Tarinakisa-ketju 09-10
Re: Tarinakisa-ketju 09-10
Kyllä minä täällä yritin viedä keskustelua esim. niihin kisatarinoihin mutta ei sitten jos ei tärppää.
Kumma, korvalehti on muuttunut punaiseksi ja on todella kosketusarka. Paleltuma?
Kumma, korvalehti on muuttunut punaiseksi ja on todella kosketusarka. Paleltuma?
- Da Big Boss
Ehkä.
Miulla oli eilen luistelun jälkeen tunnottomina varpaat noin 15 min. Jännä fiilis kun ei noin yleensä käy.
Miulla oli eilen luistelun jälkeen tunnottomina varpaat noin 15 min. Jännä fiilis kun ei noin yleensä käy.
MIlloin turinakisan ketjuun ovat tarinat liittyneet? ;)Drakojan kirjoitti:Kyllä minä täällä yritin viedä keskustelua esim. niihin kisatarinoihin mutta ei sitten jos ei tärppää.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Koko maailma Sotu mukaanlukien on ihan lääpällään Pumbagoreihin. Rune teki suuren palveluksen maailmalle tekemällä niistä avatareja 5:kö kappaletta, jotka pisti aivan avoimesti Beastmen huhu-keskustelussa jakoon kaikkien nähtäväksi. Tästä johtuu nämä uudet avatarit.
Miksi peleistä puhutaan? Koska pelaaminen on sellainen universaalinen (oikea sana tähän?) asia, jota kaikki harrastavat paitsi homot. Nehän ei diggaaa edes urheilusta. Jokainen on joskus elämässään pelannut jotain peliä ja jokaisessa taloudessa on aivan varmasti edes yksi konsoli ja kasa pelejä sille. Tämän lisäksi on tietokone ja maailma on pullollaan pelejä sillekin ihan minipeleinä ja selainpeleinä. Aivan kuten leffoissakin, jokainen on altistunut pelaamiselle enemmän tai vähemmän elämänsä aikana.
Taide ja kirjallisuus puolestaan, niissäkin on sama juttu. Ero siinä, miksi niistä on hankalempi puhua kuin leffoista ja pelaamisesta on siinä, että niissä pitää olla tietynlainen ihminen, että niistä saa jotain irti. Jos minä otan kirjan käteen ja lähden lukemaan, en varmasti huomaa yhtä paljon metaforia oikeaan maailmaan kuin vaikkapa Drakojan tai Karu (tehän luette aherasti?). Sama homma taiteessa. En minä ymmärrä yhtään nykytaidetta vaan tyydyn niihin "smoothit blendit"-kommentteihin kun vieressä oleva voi alkaa höpisemään ihan uskomattomasti asioita, mistä tykkäsi teoksesta. Viime Ropeconissa tykkäsin katsella, sanotaanko keskikerroksessa, olevia piirrustus- ja maalaustöitä. Pysähdyin yhden luokse katsomaan sitä tarkemmin ja viereen ilmaantui joku goottityttö. Mainitsin hänelle, että pidän tästä teosta ihan muina miehinä ja hän alkoi sitten nyökyttelyn jälkeen puhumaan siitä teoksesta sillä tavalla, että puolet sanoista meni ihan ohitse kun yritin pähkäillä, puhuiko hän suomea vai jotain suomen ja toisen kielen sekoitusta?
Leffat ja pelit ovat idioottiystävällisempiä kun niistä ymmärtää ja saa jotain irti jokainen. Tämän vuoksi niistä on helppo keskustella enemmän kuin "smoothit blendit ja käytä washeja enemmän". Sitten on ne alan expertit, jotka osaavat pistää sen tyhmemmän pään ihan pyörälle. Leffoissa ja peleissä on myös se hyvä puoli, että on minusta paljon todennäköisempää, että sieltä kaverin peli- ja leffahyllystä löytyy aivan samat leffat ja pelit mitä minultakin. Tai vähintään, hän on katsonut ne kaverin tykönä tai pelannut. Sama kirjasarja ei ihan niin joka puolelta löydy vaikka ympäri nettiä sitä hehkutettaisiin. Tämän vuoksi myös yhteisiä kokemuksiakin on erittäin mukava jakaa keskenään ja pyytää neuvoja hankalan kohdan tullessa. Tai valittaa vain, että se on niin hankala. Oletteko koskaan kokeilleet tai päässeet sinne saakka?
Halo sitten. Joo. Se peli on sellainen valokatkaisin. En yhtään tiedä miksi, mutta ekat kaksi on minulle ihan omituisia pelejä. Heroicilla huudan lisää kun taas legendaryllä etenkin kakkosessa huudan vähemmän. En oikein löydä sitä sopivaa keskitietä. Kolmonen on sitten vähän parempi kun siinä on ne kallot. Itse henkilökohtaisesti en yhtään pidä legendarystä 50% keston vuoksi. Siihen heikkoon kestoon on yllättävän vaikea tottua, jos on yhtään hakannut moninpeliä siinä hetki sitten. Sama homma sitten toisin päin. Kun palaa siihen täyteen kestoon, huomaa sitä olevansa varovainen ja juoksee karkuun otettuaan kaksi sarjaa BR:stä. Onneksi on kuitenkin kallot. Joko Ironi suoraan päälle kun yksin lähtee pelaamaan tai sitten Tough luck, Fog, Tilt, Thunderstorm ja Mythic. Keskitie on löytynyt.
Tosin enpä minä tuollakaan oikein muuhun kuole kuin siihen asenteeseeni pelata "Ja minähän en suojaa ota. Kyllä tuo tuosta kuolee vielä.".
Halffi. Eikö me puhuttu tästä taiteesta jo? Vai yritätkö sinäkin saada 13:sta kanssani vähän potkua? Joku standardi sille asialle, mikä lasketaan taiteeksi. Jos minä maalaan taulun, ei se taideteos. Joskus leffoissa mielettiin taiteellisiksi hetkiksi ne, kun kamera lähti pyörimään. Oletteko katsoneet leffoja ja sarjoja lähiaikoina kuinka paljon? Melkein joka toisessa ellei jokaisessa leffassa ja sarjassa ole yllin kyllin hetkiä, missä kamera lähtee pyörimään ihan omituisesti kaiken äksönin ympärillä. Missä vaiheessa mainstream lakkaa olemasta taidetta? Minusta jo kauan sitten.
Jos mie lähen kattomaan peli- ja leffahistoriaa, niin en minä ainakaan tuolta peli puolelta keksi yhtään mitään. No mitä nyt tuo Persian Prinssi on aika taiteellinen karkkimaailma, jossa on ihan mielettömän upeat maisemat. Paremmat mitä Assassins Creedissä. Leffapuolelta varmaan keksin useammankin kun kunnolla lähden miettimään, mutta näin alkuun mieleen tulee heti Henkien kätkemä ja Ruohometsän kansa.
Miksi peleistä puhutaan? Koska pelaaminen on sellainen universaalinen (oikea sana tähän?) asia, jota kaikki harrastavat paitsi homot. Nehän ei diggaaa edes urheilusta. Jokainen on joskus elämässään pelannut jotain peliä ja jokaisessa taloudessa on aivan varmasti edes yksi konsoli ja kasa pelejä sille. Tämän lisäksi on tietokone ja maailma on pullollaan pelejä sillekin ihan minipeleinä ja selainpeleinä. Aivan kuten leffoissakin, jokainen on altistunut pelaamiselle enemmän tai vähemmän elämänsä aikana.
Taide ja kirjallisuus puolestaan, niissäkin on sama juttu. Ero siinä, miksi niistä on hankalempi puhua kuin leffoista ja pelaamisesta on siinä, että niissä pitää olla tietynlainen ihminen, että niistä saa jotain irti. Jos minä otan kirjan käteen ja lähden lukemaan, en varmasti huomaa yhtä paljon metaforia oikeaan maailmaan kuin vaikkapa Drakojan tai Karu (tehän luette aherasti?). Sama homma taiteessa. En minä ymmärrä yhtään nykytaidetta vaan tyydyn niihin "smoothit blendit"-kommentteihin kun vieressä oleva voi alkaa höpisemään ihan uskomattomasti asioita, mistä tykkäsi teoksesta. Viime Ropeconissa tykkäsin katsella, sanotaanko keskikerroksessa, olevia piirrustus- ja maalaustöitä. Pysähdyin yhden luokse katsomaan sitä tarkemmin ja viereen ilmaantui joku goottityttö. Mainitsin hänelle, että pidän tästä teosta ihan muina miehinä ja hän alkoi sitten nyökyttelyn jälkeen puhumaan siitä teoksesta sillä tavalla, että puolet sanoista meni ihan ohitse kun yritin pähkäillä, puhuiko hän suomea vai jotain suomen ja toisen kielen sekoitusta?
Leffat ja pelit ovat idioottiystävällisempiä kun niistä ymmärtää ja saa jotain irti jokainen. Tämän vuoksi niistä on helppo keskustella enemmän kuin "smoothit blendit ja käytä washeja enemmän". Sitten on ne alan expertit, jotka osaavat pistää sen tyhmemmän pään ihan pyörälle. Leffoissa ja peleissä on myös se hyvä puoli, että on minusta paljon todennäköisempää, että sieltä kaverin peli- ja leffahyllystä löytyy aivan samat leffat ja pelit mitä minultakin. Tai vähintään, hän on katsonut ne kaverin tykönä tai pelannut. Sama kirjasarja ei ihan niin joka puolelta löydy vaikka ympäri nettiä sitä hehkutettaisiin. Tämän vuoksi myös yhteisiä kokemuksiakin on erittäin mukava jakaa keskenään ja pyytää neuvoja hankalan kohdan tullessa. Tai valittaa vain, että se on niin hankala. Oletteko koskaan kokeilleet tai päässeet sinne saakka?
Halo sitten. Joo. Se peli on sellainen valokatkaisin. En yhtään tiedä miksi, mutta ekat kaksi on minulle ihan omituisia pelejä. Heroicilla huudan lisää kun taas legendaryllä etenkin kakkosessa huudan vähemmän. En oikein löydä sitä sopivaa keskitietä. Kolmonen on sitten vähän parempi kun siinä on ne kallot. Itse henkilökohtaisesti en yhtään pidä legendarystä 50% keston vuoksi. Siihen heikkoon kestoon on yllättävän vaikea tottua, jos on yhtään hakannut moninpeliä siinä hetki sitten. Sama homma sitten toisin päin. Kun palaa siihen täyteen kestoon, huomaa sitä olevansa varovainen ja juoksee karkuun otettuaan kaksi sarjaa BR:stä. Onneksi on kuitenkin kallot. Joko Ironi suoraan päälle kun yksin lähtee pelaamaan tai sitten Tough luck, Fog, Tilt, Thunderstorm ja Mythic. Keskitie on löytynyt.
Tosin enpä minä tuollakaan oikein muuhun kuole kuin siihen asenteeseeni pelata "Ja minähän en suojaa ota. Kyllä tuo tuosta kuolee vielä.".
Halffi. Eikö me puhuttu tästä taiteesta jo? Vai yritätkö sinäkin saada 13:sta kanssani vähän potkua? Joku standardi sille asialle, mikä lasketaan taiteeksi. Jos minä maalaan taulun, ei se taideteos. Joskus leffoissa mielettiin taiteellisiksi hetkiksi ne, kun kamera lähti pyörimään. Oletteko katsoneet leffoja ja sarjoja lähiaikoina kuinka paljon? Melkein joka toisessa ellei jokaisessa leffassa ja sarjassa ole yllin kyllin hetkiä, missä kamera lähtee pyörimään ihan omituisesti kaiken äksönin ympärillä. Missä vaiheessa mainstream lakkaa olemasta taidetta? Minusta jo kauan sitten.
Jos mie lähen kattomaan peli- ja leffahistoriaa, niin en minä ainakaan tuolta peli puolelta keksi yhtään mitään. No mitä nyt tuo Persian Prinssi on aika taiteellinen karkkimaailma, jossa on ihan mielettömän upeat maisemat. Paremmat mitä Assassins Creedissä. Leffapuolelta varmaan keksin useammankin kun kunnolla lähden miettimään, mutta näin alkuun mieleen tulee heti Henkien kätkemä ja Ruohometsän kansa.
Viimeksi muokannut El Capitan, La 30.01.2010 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Kiitti Druma. Arvostan tuota paljon. Älä vaan sitten osta sitä peliä, jos mielit joskus mennä sen läpi. Mää olen ihan oikeasti sitä mieltä, että ilman tiheää savetusta ei sitä Technodromea voi vallata. Siihen asti se on kuitenkin erittäin mukava peli, jota on itseasiassa mukava pelata vaikka onkin hieman viimeistelemätön kun vihuilla on aivan tajuttoman selvät Akilleen kantapäät. Rocksteadyn nyt varmaan jokainen tietää peliä pelannut, miten se hakataan.
En tiedä miksi, mutta minun warrior-monk tarinani on jotenkin ihan tyssähtänyt jotenkin. Ehkä yritän liikaa jaaritella jostain kellotornista ja sen monimuotoisuudestaan, mutta jostain syystä kirjoitan kappaleen ja kumitan sen. Kohta kuitenkin lasken sitä rimaa alemmas ja alan kirjoittamaan kunnolla.
Idea on kuitenkin tarinalle päivän selvä ja se on kirjoitettu talteen.
Kisatarinaa ei kuitenkaan yhtään auta tuo Solakaan. Miksihän minä menin sekoittamaan sitä pakkaa noinkin paljon? Noh, kai tästä selvitään jotenkin. Pitää kuitenkin omat fluffittelut hoitaa sitten yhtenä tehokkaana pakkasiltana hoitaa alta poies, että voi seuraavana päivänä lähteä sitä Korneliuksen teoista kirjoittamaan.
Ohan tää ollut aika mielenkiintoinen aihe tänä vuonna. Poikkeus vahvistakoon säännön. Missähän vaiheessa muuten sie tuonkin teit? Ihan meni omien silmien ohitseni. Mutta joo, puhutaan siitä nyt sitten hetken aikaa. Tai minä voisin sanoa omasta edistymisestäni.Da Big Boss kirjoitti:MIlloin turinakisan ketjuun ovat tarinat liittyneet? ;)Drakojan kirjoitti:Kyllä minä täällä yritin viedä keskustelua esim. niihin kisatarinoihin mutta ei sitten jos ei tärppää.
En tiedä miksi, mutta minun warrior-monk tarinani on jotenkin ihan tyssähtänyt jotenkin. Ehkä yritän liikaa jaaritella jostain kellotornista ja sen monimuotoisuudestaan, mutta jostain syystä kirjoitan kappaleen ja kumitan sen. Kohta kuitenkin lasken sitä rimaa alemmas ja alan kirjoittamaan kunnolla.
Idea on kuitenkin tarinalle päivän selvä ja se on kirjoitettu talteen.
Kisatarinaa ei kuitenkaan yhtään auta tuo Solakaan. Miksihän minä menin sekoittamaan sitä pakkaa noinkin paljon? Noh, kai tästä selvitään jotenkin. Pitää kuitenkin omat fluffittelut hoitaa sitten yhtenä tehokkaana pakkasiltana hoitaa alta poies, että voi seuraavana päivänä lähteä sitä Korneliuksen teoista kirjoittamaan.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Half-breed
Sanoinko muka että Mariot olisi lastenpelejä? Minähän mainitsin aiemmin että ne Mariot on käytännössä ainoat Wiin pelaamisen arvoiset pelit, mutta ongelmana niissäkin on Nintendon tapana vain tehdä yhtä ja samaa peliä. Se uusin Mario on hyvä esimerkki, sillä sehän on vain Super Mario 3 uudestaan. Zeldat on myös hyvä esimerkki sillä käytännössä Nintendo on uudelleenjulkaissut sitä samaa peliä koko ajan. Nintendo yrittää pärjätä liikaa menneisyyden meriiteillään nykyajassa, ja se ei vain toimi, sillä pelaaminen on kehittynyt huomattavasti niistä ajoista missä Nintendo kannuksensa hankki. Niin kauan kuin Nintendo elää tässä menneisyydessä niin siitä ei voi tulla mitään enää. Sitten kun Nintendo tajuaa ajan menneen siitä ohi, ja päättää tulla nykyaikaan, niin sitten Nintendolta voi taas odottaa jotain. Siihen asti Nintendo on herttisen yhdentekevä gimmick-yhtiö.Drumavatic´ kirjoitti:Nojaah, tosiaan piileehän sanoissasi totuus. Mutta, sitä en ymmärrä. Miten Mariopelejä voi sanoa Lastenpeleiksi, eihän ne Donkey kong ja Mario pelit siellä 80 luvulla mitään lastenpelejä olleet, nyt on vain tullut "Miehekkäämpiä" pelejä, jotka koostuvat ihmisten ampumisesta (+ erinäiset robotit ja oliot). En silti laskisi Mario-pelejä yms. Lastenpelejen tasolle vain sen takia että ne on syrjäytetty 1 pelejen sijalta. Onhan ne karkkilandia pelejä, mutta hyvin tehtyjä, ja hauskoja pelattavia. Kyllä oikealta pelaajalta pitää löytyä sen verran sisua, että jaksaa pitää arvossa pelejä, jotka aloittivat kaiken.Half-breed kirjoitti:Vanhoilla saavutuksilla ratsastus ei oikeasti toimi, ja on lopulta säälittävää. Jos arvostaa jotain konsolia vain siksi että sille tulee jo kauan sitten julkaistuja pelejä, niin silloinhan kyseisessä konsolissa ei ole mitään uutta. Se on vain NES uudessa kuoressa. Helppoahan se olisi tehdä kassamagneetti kun ottaisi Tähtigååtin, ja vaihtais vihut joksikin muuksi, sekä vaihtaisi sarjan nimen, mutta pitäisi sarjan muuten samana. Lisäksi Wiin bashaamisen kieltäminen koska se on NESsin jälkeläinen on harvinaisen typerä ajatus. Pitäisikö Star Wars Episodi 1:sen bashaaminen kieltää kun se on Stawojen jälkeläinen?Drumavatic´ kirjoitti:Se oikeastaan Wiissä on se viihdyttävyys, se on vanhoista vanhoimpien jälkeläinen, aidosti oikeutettu parhaimpien pelien perintöön.
Miten ensimmäisen kunnon pelikonsolin jälkeläistä voi sanoa lasten konsoliksi, vähän kunnioitusta hei.
Wii on lastenkonsoli ja maineensa se on saanut tekojensa takia. Nämä teot jokainen huomaa kun katsoo Wiin pelitarjontaa joka käytännössä on lastenpelejä, ja pelattavuudelta yksinkertaisia pelejä. Onhan siellä ne pari hardcore-peliä, mutta liikaa Wii whateverejä siellä on. Tämän surkean pelitarjonnan takia Wii on harvinaisen huono konsoli, ja joku Wii shoppingin olemassaolo ei tässä auta yhtään sillä talolla pitää olla omat perustat, eikä lainata naapurin perustaa.
Käy Pelit.fissä. juma mikä vinetys jos lehdessä ei ole yhtään Wii-peliä, tai jos jokin odotettu Wii-peli ei ehtinytkään lehteen. Sitten tietty on Konesodat-puoli jossa Wii-fanit on ne kaikista kärkkäimmät huutajat.Drumavatic´ kirjoitti:Jaa, emmää mitään yliarvostusta Wiille ole ainakaan täällä nähnyt, enkä khyllä missään muuallakaan.
Juu ei tuu mieleen yhtään taidepeliä, paitsi kummatkin Team Icon pelit, Metal Gearit, ja Mirrors Edge nyt ainakin. Kyllä pelit on taidetta, mutta eivät vielä täysin kulttuuritaidetta, vaan just ja just roskataiteen yläpuolella.El Capitan kirjoitti:Jos mie lähen kattomaan peli- ja leffahistoriaa, niin en minä ainakaan tuolta peli puolelta keksi yhtään mitään. No mitä nyt tuo Persian Prinssi on aika taiteellinen karkkimaailma, jossa on ihan mielettömän upeat maisemat. Paremmat mitä Assassins Creedissä. Leffapuolelta varmaan keksin useammankin kun kunnolla lähden miettimään, mutta näin alkuun mieleen tulee heti Henkien kätkemä ja Ruohometsän kansa.
Hmm pitäisiköhän sitä jo pikkuhiljaa mennä luennolle? Enhän mä ole kuin tunnin siitä jo missannut, joten vielä olisi viisi tuntia kuunneltavaa. Kai sitä on pakko.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Miksi minä en pääse katsomaan mitä muualla Sotua tapahtuu? Aina kun kirjoitan jotain, joku on kirjoittanut jotain, josta mieleni tekee mainita jotain.
Näin aluksi voin mainita, että olen Halffin kanssa täysin samaa mieltä. Jos minulta kysytään, niin se saakuli putkimies olisi saanut kuolla jo viime vuosituhantena. Alkaa jo pikku hiljaa käymään omaankin hermoon sen pastan purijan elinikä. Mutta mitäs siitä turhaan murehtimaan. Ovathan NHL:t ja kaikki muutkin aika kovia kassamagneetteja siinä missä Zeldat ja Mariot. Hyvinhän sillä Nintsikalla menee, niin miksi mennä muuttamaan linjaa kun rahaa tulee? Miksi mennä vaihtamaan käytäntöä kun nykyinen toimii? Ei ne näköjään halunneet tehdä Rackhameja.
Mutta se, että julkaissaan vanha peli uutena, niin kyllä minulle se passaisi vallan mainiosta. Jos Bungie tekisi ekan Halon uudestaan 3:n hienouksilla, kyllä minä sen kävisin hakemassa. Tähtiportissakin on eka jakso restaroitu ja ainoa ero siihen "alkuperäiseen" versioon on varmaan se yksi kohtaus, jossa MacGyver raapii hiuksiaan. Kyllä minä kuitenkin senkin joskus käyn hankkimassa. Olen minä kuitenkin sen verta Tähtiportti fani, että haalin "fanikrääsää". Sama asia sitten varmaan niissä Zelda- ja Mariofaneillakin.
Uskallakin koskea tuhmasti sillä tikullasi Zeldaan. Eikö yhtään hävetä? Jos se olisi kronologisesti järkeä tekevä pelisarja 10 000:lla vähemmällä pelillä, olisi se ehdottomasti yksi maailman parhaimpia pelisarjoja. Sen verta huoliteltu maailma ja loistava tarina, että huh huh. Parempaa ei voisi kuvitellakkaan.
Mutta joo, miksi kuitenkin vaihtaa toiseen menetelmään, jos nykyinen toimii? Niin kauan kuin ihmiset vaihtavat sen Codinsa ja NHL:n joka vuosi uuteen Mariofanien ostaessa se 17 234:s julkaistun Mariopelin, niin mikäs siinä. Kiitos rahoistanne ja toivottavasti tykkäätte. Mariopelit kuitenkin taitavat olla peleinä paljon parempia mitä nuo Codit ja NHL:t ovat, että siinä määrin pitää nostaa Nintsikalle hattua.
Mutta oikeasti, saisi tulla jo joskus sekin päivä, jolloin Mario-pelejä ei enää tule. Mutta se taitaa olla samallaista toiveajattelua kuten NHL:ien ja Codien kohdalla.
Siun taiteelliset pelit muuten sukkaavat. Mitä taiteellista MGS:ssä on? Vai onko tuo Metal Gear joku toinen pelisarja? Sitä NES-peliäkö meinaat? Mirrors Edgen jotenkin voin ymmärtää, mutta jos se lasketaan taiteeksi, niin yhtä hyvin siihen kategoriaan voi tuoda Tony Hawkit, Fifat ja Änärit. Siinä missä sie teet Kongin nätisti, mie pujottelen puollustuksen läpi ja viimeistelen upean kuvion tekemällä kauniin maalin. Fifassa sitten teen upen syötön, vielä kauniimman haltuun oton ja sellaisen harhautuksen, että Ronaldhinokin on ihan ymmällään miten tuo kaveri tuollaisenkin teki.
Tulis muuten niihin Fifoihin sellainen minipeli, jossa testataan pelaajan tekniikkaa pompottelemalla palloa. Ai, että miten upeaa olisi nostaa pallo niskan ja takaraivon väliin ja lähteä punnertamaan.
Näin aluksi voin mainita, että olen Halffin kanssa täysin samaa mieltä. Jos minulta kysytään, niin se saakuli putkimies olisi saanut kuolla jo viime vuosituhantena. Alkaa jo pikku hiljaa käymään omaankin hermoon sen pastan purijan elinikä. Mutta mitäs siitä turhaan murehtimaan. Ovathan NHL:t ja kaikki muutkin aika kovia kassamagneetteja siinä missä Zeldat ja Mariot. Hyvinhän sillä Nintsikalla menee, niin miksi mennä muuttamaan linjaa kun rahaa tulee? Miksi mennä vaihtamaan käytäntöä kun nykyinen toimii? Ei ne näköjään halunneet tehdä Rackhameja.
Mutta se, että julkaissaan vanha peli uutena, niin kyllä minulle se passaisi vallan mainiosta. Jos Bungie tekisi ekan Halon uudestaan 3:n hienouksilla, kyllä minä sen kävisin hakemassa. Tähtiportissakin on eka jakso restaroitu ja ainoa ero siihen "alkuperäiseen" versioon on varmaan se yksi kohtaus, jossa MacGyver raapii hiuksiaan. Kyllä minä kuitenkin senkin joskus käyn hankkimassa. Olen minä kuitenkin sen verta Tähtiportti fani, että haalin "fanikrääsää". Sama asia sitten varmaan niissä Zelda- ja Mariofaneillakin.
Uskallakin koskea tuhmasti sillä tikullasi Zeldaan. Eikö yhtään hävetä? Jos se olisi kronologisesti järkeä tekevä pelisarja 10 000:lla vähemmällä pelillä, olisi se ehdottomasti yksi maailman parhaimpia pelisarjoja. Sen verta huoliteltu maailma ja loistava tarina, että huh huh. Parempaa ei voisi kuvitellakkaan.
Mutta joo, miksi kuitenkin vaihtaa toiseen menetelmään, jos nykyinen toimii? Niin kauan kuin ihmiset vaihtavat sen Codinsa ja NHL:n joka vuosi uuteen Mariofanien ostaessa se 17 234:s julkaistun Mariopelin, niin mikäs siinä. Kiitos rahoistanne ja toivottavasti tykkäätte. Mariopelit kuitenkin taitavat olla peleinä paljon parempia mitä nuo Codit ja NHL:t ovat, että siinä määrin pitää nostaa Nintsikalle hattua.
Mutta oikeasti, saisi tulla jo joskus sekin päivä, jolloin Mario-pelejä ei enää tule. Mutta se taitaa olla samallaista toiveajattelua kuten NHL:ien ja Codien kohdalla.
Siun taiteelliset pelit muuten sukkaavat. Mitä taiteellista MGS:ssä on? Vai onko tuo Metal Gear joku toinen pelisarja? Sitä NES-peliäkö meinaat? Mirrors Edgen jotenkin voin ymmärtää, mutta jos se lasketaan taiteeksi, niin yhtä hyvin siihen kategoriaan voi tuoda Tony Hawkit, Fifat ja Änärit. Siinä missä sie teet Kongin nätisti, mie pujottelen puollustuksen läpi ja viimeistelen upean kuvion tekemällä kauniin maalin. Fifassa sitten teen upen syötön, vielä kauniimman haltuun oton ja sellaisen harhautuksen, että Ronaldhinokin on ihan ymmällään miten tuo kaveri tuollaisenkin teki.
Tulis muuten niihin Fifoihin sellainen minipeli, jossa testataan pelaajan tekniikkaa pompottelemalla palloa. Ai, että miten upeaa olisi nostaa pallo niskan ja takaraivon väliin ja lähteä punnertamaan.
- Sinitähti
- Sinitähti
Olen samaa mieltä halffin kanssa wiipelien tarjonnasta. Erityisesti viimeiset kaksi vuotta ovat olleet ihan perseestä, brawli oli viimeisin peli minkä viitsin ostaa. Ei sillä wiillä muuta kannatakaan pelata kuin marioita ja zeldaa, metroidin ostin kun halvalla sain, pelasin tunnin ja kelasin että miks tätä ei nyt jaksa? Sitten se jäi pelihyllyyn pölyttymään.
Nyt on kuitenkin valoa (toivottavasti) tunnelin päässä. Monster hunter 3 on mielestäni ensimmäinen aidosti kiinnostava thirdparty julkaisu wiillä. MotionPlus tuen avulla red steel kakkoselle kannattaa myös (ehkä) antaa se toinen tilaisuus. Sittenhän on se mariogalaxy2 joka onnistuu jos ne jäpiskät siellä nintendolla jaksavat lähteä tarpeeksi kehittämään peliä uuteen suuntaan. Ja uusi zeldakin on tulossa, tukisi nyt sekin sitä motionplus palikkaa niin voimme olla jopa hyvinkin jännän äärellä.
Vaikka nintendo julkaiseekin niitä kunnon pelejä aika harvoin niin kyllä ne aika uskomattoman hyviä ovat. No eivät nyt ihan kaikki mutta kyllä ensimmäinen Mario Galaxy ansaitsi elämää suuremman pelin arvonimen. Oli se Twilight princesskin jo ihan pelkän nostalgisuutensa takia erittäin hieno kokemus.
Mitä väliä jos pelataan vanhoja pelejä yhä uudestaan? On niissä kuitenkin aina sen verran kehitystä, että ne ovat taas kerran huikaisevia kokemuksia. Mutta jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Ja onhan siinä nintedossa vähän sitä hardcorepelaajien hylkäämisen makua kaikkine Wii something peleineen.
Nyt on kuitenkin valoa (toivottavasti) tunnelin päässä. Monster hunter 3 on mielestäni ensimmäinen aidosti kiinnostava thirdparty julkaisu wiillä. MotionPlus tuen avulla red steel kakkoselle kannattaa myös (ehkä) antaa se toinen tilaisuus. Sittenhän on se mariogalaxy2 joka onnistuu jos ne jäpiskät siellä nintendolla jaksavat lähteä tarpeeksi kehittämään peliä uuteen suuntaan. Ja uusi zeldakin on tulossa, tukisi nyt sekin sitä motionplus palikkaa niin voimme olla jopa hyvinkin jännän äärellä.
Vaikka nintendo julkaiseekin niitä kunnon pelejä aika harvoin niin kyllä ne aika uskomattoman hyviä ovat. No eivät nyt ihan kaikki mutta kyllä ensimmäinen Mario Galaxy ansaitsi elämää suuremman pelin arvonimen. Oli se Twilight princesskin jo ihan pelkän nostalgisuutensa takia erittäin hieno kokemus.
Mitä väliä jos pelataan vanhoja pelejä yhä uudestaan? On niissä kuitenkin aina sen verran kehitystä, että ne ovat taas kerran huikaisevia kokemuksia. Mutta jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Ja onhan siinä nintedossa vähän sitä hardcorepelaajien hylkäämisen makua kaikkine Wii something peleineen.
Tosiaan! En ymmärrä miksi monet ei tykkää nykytaiteesta. Onhan siellä paljon omituista varpusten kynsillä maalattua mukahenkevää ja mukatarkoituksellista paskaa, mutta onnistuessaan nykytaiteella on paljon ilmaisuvoimaa. Ainahan voi jämähdella sinne vuoden nakki ja muussi maalattuihin landscape mestariteoksiin, mutta oli se Picassokin (yms.) varmaan aikansa "nykytaiteena" monien hirvittelemä. 50 vuoden kuluttua nykyiseen nykytaiteeseen katsotaan kaiholla takaisin ja ajatellaan kun meillä nykyään on niin surkean omituista nykytaidetta. Nojoo aika universaali totuushan tuo oli ja pätee about kaikkeen, mutta kuitenkin.Da Big Boss kirjoitti: Taide olisi kiva puheenaihe.
Taidepeleistä taasen; ensimmäisen pomppaa itsellä mieleen Pikmin ja Okami. Mutta millä perusteilla pelejä pitäisi kutsua hyväksi taiteeksi? Hienot maisemat eivät taida riittää. Pitää olla joku konsepti joka eroaa kaikista muista, hieno toteutus yms. Tai sitten vaan perhanan nätisti tehty peli. Millä perusteilla muut arvioivat pelejä "taiteeksi"?
Taide-elokuvista taasen. Taitavat sijaita jossain muualla kuin elokuvateattereissa. Joillain kriteereillä voisin sanoa, että No country for old men ja There will be blood ovat taideleffoja. Jos ei mennä niihin Koyaanisqatsimaisiin taide-elokuva kriteereihin asti. Katsokaa muuten ihmeessä joskus yllämainittu leffa. Philip Glassin score on jumalaisen hienoa. Ja leffa on muutenkin ihan kulttimaineeseen kohonnut. Itseasiassa tuo on nähtävissä google videoista kokonaisuudessaankin. Jos kiinnostaa edes vähän niin katsokaa edes osia kyseisestä leffasta: http://video.google.ca/videoplay?docid= ... aanisqatsi#
Elokuva joka on vaikuttanut pysyvästi popkulttuuriin. Ensimmäinen breakthrough time-lapsen ja slowmotion tekniikoiden käytön kanssa. Tarkoituksesta wikipedia kertoo:
Onnea muuten Capulle törkeän hienosta saavutuksesta! Tai no emmie itte siit tiiä kunoo ikin pelanukaa, mut silti; Ihmisiä on kiva onnitella :)Reggio stated that the Qatsi films are intended to simply create an experience and that "it is up [to] the viewer to take for himself/herself what it is that [the film] means." He also said that "these films have never been about the effect of technology, of industry on people. It's been that everyone: politics, education, things of the financial structure, the nation state structure, language, the culture, religion, all of that exists within the host of technology. So it's not the effect of, it's that everything exists within [technology]. It's not that we use technology, we live technology. Technology has become as ubiquitous as the air we breathe..."[10]
The movie has no dialogue but does feature the Hopi word koyaanisqatsi, translated as "life of moral corruption and turmoil" or "life out of balance."[11] "Koyaanisqatsi" is chanted at the beginning and end of the film in a dark, sepulchral basso profundo by singer Albert de Ruiter over the score by Philip Glass. Three Hopi prophecies are sung by a choral ensemble during the latter part of the "Prophecies" movement are translated just prior to the end credits:
* "If we dig precious things from the land, we will invite disaster."
* "Near the day of Purification, there will be cobwebs spun back and forth in the sky."
* "A container of ashes might one day be thrown from the sky, which could burn the land and boil the oceans."
The film took about six years to make. Three years were spent shooting the film. Glass and Reggio spent an additional three years in a state of collaboration, with Glass composing score to fit the film and Reggio re-cutting the footage to fit the score.
- Teonanacatl
Taiteesta puhuttaessa ensimmäiseksi kiistakapulaksi nousee aina taiteen määritelmä. Mitä taide on, ja kuinka määrittelet onko teos taidetta. Taiteen tunnistaminen katsoo kuitenkin tuntemusta aikaisemmasta taiteesta, sekä myös tietoa maailmasta. Koska taidetta ei voi olla ilman kontekstuaalista maailmaa johon se kiinnittyy, vaatii taiteentunnistaja avukseen rutkasti tietoa maailmasta. Esimerkiksi poptaide käyttää hyvin paljon hyödykseen populaarikulttuurin tuotoksia, kuten Marilyn Monroe tai Darth Vader. Jotta voi ymmärtää näitä käyttävien teoksen merkityksen, täytyy ensin olla tietämystä siitä mihin ne liittyvät. Taide ei synny tyhjiössä.
Pelkkä viittaus aikaisempaan teokseen/maailmaan ei kuitenkaan tee taiteesta taidetta. Teoksen on osattava hyödyntää lähdettään, materiaaliaan ja merkitystään uudella tavalla, ilmaista se yllättävästi ja keinolla jolla asiaa ei ole aikaisemmin tullut pohdittua. Tämän tunnistaminen onkin vaikeampaa, mutta jälleen tietämys on pohjana uuden taiteen tunnistamiselle.
Rakkaus ja kuolema ovat ainoa asia mistä voi kirjoittaa, on joku viisas henkilö joskus todennut. Mutta kuinka monella tavalla siitä voikaan kirjoittaa, siinä piilee taiteen kauneus.
Pelkkä viittaus aikaisempaan teokseen/maailmaan ei kuitenkaan tee taiteesta taidetta. Teoksen on osattava hyödyntää lähdettään, materiaaliaan ja merkitystään uudella tavalla, ilmaista se yllättävästi ja keinolla jolla asiaa ei ole aikaisemmin tullut pohdittua. Tämän tunnistaminen onkin vaikeampaa, mutta jälleen tietämys on pohjana uuden taiteen tunnistamiselle.
Rakkaus ja kuolema ovat ainoa asia mistä voi kirjoittaa, on joku viisas henkilö joskus todennut. Mutta kuinka monella tavalla siitä voikaan kirjoittaa, siinä piilee taiteen kauneus.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
- Da Big Boss
Minä määrittelen kyseisen seikan sillä, että taidetta on kuva jolla on tarkoitus osoittaa tekijän tunteita tai mietteitä erilaisilla tavoilla. Myös katsojan silmissä ja erityisesti mielessä herättävät ajatukset jotka syntyvät taiteesta, saavat minut arvostamaan kyseisten tunteiden aiheuttajaa, eli teosta.Tässä tilanteessa puhun oikeastaan vain maalauksista ja kuvista, teksteistä, musiikista ja veistoksista. Taiteen määrittely on tosin melkoisen laaja käsitys, joten en itse aio ruveta sellaista tekemään.Teonanacatl kirjoitti:Taiteesta puhuttaessa ensimmäiseksi kiistakapulaksi nousee aina taiteen määritelmä. Mitä taide on, ja kuinka määrittelet onko teos taidetta.
Mitä tääs miun kuviin. Noh, eiköhän miun kannattaisi harkita jotain uutta. Aavikot, Kyberpunk tyyliset kaupungit, kaktukset ja scifi-sotilaat saisivat hetkellisesti poistua mielestä ja näitä voisi korvata esimerkiksi kyberpunk tyylisillä ajatuksilla, joka on viime aikoina ollutkin erityinen kiinnostuksen kohde. Viktoriaanisen aikakauden arkkitehtuuri ja keksinnöt jotka eivät toteutuneet ovat aina melko hyvä taiteen kohde minun mielestäni. Kunhan näissä osataan käyttää mielikuvitusta hyvin.
http://raybender.deviantart.com/art/Ste ... -109981053 juma mitä kamaa. Detailit, värien sommittelu ja kuvaus hipoo täydellisyyttä tähän aiheeseen liittyen. Konekiväärin tähtäin on tyyliltään ehkä paras asia kuvassa. Tai no, emmää oikein tiedä. lähes ainakin. Mustekala kone sopii kuin nappi otsaan kuvaan ja lonkeroiden sommittelu sopii hyvin. Voisin oikeastaan sanoa etten parempaa kuvaa oikein vaadi.
Huomenna varmaan jaksaisi tehdä lisää mielipiteitä.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Niih, ei taia riittääkkään ne hienot maisemat ihan. Olin kuitenkin Persian Rinssin mainitessani hyvin laiskalla päällä ja aattelin sitten palata asiaan vähän paremmalla ajalla kenties useammankin pelin voimin. En minä kuitenkaan tällä välillä saanut yhtään muuta peliä mieleen, minkä voisin lisätä taidepelieni joukkoon. Mutta siinä asiassa itsellä menee sormi suuhun, jos pitäisi sanoin sanoa, missä menee taiteellisen pelin raja. En osaa sanoa yhtään mitään tähän muutakuin, että sen sitten tietää kun sellainen tulee eteen.Kakapo kirjoitti: Mutta millä perusteilla pelejä pitäisi kutsua hyväksi taiteeksi? Hienot maisemat eivät taida riittää. Pitää olla joku konsepti joka eroaa kaikista muista, hieno toteutus yms. Tai sitten vaan perhanan nätisti tehty peli. Millä perusteilla muut arvioivat pelejä "taiteeksi"?
Mutta se Persian Prinssi.
Maisemathan mie taisin jo mainita, niin hypätään niiden ohi vain. Sen verran kuitenkin voisi sanoa niistäkin, että kyllä korruptoinnista parantuneen maailman katsominen miellittää silmää. Tämän lisäksi myös taistelu on suuressa osassa ihanan viihdyttävää seurailua verrattuna muihin peleihin, joissa on reaaliajassa mätkintä esimerksiksi Ninja Gaiden. Toisin kuin pelkkä miekalla tökkämisen sijaan, Prinssin XXX kombokin on todella miellyttävää seurattavaa ja sitten kun mennään monimutkaisempiin komboihin, peli tuntuu olevan enemmän "paina nappulaa ja katso animaatio" peli. Quick time eventitkin auttavat suuresti tuomaan uutta hupia taistelun sekaan kun tappelu tuntuu olevan yksi animaatioryöppy adrenaaliryöpyn sijaan. Enpä oikein tätä parempaa tappelua löytänyt.
Oikeastaan ihan sen vuoksi mieltäisin itse tuon Rinssin sinne taidepelien joukkoon, koska se on vain niin miellyttävää karkkia silmille. Sitä lähtee pelaamaan vaikka jo ihan sen vuoksi, että juoksentelee A:sta B:hen vain nähdäkseen uudestaan ne maisemat.
Mitenkähän muuten rakentelupelit istuu tähän kastiin? SimCity ja Viva Pinata? Täysin muokattavissa olevan alueen rakentaminen täyteen kaikki krääsää söpöjen pikku pehmolelujen temmeltäessä iloisina alueen sisällä että ulkopuolella?
Mitä sitten siihen TMNT-peliin vielä tulee, niin et periaatteessa missannut mitään. Eihän se huono peli ole ainakaan alkupuolella, mutta loppua kohti siitä tulee maan päällinen Helvetti ja mitä nuorena pelaamiseen tulee, niin tämä peli kiusasi monia nuoria faneja kaikkialla maailmalla. Suurin piirtein samaan tapaan kuin Hopeanuolessa Akakabootto, tuli tämäkin peli meidän jokaisen uniin nauramaan: "Lälläslää. Kokeile huomenna herättyäsi uudestaan. Ehkä tällä kertaa onnistaa.". En minä ainakaan tunne kovin monia ihmisiä, jotka olisivat läpäisseet pelin. Youtubesta joskus kattelin vähän mitä siellä edessä olikaan ja moni ihminen pelasi kuolemattomuuskoodilla peliä ja kiljui koko ajan, että ei tätä peliä voi oikeasti läpäistä. Noh, minäpä todistinkin tuon vääräksi. Tai noh, todistin ja todistin. Seivailin ja latailin aikalailla paljon enemmän mitä esimerkiksi Silver Sulfferin läpäiseminen vaati.
Jos kuitenkin olet yhtään kiinnostunut ottamaan yhtään selvää pelistä minun puheitani enemmän, niin AVGN apuun. Eihän nuo alkuajan nörtit mitään parhautta ole, mutta viihdyttäähän ne kuitenkin.
- Sinitähti
- Sinitähti
Känni päälle.
Kukkuu.
Kääntyminen kotona heittämään rommi-pullo jääkaappiin, pari jatkavaa elimistöön ja eteenpäin. :) Pitkästä aikaa!
Tööt.
Ei mulla muuta.
Kukkuu.
Kääntyminen kotona heittämään rommi-pullo jääkaappiin, pari jatkavaa elimistöön ja eteenpäin. :) Pitkästä aikaa!
Tööt.
Ei mulla muuta.
Raportti kuitattu.Rune kirjoitti:Känni päälle.
Kukkuu.
Tööt.
Ei mulla muuta.
Roger that.
- Da Big Boss
Mulla on tylsää. Pitää kait hankkia uusi peli kun ODST on jo mätätty jo lähes täydellisesti läpi. Kohta vain LIVE ja sillon mää hankin noin puolet acheista joita mulle ei nyt ole. 200,000 pistettä achit ovat tosin ihan liian puuduttavia yksin. Ja hitaita. Be like Martykaan ei onnistu.
Halo 3 sitten. Lol.
Halo 3 sitten. Lol.
-
Alien of Change
Halo Wars sitten. Lol.Da Big Boss kirjoitti:Mulla on tylsää. Pitää kait hankkia uusi peli kun ODST on jo mätätty jo lähes täydellisesti läpi. Kohta vain LIVE ja sillon mää hankin noin puolet acheista joita mulle ei nyt ole. 200,000 pistettä achit ovat tosin ihan liian puuduttavia yksin. Ja hitaita. Be like Martykaan ei onnistu.
Halo 3 sitten. Lol.
Halo 2 sitten. Lol.
Halo Combat Evolved. Lol.
Halo Reach. Lol.
Spamming message. Lol.
Xenomorph fans. Lol.
TimeSplitter fans. Lol.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
BDD, hanki emulaattori. Viihdyttää kummasti sen aikaa kunnes joku uutuuspeli halpenee sopivaan hintaan tai jaksat raahata itsesi ostamaan sen.
On tuo Super Castlevania 4 kyllä kummallinen peli. Jotenkin ovesta menin sisään, mutta ei onnistu toisella kertaa vaikka miten hakkaa nappuloita. Noh, sentään pupujussi suostuu ampumaan kilppareita kumoon ilman ongelmia.
On tuo Super Castlevania 4 kyllä kummallinen peli. Jotenkin ovesta menin sisään, mutta ei onnistu toisella kertaa vaikka miten hakkaa nappuloita. Noh, sentään pupujussi suostuu ampumaan kilppareita kumoon ilman ongelmia.
- Sinitähti
- Sinitähti
Laittomuuksiinko täällä nykyään yllytetään!? Että mitäh!El Capitan kirjoitti:BDD, hanki emulaattori. Viihdyttää kummasti sen aikaa kunnes joku uutuuspeli halpenee sopivaan hintaan tai jaksat raahata itsesi ostamaan sen.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Nyt muuten on fluffikärpänen puraissut. Ihanasti tulee fluffia turinaan. Ehkä tänä vuonna mää pääsenkin osallistumaan kaikkien näiden vuosien jälkeen.
Mysterouksella on muuten hyvä sigi. Ihan ilahdutti nähdä.
Siistii, eikö.Drumavatic´ kirjoitti:Laittomuuksiinko täällä nykyään yllytetään!? Että mitäh!El Capitan kirjoitti:BDD, hanki emulaattori. Viihdyttää kummasti sen aikaa kunnes joku uutuuspeli halpenee sopivaan hintaan tai jaksat raahata itsesi ostamaan sen.
- Sinitähti
- Sinitähti
Mää en vaan jaksaisi jatkaa tarinaa, ei ole semmoinen Fiilis. Jotenkin aina se aloittaminen tuntuu Schaisselta, mutta sitten kun pääsee vauhtiin niin ai tahdokaan lopettaa.El Capitan kirjoitti:Nyt muuten on fluffikärpänen puraissut. Ihanasti tulee fluffia turinaan. Ehkä tänä vuonna mää pääsenkin osallistumaan kaikkien näiden vuosien jälkeen.
Siistii, eikö.Drumavatic´ kirjoitti:Laittomuuksiinko täällä nykyään yllytetään!? Että mitäh!El Capitan kirjoitti:BDD, hanki emulaattori. Viihdyttää kummasti sen aikaa kunnes joku uutuuspeli halpenee sopivaan hintaan tai jaksat raahata itsesi ostamaan sen.
Black or White. Hyvä biisi. Mahtava perkussio.
IHQedit: Jaa, nyt sitten aloin kirjoittaa. Mietiskelin vain, miten olette ennen ihmiset hjuvat kirjoittaneet ajatukset. Ajattelin ihan vain Heittomerkkejä, mutta ne eivät välttämättä erottuisi tarpeeksi hyvin normaaleista vuorosanoista, kun se "ajatteli" tulee minulla vuorosanan perään.