnollinen chariotbase, mutta itse paketissa tulee mukana vain 2 normi cavalry basea niille possuille, olettaisin doom diverissa kyseessä olevan samanlainen tapaus.
Yögobbo

Viesti Kirjoittaja Yögobbo »

Chaos legion kirjoitti:Sain tuossa joululahjaksi Doom driverin gobboille, mutta siinä ei tullut vehkeelle basea laatikossa. Mietin että tuleeko siinä ylipäätään sille basea, kun ei yleensä sotakoneilla ole baseja (siis, base on itse "lentäjälle" ja crewlle, mutta ei sille ritsalle.) En muuten kysyisi, mutta takana olevassa ohjeessa näkyy jonkinlainen base vehkeelle
Huomautetaan vielä tähän, että sillä "lentäjällä" ei ole varsinaista käyttöä pelissä, vaan se on mukana ihan vaan koristeena. Doom Diverin figussa on sellainenkin hauska yksityiskohta, että normaalisti gobbolla on 20x20 mm base, mutta Doom Diverin crewistä on yksi gobbo 20x20mm neliöbasella ja 2 gobboa cavalry basella. Tähän cavalry baseen taitaa olla selityksenä se, että nykyinen figuhan ilmestyi jo 5. edikan aikoihin, jolloin Doom Diverissa oli armeijakirjan mukaan crewinä vain yksi gobbo (laitteen ammus, joka ampuu itsensä). Figun 3 crewiä on varmaankin silloin ajateltu snotlingeiksi, joilla ei ole pelillistä merkitystä (muistaakseni ainakin siinä moukaria heiluttavassa figussa lukee pohjassa 'snotling').
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Olen scratch-buildannut kiireessä itselleni Doom Diverin, haittaako se nyt hirveästi jos creweinä on 3 20mm-basella kävelevää goblinia, vai pitääkö ne kaksi lyödä cavalrybaselle? Ei hirveän tärkeän asia varmaankaan, mutta kunhan kysäisin. Osaisiko joku muuten sanoa, minkä kokoisella basella käyttäisi Doom Diveria jos pitäisi olla? Meinaan vaan ettei scratch-build Diveristäni tullut liian pientä etc.
Vesihiisi

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Skarsnik, the Lord kirjoitti:Olen scratch-buildannut kiireessä itselleni Doom Diverin, haittaako se nyt hirveästi jos creweinä on 3 20mm-basella kävelevää goblinia, vai pitääkö ne kaksi lyödä cavalrybaselle? Ei hirveän tärkeän asia varmaankaan, mutta kunhan kysäisin. Osaisiko joku muuten sanoa, minkä kokoisella basella käyttäisi Doom Diveria jos pitäisi olla? Meinaan vaan ettei scratch-build Diveristäni tullut liian pientä etc.
Sotakoneiden Goblinit ovat 20mm basella. Doom Diverille taas, kun ei virallista basekokoa taida olla, niin kannattaa laittaa sellainen, joka näyttää hyvälle.
Miau.
Scumboogie

Vesihiisi kirjoitti:Sotakoneiden Goblinit ovat 20mm basella.
Joo, mutta ymmärsin, että doom diverissa tulee mukana vain yksi 20mm kokoinen base ja yksi cavalrybase, jolle ne vetäjät tulevat. Kuinkas siis peliteknisesti, lasketaanko kaikilla creweillä olevan 20mm kokoiset baset (eli siis 60mm front lähitaistelussa), vai onko vain yhdellä ja ne kaksi muuta ovatkin gobboja erikokoisella, yhteisellä basella? Aika kinkkinen juttu, itse kannatan kaikilla olevan samankokoinen base, kuinkas muut sotulaiset?
Vesihiisi

Skarsnik, the Lord kirjoitti:
Vesihiisi kirjoitti:Sotakoneiden Goblinit ovat 20mm basella.
Joo, mutta ymmärsin, että doom diverissa tulee mukana vain yksi 20mm kokoinen base ja yksi cavalrybase, jolle ne vetäjät tulevat. Kuinkas siis peliteknisesti, lasketaanko kaikilla creweillä olevan 20mm kokoiset baset (eli siis 60mm front lähitaistelussa), vai onko vain yhdellä ja ne kaksi muuta ovatkin gobboja erikokoisella, yhteisellä basella? Aika kinkkinen juttu, itse kannatan kaikilla olevan samankokoinen base, kuinkas muut sotulaiset?
Pääsi aivan unohtumaan. Kyllä tuo tuolloin olisi mielestäni ihan kelvollista laittaa vetäjät cavalry baselle ja yksittäisen hiiden 20mm baselle.
Miau.
Scumboogie

Jaa... No, kaipa se sitten on tehtävä niin. Tuntuu jo valmiiksi oudolta laittaa kaksi sotakoneen crewiä yhdelle baselle, niin vieläpä erikokoiselle baselle menee jo yli hilseen. Mutta kuinka yleisesti, kävisikö turnauksissa joissa on WYSIWYG doom diverin creweinä kolme peruslaustalla menevää jantteria? Säännöissä lukee, että niillä baseilla ollaan, jotka tulevat paketissa, mutta kuinkas on?
Vesihiisi

http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... 73x627.jpg
Tuolta vaikka katsoessa, menevät nuo mielestäni ihan hyvin. En sitten tiedä miten tuo on suunniteltu, kun sääntöjen mukaan lataajia on kolme, ja periaatteessa noita lataajia on kaksi "erillistä" modelia. En itse lähtisi noita vetäjiä toisistaan irrottamaan, mutten toisaalta tiedä miten tuon kanssa pitäisi pelata. Joko kaksi lataajaa yhdellä alustalla tai sitten hankkii jostain kolmannen lataajan.
Miau.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”