"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Maalit maastonrakennukseen?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
ohris

Maalit maastonrakennukseen?

Viesti Kirjoittaja ohris »

Mitä käytätte? GW pikkupurnukat tuntuu jotenkin kalliilta... Ostatteko rautakaupasta vain jotain maaleja (akryyli?). Onko joku hyvä valmistuote (merkki?)?

Varmaan pärjäis itte jollain mustalla, harmaalla ja valkosella... Onko jotain hyviä merkkejä mitä kandeis hankkia kun isompia määriä mieluummin ottas?
Xenon
Peliporukkavalvoja

Re: Maalit maastonrakennukseen?

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Käy ostaa jostain askartelupaskartelu liikkeestä semmosia isompia akryylimaali purkkeja. Jollai muutamalla eurolla saat semmosen jumbo purkin sitä että sillä maalailee kyllä monet maastonkappaleet. Ne on yleensä vähän semmosta vähän paakkuista tököttiä niin kun kunnolla ohentaa vielä niin tulee ihan siedettäviä niistä.
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Terve Ohris, Olen ratkaissut tämän ongelman kahdella tavalla:

Hobbypointista isompia akrylimaaleja hienompaan maalaukseen
Bauhaussista tikkurilan 0.225l jokerimaalia (vesiohenteinen) pohjaksi

Itselläni on mustaa ja harmaata jokeria, jolla siis vedän perusvärit ja ruskeeta ja harmaata hobbypointin "folk art" -maalia.
Kerro sä mulle mistä sais ostettua hyvän kuumalankaleikkurin. Ostin hobbypointista uuden käsikäyttösen, mutta se on melko kämänen vehje
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Lateksimaalit pohjalle, hienompaan maalaukseen noita isoja askartelupaskartelumaaleja. Korostukset akryyleillä tai lateksi+akryylivalkoinen.

Edit: Kuumalankaleikkurin saat vaikka pikakolvista ja rautalangasta. On myös helppo tehdä itse, jos yhtään jaksaa yrittää.
ohris

Viesti Kirjoittaja ohris »

finmirage kirjoitti: Kerro sä mulle mistä sais ostettua hyvän kuumalankaleikkurin. Ostin hobbypointista uuden käsikäyttösen, mutta se on melko kämänen vehje
Ostin www.taistelutarvike.fi osoitteesta omani. Ihan kelpolaite tuntuu olevan. Kannattaa kattoa netistä (youtube) käyttöohjeita. Näköjään taistelutarvikkeella ei ole nettisivulla näkyvissä tuotteita jotka ovat tilapäisestikin loppu heiltä. Itse ostin heiltä viimeisen mutta kaippa he hommaavat niitä lisää. Myyvät noita "hotwire foam factoryn" tuotteita... Pitänee itse ostaa joskus esim. sellainen foamin kuuma "veitsi" leikkuri.

Maaleja ostin itte askarteluliikkeestä. oisko ollut 250mm pullo mustaa joku 7 euroa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”