Vanhoja miniatyyri katalogeja
Vanhoja miniatyyri katalogeja
Gravity is a myth, the Earth sucks too
- jupu_pupu_mies
Re: Vanhoja miniatyyri katalogeja
:O aika jännää?
*facepalm*jupu_ kirjoitti::O aika jännää?
--
Nostalgiasuonta tykyttää, vaikken noiden valmistajien vanhaa tuotantoa erityisesti omistakaan. Kuitenkin hämmästelin tuon Ral Parthan vuoden 1978 25 mm historiallisia, jotka suoraan sanottuna näyttävät paljon paremmilta kuin moni uudemman puljun "tuotos". Fantasiapuolikin on jotenkin yksityiskohtaisempaa ja elävämpää. Ollaanko sittenkään 30 vuodessa tultu niin paljon sculptimisessa ja valamisessa eteenpäin kuin aiemmin luulin?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Sculptimisessa ei ainakaan. Muovivaluutekniikat on kyllä kehittynyt valtavasti.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
-Edward Abbey
Nostalgiaa kyllä. Noita Ral Parthan figuja tuli ostettua ropetuskäyttöön aikoinaan.
Itekin olen sitä mieltä, että vanhoissa figuissa on sitä jotain. Jotkut uudet figut ja linjat vaa meinaa mennä rumempaan suuntaan.
Dolmot kirjoitti:Tällä kertaa se on Bloodthirstor, Lordor of Mordor.
Kiitti linkkivinkistä.
Joo, Ral Parthaa tuli käytettyä itsekin ropelluksessa ennen näitä 'Hammeri aikoja.
Vieläkin niitä on maalaamattomana kaapissa, ja ihan hienolta sculptit näyttävät omasta silmästä.
Siis nimenomaan ne maalaamattomat. Maalatut tuli maalattua tukkoon paksuilla maaleilla ja sentin leveällä pensselillä aloittelijan tyylillä. =)
-mv40k2
Joo, Ral Parthaa tuli käytettyä itsekin ropelluksessa ennen näitä 'Hammeri aikoja.
Vieläkin niitä on maalaamattomana kaapissa, ja ihan hienolta sculptit näyttävät omasta silmästä.
Siis nimenomaan ne maalaamattomat. Maalatut tuli maalattua tukkoon paksuilla maaleilla ja sentin leveällä pensselillä aloittelijan tyylillä. =)
-mv40k2
- Pyöveli
- Kirjoitti miljoonannen viestin
Joo, olihan tuolla noita pikku-ukkeleita joita on joskus junnuna kannettu Fantsusta D&D & Ankh sessioihin. Ihan mielenkiintoista on kyllä huomata miten miniatyyritkin on "kehittyneet" tässä parissakymmenessä vuodessa ja miten kaikki on muuttunut ajan saatossa. Pitääkin töiden jälkeen mennä kaivelemaan varastoa mitä vanhoja miniatyyrejä sieltä löytyy.
Careful what you wish - You just might get it...
Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...