Onko warmachinella ampuminen "missile attack"
-
vasaraveli
Onko warmachinella ampuminen "missile attack"
Tällä kertaa ihmetellään, että lasketaanko warmachinella ampuminen "missile attackiksi". Miten on? Sääntökirja oli hiukan monitulkintainen tuossa kohtaa. Esim. kanuunoista sanotaan, että ne ammutaan yhdessä muiden missile weaponien kanssa. Toisaalta missään ei sanota suoraan, että ampuminen olisi missile attack.
Järkeenkäypä selitys olisi, että sotakoneilla ampuminen laskettaisiin missile attackiksi, mutta jos tästä on jollain jotain muuta tietoa, niin sanokoon nyt.
Järkeenkäypä selitys olisi, että sotakoneilla ampuminen laskettaisiin missile attackiksi, mutta jos tästä on jollain jotain muuta tietoa, niin sanokoon nyt.
"Hammertime!"
- MC Hammer
- MC Hammer
"Missile" kuuluu niihin termeihin, jotka useimmissa peleissä määriteltäisiin ennen kuin niitä käytetään kymmenissä eri säännöissä. Sama pätee osittain termeihin "monster", "war machine", "model" ja niin edespäin. Tämä on kuitenkin Warhammer, jossa iloa ei pilata liialla selkeydellä. Kun jokin vuotaa kuin seula, tottahan se voidaan korvata urheiluhengellä. Seiskaedikassa ei huhun mukaan tule enää lainkaan sääntöjä, vaan pelaajat sopivat niistä joka kerta keskenään pelin aikana. Tyhjän laatikon hinta on noin 200 puntaa.
Ja sitten itse asiaan...
Missilen yksikäsitteistä määritelmää ei löydy rulebookista. Gav on runsaasti kierrellen myöntänyt, ettei sellaista määritelmää ole olemassakaan. Seuraava epävirallinen kommentti löytyy kyllä maailman foorumeilta:
Viimeeksi "johan järki sanoo"-tulkintoja tehtiin täällä. Lukekoon se, joka luulee jotain löytävänsä.
Oma maalaisjärki sanoo (sikäli kuin se mihinkään vaikuttaisi), että vähintään kaikki jollain tapaa fyysiset projektiilit, esimerkiksi tykinkuula, ovat ainakin missileitä. Ehkä sitten myös ulkopuolelta tuleva magia, vaikka siitä seuraakin kaikkea kummallista. Virallisemman selityksen löytäjälle tarjolla tikkukaramelli.
Ja sitten itse asiaan...
Missilen yksikäsitteistä määritelmää ei löydy rulebookista. Gav on runsaasti kierrellen myöntänyt, ettei sellaista määritelmää ole olemassakaan. Seuraava epävirallinen kommentti löytyy kyllä maailman foorumeilta:
Parempaa ei löydy. Tämä tulkinta aiheuttaa kaikkea kummallista. Esimerkiksi päänräjäytysloitsu on missile, jos heittäjä on tuuman päässä. Jos taas basen kulmat koskettavat, se ei enää olekaan missile. Onko tämä sitten järkevää? Ehkä ei, mutta toistaiseksi ainoa viralliselta taholta saatu määritelmä, joka todella yrittää kattaa kaikki missilet. Tietysti on irtolauseita, kuten "magic missile is a missile", mutta yksikään niistä ei kerro, mikä kaikki lasketaan missileksi.What Constitutes a "Missile" ?
From: "Gavin Thorpe" Sent: Friday, May 17, 2002 9:03 AM Subject: RE: [Geek] Fw: [WH] KEY RULES ? What constitutes a missile?
I'd apply it to any attack that does direct damage and originates from a source not in base contact with the target...
Gav Thorpe
Warhammer Loremaster
(Keeper of Truth, Font of Knowledge, Average Pool Player)
Viimeeksi "johan järki sanoo"-tulkintoja tehtiin täällä. Lukekoon se, joka luulee jotain löytävänsä.
Oma maalaisjärki sanoo (sikäli kuin se mihinkään vaikuttaisi), että vähintään kaikki jollain tapaa fyysiset projektiilit, esimerkiksi tykinkuula, ovat ainakin missileitä. Ehkä sitten myös ulkopuolelta tuleva magia, vaikka siitä seuraakin kaikkea kummallista. Virallisemman selityksen löytäjälle tarjolla tikkukaramelli.
-
vasaraveli
ROTFLMAODolmot kirjoitti:Seiskaedikassa ei huhun mukaan tule enää lainkaan sääntöjä, vaan pelaajat sopivat niistä joka kerta keskenään pelin aikana. Tyhjän laatikon hinta on noin 200 puntaa.
Tuskin vielä seiskassa on noin (laatikkoon tulee sääntökirjan kannet ja 200 tyhjää sivua joihin voi itse kirjoittaa), mutta kasin aikoihin jo varmaankin noin.
-
Ghoul King
No työnnämpä omankin lusikkani soppaan.
Msn:n Dictionaryn mukaan missile on "projectile: any object thrown or launched as a weapon, for example, a rock or bullet"
Ja tietysti Magic missile on missile (ainakin näin uskon), mutta en uskoisi että kaikki taiat mitkä tappavat matkan päästä ovat "missileitä".
VC:n Wristbands of black goldeista sanotaan että "3+ Ward against missile fire of any kind(including hits from war machines, template attacks, magic missiles, etc)".
Eli sanoisin että War machineiden ammukset ovat missileitä.
Jooh... kai tosta jotain saa selvää
Msn:n Dictionaryn mukaan missile on "projectile: any object thrown or launched as a weapon, for example, a rock or bullet"
Ja tietysti Magic missile on missile (ainakin näin uskon), mutta en uskoisi että kaikki taiat mitkä tappavat matkan päästä ovat "missileitä".
VC:n Wristbands of black goldeista sanotaan että "3+ Ward against missile fire of any kind(including hits from war machines, template attacks, magic missiles, etc)".
Eli sanoisin että War machineiden ammukset ovat missileitä.
Jooh... kai tosta jotain saa selvää
It's good to be the king.
Juu ja Oxford Advanced Learner's Dictionaryn mukaan "model" on muiden merkitysten ohella "person who poses for sculptors, painters or photographers". Toisin sanoen jos työskentelet kyseisellä alalla, kannattaa välttää pelipöydällä istumista useiden säännöistä löytyvien "choose any model" ja "model is slain"-lauseiden takia.Ghoul King kirjoitti:Msn:n Dictionaryn mukaan missile on "projectile: any object thrown or launched as a weapon, for example, a rock or bullet"
-
Ghoul King
Dolmot kirjoitti: Juu ja Oxford Advanced Learner's Dictionaryn mukaan "model" on muiden merkitysten ohella "person who poses for sculptors, painters or photographers". Toisin sanoen jos työskentelet kyseisellä alalla, kannattaa välttää pelipöydällä istumista useiden säännöistä löytyvien "choose any model" ja "model is slain"-lauseiden takia.
It's good to be the king.
Oma näkemys on että warmachinet sinkovat ballistisia ammuksia, siis ballistic missiles/projectiles. Säännöissä viitataan myös toisinaan nimikkeellä ranged attack, siis ulottuva hyökkäys (raaka suomennos), ja monia sääntöjä luettaessa käytetään termejä ranged attack ja missile sekaisin.
Mielestäni myös magic missile on missile, sillä vaikka sillä onkin magic- prefiksi, ei se tarkoita etteikö sitä enää laskettaisi ammukseksi. Joissakin itemeissä toisaalta mainitaan erikseen 'normal missiles', joka tietenkin sulkee magic missilet ulos laskelmista (You thought?). Magic missile on missile siinä missä normaalikin, mutta jotkut säännöt sallivat magic missileille asioita mitä eivät normaaleille salli. Juttu on sama kuin tavallisella ja palavalla nuolella; molemmat ammutaan samalla tavalla ja osuvat yhtä hyvin, mutta vain palava polttaa sun talos.
Kun taas ajatellaan Gavin selitystä, niin se toimii itseasiassa varsin selkeästi. Loitsuista muistaakseni vain ja ainoastaan magic missilet tekevät direct damagea, eikä niitä voi heittää lähiksessä.
Templatet taas ovat tietääkseni aivan oma ammustyyppinsä, ja kun katapultti jysäyttää uniittiin niin templateahan siinä esitellään. Kun taas ajatellaan Gavin selitystä, niin taas toimii. Template attack ei ole missile, sillä ensin ammutaan template ja vasta template tekee damagea, ei itse ampuminen.
Katapultti on toisaalta war machine. Voisi siis päätellä että ellei kyseessä ole templatea käyttävä kone, kyseessä on missile. Kaikkien war machineiden kuvaukset jotka itse olen lukenut on sisältänyt maininnan minkälaisesta ammuksesta on kyse, mm. Warp-Lightning Cannonin säännöt selkeästi sanovat ammuksen olevan magic missile.
Näitä tulkintoja käytän itse. Ne vain yksinkertaisesti näyttävät parhaiten toimivan. Jesus tuossa meni.
Mielestäni myös magic missile on missile, sillä vaikka sillä onkin magic- prefiksi, ei se tarkoita etteikö sitä enää laskettaisi ammukseksi. Joissakin itemeissä toisaalta mainitaan erikseen 'normal missiles', joka tietenkin sulkee magic missilet ulos laskelmista (You thought?). Magic missile on missile siinä missä normaalikin, mutta jotkut säännöt sallivat magic missileille asioita mitä eivät normaaleille salli. Juttu on sama kuin tavallisella ja palavalla nuolella; molemmat ammutaan samalla tavalla ja osuvat yhtä hyvin, mutta vain palava polttaa sun talos.
Kun taas ajatellaan Gavin selitystä, niin se toimii itseasiassa varsin selkeästi. Loitsuista muistaakseni vain ja ainoastaan magic missilet tekevät direct damagea, eikä niitä voi heittää lähiksessä.
Templatet taas ovat tietääkseni aivan oma ammustyyppinsä, ja kun katapultti jysäyttää uniittiin niin templateahan siinä esitellään. Kun taas ajatellaan Gavin selitystä, niin taas toimii. Template attack ei ole missile, sillä ensin ammutaan template ja vasta template tekee damagea, ei itse ampuminen.
Katapultti on toisaalta war machine. Voisi siis päätellä että ellei kyseessä ole templatea käyttävä kone, kyseessä on missile. Kaikkien war machineiden kuvaukset jotka itse olen lukenut on sisältänyt maininnan minkälaisesta ammuksesta on kyse, mm. Warp-Lightning Cannonin säännöt selkeästi sanovat ammuksen olevan magic missile.
Näitä tulkintoja käytän itse. Ne vain yksinkertaisesti näyttävät parhaiten toimivan. Jesus tuossa meni.
When all else fails, run like hell.
Hyvä aihe. Jatketaan sopan hämmentämistä.
"This line is considered to be a template for rules purposes"
Eivät nuo Heavensin salamaspellit tietääkseni suklaatia taivaalta pudota. Damageksi minä sen lasken, jos ainoa vaikutus on D6 S4 osumaa. Lisäksi ainakin Tzeentchin horroreilta löytyy puhdas damagespelli, joka heitetään 12 tuuman päähän tai vaikka samaan close combatiin. Sen missile status vaihtuu sijainnin mukaan.Mormo kirjoitti:Kun taas ajatellaan Gavin selitystä, niin se toimii itseasiassa varsin selkeästi. Loitsuista muistaakseni vain ja ainoastaan magic missilet tekevät direct damagea, eikä niitä voi heittää lähiksessä.
Sitten ei kyllä ole tykkikään. p.122 (Cannons)Mormo kirjoitti:Template attack ei ole missile, sillä ensin ammutaan template ja vasta template tekee damagea, ei itse ampuminen.
"This line is considered to be a template for rules purposes"