"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ork big gunz baset

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Accu

Ork big gunz baset

Viesti Kirjoittaja Accu »

Tulipa tällanen mieleen, big gunzeille kun ei codexi määrittele basea. Tuleeko esim. Big gunz kannon batteryssä jossa on 3 kannonia (ja 6 grottia) tykki per termisbase ja grotit tietty omilleen, vai kuinka?

Edit: muotoillaanpas kysymys uudestaan. Big gunzeja ei ole pakko laittaa baseille, mutta haluan silti beissata tykkini. Mitään ehdotuksia (esim. örkkipelaajien tahoilta) mikä voisi olla sopiva? Säännöt kun tähän eivät ota kantaa.
Viimeksi muokannut Accu, Su 07.03.2010 10:40. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Infra terram pumiliones cuprum edent!
Deetwo

Re: Ork big gunz baset

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Codexit harvemmin määrittelee millekkään basea..
Mutta crewit on aina omillaan ja tykeillä ei tarvitse olla ollenkaan jos niitä ei figujen mukana tule.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Accu

Totta helvetissä mä tiedän että niille ei ole pakko laittaa baseja mutta sekä visuaalisista syistä että epäselvien tilanteiden välttämiseksi tykkään laittaa nappini baseille. Figuthan tulee beissata niille alustoille jotka nappien mukana tulevat, mutta tuo codex-vertaus tarkoitti sitä että koska alustoja ei alkup. figujen mukana tule, eipä siihen kirjakaan mitään ehdotusta anna.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Saa niille laittaa baset toki, mutta kuten aina näissä tilanteissa, vastustajan suostumuksella mennään.

Luulisin että voi laittaa ihan ulkonäkösyistä... Artilleryase toimii kuten vehicle, basea ei oikeasti edes käytetä muuhun kuin liikkeeseen.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Accu

Jep. Täytynee varmaan termisbaselle sinitarralla tai magneeteilla laittaa ja ottaa irti tarvittaessa. Kiitoksia.
skajge

Viesti Kirjoittaja skajge »

FaBa medium base taitaa myös olla suurinpiirtein tykin kokoinen ja muotoinen.
Lost track of W/D/L, most likely I have lost lot more than won, but still keeping the dice moving roughly bi-monthly
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Big Gunz battery on artilleryä, joka koostuu tykeistä ja crewistä. Crew on infantryä, tykit ovat vehicleitä. Etäisyydet vehicleille mitataan hulliin.

Miksikäs halusitkaan niille baset?
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Varjonkutoja

Viesti Kirjoittaja Varjonkutoja »

Cannonball kirjoitti:Big Gunz battery on artilleryä, joka koostuu tykeistä ja crewistä. Crew on infantryä, tykit ovat vehicleitä. Etäisyydet vehicleille mitataan hulliin.

Accu kirjoitti: Edit: muotoillaanpas kysymys uudestaan. Big gunzeja ei ole pakko laittaa baseille, mutta haluan silti beissata tykkini. Mitään ehdotuksia (esim. örkkipelaajien tahoilta) mikä voisi olla sopiva? Säännöt kun tähän eivät ota kantaa.
Esimerkiksi siksi? :)
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Varjonkutoja kirjoitti:
Cannonball kirjoitti:Big Gunz battery on artilleryä, joka koostuu tykeistä ja crewistä. Crew on infantryä, tykit ovat vehicleitä. Etäisyydet vehicleille mitataan hulliin.

Accu kirjoitti: Edit: muotoillaanpas kysymys uudestaan. Big gunzeja ei ole pakko laittaa baseille, mutta haluan silti beissata tykkini. Mitään ehdotuksia (esim. örkkipelaajien tahoilta) mikä voisi olla sopiva? Säännöt kun tähän eivät ota kantaa.
Esimerkiksi siksi? :)
*köh* Tota noin. Onpas... *köh*
Kiehtovaa. Silmien ollessa ristissä esim. väsymyksen vaikutuksesta kursiivi selkeästi kumoaa itsensä, ollen tällaiselle katsojalle näkymätön.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”