"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mistä ostat greenstuffit ja yks toinen juttu kans?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
ohris

Mistä ostat greenstuffit ja yks toinen juttu kans?

Viesti Kirjoittaja ohris »

Ottaen huomioon toimituksen ripeyden/hinna/määrän niin mistä tilaatte stuffinne?

Onko tuon maelstromin stuffi se paras vaihtoehto vai saako jostain ison kasan halpaan hintaan? Esim. Maelstromista saa tollaset kaksi erillistä tuubia/pötkö greenstuffia. onko se parempaa kuin sellainen jo toisissaan kiinni oleva rulla?

Maelstromin hintoja:
Perus citadel stuffia 2 palaa 5,99 euroa posteineen
Army painterin pala stuffia 3,98 euroa posteineen
Gale force nine kaksi tuubia stuffia 9,99 euroa posteineen (sanotaan 100g tube eli meinaako 200 grammaa kun on kaksi tuubia?

Jos ostatte esim noita niin mikä ois kannattavinta? Tuubit jotenkin tuntuu että vois olla paras optio?

Myöskin voisin sijoittaa sellaiseen kuumalankaleikkuriin joita GW myös myi jossain välissä (foamin leikkaamiseen). Saako sellasia jostain tai vastaavia esim jostain hobby pisteestä tai rautakaupasta? En oikein tiedä viittinkö itte ruveta tekemään sellasta...

Kiitos
Pyöveli
Kirjoitti miljoonannen viestin

Re: Mistä ostat greenstuffit ja yks toinen juttu kans?

Viesti Kirjoittaja Pyöveli »

Ainakin Kuumalankaleikkurin saat Taistelutarvikkeesta

Stuffia taitaa tarvita sen verran vähän että Gale Forcen pötkylä on varsin kohtuuhintainen - Taistelutarvike myi myös joskus isompaa rullaa tuota stuffia.
Ohris kirjoitti:Ottaen huomioon toimituksen ripeyden/hinna/määrän niin mistä tilaatte stuffinne?

Myöskin voisin sijoittaa sellaiseen kuumalankaleikkuriin joita GW myös myi jossain välissä (foamin leikkaamiseen). Saako sellasia jostain tai vastaavia esim jostain hobby pisteestä tai rautakaupasta? En oikein tiedä viittinkö itte ruveta tekemään sellasta...

Kiitos
Careful what you wish - You just might get it...

Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Erilliset tuubit ovat paras vaihtoehto. Jos molemmat osat ovat yhdessä ja stuffia säilyttää pidemmän ajan alkaa liitoskohtaan muodostua kuivia kökköjä, jotka sitten inhottavasti ovat tiellä muovaillessa.
ohris

Taistelutarvike it is then... Siellä onkin sekä stuffit että tuo leikkuri.

Kiitokset.
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Mä olen ostanut Sylmastalta Brittein saarilta.
http://www.sylmasta.com/acatalog/Creati ... tties.html

Pari tommosta laatikkoa hankkinut: toisen käyttänyt ja toinen just aloitettu. Tavara pysyy hyvin pitkään käyttökelpoisena, kun sitä säilyttää pakastimessa.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Tähän mennessä olen käyttänyt joko GWn stuffia ja kokeeksi kerran Kneadatite Blue/Yellow tankoa (sitä joka löytyy Behemothin linkissä toisena). Täytyy sanoa, että lähinnä on ärsyttänyt nuo tangot, jotka on muoviin kääräisty, sillä molemmat tarttuvat muoveihin ja niitä saa toisistaan irti repiä. Se on tasasuhteessa pehmeämpää ja hitaammin kovettuvaa kuin GW:n stuffi. Ei ole huvittanut leikkiä eri suhteilla, niin olen sitten käyttänyt joko GWn stuffia tai Kneadatitea vähän tarkoituksen mukaan.

Gale Forcen greenstuffia ja Milliputtyä varmaan otan testattavaksi.

Taistelutarvikkeelta sain eilen Hot Wire Foam Factoryn kuumalankaleikkurin, joka on muutaman kokeilun perusteelta ihan kätevä peli erityisesti maaston tekemiseen. Pikkuisen ehkä hintava, mutta mukana tuli sentään kiva opastus DVD. Suoran leikkauksen tekeminen on yllättävän vaikeaa, mutta vuori-maastoa tuolla tekee suorastaan vaivattomasti. Kuvittelisin, että tunnissa parissa saisi kunnon kanjonipöydän itselleen.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Se on tasasuhteessa pehmeämpää ja hitaammin kovettuvaa kuin GW:n stuffi. Ei ole huvittanut leikkiä eri suhteilla, niin olen sitten käyttänyt joko GWn stuffia tai Kneadatitea vähän tarkoituksen mukaan.
Samaa Polymeric Systems Inc:n valmistamaa Kneadatite Blue/Yellowta on GW:n, Armypainterin, GF9:n kuin muidenkin pakkaamat. Tunnetaan myös nimellä Duro, jos en ihan pahasti väärin muista.

Itse ostin jossain vaiheessa Heresy Miniaturesilta tuommoisen rullan. Keskelle tuli kökköjä, muuten toimi erittäin hyvin.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Valmistajasta en ole välittänyt ottaa selvää, mutta selvää eroa olen huomannut käytössä. Minä käytän stuffia pääsääntöisesti 50 - 50 suhteessa peukalotuntumalla. Kokemusta on tosiaan vain yhdestä pötkylästä Blue/Yellowta, joten täysin kattavaksi en kokemustani voi sanoa. Tällä hetkellä tuntuma on, että kokeilen toista tuotetta seuraavan kerran.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Kuumalankaleikkureista vielä. Helppo tehdä itse ja intterneteissä on ohjeita vaikka kuinka hurumycket. Esmes täällä: http://www.wattflyer.com/forums/showthread.php?t=1672
Pyöveli
Kirjoitti miljoonannen viestin

Viesti Kirjoittaja Pyöveli »

Kaapelikala kirjoitti:Kuumalankaleikkureista vielä. Helppo tehdä itse ja intterneteissä on ohjeita vaikka kuinka hurumycket. Esmes täällä: http://www.wattflyer.com/forums/showthread.php?t=1672
Hyvinkin totta että helppo tehdä itsekin, eihän kyseessä ole käytännössä kuin vastuslanka. Mutta tuo "helppo" ei tarkoita aina samaa kuin turvallinen. Itseasiassa Ohriksella taitaa olla kuitenkin ikää jo sen verran (ainakin profiili antaa vinkkiä) että rakentelukin onnistuisi, mutta en silti suosittelisi kenenkään alkavan rakentaa itse kuumalankaleikkuria, jos ei todella tiedä mitä on tekemässä - ainakaan jos tarkoitus on rakentaa se toimimaan verkkovirralla. Tästä on jauhettu useammassakin ketjussa, mutta tulipahan taas sanottua. Eikä parikymppiä ole paha hinta siitä että saa valmiin leikkurin, kyllä siihen rakentamiseenkin muutaman tunnin saa kulutettua.
Careful what you wish - You just might get it...

Blogia miniatyyrimaastojen ja figujen tuskaisesta valmistumisesta...
ohris

Pyöveli kirjoitti:
Kaapelikala kirjoitti:Kuumalankaleikkureista vielä. Helppo tehdä itse ja intterneteissä on ohjeita vaikka kuinka hurumycket. Esmes täällä: http://www.wattflyer.com/forums/showthread.php?t=1672
Hyvinkin totta että helppo tehdä itsekin, eihän kyseessä ole käytännössä kuin vastuslanka. Mutta tuo "helppo" ei tarkoita aina samaa kuin turvallinen. Itseasiassa Ohriksella taitaa olla kuitenkin ikää jo sen verran (ainakin profiili antaa vinkkiä) että rakentelukin onnistuisi, mutta en silti suosittelisi kenenkään alkavan rakentaa itse kuumalankaleikkuria, jos ei todella tiedä mitä on tekemässä - ainakaan jos tarkoitus on rakentaa se toimimaan verkkovirralla. Tästä on jauhettu useammassakin ketjussa, mutta tulipahan taas sanottua. Eikä parikymppiä ole paha hinta siitä että saa valmiin leikkurin, kyllä siihen rakentamiseenkin muutaman tunnin saa kulutettua.
Tilasin eilen taistelutarvikkeesta sen leikkurin... Ei tosiaan pari kymppiä ole liian paha hinta. Ikää ehkä on mutta mitään sähköllä toimivaa laitetta en ole valmistellut sitten yläasteen (jos noita piirilevylamppuja/ovikelloja ees lasketaan) enkä viitti alkaa väsäämään. Ei se ilmasta ole itsekään tehtynä kun joutuu työkalut hankkimaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”