Tarinakisa-ketju 09-10
- Da Big Boss
Re: Tarinakisa-ketju 09-10
Haista lol.
Turha mennä haukkumaan infinityä kun meiän peli on parempi ku teiän hammerit!! :< Säännöt on infinityssä paljon paremmat kuin hammereissa, sitä voi käytännössä sanoa faktaksi.
Fluffista en mene sitten sanomaan noin. Kytkoossa on paras, tiedä meneekö se faban edelle. Menee se, pienellä erolla. Tosin, minulle infinityn fluffi on kyllä lähes yhtä hyvää.
Turha mennä haukkumaan infinityä kun meiän peli on parempi ku teiän hammerit!! :< Säännöt on infinityssä paljon paremmat kuin hammereissa, sitä voi käytännössä sanoa faktaksi.
Fluffista en mene sitten sanomaan noin. Kytkoossa on paras, tiedä meneekö se faban edelle. Menee se, pienellä erolla. Tosin, minulle infinityn fluffi on kyllä lähes yhtä hyvää.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
En ole vieläkään jaksanut lukea noita kisatarinoita. Onneksi ei ole pakko. Ei vais, kyllä mä ne varmaan jossain vaiheessa luen.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
-
Alien of Change
Niin. Pelihän on vasta yhdeksän vuotta vanha. Servereitä ei vaan löydy melkein yhtään.Gilaelin kirjoitti:Siinä vaiheessa rupeaa ahdistamaan, kun tuota peliä sanotaan vanhaksi. Vasta äskenhän se tuli ulos ;).Alien of Change kirjoitti:
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Druma, antaa niiden puhua Infinitystä. Hyppää niiden viestien ohi.
Haluaisiko joku muuten kertoa minulle, mikä siinä 40k:n fluffissa on niin hyvää? Mää en vaan oikee ymmärrä, mitä hauskaa siinä on.
Haluaisiko joku muuten kertoa minulle, mikä siinä 40k:n fluffissa on niin hyvää? Mää en vaan oikee ymmärrä, mitä hauskaa siinä on.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Teonanacatl
Uskonnollisia fanaatikkoja isoilla pyssyillä.El Capitan kirjoitti:Druma, antaa niiden puhua Infinitystä. Hyppää niiden viestien ohi.
Perusidealtaan ei hirveämmin eroa esim. Halo-universumin meiningistä.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
- Da Big Boss
Oletkos El Capu koskaan lukenut Horus heresyä taikka Ciaphas Cain kirjoja koskaan? Ne ainakin todistavat, että ''theres only war laik only war 4evör!!1!'' gw:n ilosanoma ei pidä paikkaansa. Muutenkin kytkoon maailma on niin laaja, että sieltä löytyy kaikenlaista kivaa kaikille, ainakin yleensä.
Harhanäkymän saattaa aiheuttaa tosin se, ettei jaksa lukea yhtään kytkoon fluffia ja pysähtyy heti sääntökirjan fluffiosuuden ensimmäisen lauseen teksteihin. Kyllä miekin pysähtyisin jos faban sääntökirjan ensimmäiset sanat lukisin, koska niissä ei sitä kiinnostusta ole paljoa minulle. Loppujen lopuksi silti olen onneksi huomannut, ettei yhtään huonommaksi tuota pörröä tarvitse haukkua. :)
Harhanäkymän saattaa aiheuttaa tosin se, ettei jaksa lukea yhtään kytkoon fluffia ja pysähtyy heti sääntökirjan fluffiosuuden ensimmäisen lauseen teksteihin. Kyllä miekin pysähtyisin jos faban sääntökirjan ensimmäiset sanat lukisin, koska niissä ei sitä kiinnostusta ole paljoa minulle. Loppujen lopuksi silti olen onneksi huomannut, ettei yhtään huonommaksi tuota pörröä tarvitse haukkua. :)
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
Mulla on kanssa vaikeuksia löytää 40k-maailma kiinnostavana. Eihän siellä hehkuteta kuin sotaa. Kaikki "non-combat" tieto jää paljon vähemmälle (tai sit mä en vaan jaksa lukea dark heresyn rpg kirjoja.) Jotenkin se vaan jää tuntumaan SPACE ELFS, SPACE DARK ELFS, SPACE IMPERIUM, SPACE CHAOS, SPACE ORKS (lol), SPACE TOMB KINGS sekoilulta.
Olen mukana kaverini vetämässä Rogue Trader kampanjassa ja indepth-taistelusysteemi aiheuttaa tylsistymistä. Mielenkiintoista non-combat sekoilua taas harjoitetaan muulloin, mutta sekin perustuu pikemminkin pelin sisäisiin sosiaalisiin suhteisiin ja luovuuteen kuin itse maailmaan. Plöh.
Pöh. Kaikki GW:n maailmat on tehty pelkkää combattia ajatellen. FaBa vie taistelupisteytys-systeeminä pohjaa seikkailuilta. Kohdataanpas wfrp:ssä trolli. Nojee sehän on vaan trolli. Eikä mikään ilkeä korpipeikko joka jämähtää kiviseksi aamunkoitteessa ja ounaa meidät ihan kybällä. "Voi hitsi kun mulla olis dwarffien bolt throweri niin sit toi trolli ois ihan kuraa."
FaBan tulostavoitteisuus on tarinoitsemisen ja seikkailemisen kannalta samaa kuin George Bush on maailmanpolitiikalle!
Olen mukana kaverini vetämässä Rogue Trader kampanjassa ja indepth-taistelusysteemi aiheuttaa tylsistymistä. Mielenkiintoista non-combat sekoilua taas harjoitetaan muulloin, mutta sekin perustuu pikemminkin pelin sisäisiin sosiaalisiin suhteisiin ja luovuuteen kuin itse maailmaan. Plöh.
Pöh. Kaikki GW:n maailmat on tehty pelkkää combattia ajatellen. FaBa vie taistelupisteytys-systeeminä pohjaa seikkailuilta. Kohdataanpas wfrp:ssä trolli. Nojee sehän on vaan trolli. Eikä mikään ilkeä korpipeikko joka jämähtää kiviseksi aamunkoitteessa ja ounaa meidät ihan kybällä. "Voi hitsi kun mulla olis dwarffien bolt throweri niin sit toi trolli ois ihan kuraa."
FaBan tulostavoitteisuus on tarinoitsemisen ja seikkailemisen kannalta samaa kuin George Bush on maailmanpolitiikalle!
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Ensi vaikutelma on aina tärkeä. Alun pitää napata mukaan, jos teos haluaa lukijan jäävän aina loppuun saakka. "In the grimm darkness of the far future there is only war" on minusta hyvin tylsä. Se laittaa heti sen tietyn sävyn siihen maailmaan, että en voi kirjoittaa auringon paistetta taivaalle ja kaiken pitää olla niin angstista. Myös mitään rauhanaikaakaan ei oikein voi olla, koska sitten ei oltaisi enää niin uskollisia lähdemateriaalille.Da Big Boss kirjoitti:... ja pysähtyy heti sääntökirjan fluffiosuuden ensimmäisen lauseen teksteihin.
Jos vertaa vaikka Lucasin omaan alkutekstiin: "A long time ago in galaxy far far away." on heti paljon heti mukavempi sävy maailmalle. Se ei kerro siitä lainkaan mitään muuta kuin, että ollaan jossain kaukana tuntemattomasta ja pallo heitetään suoraan katsojalle. Tuollaisen alkukerronan jälkeen minä voin päättää vaikka mitä, mistä kirjoittaa fanikrääsää.
Jotenkin minun tekisi tarttua tähän, mutta en jaksa, koska Slugger on, kuten Illumina sanoi, oikeassa.Teonanacatl kirjoitti:Perusidealtaan ei hirveämmin eroa esim. Halo-universumin meiningistä.
Vähän vaan sitä funtsailen, että jos vaikka lähtisin kirjoittamaan tarinaa 40k:sta, sanotaanko vaikka fluffia 40-areenaan/ropeen osallistuvalle hahmolle, niin millaisen siitä tekisin? Mariinin lukkari on aika tiukka ja jos heidän säännöt ovat yhtään samankaltaisia kuin IG:n jätkillä, että jo pelkästä ajattelusta voi joutua ammuntaharjoituksissa maalitauluksi, niin mitä pirua mää oikeasti kirjoitan hahmolleni?
Nimi: Repe Seppänen
Rotu: Space Marine
Statit: Jotain.
Kamat: Jotain.
Fluffi: Repe Seppänen on harras marsu. Hän tekee kaikki kellon tarkasti eikä myöhästy koskaan mistään. Hän rukoilee aina kovaa, että saa paremman mielen. Hän harjoittelee ahkerasti taistelutaitojaan, että joskus hänestä tulisi hyvä taistelija. Repe on nähnyt elämänsä aikana monta sotaa ja hänellä on 2 Running Riot mitalia ja yksi Killtacular.
Minä jään kaipaamaan marsun kohdalla sitä vapautta. Jos vaikka mennään faban-puoleen, ei minua estä mikään viemästä kääpiötä ihmisen ja haltian kanssa ryyppysille kapakkaan. Jos kirjoitan marsun ja IG soltun juovan itsensä pöydän alle, niin tuskin lukijat tykkäävät. Jos mennään kanssa Haloon, voin ihan hyvin kirjoitella myös näitä ryyppyiltoja.
40k:sta miusta puuttuu tuo vapaus kirjoittaa, mitä haluaa. En minä ainakaan muistaisi koskaan ainakaan täällä Sotussa lukeneen mitään tarinaa, joka ei sijoittuisi rintamalle tai jotenkin militarismiin aseharjoittelujen merkeissä. Myös mitä tuota historia-osiota olen selaillut kiinnostuneena, onkohan siellä aiheita vapaa-ajasta, on sekin ollut aika masentavaa luettavaa. Aina vain sotaa ja treenailua tai kuljetusta rintamalle.
En tykkäse.
El edit: Millaista muuten on Eldarien arki? Samallaista tylsää sotaan valmistumista kellon tarkasti vai jotain paljon kivempaa ja mielikuvituksellisempaa?
- Sinitähti
- Sinitähti
- Half-breed
40k on moraaliltaan harmaasävytteinen epäreilu militaristinen maailma jossa on sekä jotain tuttua, että sci-fiä, ja yleensäkin 40k:n maailma vetää Fight Clubin filosofialla (Ainoa oikea filosofia.) Lisäksi galaksi on iso, niin siellä voi oikeasti tapahtua isoja juttuja.El Capitan kirjoitti:Haluaisiko joku muuten kertoa minulle, mikä siinä 40k:n fluffissa on niin hyvää? Mää en vaan oikee ymmärrä, mitä hauskaa siinä on.
Tuo on se miksi tykkään 40:n taustasta enemmän kuin faban. Faban piiri on niin rasittavan pieni, että sellaiset isot jutut kuin Kaamoksen hyökkäys joka saa aikaan vain yhden pikkukylän tuhon ei saa aikaan horror-fiilistä jota parin aurinkokunnan tuhoaminen saa. Lisäksi itseä viehättää se että 40k:ssa ollaan juuri siinä veitsen terällä tällähetkellä odottamassa vain sitä mihin suuntaan tiputaan. Fabassa status quo pidetään yllä niin kovaa, ettei siinä tunnu mitään tapahtuvan missään.
40k:ssa on mahdollista myös hankkia kirjoittaa suhteellisen vapaasti tarinoitaan, se vain vaatii enemmän paneutumista kuin fabassa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Juuri ne asiat joista ei Fabaan sijoittuvassa tarinassa voi kirjoittaa :)El Capitan kirjoitti:Aina vain sotaa ja treenailua tai kuljetusta rintamalle.
Faban maailmaan sijoittuva tarina on hyvä tekosyy kirjoittaa jotain pehmeämpää, mutta ei se sovi mättötarinoihin ei alkuunkaan. Liian pienet piirit.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
- Da Big Boss
Jälkimmäisempi. Eldareiden polkuja on lukemattomia, ja sotilaan tie on vain yksi niistä. Lopuista saakin sitten tarinan kuin tarinan tehtyä jos haluaa.El Capitan kirjoitti:El edit: Millaista muuten on Eldarien arki? Samallaista tylsää sotaan valmistumista kellon tarkasti vai jotain paljon kivempaa ja mielikuvituksellisempaa?
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Hmm.. njaa. Kyllähän sinnekin saa hyviä Helmin syvänteitä ja muun kaltaisi tappeluita aikaiseksi. Vai onko nämä liian pieniä sinun makuusi kuitenkin? Minulle kuitenkin riittää ihan hyvin tuollainen yksi linnoituksen valtaus/puollustusmättö isosta kahakasta. Ei sen pakko ole olla ihan koko planeetan laajuinen megamättö.Weedeeo kirjoitti:Faban maailmaan sijoittuva tarina on hyvä tekosyy kirjoittaa jotain pehmeämpää, mutta ei se sovi mättötarinoihin ei alkuunkaan. Liian pienet piirit.
Oikeesti? Joku hyvä ja mielenkiintoinen rotu siinäkin universumissa siis. Näin siis fluffillisesti.Da Big Boss kirjoitti:Jälkimmäisempi. Eldareiden polkuja on lukemattomia, ja sotilaan tie on vain yksi niistä. Lopuista saakin sitten tarinan kuin tarinan tehtyä jos haluaa.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Da Big Boss
Really really. No joking this time here.
Kieltämättä vähän turhan pieniksi kahakoiksi jäävät, yleensä ei ole kyseessä maailman tai sivilisaation tuhoutuminen. Kyllähän semmoisista Fabassakin voisi kirjoittaa, mutta kun GWn virallinen fluffi nyt on niin vaisua, niin jotenkin se ei tunnu järkevältä. Niin isojen tapahtumien kun pitäisi sitten olla jo valmiiksi kirjoitettuja. Jos tajuat mitä meinaan.El Capitan kirjoitti:Hmm.. njaa. Kyllähän sinnekin saa hyviä Helmin syvänteitä ja muun kaltaisi tappeluita aikaiseksi. Vai onko nämä liian pieniä sinun makuusi kuitenkin? Minulle kuitenkin riittää ihan hyvin tuollainen yksi linnoituksen valtaus/puollustusmättö isosta kahakasta. Ei sen pakko ole olla ihan koko planeetan laajuinen megamättö.Weedeeo kirjoitti:Faban maailmaan sijoittuva tarina on hyvä tekosyy kirjoittaa jotain pehmeämpää, mutta ei se sovi mättötarinoihin ei alkuunkaan. Liian pienet piirit.
Jokainen omalla fluffillaan.
Mitä on rakkaus?
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Weedeo tykkää vähän isommista pyssyistä siis. Ei ihan mikä tahansa tussari kelpaa.
Pitäisiköhän noita kisaturinoiden lukua jatkaa?
Pitäisiköhän noita kisaturinoiden lukua jatkaa?
- Sinitähti
- Sinitähti
- Da Big Boss
Isot metalliset tussarit ovat kivempia kuin puiset ja yksinkertaiset jouset :<
Pakko tunkea loppuun vielä lol. Muuten viesti ei turhuudessaan ole täydellinen.
Pakko tunkea loppuun vielä lol. Muuten viesti ei turhuudessaan ole täydellinen.
Viimeksi muokannut Da Big Boss, Ke 10.03.2010 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Armottoman kaksimielisen kuuloinen kommentti kyllä, hah
Mitä on rakkaus?
Taulta löytyy ristiriitoja, ihmisiä on galaksi pullollaan eli löytyy keskiaikaista fanaatikkohörhöä ja yksinhuoltajaäitiä, kaaos on mielenkiintoinen ja sitä voi katsoa monesta näkökulmasta. Mariinit ovat enemmän koneita kuin ihmisiä, siksi niistä ei saakkaan paljoa irti hahmoina. On niitä muitankin mielenkiintoa herättäviä kuin Eldarit.
El Kapu, montako 40k:n maailmaan sijoittuvaa kirjaa olet lukenut? Entäs onko BBB:n fluffiosio kahlattu läpi? Lexicanumissa käynyt?
El Kapu, montako 40k:n maailmaan sijoittuvaa kirjaa olet lukenut? Entäs onko BBB:n fluffiosio kahlattu läpi? Lexicanumissa käynyt?
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Ainoa fluffi, jonka olen lukenut, on "in the grimm darkness...". Muuta pörrönpätkää en ole lukenut.
Tai noh, olen mie tutustunut marsujen lukkariin, joka oli kyllä aika perseestä. Ei niistä jätkistä voi tehdä tarinaa ja nyt para'ikaa piän pienen jaloittelutauon yhdeltä 10 sivua pitkältä Marsu vs Kaaos 40k-kisatarinasta. Huh huh, onko mun pakko lukea se loppuun? Noita 40k-tarinoita on vielä kaksi jäljellä tuon jälkeen. Mitä tapahtuu, jos mää en sano niistä mitään? Diskaus. Pakko ne on lukea...
Marsujen lisäksi olen vähän tutustunut Ig:hen Uplifting premierin avulla. Aika paskaa tekstiä sielläkin. "Tässä on ohjeet mitä sinun pitää tehdä, jos joudut avaruusaluksen toiselle puolelle ilman kunnollisia vempaimia. Blaa blaa blaa". Säännötkin oli hyviä. "Tee X, sut ammutaan. Tee Y, sut ammutaan. Tee A, sut ammutaan. Tee R, sut ammutaan.". Mielenkiintoinen valtio. Neuvostonatsit.
Nii joo, en muista minkä kirjan eräs kaveriin luki äikän tunnilla, josta hän sitten teki esitelmän luokan edessä. Oli siinä kyllä naurua hankala pidätellä, miten hän selitti, että tää kirja on pelkkää teurastusta ja toisen tappamista. Mää vaan ihmettelin, miten siinä luokan edessä ihan pokkana pystyi puhua siitä kirjasta selittäen sen niin, että kaikille jäi mieleen kirja sadokismille... Eiku mikä oli termi niistä ihmisistä, jotka innostuvat väkivallasta? Ei masokisti vaan? Sadomasokisti? Ihan sama.
"Päätöntä tappamista" oli esitelmät viimeiset sanat. Mielenkiintoinen kirja. Mistä sen voi ostaa tai löytyykö sitä kirjastosta?
Joskus aattelin Nidifluffiin tutusta jonkun verran, mutta eipä siellä taia olla mitään muuta mielenkiintoista kuin niiden syntytapa ja evoluutio.
Ensi vaikutelmani kuitenkin 40k:n fluffiin on hyvin huono ja minua ei oikeastaan lainkaan jaksa se edes kiinnostaa. Kaikki kuitenkin aina sanoo, että siinä on tosi hyvä maailma ja minulla on vähän alkanut olla utelias olo, että mikä siinä on niin kiinnostavaa kun 50% pelillisistä armeijoista on marsuja, jotka ovat hahmoina hyvin tylsiä kavereita. IG:kään ei ole mikään sellainen, että lähtisin pomppimaan riemusta.
Hmm... nyt voisi taas jatkaa lukemista.
Tai noh, olen mie tutustunut marsujen lukkariin, joka oli kyllä aika perseestä. Ei niistä jätkistä voi tehdä tarinaa ja nyt para'ikaa piän pienen jaloittelutauon yhdeltä 10 sivua pitkältä Marsu vs Kaaos 40k-kisatarinasta. Huh huh, onko mun pakko lukea se loppuun? Noita 40k-tarinoita on vielä kaksi jäljellä tuon jälkeen. Mitä tapahtuu, jos mää en sano niistä mitään? Diskaus. Pakko ne on lukea...
Marsujen lisäksi olen vähän tutustunut Ig:hen Uplifting premierin avulla. Aika paskaa tekstiä sielläkin. "Tässä on ohjeet mitä sinun pitää tehdä, jos joudut avaruusaluksen toiselle puolelle ilman kunnollisia vempaimia. Blaa blaa blaa". Säännötkin oli hyviä. "Tee X, sut ammutaan. Tee Y, sut ammutaan. Tee A, sut ammutaan. Tee R, sut ammutaan.". Mielenkiintoinen valtio. Neuvostonatsit.
Nii joo, en muista minkä kirjan eräs kaveriin luki äikän tunnilla, josta hän sitten teki esitelmän luokan edessä. Oli siinä kyllä naurua hankala pidätellä, miten hän selitti, että tää kirja on pelkkää teurastusta ja toisen tappamista. Mää vaan ihmettelin, miten siinä luokan edessä ihan pokkana pystyi puhua siitä kirjasta selittäen sen niin, että kaikille jäi mieleen kirja sadokismille... Eiku mikä oli termi niistä ihmisistä, jotka innostuvat väkivallasta? Ei masokisti vaan? Sadomasokisti? Ihan sama.
"Päätöntä tappamista" oli esitelmät viimeiset sanat. Mielenkiintoinen kirja. Mistä sen voi ostaa tai löytyykö sitä kirjastosta?
Joskus aattelin Nidifluffiin tutusta jonkun verran, mutta eipä siellä taia olla mitään muuta mielenkiintoista kuin niiden syntytapa ja evoluutio.
Ensi vaikutelmani kuitenkin 40k:n fluffiin on hyvin huono ja minua ei oikeastaan lainkaan jaksa se edes kiinnostaa. Kaikki kuitenkin aina sanoo, että siinä on tosi hyvä maailma ja minulla on vähän alkanut olla utelias olo, että mikä siinä on niin kiinnostavaa kun 50% pelillisistä armeijoista on marsuja, jotka ovat hahmoina hyvin tylsiä kavereita. IG:kään ei ole mikään sellainen, että lähtisin pomppimaan riemusta.
Hmm... nyt voisi taas jatkaa lukemista.
- Sinitähti
- Sinitähti
Et ole tainnut koskaan lukea The Horus Heresyn kirjoja. Flight of the Eisenstein, ota ja lue. Toista sitten tuo edellinen kommenttisi vakavalla naamalla.Drakojan kirjoitti:Mariinit ovat enemmän koneita kuin ihmisiä, siksi niistä ei saakkaan paljoa irti hahmoina.
This galaxy is full of hidden secrets. It takes a vivid imagination and some pure insanity to uncover them all, yet the cost to ones sanity in uncovering them is... immense...