Empire detachment
-
elector count
Empire detachment
Joo ajattelin kysäistä millaisia detachmentteja käytätte entä miten on toiminut (omasta mielestä militia on hyvä detachment ja emäyksikkönä sillä on 35xspearmen)
Pari mielipidettäni detachmenteista.
Hilparit: hyviä siinä mielessä, että kun saavat mitä todennäköisemmin lyödä ekana niin +1 str on aika hyvä.
Handgunnerit: ampuminen on aina kivaa, ja tarvittaessa näitä voi käyttää vain yksinäisena ampuvana yksikkönä, eikä pisteet silti aivan hukkaan mene... ja stand&shoot ilman miinuksia on hyvä vaikka sitä aika harvoin pääsee hyödyntämään.
Militia: 2 attackia on hyvä, jos vastustajalta ei armoria löydy, aika harvinasita kuitenkin nykyään (mun mielestä). Halpaa myöskin, joten ylim. pisteitä on hyvä käyttää vaikka pieneen militia detachmentiin.
Miekkamiehet: 4+ save closiksessa on kova sana, tärkein tehtävä detachmentillä on kuitenkin ottaa ne vastustajan rankit pois ja saada itse se flank attack bonus. Eli on hvyä että ne kestäis hieman rankasuakin.
Keihäsmiehet: Näitten aseet ei oikein saa täyttä hyötyä detachmentissa, kun ei pääse kovin usein käyttämään kahdesta rankista. En suosisi.
Hilparit: hyviä siinä mielessä, että kun saavat mitä todennäköisemmin lyödä ekana niin +1 str on aika hyvä.
Handgunnerit: ampuminen on aina kivaa, ja tarvittaessa näitä voi käyttää vain yksinäisena ampuvana yksikkönä, eikä pisteet silti aivan hukkaan mene... ja stand&shoot ilman miinuksia on hyvä vaikka sitä aika harvoin pääsee hyödyntämään.
Militia: 2 attackia on hyvä, jos vastustajalta ei armoria löydy, aika harvinasita kuitenkin nykyään (mun mielestä). Halpaa myöskin, joten ylim. pisteitä on hyvä käyttää vaikka pieneen militia detachmentiin.
Miekkamiehet: 4+ save closiksessa on kova sana, tärkein tehtävä detachmentillä on kuitenkin ottaa ne vastustajan rankit pois ja saada itse se flank attack bonus. Eli on hvyä että ne kestäis hieman rankasuakin.
Keihäsmiehet: Näitten aseet ei oikein saa täyttä hyötyä detachmentissa, kun ei pääse kovin usein käyttämään kahdesta rankista. En suosisi.
Hold the line!
-
High Elffi
-
elector count
Joo empirellä on sellainen erikois taistelutekniikka (ei pakollinen) Ottaa vaikka esimerkiksi melko vahvan vaikka keihäistä koostuvan unitin ja laittaa sille pari pienempää unittia detatchmenttiä kuten 10 militiaa ja 10 handgunneria. kun keihäitä vastaan hyökätään handgunit voi ampua ja militia hyökkää flankkiin Detatchmenttijen on pysyttävä olikohan se 3" päässä keihäistä
- Tyrisalthan
Itse käytän detachmentteina kahta 12 free companieerin unittia. Pistän ne yleensä 4x3 yksikköön. näin ne ovat tarpeeksi pieni yksikkö mahtuakseen piiloon sellaisiin väleihin, mihin vihollinen leveämmällä muodostelmallaan ei pääse, ja ne silti kestävät ampumista suht paljon. lisäksi niillä on mahdollisuus pärjätä yksinkin jotain vihollisen harvennettua yksikköä vastaan. Jos olisi figuja, vaihtaisin ehkä toisen detachmentin swordsmaneiksi, mutta toisaalta kaksi hyökkäystä/model+saa lyödä ensin=herkullinen tilaisuus.
Innokkuus korvaa pätevyyden