"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mordheim pelipöydän "laatoitus"

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Samsonite

Mordheim pelipöydän "laatoitus"

Viesti Kirjoittaja Samsonite »

Heips!

Miten teen 4X4 pelipöytään kaupunki-laatoituksen? Materiaalina on Finnfoam tai joku sen kaltainen eriste... juttu. En välttämättä tarvitse kolmiulotteisuutta, mutta jos sen suhteellisen vaivattomasti saa aikaan, mikäs siinä. Olen miettinyt jonkinlaista sapluunaa, jolla saisin aikaan laattakuviota, mutta en ole oikein varma toimivuudesta. Auttakaa kokeneemmat ja fiksummat!

Edit, taisi mennä väärään osioon?
cadavera vero innumera
Xenon
Peliporukkavalvoja

Re: Mordheim pelipöydän "laatoitus"

Viesti Kirjoittaja Xenon »

No yksi vaihtoehto on että leikkaat jostain pahvista tai vastaavasta semmosia laatoja kun haluat ja sitten plöräytät liimat siihen levylle ja asettelet laatat siihen paikalleen. Ei varmaan nopein keino mutta ainakin saat sitä kolmiulotteisuutta. Eikähän sun pakko oo sitä koko pöytää laatoilla vuorata.
Pyöveli
Kirjoitti miljoonannen viestin

Viesti Kirjoittaja Pyöveli »

Samsonite kirjoitti:Heips!

Miten teen 4X4 pelipöytään kaupunki-laatoituksen? Materiaalina on Finnfoam tai joku sen kaltainen eriste... juttu. En välttämättä tarvitse kolmiulotteisuutta, mutta jos sen suhteellisen vaivattomasti saa aikaan, mikäs siinä. Olen miettinyt jonkinlaista sapluunaa, jolla saisin aikaan laattakuviota, mutta en ole oikein varma toimivuudesta. Auttakaa kokeneemmat ja fiksummat!

Edit, taisi mennä väärään osioon?
Jossain netin syövereissä muistan nähneeni jonkun tehneen Mordheimin pelipöydän laatoituksen tapetista. Eli oli ostanut sellaista pienen nupukkakiven (eli todella pientä kohoumaa) olevaa tapettia ja vetäissyt sillä pelipöydän. Sitten vain maalannut koko komeuden harmaaksi. Mielestäni varsin yksinkertainen ja helppo tapa tehdä tuollainen kiveys. Eri asia on sitten että mistä tuollaista tapettia sattuu löytymään, voisin tosin kuvitella että Lasikuitutapetissa voisi olla varsin sopivaa kuviota. (eli pientä nupukiveä tai ristikkoa)
Careful what you wish - You just might get it...

Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Tapetteja tosiaan kannattaa katsoa josko niistä saisi sopivaa. Jos on oikein härski, voi pyytää sopivan kokoista palaa myös "näytteeksi" liikkeestä (tämä käytäntö tapettiostoksissa yleensä ei ole mitenkään poikkeavaa).
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Kain

Viesti Kirjoittaja Kain »

Jos käytät siis finnfoamia niin yksi tapa, jota itse olen käyttänyt, on piirtää foamiin esim. lyijykynällä suunnitelma laatoista, vetää mattoveitsellä näiden linjojen mukaan viillot ja sitten paksulla lyijykynällä vielä kertaallen vetäistä linjoja pitkin jolloin syntyy mukavat urat. Mitä paksumpi kynän pää tuossa loppuvaiheessa, sitä leveämpi ura....näin syntyy laattoja, ja saa helposti hieman erikoisempiakin kuvioita maahan..totta kai vaatii hiukan kärsivällisyyttä vedellä noita linjoja varsinkin jos on koko pelipöytä tehtävä..mutta tulos on hieno ja näitä laattoja on helppo muokata vaikka painamalla niitä alaspäin tai tekemällä mattoveitsellä halkeamia tms.
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Kainin ehdottama tapa on kyllä näyttävä, kunhan jaksaa tehdä. Wolfgang on jaksanut. Ja eihän sillä tarvitse koko pöytää päällystää, ehkä pari isompaa katua riittää. Tuskin Mordheimissakaan jokainen sivukuja on laatoitettu.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Samsonite

Viesti Kirjoittaja Samsonite »

jullevi kirjoitti:Kainin ehdottama tapa on kyllä näyttävä, kunhan jaksaa tehdä. Wolfgang on jaksanut. Ja eihän sillä tarvitse koko pöytää päällystää, ehkä pari isompaa katua riittää. Tuskin Mordheimissakaan jokainen sivukuja on laatoitettu.
Veti aika sanattomaksi... Itsellähän on tällä hetkellä kaksi rakennusta valmistumassa. Gee.

Pitää miettiä miten hoitaa tämän asian. Kainin keinolla olisi puolensa, mutta pelkäämpä että liian suuri minulle homma... Luulempa että lähden tapettiostoksille, mutta antaa asian vielä hautua jonkin aikaa.

Kiitos vastanneille. =)
cadavera vero innumera
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Foamia on tosiaan helppoa kuvioida. Itse taisin aikanaan viivoittimella tehdä saumat kivisiltaan. Työkaluksi kelpaa melkein mikä vain ja vähän valitsemalla saa sitten tekstuurin jälkeä muokattua. Samalla tavoin oli tarkoitus tehdä myös Bloodbowl lauta, jossa kenttä olisi ollut kovaa kiveä. Isommankaan kivetyksen tekeminen ei välttämättä ole vaikeaa.

Huomasin myös saman projektin parissa, että läheltä sprayattuna foamin pinta alkoi kevyesti sulamaan - ilmeisesti ponnekaasun vaikutuksesta. Tämä oikeastaan vain paransi jälkeä, koska kevyesti sulahtanut foam oli kovaa ja röpelöistä kuin työstämätön kivi.

En tiedä saisiko kadut sopivasti maalattua kahdella spray kerroksella. Ensin perusteellisemmin mustalla ja sitten harmaalla vetämällä. Vaihtoehtoisesti joku edullinen askartelu akryylimaali ja iso pensseli. Ison pinnan vain käsittelisi mahdollisimman nopsasti.
Sanctus Sanctorum

Viesti Kirjoittaja Sanctus Sanctorum »

Näin on, foamin texturoiminen ei ole mikään kaikkein piinallisin juttu vaikka aikaa siihen saa kyllä kulumaan. Tässä ensimmäinen "nupukiveyksellinen" teokseni joka on tehty piirtämällä kiveyksen ääriviivat foamille jonka jälkeen ne on painettu siihen kovakärkisellä lyijykynällä. Maalaukseen ja viimeistelyyn meni huomattavasti enemmän aikaa kuin kiveyksen "kaiverteluun".

Kuva

Sillasta enemmän juttua täällä.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 46&t=90288
De gustibus non est disputandum.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”