Trygon vai Mawloc?
Re: Trygon vai Mawloc?
DS lukee tosiaan, että laita modeli ensin mutta kun mawlocilla lukee, että laita lblast ensin. Eroa siis on.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Ei tietääkseni lue. Mawlocin blasti tapahtuu Mishapin sijaan, eli se laitetaan vasta sitten jos scatterin osoittama piste olisi toisten modeleiden päällä.Remington kirjoitti:DS lukee tosiaan, että laita modeli ensin mutta kun mawlocilla lukee, että laita lblast ensin. Eroa siis on.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Pentele. Pitäs lukea ennen kuin hutkii. Kyllä, se pieni texti pätkä siinä isomman textin yllä.Deetwo kirjoitti:Ei tietääkseni lue. Mawlocin blasti tapahtuu Mishapin sijaan, eli se laitetaan vasta sitten jos scatterin osoittama piste olisi toisten modeleiden päällä.Remington kirjoitti:DS lukee tosiaan, että laita modeli ensin mutta kun mawlocilla lukee, että laita lblast ensin. Eroa siis on.
"You're right. The Devil has come. Look
-
chematrich
Tässä on taas hyvä esimerki kysymyksestä johon löytyy monta näkökulmaa ja yhtä monta mielipidettä.Kumpikaan ei ole huono.Tottakai gw suosii uusia yksikköjä ja madot ovat suht halpoja tehoonsa nähden(käytännössä fexit on törkeän huonoja jos verrataan matojen hintaan,ja mieluummin ottaa kolme matoa kuin kolme fexiä.)
mutta jos madoista pitää valita niin kyllä se on trygoni jolla mennään.Mawloc on liian yhden iskun ihme,eikä se pieni piste-ero ole hyvä syy vaihtaa halvempaan matoon.Kun trygonista saa pienellä hinnalla vielä synapsin ja ampumista vuorolle kun deeppaa niin kyllä se iso mato on aina hauskempi.Pelillisesti kumpikin mato taitaa olla suurta juustoa,joten yhtä hyvin pärjää kummallakin madolla.
mutta jos madoista pitää valita niin kyllä se on trygoni jolla mennään.Mawloc on liian yhden iskun ihme,eikä se pieni piste-ero ole hyvä syy vaihtaa halvempaan matoon.Kun trygonista saa pienellä hinnalla vielä synapsin ja ampumista vuorolle kun deeppaa niin kyllä se iso mato on aina hauskempi.Pelillisesti kumpikin mato taitaa olla suurta juustoa,joten yhtä hyvin pärjää kummallakin madolla.
1: mawlocin "yhden iskun ihme" vaatii, kuten todettu, melkolailla ainutlaatuiset olosuhteet tai hyvää tuuria scatterin kanssa.
2: trygonista primeksi-uppaus ei varsinaisesti ole halpa
3: ei noi nyt mitään "suurta juustoa" ole herranen aika :D
2: trygonista primeksi-uppaus ei varsinaisesti ole halpa
-
chematrich
Noista voi olla montaa mieltä.Jos verrataan vaikka muihin monsuihin niin yleensä niillä ei ole yhtä montaa woundia eikä ne samalla deeppaa, Hintakaan ei ole huono varsinkaan jos verrataan muihin nidien monsuihin ja mietitään sitä hinta/laatu suhdetta.Oberon kirjoitti: 2: trygonista primeksi-uppaus ei varsinaisesti ole halpa
Kuinkas sitten jos otat kaksi matoa kentälle? Onko mielestäsi järkevää ottaa yhtä Trygonia (jopa alphaa) ja yhtä mawlockia? Vai pelaisitko mieluummin kerralla kahta mawlockia tai kahta trygonia?
PS. Päästiinkö nyt siis selvyyteen siitä, että voiko mawlockilla tähdätä yksiköitä? (vai olenko vain itse hämmentynyt). Jos ei voi tähdätä niin sanoisin, että mawlock menettää pahasti pisteitä en siinä tapauksessa sitä enää käyttäisi. Olen ymmärtänyt, että Trygonilla ei voi tähdätä, mutta jos scatteroi niin ei tule mishappia. Toivottavasti saan tänään vihdoin codexin käsiini jos on postit viikonloppuna kulkeneet...
PS. Päästiinkö nyt siis selvyyteen siitä, että voiko mawlockilla tähdätä yksiköitä? (vai olenko vain itse hämmentynyt). Jos ei voi tähdätä niin sanoisin, että mawlock menettää pahasti pisteitä en siinä tapauksessa sitä enää käyttäisi. Olen ymmärtänyt, että Trygonilla ei voi tähdätä, mutta jos scatteroi niin ei tule mishappia. Toivottavasti saan tänään vihdoin codexin käsiini jos on postit viikonloppuna kulkeneet...
- Kalmakorppi
Riippuu pelistä ja listasta mutta yleensä ottaen. Ottaisin mieluusti yhden primen ja normi Trygon, sillä varsinkin pienissä pelissä hintaa alkaa olla liikaa jos Primejä on monta ja synan luulisi siitä yhdestäkin riittävän pikku itikoille (hormat)
Mawloc ei kummoisesti mele lämällä loista. Ainkaan minun noppatuurilla en menisi scatterin päälle kovin paljon laskemeen
Mawloc ei kummoisesti mele lämällä loista. Ainkaan minun noppatuurilla en menisi scatterin päälle kovin paljon laskemeen
You could have stopped it... And now, a force that should have never been awaken again has risen... Because of you, the world is now condemned to burn to a desolate wasteland...
Mawlocilla on se blasti jonka se tekee kun se tulee peliin, mutta se voi käyttää sitä korkeintaa joka toinen vuoro, ja pöydällä se on aika heikko monsteri. Trygon on paljon parempi lähiksessä. Toisaalta Mawloc on halvempi. Sanoisin silti että ota Trygon, Mawlock tuntuu lähinnä kikkailusta.
-
Sami Jumppanen
Ja Mawloc ei saa käyttää sitä blastiaan, ellei scatteroidu jonkun kohdalle.Maladath kirjoitti:Mawlocilla on se blasti jonka se tekee kun se tulee peliin, mutta se voi käyttää sitä korkeintaa joka toinen vuoro, ja pöydällä se on aika heikko monsteri. Trygon on paljon parempi lähiksessä. Toisaalta Mawloc on halvempi. Sanoisin silti että ota Trygon, Mawlock tuntuu lähinnä kikkailusta.
Entäpäs snipeeminen Lictorin avulla. Lictoreilla kun on se pheromone trail joka antaa 6"ei-scatteroituvaa tilaa lictorien lähelle. Deeppaa lictorit suojaan ja toivoo ettei kuole, seuraavalla kierroksella sitten mawlockit perään ilman että scatteroivat :P En tiä toimiiko mutta paperilla ainakin. Luottaen tietenkin noppa-jumalaan että saa kivat reservi heitot.
Eli lictorin avulla varmistaisit ETTET pääse käyttämään mawlocin lättyä?Wiljami kirjoitti:Entäpäs snipeeminen Lictorin avulla. Lictoreilla kun on se pheromone trail joka antaa 6"ei-scatteroituvaa tilaa lictorien lähelle. Deeppaa lictorit suojaan ja toivoo ettei kuole, seuraavalla kierroksella sitten mawlockit perään ilman että scatteroivat :P En tiä toimiiko mutta paperilla ainakin. Luottaen tietenkin noppa-jumalaan että saa kivat reservi heitot.
iiih! No hitsi! Missä muuten luki se ettei saa tarkoituksella DStä jonkun päälle? Codexi ei kiellä eikä Iso sääntiskään ainakaan Deep Strike kohdassa.
-
Sami Jumppanen
Vihje: Toiset yksiköt ovat impassable maastoa! Ja saikos impassableen deepata?Wiljami kirjoitti:iiih! No hitsi! Missä muuten luki se ettei saa tarkoituksella DStä jonkun päälle? Codexi ei kiellä eikä Iso sääntiskään ainakaan Deep Strike kohdassa.
Ilmeisesti saa?Sami Jumppanen kirjoitti:Vihje: Toiset yksiköt ovat impassable maastoa! Ja saikos impassableen deepata?Wiljami kirjoitti:iiih! No hitsi! Missä muuten luki se ettei saa tarkoituksella DStä jonkun päälle? Codexi ei kiellä eikä Iso sääntiskään ainakaan Deep Strike kohdassa.
s.95 sanoo, että "place one model from the unit anywhere on the table". Anywhere on the table. En itse löytänyt kohtaa missä toi kieltää laittamisen impassablen tai toisen modelin päälle; kerrotko sivunumeron/kappaleen missä se kielletään.
Samaten sääntiksen alussa puhutaan ettei saa liikkua toisen modelin päälle, mutta liikkuminen ja placeaminen on kuitenki aika eri jutut.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Ja viitattu sääntökohta:Deetwo kirjoitti:Olisi ehkä kuitenkin kannattanut lukea ;)Viittaamaasi sääntökohtaa lukematta veikkaisin siinä puhuttavan ennemminkin yksiköllä toisen päälle tms liikkumisesta
"Models may not be placed in impassable terrain..."
Ja DS:
"First place one model from the unit..."
Tietysti tästä asiasta voi vääntää moneen suuntaan, mutta ainakin minusta tuo on aika selkeätä.
Kaikki mahdolliset ja älyttömätkin argumentit jo kertaalleen käyty Warseerissa :)
Niinku näkyy, mie juttelin tästä noitten muiden kanssa edellisellä sivulla jo :)Deetwo kirjoitti:Kylläpäs vaan kieltää :)EDIT: eli siis mun moka, muistelin että kirja olisi erikseen kieltänyt moisen, vaikka se tosiaan vaan rankaisee siitä.
Sivut 13 ja 14, modelia ei voi laittaa impassable terrainiin, mukaanlukien toiset modelit.
Oke, Impassable on selvä, mutta entä modeli, missä sen päälle deep strikeeminen kiellettiin?
Edit: Asia harvinaisen selvä, kiitti Oberon.
Edit: Asia harvinaisen selvä, kiitti Oberon.
Viimeksi muokannut TheEmu, To 11.02.2010 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Sivu 13: toiset modelit=impassable.
No niinpäs se sanookin. Eli ei auta Lictori :(