"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dark angeleita Tornion turnaukseen

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Remington

Dark angeleita Tornion turnaukseen

Viesti Kirjoittaja Remington »

Guardians of the Covenant:

750 pts:
HQ:
Belial 130 pts
- Claws
"joinii termoksiin"

Elite:
Dreadnought 125 pts
- Plasma cannon & missile launcher +10pts
"Tulituki"

Troop:
10x Space marine 165 pts
- Plasmagun & lascannon +35 pts
- Rhino +35 pts
"Puolustaa omaa aluetta ja Rhino pyrkii kontestoimaan vihollisen alueita ja antaa termoksille näkösuojaa"

Terminators 215 pts
- Apothecary & heavy flamer +35pts
"Iskuosasto"

Army total: 750 pts

1000 pts:
HQ:
Belial 130 pts
- Claws
"joinii apotekkari-ryhmään"

Elite:
Dreadnought 125 pts
"Tulituki"

Troop:
10x Space marine 165 pts
- Razorback +50 pts
"Puolustaa omaa aluetta ja Razor pyrkii kontestoimaan vihollisen alueita ja antaa tulitukea"

Terminators 215 pts
- Heavy flamer, apothecary & chainfist +40pts
"Belial joinii ja kohti vihollista"

Terminators 215 pts
- Heavy flamer & chainfist +10pts
"Kohti vihollista"

Army total: 995 pts

1300 pts
HQ:
Belial 130 pts
- Claws
"joinii apoteekkari-ryhmään"

Elite:
Dreadnought 125 pts
- Plasma cannon, missile launcher & venerable +30pts
"Tulituki"

Troop:
10x Space marine 165 pts
- Razorback +50 pts
"Puolustaa omaa aluetta ja Razor pyrkii kontestoimaan vihollisen alueita ja antaa tulitukea"

Terminators 215 pts
- Heavy flamer, apothecary & chainfist +40pts

Terminators 215 pts
- Assault cannon & chainfist +35pts
"dakkadakka"

Terminators 215 pts
"Puolustaa"

Army total: 1290 pts

Terminaattorit on varustettu: assault cannon/heavy flamer& powerfist, storm bolter&chainfist/thunderhammer & storm shield, storm bolter&power sword, storm bolter&power fist ja twin claws. Täten saan yksilölliset savet.

Juoksutan terminaattoreita vihollista kohti (tai diippaan) ellen näe hyvää syytä ampua, esim.viimeistä ukkoa pois objektilta. Panostan siis lähistelyyn. Miksi siis ei pure hammer tai clawiarmeijaa? Noh, fistin ja hammerin eroa ei juurikaan ole. Hammerin autosheikki/k.o special rulea tarvii todella harvoin. Entäs sitten shieldit? Noh, invun paraneminen yhdellä lähistelyssä on myös vähän 50-60 hyödyn suhteen. Clawit? Hyvä optio mutta juokset useimmiten suojassa istuvan vihollisen kimppuun jolloin initiative tippuu yhteen niin ei paljoa naurata. Fistit siis eivät menettäisi mitään etua. Ja olen huomannut kuinka joskus on tärkeää omistaa se tuliase kun ei ehdi assaultoimaan viimeisen palomiehen tms. kimppuun kun kierrokset loppuu.

Aikaisempina vuosina olen ulkoiluttanut pure-terminator-listaa mutta aina ei assault cannonin 24" kantama riitä ja AT-tuli syö kalliit terminaattorit. Marineilla saisi miesmäärää lisää ja lasso on sentään lasso. Ja rhinolla on hyvä kontestoida vihollisen alueita. Ainahan on optio palata Deathwingin mutta jos kokeilisi tänä vuonna erilaista listaa. Ei siinä. Risuja ja ruusuja.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Angel
Viesti:

Re: Dark angeleita Tornion turnaukseen

Viesti Kirjoittaja Angel »

Belial antaa sellasen (lippu en muista nimeä) aika halvan ja pelin parhaan itemin jollekki termistiimille. Kannattais ottaa se listaan mukaan.
Space wolves dakka lista.
12W 2L 4D

Space wolves logan arjac lista
0w 0l 1d
Sicarius

Viesti Kirjoittaja Sicarius »

Remington kirjoitti:Guardians of the Covenant:

Troop:
10x Space marine 165 pts
- Razorback +50 pts
Jos käsitän oikein oot laittamassa marsuja razorbackkiin, muista toki että razorback kantaa vaan 6 modelia.

Lisänä sun muuhun armiejaan niin sulla on törkeän vähän massan tappovälineita. Lisäksi sulla on aika paljon kalliita yksiköitä, joten jokainen kuolema sattuu. Ite vaihtaisin dredin vindicaattoriin, sillä S10 AP2 Largeblast hoitaa sekä tankkeja että massaa. Jos voisit vielä laittaa termiksien aseistuksen näkyviin, sillä DA:han sai sekottaa aseoptioita.

Mariineja ja muuta kallista/raskasta jalkaväkeä listasi on aika kova.
minä

Viesti Kirjoittaja minä »

Angel kirjoitti:Belial antaa sellasen (lippu en muista nimeä) aika halvan ja pelin parhaan itemin jollekki termistiimille. Kannattais ottaa se listaan mukaan.
DW:n oman lipun, ihan kätevä jos jostain saa pisteitä mutta ei pakollinen.
Sicarius kirjoitti:
Remington kirjoitti: Guardians of the Covenant:

Troop:
10x Space marine 165 pts
- Razorback +50 pts
Jos käsitän oikein oot laittamassa marsuja razorbackkiin, muista toki että razorback kantaa vaan 6 modelia.
Niino, marsut saa jaettua combat squadeihin, jolloin osa jätetään jonnekkin.
Sicarius kirjoitti:
Remington kirjoitti: Jos voisit vielä laittaa termiksien aseistuksen näkyviin, sillä DA:han sai sekottaa aseoptioita.
Tarvitsen varmaan silmälasit, vai eikös tuolla alhaalla lue miten termokset on aseistettu?

Mutta mutta, tuosta termosten aseistuksesta... Jos ryhmille olet sekoitellut lähis- ja ampumis aseita, niin en näe tässä mitään järkeä. Laittaisin mielummin kaikille ampumis aseen ja fistin+jollekkin arska, tai kaikille lähis aseet ja pelaa kaikki tai ei mitään ja juokset/deeppaat vihollista päin.
ampumista en sekoitelluilla aseilla edes suosittele, juoksu on paljon kannattavampaa kuin parin hassun kudin tulitus.
olipa kerran mutta ei sitten ollu toista kertaa.
Remington

Eri varustus antaa yksilölliset savet ja en ole ampumassa muutamia hassuja bolttereita kuin pakon edessä. Muutoin kyllä juoksen. Ja ennen assaulttia voi ampua muutaman laukauksen. Jätän parit boltterit sen takia koska 1-2 vihollisen jamppaa tuntuu aina seisovan ainoina siellä objektilla vikalla kierroksella ja tällöin nämä pari stormaria saattavat ratkaista koko pelin.
Esimerkiksi viime pelissä objektia piti hallussaan yksi ainoa ruttomarsu ja kiekat loppu ja termokset liian kaukana rynnäköidäkseen. Samassa pelissä bersuaspa lipun kanssa oli viimeinen joka pystyi kutsumaan greaterdaemonin paikalle. Assault termoksien rynnäkkö jäi n.2" vaille. Tässä vaiheessa myös olisi ollut bolttereista hyötyä. GD repi porukan kahtia. Ja tätä edellisessä pelissä objektia holdas kaksi palomiestä ja eivät olleet edes coverissa. Taas paria tuumaa vaille rynnäkkö. Ja onpa stromareilla tapettu hive pariinkin kertaan ja tuhottu rhinoja yms.
Mieluiten juoksuttaisin pure-clawi-armeijaa. Örkkejä ja nekroneita vastaan toki pelaan puhdasta lähislistaa. Turnaukseen vaan valmistauduttava kaikkea vastaan. Vindicatorista minulla ei ole hyviä kokemuksia. Kertaakaan ejjole kuti kohdalle sattunu. Sama kyllä whirlan kanssa. Näin siis blastien kanssa, poikkeuksena plasmacannon joka osuu aina! O.o
minä

Remington kirjoitti:en ole ampumassa muutamia hassuja bolttereita kuin pakon edessä. Muutoin kyllä juoksen. Ja ennen assaulttia voi ampua muutaman laukauksen. Jätän parit boltterit sen takia koska 1-2 vihollisen jamppaa tuntuu aina seisovan ainoina siellä objektilla vikalla kierroksella ja tällöin nämä pari stormaria saattavat ratkaista koko pelin.
saattavat. korostan vieläkin sanaa saattavat. Ja vielä kolmannenkin kerran että kaikki varmasti ymmärtävät saattavat. jos ampua haluat jätä se jollekkin muulle yksikölle tai ota enemmän stormareita tai arska. Pari hassua stormaria on sitten jo tuuri peliä.
Remington kirjoitti: Vindicatorista minulla ei ole hyviä kokemuksia. Kertaakaan ejjole kuti kohdalle sattunu. Sama kyllä whirlan kanssa. Näin siis blastien kanssa, poikkeuksena plasmacannon joka osuu aina! O.o

Plasma ei osu ikinä, missile kyllä!
Remington

minä kirjoitti:saattavat. korostan vieläkin sanaa saattavat. Ja vielä kolmannenkin kerran että kaikki varmasti ymmärtävät saattavat. jos ampua haluat jätä se jollekkin muulle yksikölle tai ota enemmän stormareita tai arska. Pari hassua stormaria on sitten jo tuuri peliä.
Sun tarvis tulla seuraamaan mun pelejä ja huomaat asian olevan enempikin sääntö kuin poikkeus! xD Mutta, mutta.. Ennenhän se (lähisarmeijaa pelatessa) jäi muiden yksiköiden huoleksi se objektien siivoaminen. Pitäisköhän sitten palata wanhaan listaan..? Mutta entäs yksilölliset savet? Etu sinänsä.
minä kirjoitti:Plasma ei osu ikinä, missile kyllä!
Ei kun juurikin toisin päin! xD
minä

Remington kirjoitti:
minä kirjoitti:saattavat. korostan vieläkin sanaa saattavat. Ja vielä kolmannenkin kerran että kaikki varmasti ymmärtävät saattavat. jos ampua haluat jätä se jollekkin muulle yksikölle tai ota enemmän stormareita tai arska. Pari hassua stormaria on sitten jo tuuri peliä.
Sun tarvis tulla seuraamaan mun pelejä ja huomaat asian olevan enempikin sääntö kuin poikkeus! xD Mutta, mutta.. Ennenhän se (lähisarmeijaa pelatessa) jäi muiden yksiköiden huoleksi se objektien siivoaminen. Pitäisköhän sitten palata wanhaan listaan..? Mutta entäs yksilölliset savet? Etu sinänsä.
En taida jaksaa lähteä kauas seurailemaan pelejä kun tiedän olevani oikeassa :D
Koita tuota listaa toimiiko, mutta minä olen vanhojen puolella.
Remington kirjoitti:
minä kirjoitti:Plasma ei osu ikinä, missile kyllä!
Ei kun juurikin toisin päin! xD
Ei vaan missile osuu, plasma ei! Onko sulla joku ihmeen salainen kikka, ranneliike tai joku, millä se plasma osuu, kun meikäläisellä lentää aina metsään :)
Remington

Testipelejä pelattava kyllä ennen kuin turnaukseen mennään. Sittenpähän tuo selviää!? En tiedä ranneliikkeestä mutta 5+ invut ja plasmat onnistuu mutta 2+ armori ja krak menee päin metsiä aina. xD/O.o
Remington

Deathwingillä sittenkin mennään.. Marsut pois.

Guardians of the Covenant:

750 pts:
HQ:
Belial 130 pts
- Claws
"must"

Troop:
Terminators 215 pts
- Assault cannon & chainfist +35 pts
"Belial joinii"

Terminators 215 pts
"pörrää kannoilla"

Heavy support:
Predator 70 pts
- Twin-linked lascannon, storm bolter & dozerblade +45 pts
"esteitä raivaava AT-tuli"

Army total: 745 pts

1000 pts:
HQ:
Belial 130 pts
- Claws
"must"

Troop:
Terminators 215 pts
"Belial joinii"

Terminators 215 pts
"pörrää kannoilla"

Terminators 215 pts
"dakkadakka"

Heavy support:
Predator 70 pts
- Twin-linked lascannon, storm bolter & dozerblade +45 pts
"möyryävä AT-tuli"

Army total: 995 pts

1300 pts
HQ:
Belial 130 pts
- Claws
"must & joinii apoteekkari-ryhmään"

Elite:
Dreadnought 125 pts
"Tulituki"

Troop:
Terminators 215 pts
- Assault cannon, apothecary & chainfist +65pts

Terminators 215 pts
"pörrää kannoilla"

Terminators 215 pts
"dakkadakka"

Terminators 215 pts
"lisää dakkadakkaa"

Army total: 1295 pts
Fierysigil[FIN]

Viesti Kirjoittaja Fierysigil[FIN] »

Jätkähän teki sitten oikein kunnon ampuvan armeijan. Nojuu, kauniilta näyttää mutta huolettaa lähisnopeus, tosin panssarit saattavat ja saavatkin pelastaa senkin edestä. Vindicatoria on syytäkin pelätä, halpa, ja munaa aina sopivassa kohtaa. Tappoipa kerran oma Vindicaattorini Belialin ja jokaisen terminaattorin, jotka olivat hänessä kiinni, siis 6 nappia. Pidetään siis järki päässä kun sitä käytetään, jätetään kunnollinen turvaväli kavereihin.
Remington

Jope kirjoitti:Jätkähän teki sitten oikein kunnon ampuvan armeijan. Nojuu, kauniilta näyttää mutta huolettaa lähisnopeus, tosin panssarit saattavat ja saavatkin pelastaa senkin edestä. Vindicatoria on syytäkin pelätä, halpa, ja munaa aina sopivassa kohtaa. Tappoipa kerran oma Vindicaattorini Belialin ja jokaisen terminaattorin, jotka olivat hänessä kiinni, siis 6 nappia. Pidetään siis järki päässä kun sitä käytetään, jätetään kunnollinen turvaväli kavereihin.
Oikeastaan parempi näin koska ampuvasta armeijasta saat toimivan lähistelijänkin tarvittaessa mutta homma ei puolestaan toimi toisin päin. Ja toisinaan etäsuhde toimii lähentelyä paremmin. Yleensä olen hönkiny vihun kimppuun täysillä mutta aina se ei ole fiksua. Tämä antaa mahdollisuuden pysytellä loitommalla olematta täysin hyödytön.
Lähistelynopeudesta, I1 ei haittaa koska et juurikaan pääse iskemään muita kuin suojassa kököttäviä vihollisia ja ilman kranuja siis fisti paras vaihtoehto. Ja esim.nidit yms.lähistelijät iskevät nopeammin kuin clawit muutenkin. Ainoa asia joka huolettaa on örkkihordet mutta niitä vastaan niin tai näin olen pärjännyt kuiten. Viime turnauksessa sain vastaani kolmen vindikaattorin listan. Hävisin mutta en niin pahasti kuin olisin voinut. Ja itse harkitsin 1300 pts listaan dredin tilalta vindikaattoria. Pelottaa tosin omiin osuminen..
Ja usko pois, olen oppinut pitämään kunnioitetun välin termosten välillä! Virheistä oppii!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”