"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

WHFB Liiga 22.3-10.5.

Turun peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Crescent

WHFB Liiga 22.3-10.5.

Viesti Kirjoittaja Crescent »

8 kierroksen liiga, 6 parasta kierrosta lasketaan loppupisteisiin. 5.4. maanantai on pääsiäispäivä, mahtaako vuokraaja kaivata tiloja sillon omaan toimintaan? Jos näin, niin jatketaan liigaa vielä 1 viikko eteenpäin ylimäärästä korvikkeena.

Liiga pelataan 1999 pisteen listoilla, käytössä seuraavat rajoitukset:

-Ei nimettyjä sankareita
-Maks. 9 käytettyä power-noppaa (ensimmäinen bound spell = 1 pd, loput 2 pd, kunkkumagia etc tyyliin)
-Maks. 45 yli 20" ampuvaa modelia (pl. sankarit, sotakoneet ja chariotit)
-Maks. 3 samaa core-valintaa (pl. ranked infantry without missile weapons)
-Maks. 2 samaa special-valintaa
-Maks. 2 large target -modelia

Tartteisin jonku vetämään tän liigan puoliks, koska neljälle maanantaille mul on silleen ohjelmaa, etten pääse paikalle ollenkaan. Eli jos mä varapelaan puolet liigasta ja joku pystyis varapelaa sillonku en oo paikalla.

Koodi: Valitse kaikki

Pelaaja    1.Kierros   2.Kierros    3.Kierros    4.Kierros   5.Kierros   6.Kierros   7. kierros  |  Total
      ------------------------------------------------------------------------------------------------+------
      Joonas         20           8           20           17       9            6            0       |   80
      Juho            x           x           16           20      11            0            8       |   55
      Aki            20          12            6            0      16            x            x       |   54
      Oskari         11           6           13            x       4            x           12       |   46
      Mika            x           x            x            x       x           20           20       |   40
      Jouni           x           x           14            x       x            x           20       |   34
      Janne           0          14            x            x       x            x            x       |   14
      TeemuA          x           x            7            3       x            x            0       |   10
      Markus          9           x            x            x       x           14            x       |   23
      Mikko           x           x            4            x       x            x            x       |    4
      TeemuJ          0           x            x            x       x            x            x       |    0
      Teppo           x           x            0            x       x            x            x       |    0
Viimeksi muokannut Crescent, Ti 04.05.2010 23:02. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
TheEmu

Re: WHFB Liiga 22.3-10.5.

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Crescent kirjoitti:-ETC formaatti 2250
Niinno, 2250p normisti, mutta toiset saa enemmän. :P

Mä oon DualBladen tai 1999p:n kannalla, mutta myös ETC-kompit on ihan kivaa. (Sinänsä aika sama millä pelataan, pelaan kuitenki Ogreilla ja itken verta joka tapauksessa :P).
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Saatan itse päästä pelaamaan taas pitkästä aikaa liigassa, ja itse nautin "ei-niin-vakavasta-pelistä" eniten, joten joku kompillinen hauska formaatti sopii mulle.
Alle 2k peli saattaa olla hauska, lähinnä siksi ettei "juustoiset loordit" sekä kahdet raret pääse edes kentälle. Toisaalta en ole vielä päässyt testaamaan Dual Blade...
Chromeoo

Viesti Kirjoittaja Chromeoo »

mä annan äänen tolle 1999p
Hepta

Viesti Kirjoittaja Hepta »

1999 kuulostaa mun korvaan mukavalta vaihtelulta. Taitaa olla melkein kaksi vuotta siitä, kun tuollainen liiga viimeksi pelattiin, ja ainakin silloin siitä jäi mulle hyvä fiilis. Yksiköt tekee juttuja herojen ja rarejen sijaan, tai jotain...

Kuten juteltiin viime peli-illan jälkeen ei formaatti mahdottomasti kaipaa komppaamista. Jokin rajoitus sille, etteivät power-nopat, shooting ja monsterit karkaa käsistä, lienevät tärkeimmät.

Riittäisikö tällainen?
-1999 pisteen listat
-Ei nimettyjä sankareita
-Maks. 9 käytettyä power-noppaa (ensimmäinen bound spell = 1 pd, loput 2 pd)
-Maks. 45 yli 20" ampuvaa modelia (pl. sankarit, sotakoneet ja chariotit)
-Maks. 3 samaa core-valintaa (pl. ranked infantry without missile weapons)
-Maks. 2 samaa special-valintaa
-Maks. 2 large target -modelia

Pitäisi rajoittaa ainakin selvimmät hyväksikäytöt pois (horror- ja stegadon-spämmit, 3 furnacea ja abo), mutta ei kaiketi rajoita liikaa. Epätasaisia matseja tulee varmasti, mutta such is life...

Edit: Tarkennettu core-valintaa.
Viimeksi muokannut Hepta, Ti 16.03.2010 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samsson
Valvoja

Tartteeko ampujia rajoittaa?
Tässä formaatissa kuitenkin yksiköt (LUE: blokit) ovat pääroolissa, ja hyvä anti-block taktiikkahan on ampua pa**iaiset pois ennen kuin chargaavat meihin kiinni.
(Joo, ajattelin pelata WElffeillä)
Finet

Viesti Kirjoittaja Finet »

Samsson kirjoitti:Tartteeko ampujia rajoittaa?
Haluatko pelata delffejä vastaan? :)

Itsekin voisin äänestää 1999p pelejä.
itzaquet

Viesti Kirjoittaja itzaquet »

Kannatetaan 1999pts liigaa.
-
Samsson
Valvoja

Finet kirjoitti:
Samsson kirjoitti:Tartteeko ampujia rajoittaa?
Haluatko pelata delffejä vastaan? :)
Haluan. Ei ne osu skirmish, mettässä juokevaa Dryadi poppoon kuitenkaan, ja jos osuu niin T4 ja wardi pelastaa! :D
Eli, pitääkö rajoittaa?
Crescent

1999 kuulostaa omaankin korvaan ihan hyvältä.

Akin kompitki tuntuu päteviltä, joskin mieleen hiipii ny ainaki 2 engine of the godsin ja 10+ terradonin lista. IMO toi ampumarajotuski on ihan paikallaan, vaikka toi max 3 samaa corea jo leikkaa sitä olettaen et se on se etc:n "infantry ilman ampuma-aseita". Kyl 45 gg:n pitäs Johnilleki riittää. Kyyneleitä nieleskellessä voi viritellä Hodaa jänteelle. :)
Crescent

Kansa on puhunut, eli pelataan 1999 liiga. Ekasta viestistä updatettu sääntöpaketti.
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Oisko kiva rajoittaa Etherealit (aka Wraithit)? Aika vaikee voi olla jollain armeijoilla lähteä jotain yheksän Wraithin yksikköä rikkomaan. VC:llä kuitenkin luulis tämmösellä pistekoolla (ilman lordia) riittävän kivasti pisteet johonkin tommoseen yksikköön jos haluaa. Tai jos ei rajoiteta niin voisin kerrankin pelata niitä 12-14 Wraithia mitä mulla on =).

Viekö Engine-Stega vastaavan Rare-slotin vai saako ottaa kaksi Engineä?

Shadeille, Assassineille jotain rajoitusta?
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Hepta

TheEmu kirjoitti:Oisko kiva rajoittaa Etherealit (aka Wraithit)? Aika vaikee voi olla jollain armeijoilla lähteä jotain yheksän Wraithin yksikköä rikkomaan. VC:llä kuitenkin luulis tämmösellä pistekoolla (ilman lordia) riittävän kivasti pisteet johonkin tommoseen yksikköön jos haluaa. Tai jos ei rajoiteta niin voisin kerrankin pelata niitä 12-14 Wraithia mitä mulla on =).

Viekö Engine-Stega vastaavan Rare-slotin vai saako ottaa kaksi Engineä?

Shadeille, Assassineille jotain rajoitusta?
Mun mielestä ei rajoitetea herojen mountteja, saadaanpa tuplaengineillä Teemun wraitheille jotain ajateltavaa... =)

Pystyn elämään shadejen, assasinien ja tuplaengineiden kanssa. Wraitheja voisi harkita rajoitettavaksi, mutta ei se kai välttämätöntä ole. Ajattelisin, että lordittomuus sattuu kuitenkin jonkin verran VC:tä, vai mitä mieltä olette?

Me ollaan pelailtu niin kauan ETC-kompeilla, että on vähän vaikea ajatella laatikon ulkopuolelta. Sen takia olis mun mielestä ihan kiva antaa vähän siimaa rajoituksiin, vaikka lopputulos saattakin olla osittain epätasapainoinen.
Crescent

Eik uusimmas metas wraithit oo aina 4+banshee, vaikka isommat ois sallittukki? Lisä wraitheis ei oo enään niin hyvä hintasuhde saavutettuun tehoon nähden.

Mut mut. Periaatteessa mulle on ihan okei että noita ikävimpiä juttuja rajataan. Esim. terrat, enginet, wraithit, dragenhoff, helmi, pendant, hotek, shadet, demoni bsb:l joko lippu tai normi itemit yms. Vastaavasti joillekki huonommille armeijoille vois olla hyvä antaa vähän siimaa tasapainon nimissä. Se vaan, että mun mielestä jos jotain armeijakohtaisia poikkeuksia tehdään noihin yleisiin komppeihin ni saman tien niil voi käsitellä kaiken muunki, jollon ollaan aikalähellä etc rajotuksia. Ei se väärin oo ja mul sopii kyl jos ihmiset niin haluu. Voidaan puhuu liigas mitä ihmiset on mieltä.
Tjudin

Viesti Kirjoittaja Tjudin »

Aistikasta. Voisin taas yrittää aktivoitua ja saapua paikalle tökkimään ogreja eteenpäin. Mitään en mistään ymmärrä kun on häikäisevän kolmen pelin Faba-kokemus takana mutta näyttää jotenkin toimivat kun ihraseinä kaatuu vihollisarmeijaa kohti. Varmistan vielä: saa käyttää rhinox-ridereitä tässäkin formaatissa?
Hepta

Tjudin kirjoitti:Varmistan vielä: saa käyttää rhinox-ridereitä tässäkin formaatissa?
Jannella on tietenkin liiganvetäjänä tähän viimeinen sana, mutta ei tuon pitäisi olla kenellekään ongelma.
Crescent

Juu, rhinoxit kentälle vaan.
Crescent

Tuloksii:

Aki-Janne 20-0
Oskari-Markus 11-9
Joonas-TeemuJ 20-0
Crescent

2. kierros

Aki - Joonas 12-8
Janne - Oskari 14-6
Crescent

Koska mitään muutakaan ei oo kuulunu vuokraajan puolesta, on liiga maanantaina normaalisti pääsiäisestä huolimatta. Kaikki mukaan!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turku [Ordo Aboensis]”