Nurgle ja terminaattorien tarpeellisuus
Nurgle ja terminaattorien tarpeellisuus
Olen parisen kertaa peluuttanut terminaattoreita (1.25K) nurgle-listassani, mutta en raaskinut ostaa näille markkia. Kyseiset jampat olivat typhuksen mukana lantikassa (4kpl + typ) ja suorittivat ihan kohtalaisesti, eli pysyivät tyyliin hengissä ja vetivät 1 yksikön vastustajalta alas (viime edikan aikoihin). Joten kysynkin teiltä, onko nurgle-listoihin edes järkeä ottaa termiksiä ja jos on, niin millä gearilla / koo'lla / jne. Ja onko se markki ottamisen arvoinen.
2
Re: Nurgle ja terminaattorien tarpeellisuus
Minulla on Nurge-painotteisessa listassa ollut termiksiä ja ilman merkkejä. Termiksiä ammutaan usein suuren strenan pyssyillä ja siinä ei suurempi T auta mitään. Lähiksessä siitä toki olisi apua, mutta termispanssari auttaa siellä jo ihan siedettävästi.
Olen kokeillut pieniä, kolmen hengen, termicide-ryhmiä combi-meltoilla ja ne on olleet ok. Nykyään suosin yhtä viiden hengen ryhmää neljällä combi-meltalla ja fleikalla. Ampuvat paremmalla varmuudella jonkun tankin mäsäksi ja saattavat selvitä vielä tappeluun asti. Hintaa saman verran kuin pumpatulla seitsemän hengen plague marine-ryhmällä.
Joskus olen miettinyt, olisiko Tzeentchin tai Khornen merkki kova juttu, mutta toistaiseksi menen merkittömällä linjalla :)
Olen kokeillut pieniä, kolmen hengen, termicide-ryhmiä combi-meltoilla ja ne on olleet ok. Nykyään suosin yhtä viiden hengen ryhmää neljällä combi-meltalla ja fleikalla. Ampuvat paremmalla varmuudella jonkun tankin mäsäksi ja saattavat selvitä vielä tappeluun asti. Hintaa saman verran kuin pumpatulla seitsemän hengen plague marine-ryhmällä.
Joskus olen miettinyt, olisiko Tzeentchin tai Khornen merkki kova juttu, mutta toistaiseksi menen merkittömällä linjalla :)
"Pain is an illusion of the senses, despair is an illusion of the mind."
- NorjanPaavi
Riippunee vähän haetaanko puhdasta tehoa vai näyttävyyttä? Kyllähän nuo aika mukavasti kestävät jos niile N. markin heittää ja varustaa vielä klosikseen. Tosin hintaakin kertyy jo ihan liikaan. Lantikassa kulkiessa voinee hyvin peluuttaa klosis painotteisena. Varustaa vaikka; ketju nyrkillä, salamatassuilla tai parilla ja tarvittaessa H flaemeri ja pari combia matkaan. Kyllä tekee ihan gudaa, mutta maksaa myös. Sekalaisella varustelulla voi aina käydä vähän antamassa painetta myös vastustajan koneille. Lantikassa viihtyvät suhteellisen turvassa, mutta tarvitsevat vain hyvän kohteen minne hyökätä.
Eiväthän nämä mikään kilpa pelaajan valinta ole. Näyttävyys ja fluffilisuus näissä on kohdallaan ja totta kai ne vetävät tulta ainakin pois muusta armeijasta.
Eiväthän nämä mikään kilpa pelaajan valinta ole. Näyttävyys ja fluffilisuus näissä on kohdallaan ja totta kai ne vetävät tulta ainakin pois muusta armeijasta.
Näyttävyyden puolestahan nämä olisivat aina pelikentällä, mutta välillä tekee mieli yrittää saada edes tasapelejä, niin ovat jääneet suosiolla pois. Pitääkin testata tuota "termicide"-ryhmää, sillä ei se kovinkaan kallis ole, joten menetys ei liiemmin haitanne.
2