"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Taun ajoneuvojen dronet

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Chaos legion

Taun ajoneuvojen dronet

Viesti Kirjoittaja Chaos legion »

Eli, saako niistä droneista sen extra killpointin? Minusta tuntuu hullulta, että jo pirahna olisi 2 killpointtia (yksi ajoneuvosta ja yksi droneista)

FAQ:n pätkä joka sanoo jotain, mutta koska ei sanota tarkkaan "killpoint". Niin en ole varma.

Q. Do all of a vehicle’s drones need to be
destroyed before the vehicle gives up its full
victory points?
A. Disengaged Drones have no effect on how
many victory points the vehicle gives up. This is
based solely on the condition of the actual
vehicle model
 /l、
(゚、 。 7  
 l、 ~ヽ
 じしf_, )ノ wtf, how did i get here o.o
Guardsniper

Re: Taun ajoneuvojen dronet

Viesti Kirjoittaja Guardsniper »

Chaos legion kirjoitti:Eli, saako niistä droneista sen extra killpointin? Minusta tuntuu hullulta, että jo pirahna olisi 2 killpointtia (yksi ajoneuvosta ja yksi droneista)
Vanhemmassa FAQ:ssa oli muistaakseni juuri mainittu, että irroitetut dronet muodostavat oman yksikkönsä, josta vastustaja voi ottaa itselleen kill pointin.

Mutta mutta... Vanhat säännöthän on aina vanhoja. Ehkä sitä vaan pidettiin itsestään selvyytenä ja sen takia se katosi. Eniveis... Dronethan muodostavat yksikön... Yksiköistä saa kill pointteja, ellei toisin mainita. Eikä missään ole sanottu, että droneista ei saisi, joten voisi kuvitella, että niistä saa kill pointin.

Mitä tästä opimme? Kannattaa pitää piranhat squadroneissa niin saa sitten vähän kestävämmät (Lue: isommat) drone yksiköt kun ne irtautuu. :)
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
Sami Jumppanen

Viesti Kirjoittaja Sami Jumppanen »

Guardsniper kirjoitti:
Chaos legion kirjoitti:Eli, saako niistä droneista sen extra killpointin? Minusta tuntuu hullulta, että jo pirahna olisi 2 killpointtia (yksi ajoneuvosta ja yksi droneista)
Vanhemmassa FAQ:ssa oli muistaakseni juuri mainittu, että irroitetut dronet muodostavat oman yksikkönsä, josta vastustaja voi ottaa itselleen kill pointin.

Mutta mutta... Vanhat säännöthän on aina vanhoja. Ehkä sitä vaan pidettiin itsestään selvyytenä ja sen takia se katosi. Eniveis... Dronethan muodostavat yksikön... Yksiköistä saa kill pointteja, ellei toisin mainita. Eikä missään ole sanottu, että droneista ei saisi, joten voisi kuvitella, että niistä saa kill pointin.

Mitä tästä opimme? Kannattaa pitää piranhat squadroneissa niin saa sitten vähän kestävämmät (Lue: isommat) drone yksiköt kun ne irtautuu. :)
No, ei tuo tau:jen homma ole edes paha, IG:n komentoryhmät on myös 2 KP ja ne on ziljoona kertaa helpompia nitistää.
Mechanist

Viesti Kirjoittaja Mechanist »

Sami Jumppanen kirjoitti:
No, ei tuo tau:jen homma ole edes paha, IG:n komentoryhmät on myös 2 KP ja ne on ziljoona kertaa helpompia nitistää.
Tuota voisitko perustella? Viittatko pataljoonan vai komppanian komento ryhmään?
Я знаю секретов машины
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Sami Jumppanen kirjoitti:No, ei tuo tau:jen homma ole edes paha, IG:n komentoryhmät on myös 2 KP ja ne on ziljoona kertaa helpompia nitistää.
Kyllä ne on nykyään vain yhden.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Koukku

Viesti Kirjoittaja Koukku »

Deetwo kirjoitti:
Sami Jumppanen kirjoitti:No, ei tuo tau:jen homma ole edes paha, IG:n komentoryhmät on myös 2 KP ja ne on ziljoona kertaa helpompia nitistää.
Kyllä ne on nykyään vain yhden.
Tai sitten ei http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... h_2009.pdf
...And walls close in...
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

On kyllä aika vanha FAQ sinulla siinä. Julkaistu siis ennen nykyistä IG codexia eli ei enää toimi tuo 2 killpointin sääntö kun officer ei ole IC.
Koukku

Z7-852 kirjoitti:On kyllä aika vanha FAQ sinulla siinä. Julkaistu siis ennen nykyistä IG codexia eli ei enää toimi tuo 2 killpointin sääntö kun officer ei ole IC.
Uusin rulebook-faq silti kyseessä.
...And walls close in...
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Koukku kirjoitti:
Z7-852 kirjoitti:On kyllä aika vanha FAQ sinulla siinä. Julkaistu siis ennen nykyistä IG codexia eli ei enää toimi tuo 2 killpointin sääntö kun officer ei ole IC.
Kyllä viivakoodimies on silti oikeassa.
Koukku

Myyra kirjoitti:
Koukku kirjoitti:
Kyllä viivakoodimies on silti oikeassa.
Miksi?
...And walls close in...
ampusiili

Viesti Kirjoittaja ampusiili »

Koukku kirjoitti:Miksi?
Uusi codexi ilmeisesti menee vanhan rulebook faq:n edelle tässä asiassa.
92% ihmisistä vetää tilastoja hatusta
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Sitäpaitsi kyseinen vastaus oli vanhaan ig codexiin liittyvä. Sillä ei ole mitään tekemistä uuden codexin kanssa.
Koukku

Taidanpa joutua perumaan väitteeni, IG-dexiä luettuani tulin siihen tulokseen ettei ole olemassa sen nimistä squadia johon tuo rulebook-FAQ viittaa. Eikä myöskään ukkoa nimeltään Junior Officer, joten unohtakaa linkkaukseni ja ottakaa vastaan pahoitteluni tästä spammista.
...And walls close in...
Haizelhoff
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Haizelhoff »

Koukku kirjoitti:Taidanpa joutua perumaan väitteeni, IG-dexiä luettuani tulin siihen tulokseen ettei ole olemassa sen nimistä squadia johon tuo rulebook-FAQ viittaa. Eikä myöskään ukkoa nimeltään Junior Officer, joten unohtakaa linkkaukseni ja ottakaa vastaan pahoitteluni tästä spammista.
Siinä oli kyllä ihan hyvä pointti, vaikka osoittautui onneksi vääräksi. Vihaan sitä FAQ:ta muutenkin, osittain ehkä koska mun bansheet ei voi enää chargea liikkuneesta falconista :D .
Deetwo

Haizelhoff kirjoitti:Vihaan sitä FAQ:ta muutenkin, osittain ehkä koska mun bansheet ei voi enää chargea liikkuneesta falconista :D .
Ei ne kyllä voi muutenkaan...
Haizelhoff
Valvoja

Deetwo kirjoitti: Ei ne kyllä voi muutenkaan...
No tapellaan sitten siitä
sortaja

Viesti Kirjoittaja sortaja »

Haizelhoff kirjoitti:
Deetwo kirjoitti: Ei ne kyllä voi muutenkaan...
No tapellaan sitten siitä
Jee, Tappelu!

En kyllä keksi millä keinolla Bansheet olis saanu ennen faqia chargailla liikkuneesta vehkeestä, koska sääntökirjahan sanoo että ainoastaan avoautoista ja lantsareista saa höökiä päälle. Näin on myös ollut jo kolmosedikan TaR-ajoista lähtien(vai nelosedikan alusta, muisti pettää...). Aika pahaa vedätystä siellä on nyt harrastettu :)
Haizelhoff
Valvoja

Fleet sääntö sanoo että fleetin jälkeen saa AINA chargea, itseasiassa White Dwarfissa oli kerran samasta säännöstä (siis joku GW dude chargaili fleetillä sieltä wave serpentistä)
Deetwo

Haizelhoff kirjoitti:Fleet sääntö sanoo että fleetin jälkeen saa AINA chargea
Ei muuten sano. Varsinkaan kun "fleetin jälkeen" on käsite mikä ei ole enää edes käytössä koko pelissä.
Fleet vaikuttaa vain juoksemisesta aiheutuvaan assaultin estoon, ei mihinkään muuhun.

Mutta, aika OT.. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”