Megamättö kevät 2010
Megamättö kevät 2010
Tajusin tässä juuri, että haluaisin pelata oikein kunnon megamätön taas pitkästä aikaa. Itse asiassa sellaista ei ole ollut kai ainakaan puoleentoista vuoteen. Vastapainona näille enemmän tai vähemmän vakaville turnauksille tämä olisi oikein mainio.
Pelipaikaksi löytyy luonnollisesti kertsi Lauttasaaresta (Hki).
Ajankohdaksi katselin kalenterista viikonloppua 20.-21.3. Ehkä pelkkä lauantai vai pitäisikö sunnuntaikin ottaa varalle?
Varsinaiseksi sisällöksi voisi katsella vähän sen perusteella mitä halukkailla osallistujilla olisi tarjolla. Joku edes etäisesti fluffikas mättö olisi hauska, joskin se kyllä vääntyy käytännön mukaan aika lailla tarvittaessa. Jonkinlaisena unelmana olisi myös pelata vain maalatuilla figuilla, mutta onnistuisikohan se...
No saapi kertoa kiinnostaako ja jos kiinnostaa, niin mitä olisit valmis tuomaan paikalle.
---
Aloitan itse. Olen ehdottomasti kiinnostunut ja voin mobilisoida
*noin 100 pojoa maaleissa olevaa Cygnaria (joista noin 25 pojoa palkkasotureita) ja "riittävästi" lisää ilman maaleja
*noin 90 pojoa Skorneja maaleissa
Pelipaikaksi löytyy luonnollisesti kertsi Lauttasaaresta (Hki).
Ajankohdaksi katselin kalenterista viikonloppua 20.-21.3. Ehkä pelkkä lauantai vai pitäisikö sunnuntaikin ottaa varalle?
Varsinaiseksi sisällöksi voisi katsella vähän sen perusteella mitä halukkailla osallistujilla olisi tarjolla. Joku edes etäisesti fluffikas mättö olisi hauska, joskin se kyllä vääntyy käytännön mukaan aika lailla tarvittaessa. Jonkinlaisena unelmana olisi myös pelata vain maalatuilla figuilla, mutta onnistuisikohan se...
No saapi kertoa kiinnostaako ja jos kiinnostaa, niin mitä olisit valmis tuomaan paikalle.
---
Aloitan itse. Olen ehdottomasti kiinnostunut ja voin mobilisoida
*noin 100 pojoa maaleissa olevaa Cygnaria (joista noin 25 pojoa palkkasotureita) ja "riittävästi" lisää ilman maaleja
*noin 90 pojoa Skorneja maaleissa
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Re: Megamättö kevät 2010
Celebdae kirjoitti:No saapi kertoa kiinnostaako ja jos kiinnostaa, niin mitä olisit valmis tuomaan paikalle.
~100 pojoa vihaisia tonttuja.
Ja maaleihin saanen tilaisuuteen mennessä varmasti ~30-40 pinnaan jos pelataan vain maalatuilla.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Innostusta kyllä löytyy, intti vaan päättää minun puolestani pääsenkö osallistumaan.
Mobilisoimaan pystyn:
-Cygnar: 110 Pisteen edestä joista maaleissa 40 pistettä.
-Merc: 38 Pistettä Maaleissa 4pojoa.
-Skornea: 47 Pistettä maaleissa 0.
Mobilisoimaan pystyn:
-Cygnar: 110 Pisteen edestä joista maaleissa 40 pistettä.
-Merc: 38 Pistettä Maaleissa 4pojoa.
-Skornea: 47 Pistettä maaleissa 0.
Nothing to see here move along noob.
~250 pistettä maalattua cryxiä, ois kiva nähdä kaikki pöydällä joskus :P
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
-
Der Dexter
yksi makea diilihän voisi olla toisintaa jokin IK:n tapahtuma vaikkapa, kuten apotheosiksen (?) loppurähinät thornwoodin herruudesta, tai sitten joku puolikuvitteellinen puolustusskenaario, jossa osapuolia hieman tweakaten saisi melkoisen makeaa settiä aikaiseksi.
Itse ainakin tykkäisin sellaisesta kunnon hyökkääjä-puolustaja asetelmasta, kuten linnan valloituksesta, jossa puolustaja saa oikeasti tutista pöksyissään (Fellig anyone?)
ja megamätöt ehdottomasti 95% maalatuilla figuilla, ellei 100% jopa, fiilistelyähän varten nämä tapahtumat järjestetään.
ja itsehän mobilisoin varmaan sitten punakonetta, jota varmasti kevyellä maalauskampanjalla voin sen 100-120 pts tuoda pöydälle.
Itse ainakin tykkäisin sellaisesta kunnon hyökkääjä-puolustaja asetelmasta, kuten linnan valloituksesta, jossa puolustaja saa oikeasti tutista pöksyissään (Fellig anyone?)
ja megamätöt ehdottomasti 95% maalatuilla figuilla, ellei 100% jopa, fiilistelyähän varten nämä tapahtumat järjestetään.
ja itsehän mobilisoin varmaan sitten punakonetta, jota varmasti kevyellä maalauskampanjalla voin sen 100-120 pts tuoda pöydälle.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Thornwoodin taistelu Orgothien raunioilla taitaa olla juu ainoa isompi taistelu missä olisi melkein kaikki WM factiot olleet läsnä samanaikaisesti, mikäli haluaa pari rinnakkaista peliä pelata samanaikaisesti niin toinenhan voisi olla Khadorin invaasio Llaeliin ja samalla Cygnar yrittää auttaa puolustuksessa ja hyökätä Khadorin eteläosiin Meniittien aloitellessa ristiretkeään, samalla ainakin Gaspy oli jo tuossa vaiheessa Thornwoodissa aloittelemassa suunnitelmiaan joten kyllä sinne Cryxinkin saa jotenkin mahtumaan mukaan.Der Dexter kirjoitti:yksi makea diilihän voisi olla toisintaa jokin IK:n tapahtuma vaikkapa, kuten apotheosiksen (?) loppurähinät thornwoodin herruudesta, tai sitten joku puolikuvitteellinen puolustusskenaario, jossa osapuolia hieman tweakaten saisi melkoisen makeaa settiä aikaiseksi.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Jouh!! Tämähän olisi mukavaa fiilistelyä. Kannatan ehdottomasti vain maalattuja uggoja mukaan. Joku reilut sata pinnaa saisin silloin meniittejä mukaan. Skenu tekisi kieltämättä mukavaa eeppistä meininkiä hommaan lisää. Niin, ja kiinnostusta on, kunhan vaan mitkään hommat ei tule puun takaa eteen.
Rats keep running!
250 pistettä? Ja maalattuna? Jösses. Ei sulla ainakaan valinnanvarasta ole varmaan puutetta kun teet turnauslistoja ;-)The_Edge kirjoitti:~250 pistettä maalattua cryxiä, ois kiva nähdä kaikki pöydällä joskus :P
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Ilman muuta voidaan jonkinmoista skenua viritellä, mutta kartoitetaan ensin mitä resursseja meillä olisi käytössä noin figuina/kiinnostuneina pelaajina. Varmaan näiden suurempien kokoelmien omistajat voisivat harkita figujensa lainaamista tarvittaessa, kun yhdelle pelaajalle ei kannattane ainakaan yil 50 pistettä antaa. Se hyvä puoli tällaisessa pelissä toki on, että armeijoiden koostumuksella ei niin tarkkaa väliä ole. Parantaa näin maalattujen ukkojen määrää kentällä kummasti =)
Itse en kyllä tuona viikonloppuna pääse paikalle, mutta voin kyllä lainata figujani käyttöön jos joku haluaa protetktoraatteja juoksuttaa kentällä. Joku ~100 pistettä pitäisi tuossa vaiheessa olla maaleissa.
Minulla olisi kyllä ainakin alustavasti ihan tuntuva kiinnostus aiheeseen. Maaleissa tällä hetkellä on masiinan puolella reilu 100 cryxiä ja tuohon mennessä varmasti 60-70pt merirosvomallista mercenaryjä. lisäksi on reilu 110 pistettä legioonaa maaleissa, jos loppuu pelattava kesken. mercenaryille on vaan yksi kasteri tällä haavaa, mutta muille on mistä valita, ettei tarvitse katella turhan montaa terminusta kentällä. olisin muuten itse maalattujen nappien lisäksi sen puolella, et uniikit heput ois myös oikeesti vaan kertaalleen pöydällä, jos väellä vaan figut ja listat siihen venyy.
"First do some harm" -goblin medic field surgery guide
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
Siistiä olisi, mikäli saisin aikatauluni järjesteltyä sopivasti. Näyttää vain pahasti siltä, että tuona viikonloppuna on jo ennestään kaksi päällekkäistä menoa. Suurella varauksella saattaisin kuitenkin olla osallistumassa.
-
Der Dexter
yksi ihan ok vaihtoehto on myösen, että casterien määrä pelin koon suhteeseen on vähän pienempi, niin on vähäsen niitäkin yksiköitä, jotka eivät ole casterin suojeluksen alla koko aikaa.
ja eiköhän charrayksiköt ole luonnollisesti yhteen rajoitettu, kuten myösen charrajaskat kans.
ja eiköhän charrayksiköt ole luonnollisesti yhteen rajoitettu, kuten myösen charrajaskat kans.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Oishan se toki kunnon megamätön fiilistä, jos pelataan vaikka 75 pojon listoilla ja yksi casteri per nassu. Näyttäisi porukkaa löytyvän sen verran kaikilta, että tosiaan charruja ei tartte tuplata. Alustavan kaavailun perusteella kaikkia neljää alkuperäistä masiinafaktiota olisi tarjolla about yhtä paljon, joten ehkä siltä pohjalta voisi jotain aatella. Tarvittaessa sitten muita faktioita mausteeksi. Varmaan joku 8-10 pelaajaa olisi sopivasti, eli pari vielä mahtuisi hyvin sekaan.
Katos tälläinenkin. Saakin sitten siirtää tuota Urcaenin Porttien megamättöä toisaalle, kerran senkin sääntöjen nakuttelu + muiden järjestelyjen vääntäminen ollut hiton vaiheessa. Karkeasti taitaisin saada Menothia sellaisen 80-90pts. (saisi hyvän syyn hakata nuo muutaman vuoden hyllyssä olevat figut kasaan) mobilisoitua (joista taitaa olla sellainen 60-70% maaleissa) ja jos ottaa huolella warjackeja, niin puhutaan silloin sellaisesta 110-140pts. Pitääkin laskea miten paljon oikeasti olisi pisteitä irtoamassa. Alustavasti voisikin ilmoittaa mielenkiintoa olevan.
Edit: Vihdoinkin jaksoin jopa laskea mitä tuolta hyllyistä löytyy pölyttymästä (tahi kaikenlaisista jemma paikoista oikeastaan) ja ei pahasti heittänyt arvaus. Soolot ja ryhmät teki sen 72pts. yhteensä ja jos näihin vielä laskee Avatarin (kerran toimii itsenäisesti kumminkin), niin nousee siihen 83pts. Johon sitten lisätään 'jackeja (-Avatar) sellaisen 86pts. edestä, niin kyllä noista saa jonkinlaisen kööringin kasattua. Jos vielä ottaisi toisen 'casterin, niin silloin saisi sellaisen 17pts. lisää joukkojakin. Vielä kun jaksaisi kaivella noiden mercenaryjen pisteet, jotka toimivat myös Protektoraateille, niin kaippa sieltäkin joku ~10pts. tulisi ainenkin lisää.
Edit: Vihdoinkin jaksoin jopa laskea mitä tuolta hyllyistä löytyy pölyttymästä (tahi kaikenlaisista jemma paikoista oikeastaan) ja ei pahasti heittänyt arvaus. Soolot ja ryhmät teki sen 72pts. yhteensä ja jos näihin vielä laskee Avatarin (kerran toimii itsenäisesti kumminkin), niin nousee siihen 83pts. Johon sitten lisätään 'jackeja (-Avatar) sellaisen 86pts. edestä, niin kyllä noista saa jonkinlaisen kööringin kasattua. Jos vielä ottaisi toisen 'casterin, niin silloin saisi sellaisen 17pts. lisää joukkojakin. Vielä kun jaksaisi kaivella noiden mercenaryjen pisteet, jotka toimivat myös Protektoraateille, niin kaippa sieltäkin joku ~10pts. tulisi ainenkin lisää.
Viimeksi muokannut Aasimar, To 04.03.2010 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Teikäläistä onkin odoteltu takaisin maisemiin, joten hienoa jos megamättö nappaa! Ja toivottavasti Urcaen's gate palaa myös estradille tämän innoittamana.Aasimar kirjoitti:Katos tälläinenkin. Saakin sitten siirtää tuota Urcaenin Porttien megamättöä toisaalle, kerran senkin sääntöjen nakuttelu + muiden järjestelyjen vääntäminen ollut hiton vaiheessa. Karkeasti taitaisin saada Menothia sellaisen 80-90pts. (saisi hyvän syyn hakata nuo muutaman vuoden hyllyssä olevat figut kasaan) mobilisoitua (joista taitaa olla sellainen 60-70% maaleissa) ja jos ottaa huolella warjackeja, niin puhutaan silloin sellaisesta 110-140pts. Pitääkin laskea miten paljon oikeasti olisi pisteitä irtoamassa. Alustavasti voisikin ilmoittaa mielenkiintoa olevan.
Meniittejä tuntuisi nyt olevan tulossa aika määrä, mutta eihän tuo haittaa lainkaan. Noista Pariahin ideoista Menothin ristiretki Llaelissa lienee oikein potentiaalinen tausta taistelulle.
Lisätään nyt vielä, että periaatteessa megamätön päivämäärää voisi siirtää viikonlopulle 10.-11.4. jos silloin saadaan enemmän varmoja osallistujia. Ensisijaisesti kuitenkin tuo aiempi, kun tahtoo pelata nopeammin ja enemmän!
- The Captain
- Valvoja
Kumpaakaan viikonloppua en uskalla vielä luvata vapaaksi, mutta kiinnostusta kyllä olisi. Khadoria olisi maalattuna n. 100 pistettä ilman uniikkeja yksiköitä, uniikit laskettuna n. 145. Ja mercenaryt päälle.
'Castereista löytyy maalattuna kaikki paitsi pSorscha, eButcher ja eVlad.
Huhtikuulle olisi teoriassa mahdollista saada jo pelikelpoisen kokoinen lista Fionan merirosvoja, tosin odottelen kesäkuuta ja FoWM: Mercenaries -kirjan teemalistoja ennen kuin omistan tähän projektiin hirveästi aikaa ja resursseja.
'Castereista löytyy maalattuna kaikki paitsi pSorscha, eButcher ja eVlad.
Huhtikuulle olisi teoriassa mahdollista saada jo pelikelpoisen kokoinen lista Fionan merirosvoja, tosin odottelen kesäkuuta ja FoWM: Mercenaries -kirjan teemalistoja ennen kuin omistan tähän projektiin hirveästi aikaa ja resursseja.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- The Captain
- Valvoja
No nyt varmistui, että 20. - 21.3. olisi vapaa, 10. - 11.4. ei.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Nyt alkaapi olla päätetty, että päivämäärä on 20.3. (ja bonuksena myös 21.3.). Katellaan tarkempaa skenaariota ens viikolla, kun tuo PKP-turnaus saadaan ensin pelattua. Vieläkin tilaa on, joten saa mieluusti ilmoitella kiinnostuksesta.