750pts. O&G Turun turnaukseen
750pts. O&G Turun turnaukseen
Turun tulevan pikkuturneen komppien mukaiset seitsemänsataaviisikymmentä grammaa vihreää ihoa. Tutustukaatte komppeihin ennen risun ja ruusun heittoa. 750p WHFB-turnaus Turussa 21.3.2010
Suunnitteluvaiheessa koko osallistuminen vielä, katsotaan nyt josko jaksaisi maalailla tarpeeksi. Näin jälkeenpäin katsottuna tykkään listastani kovasti. Oikein kiva, ihan reilu muttei kädetönkään. Pohdin aluksi doomiksen mukaan ottamista, mutta päätin kuitenkin hylätä kaiken magian ja ampumisen ja keskittyä tällaiseen massatuhoon/tuhoutumiseen. Kompit ovat suunnitelmilleni periaatteessa ihan edulliset. Ainoa mikä jäi harmittamaan oli Nettersien bännit.
Hero
Black Orc Big Boss = 111pts.
-Heavy armor 4pts.
-Shield 2pts.
-Martog’s best basha 15pts.
-Collar of Zorga 5pts.
Peruskiva mättöhero. Eihän se niin montaa kertaa lyö mutta lyö ainakin lujaa. Zorgan kauluspanta on kiva yllätystouchi. Itse heppu joinaa tietenkin tuohon alempana olevaan örkkiyksikköön.
Core
24 Orc Boyz = 159pts. Peruskamaa. Resossakaan ei olla liian heikoilla jäillä.
-Hand weapon and shields +1pts/model
-Musician 5pts.
-Standard 10pts.
25 Night Goblins = 112pts. Resobokseja. Fanat ehkä tekee haavaakin. Harmi kun ei nettejä saanut.
-Hand weapons & shields
-Musician 4pts.
-Standard 8pts.
-1 Fanatic
25 Night Goblins = 112pts.
-Hand weapons & shields
-Musician 4pts.
-Standard 8pts.
-1 Fanatic
5 Forest Goblin Spider Riders = 71pts. Jotain pientä kivaa sotakoneita varten. Tekee mitä huvittaa.
-Musician 6pts.
Special
Orc Boar Chariot = 80pts. Molemmat spessuyksiköt sitten tekevät sitä mahdollista flänkkilämää. Eivät myöskään ihan hitaita ole.
7 Squig Hoppers = 105pts.
Yht = 750pts.
Suunnitteluvaiheessa koko osallistuminen vielä, katsotaan nyt josko jaksaisi maalailla tarpeeksi. Näin jälkeenpäin katsottuna tykkään listastani kovasti. Oikein kiva, ihan reilu muttei kädetönkään. Pohdin aluksi doomiksen mukaan ottamista, mutta päätin kuitenkin hylätä kaiken magian ja ampumisen ja keskittyä tällaiseen massatuhoon/tuhoutumiseen. Kompit ovat suunnitelmilleni periaatteessa ihan edulliset. Ainoa mikä jäi harmittamaan oli Nettersien bännit.
Hero
Black Orc Big Boss = 111pts.
-Heavy armor 4pts.
-Shield 2pts.
-Martog’s best basha 15pts.
-Collar of Zorga 5pts.
Peruskiva mättöhero. Eihän se niin montaa kertaa lyö mutta lyö ainakin lujaa. Zorgan kauluspanta on kiva yllätystouchi. Itse heppu joinaa tietenkin tuohon alempana olevaan örkkiyksikköön.
Core
24 Orc Boyz = 159pts. Peruskamaa. Resossakaan ei olla liian heikoilla jäillä.
-Hand weapon and shields +1pts/model
-Musician 5pts.
-Standard 10pts.
25 Night Goblins = 112pts. Resobokseja. Fanat ehkä tekee haavaakin. Harmi kun ei nettejä saanut.
-Hand weapons & shields
-Musician 4pts.
-Standard 8pts.
-1 Fanatic
25 Night Goblins = 112pts.
-Hand weapons & shields
-Musician 4pts.
-Standard 8pts.
-1 Fanatic
5 Forest Goblin Spider Riders = 71pts. Jotain pientä kivaa sotakoneita varten. Tekee mitä huvittaa.
-Musician 6pts.
Special
Orc Boar Chariot = 80pts. Molemmat spessuyksiköt sitten tekevät sitä mahdollista flänkkilämää. Eivät myöskään ihan hitaita ole.
7 Squig Hoppers = 105pts.
Yht = 750pts.
Re: 750pts. O&G Turun turnaukseen
Itse ottaisin chariotin pois ja ottaisin mukaan toisen ryhmän fast cavalrya.
Jos haluat varmentaa bossin hengissäpysymistä, niin kannattaa pistää boarin selkään, saattaa kuitenkin tehdä sen yhden tapon, ja antaa kuitenkin sen +2 armor saveen.
Jos haluat varmentaa, että sinä pääset chargeamaan, depoa perustana näin:
Pidä hämikset vähän matkan päästä örkkiyksiköstä, niin kun hämiksiin chargeataan niin fleeaat vaan aiheuttamatta paniikkia ja sitten chargaa örkeillä, ja seuraavalla vuorolla goboilla flankkiin.
Jos haluat varmentaa bossin hengissäpysymistä, niin kannattaa pistää boarin selkään, saattaa kuitenkin tehdä sen yhden tapon, ja antaa kuitenkin sen +2 armor saveen.
Jos haluat varmentaa, että sinä pääset chargeamaan, depoa perustana näin:
Koodi: Valitse kaikki
H
G O G
G= Goblin, O= Orc, H= Hämikset
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
- Scumboogie
Itse en käyttäisi tuota taktiikkaa, sillä...aatami kirjoitti:Jos haluat varmentaa, että sinä pääset chargeamaan, depoa perustana näin:Pidä hämikset vähän matkan päästä örkkiyksiköstä, niin kun hämiksiin chargeataan niin fleeaat vaan aiheuttamatta paniikkia ja sitten chargaa örkeillä, ja seuraavalla vuorolla goboilla flankkiin.Koodi: Valitse kaikki
H G O G G= Goblin, O= Orc, H= Hämikset
1) Vastustaja varmastikin huomaa taktiikan ja ignoraa (tai ampuu) ratsastajat pois ennen taktiikan toimeenpanoa.
2) Jos kämäkäkit heittävät squabblen animosityssa, niin silloinhan olette jumissa, niin örkit kuin kämäkäkitkin.
3) Fast cavalrya voi käyttää muuhunkin kuin tuollaiseen kikkailuun, varsinkin näin pienessä pelissä joissa kaikki pienet yksiköt jota fastit voivat tuhota helposti (Chaos houndit, sotakoneet etc.) ovat helppoja pisteitä.
Sitten listaan. Ihan hyvältä näyttää, vaunun saattaisin tosiaan vaihtaa Doom Diveriin (vaikka mainitsitkin ettet tahdo ampumista, on se niin kova). Se tekee höpöä jos vastaan tulee just jotain ritareita, ja vaikkei tulisikaan, se osaa napsia jotain fast cavalryja pois aika nätisti. Tosin vaunukaan ei ole paha, kummatkin ovat oikein hyviä valintoja, mutta itse saattaisin kallistua Doom DIveriin, sillä yksikään armeijasi blokki ei pärjää jos yksikkö kaaosritareita ajelee päin näköä täysissä aloitusvoimissa.
Komppien säännöt eivät salli yli kahtasataa maksavia yksiköitä, eikö tämä periaatteessa meinaa sitä että knihtit ovat hieman alivoimaisia? Sanokaa te minua viisaammat saako siihen kahteensataan pelottavia ritariyksiköitä, eli onko doomikselle tässä tapauksessa käyttöä. Eikä se nyt mitään jos ampumista löytyy, lähinnä kävi mielessä että jää kovin suojattomaksi se doomis, mutta nojaa. Se on kuitenkin vain sen 80 pistettä.Skarsnik, the Lord kirjoitti: Sitten listaan. Ihan hyvältä näyttää, vaunun saattaisin tosiaan vaihtaa Doom Diveriin (vaikka mainitsitkin ettet tahdo ampumista, on se niin kova). Se tekee höpöä jos vastaan tulee just jotain ritareita, ja vaikkei tulisikaan, se osaa napsia jotain fast cavalryja pois aika nätisti. Tosin vaunukaan ei ole paha, kummatkin ovat oikein hyviä valintoja, mutta itse saattaisin kallistua Doom DIveriin, sillä yksikään armeijasi blokki ei pärjää jos yksikkö kaaosritareita ajelee päin näköä täysissä aloitusvoimissa.
Kyllä minä sen doomerin otan messiin jos näyttää komppien valossa siltä, että se olisi hyödyllisempi.
- Scumboogie
Ainiin, unohdin että perusyksiköilläkin oli hintarajoitus... my bad. Kyllä siihen alle kahteensataan pisteeseenkin saa ritareita, tosin en tiedä onko viisi alastonta ritaria hyvä valinta :-D Mutta saahan muihinkin armeijoihin ritareita. Lisäksi kuten jo sanoin, Diverilla saa niitä inhottavia fasteja sun muita pikkujuttuja poies. Oikein hyvä vehje.
Ainakin Saurus Cavarly, Dragon Princet, Cold One Knightit, Empiren 1+ ritarit ja Bretonnian 6:n miehen KotR-ja Errantijunat pääsevät alittamaan itsensä tuosta 200pts rajoituksesta, samaten kaaos saa tasan 5 alastonta ritaria siihen määrään. Sen lisäksi Flesarit räpiköivät itsensä kiinni alle 200pts paalupaikkaan, mutta niillä toisaalta ei ole armour savea.Kakapo kirjoitti:Komppien säännöt eivät salli yli kahtasataa maksavia yksiköitä, eikö tämä periaatteessa meinaa sitä että knihtit ovat hieman alivoimaisia? Sanokaa te minua viisaammat saako siihen kahteensataan pelottavia ritariyksiköitä, eli onko doomikselle tässä tapauksessa käyttöä..Skarsnik, the Lord kirjoitti: Sitten listaan. Ihan hyvältä näyttää, vaunun saattaisin tosiaan vaihtaa Doom Diveriin (vaikka mainitsitkin ettet tahdo ampumista, on se niin kova). Se tekee höpöä jos vastaan tulee just jotain ritareita, ja vaikkei tulisikaan, se osaa napsia jotain fast cavalryja pois aika nätisti. Tosin vaunukaan ei ole paha, kummatkin ovat oikein hyviä valintoja, mutta itse saattaisin kallistua Doom DIveriin, sillä yksikään armeijasi blokki ei pärjää jos yksikkö kaaosritareita ajelee päin näköä täysissä aloitusvoimissa.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Asiantilan huomioon ottaen doom diveri taitaakin olla se parempi valinta. Ja kyllähän sillä kurmottaa melkein mitä vaan, ainakin vähän. Rankataampa se sitten hyödyllisemmäksi ja vaihto possuvaunujen tilalle tapahtukoon. Kannattaisiko muuten pitää mieluummin ne kärryt vaiko nuo squig hopperit? Saisi hieman parempaa tappia mukaan peliin niillä vaunuilla. Tosin hyppijät lyö aika lujaa. Ja sittenhän ei niitä hoppereita edes tarvitsisi ostaa :DI Ride in a Dragon kirjoitti: Ainakin Saurus Cavarly, Dragon Princet, Cold One Knightit, Empiren 1+ ritarit ja Bretonnian 6:n miehen KotR-ja Errantijunat pääsevät alittamaan itsensä tuosta 200pts rajoituksesta, samaten kaaos saa tasan 5 alastonta ritaria siihen määrään. Sen lisäksi Flesarit räpiköivät itsensä kiinni alle 200pts paalupaikkaan, mutta niillä toisaalta ei ole armour savea.
- Scumboogie
Ääh, hopperit ovat niin hyviä että kumminkin ostat ne ennemmin tai myöhemmin, niin ihan sama se on milloin ne ostat :D
Itse tosiaan jättäisin hopperit listaan, ovat melko kovia ja voivat hyökätä metsään tai sen läpi. Plussia ovat tosiaan hoppereilla se 360 asteen LoS, skirmish, kova lyöntivoima, ItP sekä terrainiin hyökkääminen, vaunulla taas kova kestävyys, impactit sekä luotettavuus (vakituinen movement eikä animositya). Huonot puolet hoppereilla on random movement (joka joskus on hyvä juttu) ja huono kestävyys, vaunulla taas hitaus (joskus on tosin nopeampi kuin hopperit) ja tykinkuulasta naamaan ottamisen vaara. Lisäksi hopperien poisottaminen vapauttaisi hiukan pisteitäkin, mutta mihinkäs ne käyttää. Yllä olevan pros & cons -listaukseni mukaan ainakin itse tosiaan jättäisin hopperit, ovat ne vain kovia.
Itse tosiaan jättäisin hopperit listaan, ovat melko kovia ja voivat hyökätä metsään tai sen läpi. Plussia ovat tosiaan hoppereilla se 360 asteen LoS, skirmish, kova lyöntivoima, ItP sekä terrainiin hyökkääminen, vaunulla taas kova kestävyys, impactit sekä luotettavuus (vakituinen movement eikä animositya). Huonot puolet hoppereilla on random movement (joka joskus on hyvä juttu) ja huono kestävyys, vaunulla taas hitaus (joskus on tosin nopeampi kuin hopperit) ja tykinkuulasta naamaan ottamisen vaara. Lisäksi hopperien poisottaminen vapauttaisi hiukan pisteitäkin, mutta mihinkäs ne käyttää. Yllä olevan pros & cons -listaukseni mukaan ainakin itse tosiaan jättäisin hopperit, ovat ne vain kovia.
-
ardelorezo
Miten aiot saada hopperit kuntoon jos on hankkimatta, ja turnaus on täysin maalatuilla armeijoilla.
Kyllä siihen vielä aikaa on, maalaan ne sitten vaikka vikana päivänä jos niikseen tulee. Ja nyt näyttää siltä, että kukaan kaveri ei ole lähdössä mukanani täältä Hesasta Turkuun joten katsotaan jaksanko itsekään lähteä. Sen näkee sitten.ardelorezo kirjoitti:Miten aiot saada hopperit kuntoon jos on hankkimatta, ja turnaus on täysin maalatuilla armeijoilla.