Devastator Squadin varustus
Devastator Squadin varustus
Olen selaillut armeijalistoja läpi enkä silti ole varma tästä.. Laittaisinko kahden singon ja heavy bolterin lisäksi lascannonin vai plasmacannonin? (ei siis mielellään kolmatta sinkoa)
Kokeneemmat vastatkoon.
Kokeneemmat vastatkoon.
- Kaapelikala
Re: Devastator Squadin varustus
4 sinkoa, 4 plasmaa, 4 hevaria, 4 lascia tai 4 meltaa.Moogle kirjoitti:Olen selaillut armeijalistoja läpi enkä silti ole varma tästä.. Laittaisinko kahden singon ja heavy bolterin lisäksi lascannonin vai plasmacannonin? (ei siis mielellään kolmatta sinkoa)
Kokeneemmat vastatkoon.
Lacista ja plasmasta jos tarttee valita, sanon plasma. On enemmän jalkaväentappovehje. Tuo ryhmä kun ei tule tankkeja korkkaamaan. Suosittelisin mahdollisesti silti toista hevaria (tai vielä mieluummin sinkoa).
- Varjonkutoja
millä nää pelaat? Meinaan Wuffeilel voi ainakin ihan hyvin miksata kahta eri asetta... Muuten kyllä samoilla linjoilla kaapelifisun kanssa, eli vain yhtä asetta/ryhmäMoogle kirjoitti:Olen selaillut armeijalistoja läpi enkä silti ole varma tästä.. Laittaisinko kahden singon ja heavy bolterin lisäksi lascannonin vai plasmacannonin? (ei siis mielellään kolmatta sinkoa)
Kokeneemmat vastatkoon.
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Toisinaan sekoittaminen voi olla ihan asiallista monipuolisuuden hankkimiseksi, mutta tällöin aseiden pitää pystyä pelaamaan yhteen. Usein on tehokkaampaa valita kylläkin vain se yksi ase ja yksi tehtävä, mutta kun pelissä ilmeneekin ettei vihollisella ole tankkeja niin on lascannonit ostettu turhaan. Tällöin lämmittää kyllä sydäntä jos ryhmään on ostettu muutama missile, niin voidaan kaataa raskasta jalkaväkeä (mikä onnistuu pelkistä lascannoneiltakin, mutta on kalliiimpaa). Näin siis varsinkin jos tekee universal listoja eikä suunnittele armeijaansa vain yhtä tiettyä vihollista vastaan.
- Devastator
devat on vähän ylihintasia ja muut tekee niiden hommat paremmin
mauno kirjoitti:....Sotavasara.netissä ei missään nimessä ole tarkoitus tappaa.
-
Dark Servant
Olen kyllä eri mieltä. Myönnän, että devat voivat olla aika kalliita jos ne varustaa neljällä lascilla (Predator Annihilator on tähän hommaan ehkä kustannustehokkaampi, joskin devat kestävät osumaa enemmän kuin yksi tankki), mutta neljän missilen sarja on jo aika hyvä hinta-laatusuhteeltaan. Omasta mielestäni myös neljän h.boltterin sarja on aika kätevä, jos vastassa on paljon jalkaväkeä. Kaiken lisäksi neljän plasmacannonin sarja on kunnioitusta herättävää ja tekee pahaa jälkeä raskaaseen jalkaväkeen ja voipi sillä puhkoa kevyitä tankkejakin (joskin rupeaa olemaan jo hintavahkon puoleista).Devastator kirjoitti:devat on vähän ylihintasia ja muut tekee niiden hommat paremmin
Voin pyörtää puheeni, jos pystyt osoittamaan missile-, h.bolter- ja plasmacannon devastaattoreille korvaavan yksikön, joka tekee näiden hommat vielä paremmin. Devastaattorit on kuitenkin erikoistunut yksikkö, joka tarjoaa raskasta tulivoimaa.
"Victory or Death! Or if we're lucky, both."
- Devastator
no jaa.
razorbackin kanssa ja 4 samal aseella tekee kyllä hyvää jälkee vihust
ja mutta nämä maksavat melkein taco ryhmän verran eivätkä scooraa
- Half-breed
Mutta omaavatkin sitten vastapainoksi taktiseen verrattuna paljon kovemman tulivoiman. Et sinä sitä ylimääräistä tulivoimaa ilmaiseksi saa.Devastator kirjoitti:no jaa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Plasmacannon ryhmä on jo niin hintava että se ammutaan kentältä välittömästi pois ennenkuin ehtii kolmatta kertaa ampua. Sen sijaan heavy bolter on loistava valinta jos vastassa on joku muu kuin marsuarmeija eli mikä tahansa mihin sen AP riittää. Perus bolterit eivät valitettavasti korvaa raskaiden siskojensa tulivoimaa koska kaikki niiden statit ovat juuri sen karvan verran huonompia mikä johtaa ettei ne pure yhtä tehokkaasti vihollisiin. Kevyen jalkaväen armeijaa vastaan tacticalit hyötyvät enemmän flamereistä päässessään lähemmäs ampumaan rapid firella boltereilla kun devastarit toimivat tulitukena.
Tietenkin yksikön toimivuus johtuu täysin muun armeijan kokoon panosta ja vastustajasta, mutta yleispätevään all-around armeijaa tehdessäni en siivuttaisi mahdollisuutta laittaa devastator ryhmää 2:lla missilellä ja heavy bolterilla.
Tietenkin yksikön toimivuus johtuu täysin muun armeijan kokoon panosta ja vastustajasta, mutta yleispätevään all-around armeijaa tehdessäni en siivuttaisi mahdollisuutta laittaa devastator ryhmää 2:lla missilellä ja heavy bolterilla.
- Devastator
eiks tällänen tredi ollu jo vähä aika sitten
multi-meltat on turhimmat mitä näille voi laittaa
multi-meltat on turhimmat mitä näille voi laittaa
Olen käyttänyt devoilla parhaimpana yksikön tappoaseena 4 plasmacannonia. Mahtava tuhovoima (tuhoaa melkein kokonaan marsujen tacticalin yhdessä vuorossa, jos ei niin ei siihen kovin montaa jää....!!!) ja vihollinen yleensä myöhemmin reagoi tähän yksikköön, jos sen hyvin asettelee, linjojen taakse hyvälle korkeudelle josta näkee kauas.
Toinen hyvä combo jota olen käyttänyt on 2 lassua ja 2 sinkoa. On todella hyvä combo joka ei tule liian kalliiksi ja jää vain vähän jälkeen 4 lassusta, on sopiva myös jalkaväkeä vastaan sinkojensa ansiosta. 4 sinkoa on myös hyvä combo, ei liian kallis ja kelpaa minkä tahansa tappamiseen, tavan jalkaväestä tankkeihin ja siitä monstereihin ja raskaaseen jalkaväkeen, ei paras mut ehdottomasti ei huonoinkaan. Multimeltaa en varmasti laita devoille, liian kalliiksi tulee ja pitäisi päästä todella lähelle tankkeja jos haluaa vahinkoa saada tällä. Mieluummin siis kaukaa ammu näillä. H-boltterit on hyviä jalkaväkeä vastaan yleisesti, voi hyvällä lykyllä myös avata noita kevyitä kulkuneuvoja, huonompiakin on nähty.
Toinen hyvä combo jota olen käyttänyt on 2 lassua ja 2 sinkoa. On todella hyvä combo joka ei tule liian kalliiksi ja jää vain vähän jälkeen 4 lassusta, on sopiva myös jalkaväkeä vastaan sinkojensa ansiosta. 4 sinkoa on myös hyvä combo, ei liian kallis ja kelpaa minkä tahansa tappamiseen, tavan jalkaväestä tankkeihin ja siitä monstereihin ja raskaaseen jalkaväkeen, ei paras mut ehdottomasti ei huonoinkaan. Multimeltaa en varmasti laita devoille, liian kalliiksi tulee ja pitäisi päästä todella lähelle tankkeja jos haluaa vahinkoa saada tällä. Mieluummin siis kaukaa ammu näillä. H-boltterit on hyviä jalkaväkeä vastaan yleisesti, voi hyvällä lykyllä myös avata noita kevyitä kulkuneuvoja, huonompiakin on nähty.
There is a cancer eating at the Imperium. We have given the horror a name to salve our fears; we call it the Tyranid race. If it is aware of us at all it must know us only as PreyInquisitor Czevak
- Half-breed
Myös vihollinen tietää tämän jengin tulivoiman, joten pääset vain harvoin käyttämään yksikköä sen täydellä potentiaalilla. Tällainen yksikkö tulee joko jätettyä rauhaan, tai sitten hoidellaan pois häiriköimästä asap. Tietysti jos se joskus pääsee oikeasti ampumaan, niin viholliselle tulee itku herkästi.^^Anzku kirjoitti:Olen käyttänyt devoilla parhaimpana yksikön tappoaseena 4 plasmacannonia. Mahtava tuhovoima (tuhoaa melkein kokonaan marsujen tacticalin yhdessä vuorossa, jos ei niin ei siihen kovin montaa jää....!!!) ja vihollinen yleensä myöhemmin reagoi tähän yksikköön, jos sen hyvin asettelee, linjojen taakse hyvälle korkeudelle josta näkee kauas.
Turhan herkkä kaikki-tai-ei-mitään-jengi.
Todella tyhmä kombo. Miksi kukaan sekoittaisi kahta noin erilaista asetta? Lisäksi kun lassot maksaa niin hullusti devoille, niin niille niiden ottaminen on aika typerää.^^Anzku kirjoitti:Toinen hyvä combo jota olen käyttänyt on 2 lassua ja 2 sinkoa. On todella hyvä combo joka ei tule liian kalliiksi ja jää vain vähän jälkeen 4 lassusta, on sopiva myös jalkaväkeä vastaan sinkojensa ansiosta.
Turhan kovasanaista kommentointia, jos haluaa lascannoneita ja asetta X, niin ei ole olemassa samankaltaisempaa asetta X:ksi kuin se sinko. Molemmat on AT-aseita, toiset tarjolla olevat aseet on vielä sinkoakin huonompia AT-rooliin.Half-breed kirjoitti:Todella tyhmä kombo. Miksi kukaan sekoittaisi kahta noin erilaista asetta? Lisäksi kun lassot maksaa niin hullusti devoille, niin niille niiden ottaminen on aika typerää.^^Anzku kirjoitti:Toinen hyvä combo jota olen käyttänyt on 2 lassua ja 2 sinkoa. On todella hyvä combo joka ei tule liian kalliiksi ja jää vain vähän jälkeen 4 lassusta, on sopiva myös jalkaväkeä vastaan sinkojensa ansiosta.
Piti lukea toi sun lainaama viesti monta kertaa, ettei siinä vaan olisi puhuttu lasceista ja heavy bolttereista, jolloin toi nimittely olisi ihan kohtuullista.
Onhan ne lascit kalliita joo.
- Half-breed
No onhan se totta että sinko on kaikista lähinnä lassoa, mutta silti minusta on tyhmää sekoittaa lassojen kanssa mitään. Lasso on kuitenkin käytännössä puhtaasti PST-ase, jolloin se on parempi pitää PST-aseiden seurassa, ja missile on jokapaikanhöylä jolla voi ampua myös halutessaan jalkaväkeä, ja jalkaväkeen lasso on haaskausta (Paitsi siis joihinkin hiton koviin kohteisiin.) Lisäksi kun lasso on niin suolaisella hinnalla devoissa, niin sitä soisi silloin oikeasti käytettävän omaan duuniinsa.Oberon kirjoitti:Turhan kovasanaista kommentointia, jos haluaa lascannoneita ja asetta X, niin ei ole olemassa samankaltaisempaa asetta X:ksi kuin se sinko. Molemmat on AT-aseita, toiset tarjolla olevat aseet on vielä sinkoakin huonompia AT-rooliin.Half-breed kirjoitti:Todella tyhmä kombo. Miksi kukaan sekoittaisi kahta noin erilaista asetta? Lisäksi kun lassot maksaa niin hullusti devoille, niin niille niiden ottaminen on aika typerää.^^Anzku kirjoitti:Toinen hyvä combo jota olen käyttänyt on 2 lassua ja 2 sinkoa. On todella hyvä combo joka ei tule liian kalliiksi ja jää vain vähän jälkeen 4 lassusta, on sopiva myös jalkaväkeä vastaan sinkojensa ansiosta.
oma mielipide on 4xheavy bolter tai 4xmissile tai 2xmissile + 2xheavy bolter. Koska jos niille antaa tylymmät pyssyt, ne keräävät tulta mahdollisesti itseensä ja syövät pisteitä (kaksi lassi on jo 70pojoa, mitä muuta herkkua sillä saisi?)
Missilet toimii, niinkuin joku totesikin hyvänä tankin nipsauttajana ja myös kevyen/raskaan jalkaväen niistäjänä. Heavybolter on kiusoittelevan vastustajan kutittaja ja kevyen/t3 omaavien öttiäisten niistäjä ja se ap4 kyllä uppoaa monen otuksen armorista läpi.
Mutta kaiken ratkaisee taas se, mistä pelaaja ja listan tekijä pitää. Devastatorit jonnekin koveriin mieluiten max. ryhmänä, eli se kymmenen ukkoa, neljällä heviskät ja lopuilla boltterit, eivät näin kuole heti. Vekkulia on laittaa samaan raunioon Master of the Forge conversion beamerillä. Saapahan sitten +1 koveriin lisää.
Mutta edelleen, se on listan tekijän oma päätös.
Missilet toimii, niinkuin joku totesikin hyvänä tankin nipsauttajana ja myös kevyen/raskaan jalkaväen niistäjänä. Heavybolter on kiusoittelevan vastustajan kutittaja ja kevyen/t3 omaavien öttiäisten niistäjä ja se ap4 kyllä uppoaa monen otuksen armorista läpi.
Mutta kaiken ratkaisee taas se, mistä pelaaja ja listan tekijä pitää. Devastatorit jonnekin koveriin mieluiten max. ryhmänä, eli se kymmenen ukkoa, neljällä heviskät ja lopuilla boltterit, eivät näin kuole heti. Vekkulia on laittaa samaan raunioon Master of the Forge conversion beamerillä. Saapahan sitten +1 koveriin lisää.
Mutta edelleen, se on listan tekijän oma päätös.
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.
https://www.facebook.com/sheriffanvil
Minä en ymmärrä oikeasti en sitten millään tätä Devojen morkkaamista! Minulla tämä ryhmä on toiminut loistavasti eri peleissä 5 hengen joukkona! Onko minua sitten siunattu 8:n erilaisen pelin 8:lla eri vastustajalla heidän tyhmistä aivoistaan, kun eivät reagoi ensimmäisenä tähän yksikköön?! Tämä yksikkö on periaatteessa aina tuhonnut kaikkein eniten vastustajani joukoista ja on myös yksi viimeisimmistä elossa olevista joukoista!Half-breed kirjoitti:Myös vihollinen tietää tämän jengin tulivoiman, joten pääset vain harvoin käyttämään yksikköä sen täydellä potentiaalilla. Tällainen yksikkö tulee joko jätettyä rauhaan, tai sitten hoidellaan pois häiriköimästä asap. Tietysti jos se joskus pääsee oikeasti ampumaan, niin viholliselle tulee itku herkästi.^^Anzku kirjoitti:Olen käyttänyt devoilla parhaimpana yksikön tappoaseena 4 plasmacannonia. Mahtava tuhovoima (tuhoaa melkein kokonaan marsujen tacticalin yhdessä vuorossa, jos ei niin ei siihen kovin montaa jää....!!!) ja vihollinen yleensä myöhemmin reagoi tähän yksikköön, jos sen hyvin asettelee, linjojen taakse hyvälle korkeudelle josta näkee kauas.
Minulla tämä yksikkö kuuluu MINUN eliittiini ja tuhovoimaisimpana yksikkönä ja se on ansainnut minun kunnioitukseni sitä kohtaan. Sille taas en voi mtn jos sinulla tämä ei toimi, mutta se ei tarkoita että se olisi huono koska sinä et osaa sitä käyttää!
There is a cancer eating at the Imperium. We have given the horror a name to salve our fears; we call it the Tyranid race. If it is aware of us at all it must know us only as PreyInquisitor Czevak
- Varjonkutoja
On...^^Anzku kirjoitti: Minä en ymmärrä oikeasti en sitten millään tätä Devojen morkkaamista! Minulla tämä ryhmä on toiminut loistavasti eri peleissä 5 hengen joukkona! Onko minua sitten siunattu 8:n erilaisen pelin 8:lla eri vastustajalla heidän tyhmistä aivoistaan, kun eivät reagoi ensimmäisenä tähän yksikköön?!!
Tai siis 5 marsun ryhmä ei millään voi olla viimeisenä pöydällä jos kantaa 4x plasma kanuunaa... Tämä tietenkin riippuu toki vastustajasta. Meinaan jotain mech ig/eldar pelaajaa voi enempi huolettaa sinun lassosi tai muu oikea antitankki enemmän kuin nuo devat, mutta jotain marsupelaajaa/ jotain muuta massaa vastaan tuo kyllä lähtee ensimmäisenä. Ei 5 marsua ees kestä mitään jos joku sen haluaa pöydältä poistaa...
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
Ei viimeisenä, vaan viimeisimpänä. Useimmiten ne kuolevat (jos kuolevat) joko toisiks tai kolmanneksi viimeisenä kaikista joukoistani. Suurin osa vastustajistani on ollut marsuja, mutta on ollut kentällä myös 'nidejä, eldareita ja kaaosta. En minä olekkaa mikään SM kilpailija tällä tasolla, vaan pelailen täällä harrastelija tasolla Joensuun lähistöllä. Mutta tuolla on kuitenkin näitä parempia taktikoijia ja pidempään peliä harrastaneita. Näistä osaa vastaan olen otellut ja joissakin ottanut komeasti jopa turpaani, eikä yksikään ole ensimmäisenä tuhonnut devojani, vasta viimeisimpänä kiinnostunut niistä. On ne saattanut aloittaa jo melko keskivaiheilla niiden pommituksen, mutta hyvin ne selviävät kovassa coverissa.Varjonkutoja kirjoitti:Tai siis 5 marsun ryhmä ei millään voi olla viimeisenä pöydällä jos kantaa 4x plasma kanuunaa...
enpä ite aikonu ja halunnu Devoja morkata. Ite joskus tykkään niitä käydä. Yhdessä pelissä kävi nii hauskasti että Eldarit pyssytti 5devastatoria matalaksi ja eipä ne sitte osannu keskittyä muihin puksutteleviin rhinoihin sun muihin. Että Devoilla on loppujen lopuksi paljon taktista hyötyä, tulen kerääjänä tahi tulen antajana.
Taisin puhua itseni pussiin, edelliseen viestiini verrattuna, mutta nyt olenkin tätä mieltä, koska mieleni joskus vaihtelee sään lailla.
Taisin puhua itseni pussiin, edelliseen viestiini verrattuna, mutta nyt olenkin tätä mieltä, koska mieleni joskus vaihtelee sään lailla.
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.
- Half-breed
Missä morkkasin muka devoja? Sanoin vain että tuollainen aseistus on vain harvinaisen tyhmä.^^Anzku kirjoitti:Minä en ymmärrä oikeasti en sitten millään tätä Devojen morkkaamista! Minulla tämä ryhmä on toiminut loistavasti eri peleissä 5 hengen joukkona! Onko minua sitten siunattu 8:n erilaisen pelin 8:lla eri vastustajalla heidän tyhmistä aivoistaan, kun eivät reagoi ensimmäisenä tähän yksikköön?!Half-breed kirjoitti:Myös vihollinen tietää tämän jengin tulivoiman, joten pääset vain harvoin käyttämään yksikköä sen täydellä potentiaalilla. Tällainen yksikkö tulee joko jätettyä rauhaan, tai sitten hoidellaan pois häiriköimästä asap. Tietysti jos se joskus pääsee oikeasti ampumaan, niin viholliselle tulee itku herkästi.^^Anzku kirjoitti:Olen käyttänyt devoilla parhaimpana yksikön tappoaseena 4 plasmacannonia. Mahtava tuhovoima (tuhoaa melkein kokonaan marsujen tacticalin yhdessä vuorossa, jos ei niin ei siihen kovin montaa jää....!!!) ja vihollinen yleensä myöhemmin reagoi tähän yksikköön, jos sen hyvin asettelee, linjojen taakse hyvälle korkeudelle josta näkee kauas.
Kuitenkin vastustajasi ovat olleet aika nollat taulussa, jos ovat antaneet tuollaisen tulivoiman omaavan viiden jantterin olla rauhassa. Siis nuohan pieraisee kumoon jos haluaa, sillä ei viisi marsua nyt niin kestä. Tietty istuttamalla ne coveriin saa suojaa, mutta tämä tarkoittaa että se coveri johon ne menee on sitten parempi myös olla järkevässä paikkaa, tai sitten jantterit saa pelata korttia koko matsin ajan elleivät siirry. Lyhyesti: järkevä vastus ampuu ne pois ilman mitään ongelmia, tai sitten vain välttelee niitä. Kummassakin tapauksessa devot vain pyörittelee sormia.