Uusi Kill Team
- Hammerheart
Uusi Kill Team
Mitä ovat ihmiset mieltä tästä uudesta Kill Teamista tuosta Battle Missions-kirjasta?
Lyhyesti siis 200 pinnaa, 0-1 Elite, 0-2 Troops, 0-1 Fast Attack ja itse pelissä jokainen jamppa toimii omana yksikkönään. Mahdollisena lisäsääntönä vielä kolmelle jampalle saa antaa special rulen, kunhan jokainen saa eri special rulen. Lisäksi suositellaan 4'x4' kokoista pöytää ja ihan hillitöntä määrää maastoa.
Aikamoisen ovela systeemi minusta - se jotenkin tasapainottaa itse itsensä, kun hirveinkään mörssäri ei pysty niittaamaan kuin yhden jampan vuorossa (jotkut harvinaiset poikkeukset poislukien), kun kohteet toimivat erillisinä yksiköinä. En ihan heti keksi mitään erityisen rikkinäistä edes, jos tuota lisäsääntöä ei sallita. Etenkin jos skenaariossa pitää vallata useampi objective. Ehkä väkimäärälle voisi asettaa jonkinlaisen suht korkean maksimin kuten 20 tai 25, ettei kentällä porhalla 60 grottia.
Mutta joo, joku kuuden tunnin ja kahdeksan kierroksen turnaus voisi olla siisti.
Lyhyesti siis 200 pinnaa, 0-1 Elite, 0-2 Troops, 0-1 Fast Attack ja itse pelissä jokainen jamppa toimii omana yksikkönään. Mahdollisena lisäsääntönä vielä kolmelle jampalle saa antaa special rulen, kunhan jokainen saa eri special rulen. Lisäksi suositellaan 4'x4' kokoista pöytää ja ihan hillitöntä määrää maastoa.
Aikamoisen ovela systeemi minusta - se jotenkin tasapainottaa itse itsensä, kun hirveinkään mörssäri ei pysty niittaamaan kuin yhden jampan vuorossa (jotkut harvinaiset poikkeukset poislukien), kun kohteet toimivat erillisinä yksiköinä. En ihan heti keksi mitään erityisen rikkinäistä edes, jos tuota lisäsääntöä ei sallita. Etenkin jos skenaariossa pitää vallata useampi objective. Ehkä väkimäärälle voisi asettaa jonkinlaisen suht korkean maksimin kuten 20 tai 25, ettei kentällä porhalla 60 grottia.
Mutta joo, joku kuuden tunnin ja kahdeksan kierroksen turnaus voisi olla siisti.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
- The Captain
- Valvoja
Re: Uusi Kill Team
Paitsi että Kill Teamin Every Man For Himself -erikoissäännössä nimenomaan sanotaan, että sama jamppa saa jakaa useamman hyökkäyksen tai laukauksen eri kohteisiin.Hammerheart kirjoitti: Aikamoisen ovela systeemi minusta - se jotenkin tasapainottaa itse itsensä, kun hirveinkään mörssäri ei pysty niittaamaan kuin yhden jampan vuorossa (jotkut harvinaiset poikkeukset poislukien), kun kohteet toimivat erillisinä yksiköinä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Hammerheart
No voi hattu ja hanuri - en ole tosiaan kirjaa lukenut, foorumeita pällistellessä olin käsittänyt tuon koskevan vain lähitaistelua. Pahoittelut sekaannuksesta.The Captain kirjoitti:Paitsi että Kill Teamin Every Man For Himself -erikoissäännössä nimenomaan sanotaan, että sama jamppa saa jakaa useamman hyökkäyksen tai laukauksen eri kohteisiin.
Oletko muuten päässyt testaamaan sääntöjä pelissä ja jos niin, niin mitkä fiilikset? Itse siis en (vielä) ole, mutta hieman kyllä hinguttaa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Se on ihan näppärä, 200 pistettä saa jo melkein maaleihinkin asti. Ja voi tehdä jotain satunnaista pikkutiimiäkin, eikä aina lähteä liikkeelle siitä että figuja pitää maalata sen 1500 pistettä ennen kuin niillä voi tehdä mitään. Aikaakaan ei liiemmälti kulu, kun siihen ei mahdu kovin montaa eri yksikkötyyppiä. 45 min meni ekaan peliin, ramdomhöpötykset mukaanlukien.
Vähän jäi kyllä kaipaamaan kakkosedikan kranaatteja ja coversääntöjä mariinipelaajan osalta. Kun Kill Teamissä 90% ajasta ollaan coverissa, se 4+ vähintäänkin tuplaylivoiman omaavalta roskaväeltä kyllä tuntuu, varsinkaan kun yleensä siitä ei itse hyödy pätkän vertaa. Sehän nyt on mukana normikokoisissakin matseissa, mutta erikoisaseiden vähäisyys yhdistettynä maaston määrään tuo sen aika hurjasti esille. Samasta syystä niitä isompia pyssyköitä ei ehkä kannata paljoa ottaakaan, kun tietää että megatykillä on 50% mahdollisuus kopsahtaa puuhun tai seinään. Jostain syystä Thousand Sonit eivät vakuuta tässä formaatissa.
Kokeiltiin itse semmoista house rulea että samasta FOC-slotista ostetut coherencyssä seisovat napit toimivat squadina. Tekee sen, että exarch skillzit, kaaoksen markit sun muut ryhmään vaikuttavat vimpaimet eivät ole täysin hyödyttömiä. Lisäksi sitä kersanttia/erikoisasetta ei saa ammuta jokaikinen kerta ensimmäisenä pois, jos pitää sen vierellä vähän kavereita joihin allokoida osumia. Lähiksessä tosin saa valita ketä lyö. Toimi ihan mukavasti, tosin joudun kyllä kitisemään siitä psyker battle squadista, joka sitten isolla AP3 templaatilla pyyhki kolme marinea kerralla. Se siitä ignore cover-liekkäristä sitten. ;(
Vähän jäi kyllä kaipaamaan kakkosedikan kranaatteja ja coversääntöjä mariinipelaajan osalta. Kun Kill Teamissä 90% ajasta ollaan coverissa, se 4+ vähintäänkin tuplaylivoiman omaavalta roskaväeltä kyllä tuntuu, varsinkaan kun yleensä siitä ei itse hyödy pätkän vertaa. Sehän nyt on mukana normikokoisissakin matseissa, mutta erikoisaseiden vähäisyys yhdistettynä maaston määrään tuo sen aika hurjasti esille. Samasta syystä niitä isompia pyssyköitä ei ehkä kannata paljoa ottaakaan, kun tietää että megatykillä on 50% mahdollisuus kopsahtaa puuhun tai seinään. Jostain syystä Thousand Sonit eivät vakuuta tässä formaatissa.
Kokeiltiin itse semmoista house rulea että samasta FOC-slotista ostetut coherencyssä seisovat napit toimivat squadina. Tekee sen, että exarch skillzit, kaaoksen markit sun muut ryhmään vaikuttavat vimpaimet eivät ole täysin hyödyttömiä. Lisäksi sitä kersanttia/erikoisasetta ei saa ammuta jokaikinen kerta ensimmäisenä pois, jos pitää sen vierellä vähän kavereita joihin allokoida osumia. Lähiksessä tosin saa valita ketä lyö. Toimi ihan mukavasti, tosin joudun kyllä kitisemään siitä psyker battle squadista, joka sitten isolla AP3 templaatilla pyyhki kolme marinea kerralla. Se siitä ignore cover-liekkäristä sitten. ;(
Killteamit on parhaillaan kun sitä ei ota liian vakavasti. Itse haluan kokeilla siinä Assasineja, mutta periaatteessa niitä ei saa ottaa ilman Inqviä. Mitä tehdään? Kierretään sääntö.
Näin tänään parikymmentä zombieta vastaan Deathwing. Täydelliset vastakohta armeijat, iso horde vastaan paria tyyppiä.
Kyllähän tällä olisi jotain meriittiä turnauspohjana, kunhan voisi siloittaa ongelmakohdat, kuten kaartin komennot, medicit yms. Ja se että rajoittaa vehiclejä, ne tuppaa olemaan liian ilkeitä jos ei ole varautunut.
Verrattuna vanhaan systeemiin pelit nopeutui siihen 20-30min peleihin. Enemmän räiskintäpelin tuntua ehkä.
Näin tänään parikymmentä zombieta vastaan Deathwing. Täydelliset vastakohta armeijat, iso horde vastaan paria tyyppiä.
Kyllähän tällä olisi jotain meriittiä turnauspohjana, kunhan voisi siloittaa ongelmakohdat, kuten kaartin komennot, medicit yms. Ja se että rajoittaa vehiclejä, ne tuppaa olemaan liian ilkeitä jos ei ole varautunut.
Verrattuna vanhaan systeemiin pelit nopeutui siihen 20-30min peleihin. Enemmän räiskintäpelin tuntua ehkä.
- Individual8580
- Viesti:
Tätä kiehtoisi tyyppailla kun tähän saisi ostettua kakkos"armeijan" melkosen simppelisti erityisesti jos kiertää FOCia pikkasen. Taut eivät kill teamissa varmaan hirveästi juhli (?) mutta joku Eldar vs kaverini Dark Eldar 200pts veljesmurha matsi herooisilla Eternal Warrior tai sapekkailla Prefered Enemy exarkeilla voisi olla varsin hauskaa menoa. Tai sit slaanesh-CSM-poppoo. Tai FNP Pariahin kaitsimat necronit. etc...
They called it the "funny blue fish-goat-robot wussy movement phase" - Xanders
Sekoitappa vielä sääntöjä Clash of the Heroesista ja avot. Kunnon arenamatsia.
- Hammerheart
Krootit ovat todella kovia hintaansa nähden ja Stealth Suitit toimivat myös erittäin hyvin. Pelasin yhden pelin erittäin epäoptimaalisella 4 Stealth Suittia ja 10 Kroottia sisältäneellä poppoolla (ei ollut maaleissa optimaalisempaa joukkoa noilta tiimoilta) ja toimi kuin junan vessa. Kun kaikki kuitenkin käkkii coverissa, ei savella tai AP:lla, eikä oikeastaan edes Inillä, ole paljoa väliä ja Kroot on hemmetin toimiva ja edullinen paketti hyvällä aseella, kelpo closis-kyvyillä ja oivilla erikoissäännöillä. Suosittelen.Individual8580 kirjoitti:Taut eivät kill teamissa varmaan hirveästi juhli (?)
Veteraaneja Harkerilla, kasa erikoisaseita ja hevi aseelle relentless. Päälle vielä forward sentries.
The best close combat upgrade you can get for any Guardsman is another Guardsman. Seriously.
-Lord Cook
-Lord Cook