Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia
Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia
Mutta eikö siinä jo oleva home estä eri hometta pääsemästä siihen? Niinkuin vaikka joku bakteerikanta estää uutta bakteerikantaa asettumaan johonkin, esimerkiksi ihmisen kehossa.
edit. Niillähän on sitten tavallaan sama ekologinen lokero. Kaksi eri hometta joutuisivat kilpailemaan samasta elintilasta.
edit. Niillähän on sitten tavallaan sama ekologinen lokero. Kaksi eri hometta joutuisivat kilpailemaan samasta elintilasta.
Luumumehu on soturien juomaa
Varmaankin. Ja tämä ei estä 'normaalia' hometta kasvamasta. Ottaen huomioon, että kaikilla pinnoilla on luontainen bakteerikasvusto prosessi on täysin normaali.Huru-ukko kirjoitti:edit. Niillähän on sitten tavallaan sama ekologinen lokero. Kaksi eri hometta joutuisivat kilpailemaan samasta elintilasta.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
figukokoamiskymysys, metallifiguissa kun on toisessa jalassa tappi ja alustassa on holkkeja joita voi porata, niin kuinka moni näitä käyttää? katkotteko vaan tapin ja liimaatte ukon alustaan??
elämä on kovaa kun on pieni ja vihreä
-Eli goblin saattaisi voittaa örkin shakkiottelussa, mutta todennäköisempää on että örkki ehtii raivostuksissaan syödä kilpakumppaninsa ennen shakkimattia.
-Eli goblin saattaisi voittaa örkin shakkiottelussa, mutta todennäköisempää on että örkki ehtii raivostuksissaan syödä kilpakumppaninsa ennen shakkimattia.
Minä ainakin käytän suuremmissa figuissa niitä reikiä. Paitsi jos tulee konffattua tms.
Miniatyyripelejä vuodesta '06
Yleensä katkaisen tapin ja fiilaan figun jalkapohjat liitospinnat tasaiseksi. Näin holkit ei rajoita figun sijaintia beissillä ja tasaiseksi viilattu figu antaa erinomaisen liimauspinnan. Tapista on iloa lähinnä silloin, jos liitospinta olisi joka tapauksessa jäämässä hyvin pieneksi, esimerkkinä vaikkapa tietyt tyranid-hyypiöt.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Miksi necron codexin hinta laski 5€:llä vähän aikaa sitten? Uusi edikka lähestyy?
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
- Half-breed
Kuulin tornarin että Kuopiossa olisi alennusmyynti fantsussa koska se lopettaa. Voisikohan siitä johtua?aatami kirjoitti:Miksi necron codexin hinta laski 5€:llä vähän aikaa sitten? Uusi edikka lähestyy?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Ei. Kysyin nimittäin fantsun myyjiltä, ja tuo hinta oli ilman alennusta (Alennuksen kanssa oli vielä noin 4€ halvempi).Half-breed kirjoitti:Kuulin tornarin että Kuopiossa olisi alennusmyynti fantsussa koska se lopettaa. Voisikohan siitä johtua?aatami kirjoitti:Miksi necron codexin hinta laski 5€:llä vähän aikaa sitten? Uusi edikka lähestyy?
- Exalted One
Mistä ihmeestä on peräisin 40Kn ja FABAn, eli warhammer-figuurien kutsuminen warhammereiksi? Ei jalkapallon pelaajiakaan kutsuta jalkapalloiksi.
"Screw the stupid objective marker! I'll dance around it later, waving your severed heads by the hair!! BFTBG!!!!" -B
Mutta jalkapalloja kutsutaan jalkapalloiksi...Exalted One kirjoitti:Mistä ihmeestä on peräisin 40Kn ja FABAn, eli warhammer-figuurien kutsuminen warhammereiksi? Ei jalkapallon pelaajiakaan kutsuta jalkapalloiksi.
Eli siis kysyt miksi pelivälineitä kutsutaan pelivälineiksi ;)
Warhammer fantasy battles/warhammer 40 000<-huomaa yhteinen tekijä.
Tai paremminkin Warhammer craptastic battles/Warhammer 40 000 dice.
(Sori, oli pakko)
(Sori, oli pakko)
- Exalted One
Okei, mun vertaus ei ollut kaksinen, mutta kuvastaa sitä miten älykkäältä minusta kuulostaa kun pelinappuloita kutsutaan pelin nimellä. :-DOberon kirjoitti: Eli siis kysyt miksi pelivälineitä kutsutaan pelivälineiksi ;)
"Screw the stupid objective marker! I'll dance around it later, waving your severed heads by the hair!! BFTBG!!!!" -B
Ei warhammereilla pelaajiakaan kutsuta warhammereiksi, joten menee tuo vertaus vähän nyt ohi ainaki multa.Exalted One kirjoitti:Ei jalkapallon pelaajiakaan kutsuta jalkapalloiksi.
amis kirjoitti:yhteenveto on: Hanki se v#¤%n sääntökirja ja opettele pelaamaan...
ei millään pahalla mut silleen...
- Exalted One
Okei eli se on siis joku alle 12 v. juttu?
Suurempi kysymys on, miksi asia on sinulle niin tärkeä? (Puolivitsi)Exalted One kirjoitti:Okei eli se on siis joku alle 12 v. juttu?
Itse olen kuullut tuota nimitystä käytettävän vain ei-figuuriharrastajien parissa, mutta itse rajaisin tuon iän alle 15-16 v. jutuksi jota figuureista tietämättömät käyttää.
Saatan tietysti olla väärässä, mutta näin ainakin sanoisin omien kokemuksien perusteella.
Viimeksi muokannut aatami, Su 10.01.2010 14:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mielenkiinto?aatami kirjoitti:Suurempi kysymys on, miksi asia on sinulle niin tärkeä?Exalted One kirjoitti:Okei eli se on siis joku alle 12 v. juttu?
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
- Exalted One
Kieltämättä mielenkiinto, mutta pakko myöntää, että se on aina ärsyttänyt minua suunnattomasti. :-D
- Teonanacatl
Asiasta tietämätön ei osaa mieltää 'hammeria yläluokkaan 'miniatyyripelit', vaan on vain kuullut jostain pelistä, jossa leikitään jollain "wöörhammereilla." Niinpä kaikki figut ja figupelit niputetaan tähän samaan kategoriaan, sillä muista ei ole tavikselle tietoa.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Niinkuin vaikkapa kaikki itämaiset kamppailulajit olivat ennen karatea. No nykyään ne ovat kaikki kunfuuta.
Luumumehu on soturien juomaa
No, GW-julkaisuissa annetaan sattuneesta syystä ymmärtää, että harrastaminen tarkoittaa Warhammerin pelaamista ja firman tuotteiden ostamista. Yhtäläisyysmerkit. Muu painettu lähdemateriaali taas on tällä maailman nurkalla niin harvinaista, ettei se juuri näe päivänvaloa.
Olen muuten ennenkin pohtinut, mikä se tinasolttu sitten on suomeksi.
Jos tekee mieli keskustella aiheesta syvällisemmin, avatkaa uusi ketju. Tämä on vain pinnallisille aiheille.
Olen muuten ennenkin pohtinut, mikä se tinasolttu sitten on suomeksi.
- Figuuri tai figu sisältää vieraskielisiä kirjaimia. Ei ole hyvä.
- Miniatyyri rikkoo perinteistä vokaalisointua. Ei ole kunnon suomea sekään.
- Mini on BMC:n valmistama auto.
- Nappula on shakin peliväline tai sarjakuvan vänrikki.
- Nappi on se millä takki pysyy kiinni.
- Ukko on horiseva vanha äijä.
- Malli on anorektinen, hapannaamainen kalkkuna tai ehkä koottava lentsikka.
- Muovisotilas on vihreä ja myydään marketin pussissa. Eivät läheskään kaikki hahmot edes ole sotilaita.
- Hahmo on persoona, joka esiintyy tarinoissa.
- Tinasotilaita tehtiin 1800-luvulla. Nykynuoret eivät edes tiedä, että muutakin kuin muovia on olemassa.
Jos tekee mieli keskustella aiheesta syvällisemmin, avatkaa uusi ketju. Tämä on vain pinnallisille aiheille.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.