"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

CSM 1750 Pts

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
ChaosBreed

CSM 1750 Pts

Viesti Kirjoittaja ChaosBreed »

Elikkä tässä ois tällänen kyhäelmä millä seuraaviin kaveripiirin peleihin pitäs osallistuu. Pisterajotus on asetettu 1750 Pts ja vastustajat vaihtelee kaikkien rotujen välillä joten en tiedä keitä vastaan tulen pelaamaan.

HQ
Daemon Prince - Slaanes, wings, Lash of submission 155 Pts
Kharn 165 Pts

TROOP
plague marine 7x - plasma gun 176 Pts
Khorne berserkerz 8x - Champ w/ Pweapon, Rhino + Havoc 248 Pts
Khorne berserkerz 8x - Champ w/ Pweapon + iconi, Rhino + Havoc (kharni liikkuu tässä mukana) 253 Pts
Noise marine 8x - Champ w/ Pweapon + doomsiren, Blast master, sonic blaster, rhino + havoc 300 Pts

HEAVY SUPPORT
obliterator 2x 150 Pts
obliterator 2x 150 Pts
Defiler - Close combat arm, Reaper autocannon 150 Pts

Ja ennen ku ehdotatte Powerfistiä champpioneille niin meillä on wysiwygi säännöt (what you see is what you get) ja mulla ei ole powerfistejä noille äijjille ikävä kyllä, muuten juoksuttaisin niitä niillä. Nytten joudun tyytymään Power weaponiin.

Demon princcin idea on lähinnä vain liikutella vihollisen yksiköitä ja endgamessa (jos on vielä hengissä) ottaa porukkaa pois objektiivilta.
Kharni lähtee yhen berserkkeri squadin kanssa rhinoon. Rhienot yrittää päästä mahdollisimman nopeasti ja turvallisesti vihollisiin kiinni samalla lättyjä viskoen. Noise marinet on lähinnä fire supporttina ja jos tarpeellista niin berserkkereittä auttamassa. Plague marinet istuvat omalla objektivilla homehtumassa.
Obliteraattoreista toisen deployaan normaalisti ja toisen deepstrikellä joko tankkien taakse tai sitten tähän iconiin mikä mulla on otettuna riippuen tilanteesta. Defileri toimii pelkkänä fire supporttina ja oman objektiivin tukena.

Tässä pitäs olla aika peruskaura armeija missä on heitetty fluffi ikkunasta lumihankeen.
Kovasti tekis mieli ottaa 6 obliteraattoria kyllä tai sitten vindicaattori defilerin tilalle mutta en oikein osaa päättää kumpi olis parempi.

Löytyykö ehdotuksia armeijan optimoimiseen? Ideana siis on tehdä turpasauna armeija jolla pärjää mitä armeijaa tahansa vastaan. Normaalisti pelannu näillä "hauskoilla" armeijoilla tai "haluun testaa tätä" tyyliin, nyt on sitten vuorossa tämä optimaalinen karjanteurastusarmeija.
It cannot be done
Kaapelikala

Re: CSM 1750 Pts

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

ChaosBreed kirjoitti:Löytyykö ehdotuksia armeijan optimoimiseen? Ideana siis on tehdä turpasauna armeija jolla pärjää mitä armeijaa tahansa vastaan. Normaalisti pelannu näillä "hauskoilla" armeijoilla tai "haluun testaa tätä" tyyliin, nyt on sitten vuorossa tämä optimaalinen karjanteurastusarmeija.
Kaksi lashiprinssiä, troopit täyteen plaguemarineita meltoilla/plasmoilla ja rhinoilla ja yhdeksän oblia vissiin se perussetti. Bersuilla ja möykkämarsuilla ei moiseen listaan ole juuri menemistä (kuppiksiin verrattuna) huonon kestävyytensä takia.

Itse lähtisin tuota listaa muokkaamaan niin, että Kharn pois, toinen prinssi tilalle. Plagueille toinen plasma, champpa fistillä ja rhino. Bersuilla ja möykkiksillä varmaan jotain saa tehtyä, mene tiedä. Möykkikset maksaa paljon, eivät toimi tulitukena (esim. obleihin verrattuna) ja samaan hintaan saat melkein kaksi suorituskykyisempää kuppisboksia. Oblit on aina hyvä valinta. Periaatteessa defilerinkin voisit vaihtaa obleihin.
ChaosBreed

Jos vaikka käyttäsit yksiköistä oikeita nimiä ei mitään 8 vuotiaan keksimiä suomalaisia väännöksiä.
Ja sanoinhan tuossa jo että mulla ei ole fisti champpioneita joten niitä en pysty ottamaan.

Full plaguemarine armeija olis iha mielenkiintonen mut jotenkin siltä uupuu kokonaan se vihollisen tuhoominen... mikä tulee miinuksena killpoint peleissä.

2 lash prinssiä.. Viime armeijassa juoksitin kahta ja ne toimi ihan hyvin. Mutta kun oon lueskellu noita Valtameren takana sijaitsevien armeijoita niin Kharni tuntuu saavan paljon rakkautta. Että eipä se kai aivan syvältä ole. Ideana Kharnissa oli se että sen saa rhinoon piiloon ja kun se pääsee lähelle ni päät lentelee.. omat tai vihollisen.

Noisemarinet toimii yllättävän hyvin firesupporttina. Blastmasteri on kuitenki 48" S8 AP3 H1 blast, pinning tai 36" S5 AP4 A2 pinning. mikä on mun kirjoissa aika kova kanuuna. Ja tietenkin tuo toinen kaveri sonic blasterillä mikä on 24" S4 AP5 A2 tai H3. Kummatkin kun paukuttaa menemään rhinosta niin kyllä se riittänee.
Berserkkerit taas kun lyövät chargessa 4 kertaa ja champpioni 5 kertaa niin ei sitäkään vähätellä voi. Oon jo pariin otteeseen noilla kavereilla mopannu vihollisella lattiaa.

Yheksän obliteraattoria on vähä overkill. Eikä niin vähän. Jos noi ottaisin niin joutus pudottaa yhen HQ:n pois että sais edes marginaalisesti tarpeeks trooppeja objektiivi peleihin... saatika sitten rhinoja niille.
Defilerin tehtävän omasta mielestäni jo selitin.. Ja osittain tuntuu että se ajaa hommansa jopa paremmin kun oblit. Paristakin syystä. Se voi ampuu kaukaa trooppeja ja tankkeja (ei land raideria mutta sitä varten on obliteraattorit ja kharn) kahdella hyvällä aseella. Ja jos ja kun se close combattiin joutuu niin sillä on kuitenkin armor 12, eli se ei kaadu iha samantien toisin kuin obliteraattorit. Ja sekin lyö kuitenkin 5 kertaa chargessa, toisin kuin obliteraattorit.

Onko muilla ehdotuksia. Mielellään sellasia mitkä ei kata koko armeijan uudelleen tekoa. Lähinnä pisteenviilausta ja varuteiden vaihtoa. Mulla ei ole meltoja troopeille, ei plasma pistooleita berserkkereille eikä fistejä millekkään troopeille. Noise marineille mulla on 2 sonic blasteria ja 2 blast masteria. Eli 2 perus noisemarine pakettia.
It cannot be done
Emp

Viesti Kirjoittaja Emp »

ChaosBreed kirjoitti: Onko muilla ehdotuksia. Mielellään sellasia mitkä ei kata koko armeijan uudelleen tekoa. Lähinnä pisteenviilausta ja varuteiden vaihtoa.
Jos aivan maksimaalista pelitehoa haetaan, en usko. Kaapelikalan mainitsema kaksi lashiprinssiä + plaguemariineja + 9 oblia on kuitenkin se juustoisin rakennelma joka todistetusti toimii

Yhdeksän oblia overkill? Niin ovat, mutta eikös listan tarkoituksena ollut pyyhkiä vastustajalla lattiaa?
Wut.
ChaosBreed

Olihan se tarkotuksena pyyhkiä lattiaa. Mutta en vaan nää 9 obliteraattoria toimivan niin hyvin. Ja jokatapauksessa mulla on vain 6 obliteraattoria joten. :)
It cannot be done
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

ChaosBreed kirjoitti:Olihan se tarkotuksena pyyhkiä lattiaa. Mutta en vaan nää 9 obliteraattoria toimivan niin hyvin. Ja jokatapauksessa mulla on vain 6 obliteraattoria joten. :)
Sitten hommaa niitä lisää. Tavisterhonaattoreista noita syntyy ihan näppärästi, jos on edes jonkinlainen bitziboksi ja kitti pysyy edes jotenkuten sormissa. Se todistetusti tehokan on juurikin tuo mainitsemani 2 lashiprinssiä, troopit plagueita ja 9 oblia. Miksi 9 oblia? 3x3 plasmakanuunaa, 3x3 lascia tai muuta kivaa vihollisen niskaan. Eikä pidä unohtaa deepstrikeystä.
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

Noise marinet on ehkä yks aliarvostetuimpia yksiköitä, ehkä justiinsa korkean hintansa takia. Template aseet toimivat myös oikein kivasti lashi prinssin kanssa. Oletan että sulla on vaan yks sonic blaster tuossa porukassa sen takia, koska teillä on wysiwyg käytössä. Sonic blastereja kannattais imo olla se 4-5 ainakin, ne kun on melkein kuin heavy bolttereja, mutta niillä voi myös tarpeen vaatiessa assaultoida.

Plague Marinet on hyviä ottamaan rääkkiä vastaan ja pitämään objektiiveja, noise marinet on hyviä kaikessa.

Kharnin näin kerran tappavan 4 omaa bersua, eikä yhtään vihollista, riski jätkä, mutta silti piiska prinssi > kaikki muut hg valinnat. Juustoista joo, hauskaa pelata? No kyllä!
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”