Drakojan kirjoitti:@El Kapu, mielestäni aika turhaa haukkua fluffia tietämättä siitä mitään. Sama kuin lukisi Star Warsin alkutekstit ja päättäisi sen perusteella että leffa on perseestä. Uplifting Perimeter on kirjoitettu tarkoituksella huumorilla, eikä sitä pidä ottaa vakavasti. Ei ne nyt oikeasti ihan niin tyhmiä ole. Kokeile. Tartu johonkin BL:n kirjaan ja katso innostutko. :)
Hmm... mielestäni en oikein haukkunut mitään muuta kuin mariinien lukujärjestystä ja Uplifting Premieriä. Tai noita vain oli tarkoitus haukkua. En minä ihan vielä ole kokonaan 40k:ta paskaksi maailmaksi mieltänyt. Vain epäkiinnostavaksi tiettyjen rotujen ja ihmisten natsimaisen hallintotavan vuoksi unohtamatta sitten sitä huumorilla nähtävästi varustettua Ig-soltun elämää komppaniassa tarinoita.
Tällä hetkellä ainakin on ihan sellainen fiilis, että en voisi tykätä missään tapauksessa mistään tarinassa, jossa seikkailee sotaan luotu, ajattelematon ihmiskone, joka elää vain sotiakseen ja palvoakseen luojiaan. Joku voisi tähän kohtaan pelata Halo-kortin, mutta en tiedä ainakaan mariinien kohdalla, mutta Spartaneilla on elämää armeijan ulkopuollellakin. Eläke, mahdollinen perhe, vapaa-aika ja sellaista. Mahdollisuus tavalliseen elämään. Mariinilla taitaa lukea rekrytointilapussa pienellä präntillä kohta kuolemasta ennen eläkepäiviä. Vai haluaako joku sanoa tuohon jotain?
SM fluffi ei siis minua oikeastaan, tai en tiedä, miten se voisi edes alkaa kiinnostamaan. Ehkä utelias olen tietämään lisää Power haarniskasta ja mitä kaikkea etikkaa heidän suoniinsa on pistetty, mutta mitään sen kummempia yksittäisiä juttuja suurempia tuskin olen kiinnostunut tietämään. Nidi, örkit ja Necronit, mitähän niistä sanoisi. Varmaan samaa. Necroneille en ainakaan voi kuvitella mitään tarinaa. Se menee ainakin yli oman ymmärrykseni, miten sellainen voi olla olemassa. Eldarit vaikuttaa tällä hetkeltä oikeastaan ainoalta kansalta, joiden teoista saattaisin olla oikeasti kiinnostunutkin.
BL:ään en taia kuitenkaan tarttua. Nuo luentokirjat on sen verta pitkiä, että toisesta lukukerrasta saa joskus haaveilla. Vähän on kova tahti ja liian paljon sivuja luettavaksi noihin luentotentteihin, että ne kirjat vie multa kaikki lukuinnon, mitä voisi olla muille kirjoille tarjolla. Muutenkin, enpä varmaan osaa tarttua siihen oikeaan kirjaan, joka olisi kirja minun makuuni.
Mitä siihen toveriin on luottamista, on ne kirjat päätöntä tappamista sivu toisen jälkeen, jolloin lentää kirja hyvin nopeasti pölyä keräämään huoneen nurkkaan.
Tää on muuten hauskaa. Pyysin kirjoittelua tuossa eilenkö ja nyt sitä sain. Termis pisti fluffia, ja pistipä oikein mojovankin, että nyt sitä saa alkaa naputtelemaan itse päätöntä tappamista Solan maailmaan.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti