Korvikefigut: mitä mieltä olette?
Korvikefigut: mitä mieltä olette?
Hyväksyttekö te yleensäkkin korvikefigujen käytön esittämässä jotain toista figua? Esimerkkinä voisi olla Goblin Wolf Ridersien sudet esittämässä Dire Wolveseja(tietysti oikein maalattuna) tai HE archers(sama juttu kuin edellisessä sen maalauksen suhteen) esittämässä HE Shadow Warrioreita.
Tietenkin hyväksyn. Esim. 40K:ssa käytän Eldar armeijani Vypereissa Starcannoneita, vaikka en niitä aseita omistakkaan. Syy tähän on hinta. Minun pitäisi ostaa 2xWeapon platform saadakseni ne aseet. Siihen menisi joku 26 euroa. Hyväksyvätkö muut esim. Guardian defenderien käyttämisen Storm guardianeina? Jos esim. yli puolilla ryhmästä olisi pistoolit ja CCW:t.
"I will not let this Republic that has stood for 1000 years be split in two. My negotiations will not fail"
Heh... Minä kyllä hyväksyn, jahka on suhteellisuuden rajoissa (ja ei ole vain laiskuutta tai pihiyyttä, tjsp.). Itse omaan "Wave Serpentin" jolla on "Star Cannons" katolla.
Eli Fire Prism josta turret on repäisty pois. Olen ollut aikeissa ostaa ne perhanan Tähtitykit jo pitkään, mutta rahan puute (kirjaimellinen puute) on estänyt sen aika pahasti.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
Onhan se luonnollista, että aina ei voi olla käsissä joka ikistä uniittityyppiä, jonka haluaisi mukaan listaansa, etenkin kun jotain uutta haluaa kokeilla.
Minun Archerini ovat olleet varsinaisia snotlingeja esittäessään spearmenejä ja Lothern Seaguardia. Swordmastereita on myös joskus ujutettu joukkojen sisälle, sillä nämä erottuvat vieläkin vähemmän joukoista.
Korvikkeitakin on erityyppisiä.
-Kaikkein helpoin niellä on lähes samannäköisten figujen mukaan ujuttaminen tai niillä joukon korvaaminen (archerit -> shadow warriorit).
-Sen jälkeen on suhteellisen hyvin kuvaavat figuurit (swordmasterit -> keihäsmiehet).
-Ja lopuksi on hyvin huonosti kuvaavat (High Elven spearmen -> Empire Halberdier).
Samannäköisten figuurien käyttäminen on varmasti ihan sopivaa ja suhteellisen hyvin kuvaavien käyttäminen täydennyksinä. Luultavasti tuohon viimeisen kategoriaan ei mennä kuin ystävällisyys otteluissa. Lähinä tuo keskimmäinen kategoria on harmaata aluetta, kun sitä käytetään kokonaisten yksiköiden korvaamiseen.
Minun Archerini ovat olleet varsinaisia snotlingeja esittäessään spearmenejä ja Lothern Seaguardia. Swordmastereita on myös joskus ujutettu joukkojen sisälle, sillä nämä erottuvat vieläkin vähemmän joukoista.
Korvikkeitakin on erityyppisiä.
-Kaikkein helpoin niellä on lähes samannäköisten figujen mukaan ujuttaminen tai niillä joukon korvaaminen (archerit -> shadow warriorit).
-Sen jälkeen on suhteellisen hyvin kuvaavat figuurit (swordmasterit -> keihäsmiehet).
-Ja lopuksi on hyvin huonosti kuvaavat (High Elven spearmen -> Empire Halberdier).
Samannäköisten figuurien käyttäminen on varmasti ihan sopivaa ja suhteellisen hyvin kuvaavien käyttäminen täydennyksinä. Luultavasti tuohon viimeisen kategoriaan ei mennä kuin ystävällisyys otteluissa. Lähinä tuo keskimmäinen kategoria on harmaata aluetta, kun sitä käytetään kokonaisten yksiköiden korvaamiseen.
Usko tai älä, mutta itsellänikin on Fire Prismi ilman turrettia Wave Serpenttinä.Aacheron kirjoitti:Heh... Minä kyllä hyväksyn, jahka on suhteellisuuden rajoissa (ja ei ole vain laiskuutta tai pihiyyttä, tjsp.). Itse omaan "Wave Serpentin" jolla on "Star Cannons" katolla.Eli Fire Prism josta turret on repäisty pois. Olen ollut aikeissa ostaa ne perhanan Tähtitykit jo pitkään, mutta rahan puute (kirjaimellinen puute) on estänyt sen aika pahasti.
"I will not let this Republic that has stood for 1000 years be split in two. My negotiations will not fail"
-
Puolijohdediodi
-
LedByReaper
kaikki kelpaa jos se miellyttää silmää
paitsi tennispallon kokoiset defilerit, nyt kun tietää kuinka isoja ne on 
mutta, yleisesti ottaen, jos se on kaunis => se on pelikelpoinen
olettaen että koko armeija jatkaa samaa kaavaa.....
itselläni on marine armeija ja kaikki on konffattu niin wysiwygigksi kuin vaan voi...tosin muutama "läheltä liippaa" figukin löytyy...esim. 1 plasmagun-mies tactical squadissa jolla onkin plasmakiväärin sijasta kaksi plasma pistoolia
kaiken pitäisi siis olla wysiwyg....mutta wysiwyg on minulle hyvinkin suopea käsite
esimerkki :
oletetaan, että joku joka taitaa sekä maalauksen että konffauksen salat äärimmäisen hienosti ja on kuluttanut useita työtunteja, hikeä, kyyneliä ja kiloittain green stuffia luodessaan russian-federation-punatähti-avaruus-skinkki armeijaa jolle jokainen maalaus kriitikko antaisi 12 asteikolla 4-10.
tämä kyseinen henkilö käyttää esim. necronien sääntöjä (could happen) ja selittää ensin peliä varsin selvästi mikä on mitäkin.....
"nää skinkit power armourissa AK-47:kat kourassa on necron warrioreita ja kaikki missä on AK on siis sama ase...noi saurukset noilla suomi-KK:oilla on immortaleja kun taas noi pienet T-72 tankit on destroyereita...toi järkky iso stalinin ja T-rexin risteytys on nightbringer......jne jne jne........."
mutta, yleisesti ottaen, jos se on kaunis => se on pelikelpoinen
olettaen että koko armeija jatkaa samaa kaavaa.....
itselläni on marine armeija ja kaikki on konffattu niin wysiwygigksi kuin vaan voi...tosin muutama "läheltä liippaa" figukin löytyy...esim. 1 plasmagun-mies tactical squadissa jolla onkin plasmakiväärin sijasta kaksi plasma pistoolia
kaiken pitäisi siis olla wysiwyg....mutta wysiwyg on minulle hyvinkin suopea käsite
esimerkki :
oletetaan, että joku joka taitaa sekä maalauksen että konffauksen salat äärimmäisen hienosti ja on kuluttanut useita työtunteja, hikeä, kyyneliä ja kiloittain green stuffia luodessaan russian-federation-punatähti-avaruus-skinkki armeijaa jolle jokainen maalaus kriitikko antaisi 12 asteikolla 4-10.
tämä kyseinen henkilö käyttää esim. necronien sääntöjä (could happen) ja selittää ensin peliä varsin selvästi mikä on mitäkin.....
"nää skinkit power armourissa AK-47:kat kourassa on necron warrioreita ja kaikki missä on AK on siis sama ase...noi saurukset noilla suomi-KK:oilla on immortaleja kun taas noi pienet T-72 tankit on destroyereita...toi järkky iso stalinin ja T-rexin risteytys on nightbringer......jne jne jne........."
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
www.achtungpainter.com
Siis tarkoitatko itse tehtyjä figuja? En ymmärrä miksi vain GW:n veistelemät figut kävisivät.Puolijohdediodi kirjoitti:aihetta sivuten, kelpuutatteko scratchbuilt figut? itse kelpuutan kunhan ovat tarpeeksi näyttäviä..
Nyrkkisääntönä on, että jos miniatyyri näyttää suht' siltä miltä sen pitää, niin se on ok. Sääntökirjassa ei käsittääkseni ole mitään GW:n miniatyyrien luettelokoodeja siitä mitä miniatyyrejä saisi käyttää.
Proxyja taas voi mielestäni hyvinkin käyttää kaveripeleissä, jos niitä ei ole niin paljon, että ei enää muista, mikä esitti mitäkin. Pakkohan niitä joukkoja on pelitestata, ennen kuin pistää rahansa likoon.
Dru Perim
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
-
niblebitzer
- Chaosboyz Crew
Re: Korvikefigut: mitä mieltä olette?
Vanhoja partoja vavisuttaa kun juniori tulee kysymään: Saako noilla pelata ja osoittaa sormi vapisten 15 vuotta vanhoja dwarf warrioreita.Joppu kirjoitti:Hyväksyttekö te yleensäkkin korvikefigujen käytön esittämässä jotain toista figua? Esimerkkinä voisi olla Goblin Wolf Ridersien sudet esittämässä Dire Wolveseja(tietysti oikein maalattuna) tai HE archers(sama juttu kuin edellisessä sen maalauksen suhteen) esittämässä HE Shadow Warrioreita.
Pikku-ukko peleissä yleisenä sääntönä on, että jos pikku-ukko jonka olisi tarkoitus kuvata jotain pikku-ukkoa olisi riittävän kuvaava ja mielellään samaa mittakaavaa. Eli jousimiehellä on jousi, heppamiehellä heppa yms. Muutenkin on hyvä esitellä ennen peliä mitä mikäkin pikku-ukko/joukko kuvaa.
Jos taas kyse on ei-kuvaavista pikku-ukoista, puhutaan proxyistä. Proxyillä ei saa yleensä pelata turnauksissa ja kaveriporukassakin niitä käytetään vain jonkun testattavan yksikön kuvaamiseen. Proxyillä ei ole tarkoitus pelata vakituisesti.
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.
http://lunatix.epixx.org/
http://lunatix.epixx.org/
- Tyrisalthan
proxytkin on kumminkin aika ailahteleva käsite
meinaan onhan näitä nähty turnauksissakin ...
avaruus skaveneita alaitoc eldareiden säännöillä (terveisiä vaan, hienoja ovat) ...
lentävä squat laivasto speed freakkien säännöillä (voitti kaiketi best army awardin jossain..ei suomessa) ...
chaos squat armeija tcheench chaos marineiden säännöilllä (törkeen siisti...voitti myös ainakin best army awardin...taaskaan ei suomessa)...
eli siis ei todellakaan WYSIWYG perinteisessä mielessä, mutta eipä se menoa haitannut
kun pitää vaan mielessä että konffaa kaikki aseet jotka tarkottaa samaa saman näkösiksi...ongelmaa ei tule (eihän kaikki ees erota plasmaa meltasta....joten eipä tollasessakaan oo pienintäkään ongelmaa....tai jotkut troop typet tms. kyllä noihin konffataan aina selvät erot)
niin siis mielikuvitusta sopii käyttää ja realismi heittää kaivoon
mutta kunhan ei tuo lautasellista makkaraperunoita landraiderina kehiin 
meinaan onhan näitä nähty turnauksissakin ...
avaruus skaveneita alaitoc eldareiden säännöillä (terveisiä vaan, hienoja ovat) ...
lentävä squat laivasto speed freakkien säännöillä (voitti kaiketi best army awardin jossain..ei suomessa) ...
chaos squat armeija tcheench chaos marineiden säännöilllä (törkeen siisti...voitti myös ainakin best army awardin...taaskaan ei suomessa)...
eli siis ei todellakaan WYSIWYG perinteisessä mielessä, mutta eipä se menoa haitannut
kun pitää vaan mielessä että konffaa kaikki aseet jotka tarkottaa samaa saman näkösiksi...ongelmaa ei tule (eihän kaikki ees erota plasmaa meltasta....joten eipä tollasessakaan oo pienintäkään ongelmaa....tai jotkut troop typet tms. kyllä noihin konffataan aina selvät erot)
niin siis mielikuvitusta sopii käyttää ja realismi heittää kaivoon
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
www.achtungpainter.com