Vassal liiga. Alkaa: 25.1!
Re: Vassal liiga. Alkaa: 25.1!
Ashlynn ownasi huussin Garrythin... tai siis oikeasti Vanguard TYÖNSI Garrythin ulos alueelta. Erittäin tiukka matsi, mutta Admonition näytti kyntensä!
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
... ja Ashlynn ownasi myös Witch Covenin. Surullinen peli jossa oikein mikään ei tuntunut onnistuvan, mutta ainakin opin kunnioittamaan Thor + Spraylla heittelevä gunbunny -comboa.
In the heat of the blight/
you lose your heart and sell your soul/
I lose control in the heat of the blight
Karchev yritti jyrätä Ashlynnin yli jumbofinaalissa. Hommat meni pipariksi heti alkuunsa kun Eiryss turva Bokur otti ja kuoli ja yhtäkkiä alkoi näyttää pahalta. Armeija makaa maassa mulen laukauksen jäljiltä(pahuksen fiitti) ja Eiryss pitämässä huolta ettei Karchev ole saamassa focusta.
Piti sitten viedä Karchev juoksulla meleeseen Eiryksen kanssa. Tämä vapauttikin Eiryss huolen hänen yritettyä lähtemään haneen ja kuollessa mutta kaksi mulea pääsi chargettamaan Karchevia. Minkäs tuossa teet. Pakko oli Eirysistä ja ampumisesta saada turvaa vaikka riskilläkin. Mulet heittivät pahasti damagea alkuun mutta sitten kun liike hajosi meni heitot siten että isot heitot osumiseen, pienet heitot damageen. Karchev jäi henkiin body ja kirves systeemit 4:llä boksilla elossa...
Sitten tunaroin ja käytin fiitin vaikken tarvinnu mutta revin viimeiset ratsuväet ja jaakot(pl. lähes rikki buccaneerin joka hajoaa jos yrittää destroyerilta mennä. Destro huitaisi yhdellä unearthly rage boostatulla kirveeniskulla kevyen jaakon lähes lunastuskuntoon).
Tässävaiheessa mulla oli jäljellä jaakot ja lähes romu Karchev vastaan ashlynn ja gun mageja. Päätin ottaa riskin ja antaa def14 karchevin(sidearms) ottaa ashlynn chargen vastaan. Ampumasodassa en ole ashlynniä tappamassa ja karchev vainaana. Valitettavasti osui ja kuoli ekaan osumaan. Ah well. Ehkä olisi pitäny vuoro odottaa viellä ja ottaa vastaan def15+ARM24 veikkona jos vaikka selviäisin yhdestä ampumakierroksesta viellä.
Piti sitten viedä Karchev juoksulla meleeseen Eiryksen kanssa. Tämä vapauttikin Eiryss huolen hänen yritettyä lähtemään haneen ja kuollessa mutta kaksi mulea pääsi chargettamaan Karchevia. Minkäs tuossa teet. Pakko oli Eirysistä ja ampumisesta saada turvaa vaikka riskilläkin. Mulet heittivät pahasti damagea alkuun mutta sitten kun liike hajosi meni heitot siten että isot heitot osumiseen, pienet heitot damageen. Karchev jäi henkiin body ja kirves systeemit 4:llä boksilla elossa...
Sitten tunaroin ja käytin fiitin vaikken tarvinnu mutta revin viimeiset ratsuväet ja jaakot(pl. lähes rikki buccaneerin joka hajoaa jos yrittää destroyerilta mennä. Destro huitaisi yhdellä unearthly rage boostatulla kirveeniskulla kevyen jaakon lähes lunastuskuntoon).
Tässävaiheessa mulla oli jäljellä jaakot ja lähes romu Karchev vastaan ashlynn ja gun mageja. Päätin ottaa riskin ja antaa def14 karchevin(sidearms) ottaa ashlynn chargen vastaan. Ampumasodassa en ole ashlynniä tappamassa ja karchev vainaana. Valitettavasti osui ja kuoli ekaan osumaan. Ah well. Ehkä olisi pitäny vuoro odottaa viellä ja ottaa vastaan def15+ARM24 veikkona jos vaikka selviäisin yhdestä ampumakierroksesta viellä.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Yritin Reznikillä + Reckonerillä (plus supportti) casterkilliä eSorchaan, mutta jäi joku vajaan tuuman vajaaksi, etten saanut sorsaan featin alle, ja näin hälle jäi viis fokusta, jotka oli kämppiny. Reckoner paukautti kaks kertaa (vassalin kanssa) ja jäitti Sorschan seitsemään hippeen, eli jos featti ois kantanu, ois Sorchalta lähteny henki. Sitten tuli Beasti ja söi Reznikin, nomnomnom.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Jos ei yllätyksiä tapahdu niin maanantaina 1.3 klo 20:00 Pseudok vs The_Edge ja tiistaina klo 15:00 kierrokselta 4 väliin jäänyt peli Pseudok vs Kolmastoista.
Hiukkasen myöhässä(pahoittelut) skenaario tälle kierrokselle: The Gauntlet
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
No, arvelinkin että tajuttoman verinen mättö seuraa Gauntlet-skenaariosta. En vain tajua miten voi skenaariovoiton moisesta hommata :/
Kierros 6: Pseudokin Epic Asphyxious vs The_Edgen Epic Skarre. Pseudokille voitto.
Tuli taas kerran huomattua miten ahdistava fiitti eSkarrella on. "Armeijasi keskellä on nyt Deathjack. Et voi tehdä sille mitään."
Onneksi eAsphyxious vaikutti aika hyvältä vastavedolta siinä mielessä että "No, tapa joukkoni jolla sidon jaskasi. Kyllä ne ensi vuorolla takaisin tulevat."
Kierros 6: Pseudokin Epic Asphyxious vs The_Edgen Epic Skarre. Pseudokille voitto.
Tuli taas kerran huomattua miten ahdistava fiitti eSkarrella on. "Armeijasi keskellä on nyt Deathjack. Et voi tehdä sille mitään."
Onneksi eAsphyxious vaikutti aika hyvältä vastavedolta siinä mielessä että "No, tapa joukkoni jolla sidon jaskasi. Kyllä ne ensi vuorolla takaisin tulevat."
Ja seuraavan kierroksen skenaario on Process of Elimination.
Listalla alkaa olla huolestuttava määrä tyhjiä otteluja. Mikäs tilanne on niiden kohdalla? Puuttuvat pelit(jos peli ON pelattu ja olen vain missannut sanokaa tulos).
Kierros 2: Kolmastoista - The_Edge
Kierros 4: Kolmastoista - Pseudok
Kierros 5: The_Edge - Huussukka & Lord_Nagash - Kolmastoista
Kierros 6: Celebdae - Lord_Nagash
Listalla alkaa olla huolestuttava määrä tyhjiä otteluja. Mikäs tilanne on niiden kohdalla? Puuttuvat pelit(jos peli ON pelattu ja olen vain missannut sanokaa tulos).
Kierros 4 Kolmastoista & Pseudok on yritetty vissiin jo kolmeen otteeseen tai jotain sinne päin, mutta kaikkea surullista on eteen sattunut. Viimeisimpänä koko Vassalin täydellinen kaatuminen juuri sinä päivänä kun oltaisiin saatu aikataulut sovitettua yhteen. Ei ole tietoa milloin asian saa korjatuksi mutta korjata olisi tarkoitus :)
-
Hollo
- Sotavasaran WHFB-tarinamestari
Tuosta uupuu muuten myös Tneva82 vs. Huussukka -peli. Voisi luulla, että se on vahingossa jäänyt laittamatta, mutta se, että kyseisen pelin tulos ilmestyi taulukkoon jo pari viikkoa ennen kyseisen kierroksen alkamista, haiskahtaa siltä, että kyse on jostain muusta. Ja kun nyt tuon julki, ettei kyseistä peliä ole laisinkaan pelattu, paljastuu pistejako huijaukseksi. Tästä voimme vetää tietyn johtopäätöksen liigavetäjän rehellisyydestä.tneva82 kirjoitti:Ja seuraavan kierroksen skenaario on Process of Elimination.
Olen pitkin viime viikkoa yrittänyt saada yhteyttä Tneva82:seen pelimme tiimoilta niin Sotavasaran yksityisviestin kuin ircinkin kautta, mutta vastausta ei ole kuulunut senkään jälkeen, kun yllä oleva viesti on tähän topiciin lähetetty.
Voisi luulla, että liigavetäjä pakenee vastuutaan jostain syystä. Toivottavasti hän ei kuitenkaan tarkoituksella halua pilata vastustajien peli-iloa tällä tavalla. Itse ainakin olen osallistunut tähän liigaan siksi, että saisin pelata Warmachine-pelejä jossain määrin aktiivisissa merkeissä, joten nyt suussani maistuu pettymyksen karvas maku.
Mielestäni ei ole kovinkaan aikuismaista saati kypsää luovuttaa pelejä ennen aikojaan tai pelata tahallaan vastustajan voitoksi, että pääsisi mahdollisimman nopeasti yli kyseisestä taakasta ja kamaluudesta. Tällä tarkoitan niin pelejä Vassalin välityksellä kuin myös turnauspaikalla.
Olli, meillä oli peli pelaamatta. Ilmoitteletko, miten sinulle kävisi. Itselläni on tällä viikolla vapaata illasta noin klo 16-17 eteenpäin.
Huussi vastaappa kahteen kysymykseen.
a) montako peliä minun on ollut pakko pelata haltioitasi vastaan tänä vuonna(tehdään kysymys helpoksi ja rajataan tähän vuoteen jotta jopa sinä osaat vastat tähän)
b) montako peliä olen pelanNUT.
Ja se että muutat oman laskutaidottomuutesi kysymykseksi minun rehellisyydestä on kyllä jo huvittavaa :D
Mutta jos se lohduttaa niin voin jättää tämän yhteen kertaan ei siinä mitään. Järjestä sinä vaikka oma liigasi jossa yksi peli on pelattava monta kertaa ennenkuin olet tyytyväinen. Ei haittaa minua yhtään.
a) montako peliä minun on ollut pakko pelata haltioitasi vastaan tänä vuonna(tehdään kysymys helpoksi ja rajataan tähän vuoteen jotta jopa sinä osaat vastat tähän)
Ja se että muutat oman laskutaidottomuutesi kysymykseksi minun rehellisyydestä on kyllä jo huvittavaa :D
Mutta jos se lohduttaa niin voin jättää tämän yhteen kertaan ei siinä mitään. Järjestä sinä vaikka oma liigasi jossa yksi peli on pelattava monta kertaa ennenkuin olet tyytyväinen. Ei haittaa minua yhtään.
huussukka vs Pseudok, voiton nappasi Pseudok.
Rahn vastaan epic Deneghra.
Itse asiassa nyt kun miettii niin Satyxis Raiderit ylisuorittivat aika hurjasti. Feedbackilla saatiin 7 pojoa Rahniin ja lopun hoiteli ihan Rahnin iholle käyneet Satyxikset.
Deneghrakin päätyi yhteen kestopisteeseen.
Meinasin että yritän voittaa skenaariolla kun toisen control pointin olin jo saanut, mutta se tuntui vaikeutuvan koko ajan kun Seether kämmäsi Phoenixin heiton eikä corruptorin vahinkoheitotkaan oikein phoenixia kiinnostaneet... Mutta sitten random charge päätti pelin.
Rahn vastaan epic Deneghra.
Itse asiassa nyt kun miettii niin Satyxis Raiderit ylisuorittivat aika hurjasti. Feedbackilla saatiin 7 pojoa Rahniin ja lopun hoiteli ihan Rahnin iholle käyneet Satyxikset.
Deneghrakin päätyi yhteen kestopisteeseen.
Meinasin että yritän voittaa skenaariolla kun toisen control pointin olin jo saanut, mutta se tuntui vaikeutuvan koko ajan kun Seether kämmäsi Phoenixin heiton eikä corruptorin vahinkoheitotkaan oikein phoenixia kiinnostaneet... Mutta sitten random charge päätti pelin.
Niin no kyseessä on tietysti epävirallinen liigapelailu jonka johdossa sinä olet niin luultavasti tällainen lähestymistapa on ihan mahdollinen vaikkakin epäreilu näin ulkopuolisen korvaan.tneva82 kirjoitti:Huussi vastaappa kahteen kysymykseen.
Mutta sen verran haluaisin kenties sanoa että ei ne taidot ja erityisesti kokemus yrittämättä luovuttamalla mihinkään kartu, koskaan. Tai jos alkaa vältellä tiettyä faktiota ja suurin piirtein kieltäytyy katsomasta sitä vastakkaisella puolella pöytää, niin samanlainen tilanne tulee jatkumaan aina.
Ja en nyt yritä kettuilla tai mitään, vaan vähän rohkaista. Tai jotain sen suuntaista.
Minä pelaan pelit jotka on pelattava. Tänä vuonna on tullut 3 peliä haltioita vastaan jotka on tullut pelattavaksi(kahdesti huussia vastaan, kerran jotakuta jonka nimeä en ny muista). Huussia vastaan olen pelannu kaksi peliä ja samaten pelasin tuon yhden pelin missä sitten kosahti kun unohdin tyystin jaakon olevan reachin ulottuvilla ja lähdin maksimoimaan omaa damage outputtia unohtaen sen johtavan free strikeen & criplattuun centuriooniin.Pseudok kirjoitti:Mutta sen verran haluaisin kenties sanoa että ei ne taidot ja erityisesti kokemus yrittämättä luovuttamalla mihinkään kartu, koskaan. Tai jos alkaa vältellä tiettyä faktiota ja suurin piirtein kieltäytyy katsomasta sitä vastakkaisella puolella pöytää, niin samanlainen tilanne tulee jatkumaan aina.
En ole viellä yhtään peliä luovuttanut haltioita vastaan. 2 peliä pitäny pelata huussia vastaan, 2 peliä pelattu.
Niin no. Tietysti olisi ollut sitten aiheellista varmaan liigan sääntöjä kehittäessä ilmoittaa että vaikkapa vuoden sisään pelattujen pelien tulokset samaa vastustajaa vastaan voidaan hyvittää liigatuloksiksi? Huolimatta käytettiinkö samoja listoja, samoja skenaariota?tneva82 kirjoitti:Minä pelaan pelit jotka on pelattava. Tänä vuonna on tullut 3 peliä haltioita vastaan jotka on tullut pelattavaksi(kahdesti huussia vastaan, kerran jotakuta jonka nimeä en ny muista). Huussia vastaan olen pelannu kaksi peliä ja samaten pelasin tuon yhden pelin missä sitten kosahti kun unohdin tyystin jaakon olevan reachin ulottuvilla ja lähdin maksimoimaan omaa damage outputtia unohtaen sen johtavan free strikeen & criplattuun centuriooniin.Pseudok kirjoitti:Mutta sen verran haluaisin kenties sanoa että ei ne taidot ja erityisesti kokemus yrittämättä luovuttamalla mihinkään kartu, koskaan. Tai jos alkaa vältellä tiettyä faktiota ja suurin piirtein kieltäytyy katsomasta sitä vastakkaisella puolella pöytää, niin samanlainen tilanne tulee jatkumaan aina.
En ole viellä yhtään peliä luovuttanut haltioita vastaan. 2 peliä pitäny pelata huussia vastaan, 2 peliä pelattu.
Mutta joo, jospa se riittää aiheesta. Jos näin mennään niin ei siihen voi vastaan väittää.
Mitä? Kuka sitten määrää mitkä pelit sun on pakko pelata, jos se kerran on niin vastenmielistä? (Ainakin tämmöisen käsityksen sun viesteistä saa.)tneva82 kirjoitti:Minä pelaan pelit jotka on pelattava. Tänä vuonna on tullut 3 peliä haltioita vastaan jotka on tullut pelattavaksi(kahdesti huussia vastaan, kerran jotakuta jonka nimeä en ny muista). Huussia vastaan olen pelannu kaksi peliä ja samaten pelasin tuon yhden pelin missä sitten kosahti kun unohdin tyystin jaakon olevan reachin ulottuvilla ja lähdin maksimoimaan omaa damage outputtia unohtaen sen johtavan free strikeen & criplattuun centuriooniin.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
-
Hollo
Pelejä voitetaan, pelejä hävitään, mutta eikö tärkeintä ole se, että on hauskaa? Itse pelaan aivan ensiksi pelaamisen vuoksi, ja se voitontavoittelu tulee sitten vasta seuraavana. Siksi nimenomaan haluaisin pelata pelejä osallistuessani peliliigaan enkä jättää pelaamatta. Vaikka pelini liigassa eivät ole menneet kovinkaan kaksisesti lopputulosta ajatellen, ovat ne olleet kaikki tiukkoja ja viihdyttäviä. Ja kyllä, olen hävinnyt kyseisille faktioille aiemminkin.
Jos sinun mielestäsi riittävä syy jättää peli pelaamatta on se, että olet hävinnyt Retributionille muutaman pelin, minusta alkaa tuntua, ettet pelaa pelaamisen itsensä vuoksi. Uskon, että olet pelannut muitakin faktioita vastaan ja jopa hävinnytkin samalle faktiolle useamman kerran. Mikä siis tekee Retributionista erikoistapauksen? Katsoessani listojasi ja minun listojani en näe niissä minkäänlaisia automaattiseen voittoon viittaavia seikkoja. Jos haltiat olisivat rikki, niin varmasti minäkin olisin korkeammalla liigalistassa ja olisin pärjännyt paremmin Lauttasaaren turnauksessa.
Se, että tieten tahtoen jättää vastaamatta tiedusteluihin, on kypsymätöntä. Vai olisitko kenties vastaillut minulle myöhemmin? Mielestäni sivistyneet aikuiset ihmiset hoitavat keskinäiset asiansa puhumalla, ja mykkäkoulut ja tuppisuuleikit voidaan jättää mielellään jo sinne ala-asteelle. Tietysti olisin huomioinut, jos sinulla olisi ollut jokin oikea syy jättää peli väliin, mutta enhän sitä olisi voinut tietää mykkäkouluilun vuoksi.
Ei ole mitään syytä ryhtyä marttyyrimaiseksi, jos saa osakseen perusteltua palautetta. Liiga on toiminut tähän asti mainiosti ja pelit olleet mukavia, joten en näe mitään syytä aloittaa itse sellaista. Jos sinä sen sijaan aiot lopettaa homman sen vuoksi, ettet ole kantanut vastuutasi muiden osallistujien lailla ja saadessasi huomautusta siitä kimpaannut, menen todellakin sanattomaksi.
Järjestäessäsi liigan ja arpoessasi otteluparit sinä itsekin sitoudut niihin, sillä järjestelmä ei toimi, jos jotkut lusmuavat kiertäen kirjoittamattomia sääntöjä, joiden pohjalle sen toiminta perustuu. Näitä kyseisiä sääntöjä ihmiset opiskelevat koko ikänsä, mutta useilla ne teini-ikään mennessä on jo opittu sille tasolle, että tällaisia yhteisiä tapahtumia voidaan järjestää. Empatia, yleiset käyttäytymissäännöt ja yhteisten sopimusten noudattaminen ovat vain pieni osa niistä. Tässä maailmassa on soveliasta ottaa muutkin ihmiset huomioon, vaikka internetin välityksellä seikkaillaankin.
Jos sinun mielestäsi riittävä syy jättää peli pelaamatta on se, että olet hävinnyt Retributionille muutaman pelin, minusta alkaa tuntua, ettet pelaa pelaamisen itsensä vuoksi. Uskon, että olet pelannut muitakin faktioita vastaan ja jopa hävinnytkin samalle faktiolle useamman kerran. Mikä siis tekee Retributionista erikoistapauksen? Katsoessani listojasi ja minun listojani en näe niissä minkäänlaisia automaattiseen voittoon viittaavia seikkoja. Jos haltiat olisivat rikki, niin varmasti minäkin olisin korkeammalla liigalistassa ja olisin pärjännyt paremmin Lauttasaaren turnauksessa.
Se, että tieten tahtoen jättää vastaamatta tiedusteluihin, on kypsymätöntä. Vai olisitko kenties vastaillut minulle myöhemmin? Mielestäni sivistyneet aikuiset ihmiset hoitavat keskinäiset asiansa puhumalla, ja mykkäkoulut ja tuppisuuleikit voidaan jättää mielellään jo sinne ala-asteelle. Tietysti olisin huomioinut, jos sinulla olisi ollut jokin oikea syy jättää peli väliin, mutta enhän sitä olisi voinut tietää mykkäkouluilun vuoksi.
Ei ole mitään syytä ryhtyä marttyyrimaiseksi, jos saa osakseen perusteltua palautetta. Liiga on toiminut tähän asti mainiosti ja pelit olleet mukavia, joten en näe mitään syytä aloittaa itse sellaista. Jos sinä sen sijaan aiot lopettaa homman sen vuoksi, ettet ole kantanut vastuutasi muiden osallistujien lailla ja saadessasi huomautusta siitä kimpaannut, menen todellakin sanattomaksi.
Järjestäessäsi liigan ja arpoessasi otteluparit sinä itsekin sitoudut niihin, sillä järjestelmä ei toimi, jos jotkut lusmuavat kiertäen kirjoittamattomia sääntöjä, joiden pohjalle sen toiminta perustuu. Näitä kyseisiä sääntöjä ihmiset opiskelevat koko ikänsä, mutta useilla ne teini-ikään mennessä on jo opittu sille tasolle, että tällaisia yhteisiä tapahtumia voidaan järjestää. Empatia, yleiset käyttäytymissäännöt ja yhteisten sopimusten noudattaminen ovat vain pieni osa niistä. Tässä maailmassa on soveliasta ottaa muutkin ihmiset huomioon, vaikka internetin välityksellä seikkaillaankin.
-
Hollo
The Edgen ja Huussukan ottelu päättyi haltioiden piskuisen puolustustaistelun ja assasinaatioyrityksen jälkeen siihen, että Rahn pääsi killumaan Terminuksen miekkaan. Edgelle voitto siis.
Turnaus/liigapeli=pakko pelata.TheEmu kirjoitti:Mitä? Kuka sitten määrää mitkä pelit sun on pakko pelata, jos se kerran on niin vastenmielistä? (Ainakin tämmöisen käsityksen sun viesteistä saa.)tneva82 kirjoitti:Minä pelaan pelit jotka on pelattava. Tänä vuonna on tullut 3 peliä haltioita vastaan jotka on tullut pelattavaksi(kahdesti huussia vastaan, kerran jotakuta jonka nimeä en ny muista). Huussia vastaan olen pelannu kaksi peliä ja samaten pelasin tuon yhden pelin missä sitten kosahti kun unohdin tyystin jaakon olevan reachin ulottuvilla ja lähdin maksimoimaan omaa damage outputtia unohtaen sen johtavan free strikeen & criplattuun centuriooniin.
Sen ulkopuolella mikä pakko mun on pelata? Jos sinä nyt haastat minut muuten vaan pelaamaan mikä pakottaa minut pelaamaan?
Jos taas liigassa/turnauksessa tulee peli niin se on sitten pelattava. Huussia vastaan oli 2 tuollaista ja 2 peliä olen pelannut.
Ei voi olla niin vaikeata. Pitääkö tämä rautalangasta vääntää muka?