Tyranid codex huhu-keskustelu
Re: Tyranid codex huhu-keskustelu
Aivan loistava pätkä, hehehee!
Uudessa kodeksissa on kyllä tuhdisti kaikkea kivaa, kestää varmasti monta peliä, että tästä ne kaikki herkut hoksaa.
Uudessa kodeksissa on kyllä tuhdisti kaikkea kivaa, kestää varmasti monta peliä, että tästä ne kaikki herkut hoksaa.
http://www.antirauhanturvaaja.com
WH40k 2008–12.03.2026 W243 D31 L60
WH40k 2008–12.03.2026 W243 D31 L60
Minä menin jo hakemaan tänään tuota uutta codexia, mutta sinne saatu erä niitä meni kaikki jo saman päivän aikana.... :'( Otin sitten lohdutukseksi 2 pakettia gargoileja, yhteensä siis 20 kipaletta lento ötököitä. Sen verran olen käsittänyt, niiden olevan aika saman tehoisia kuin ennen (ehkä vähän huonontunut), pisteitä vie 6. Kyllä tuota ryhmää tulen kuitenkin vielä käyttämään, se on varmaa! Jos ei muuta nii saimpaha nyt itelleni fasteja c(; Hienoja figuja myös
There is a cancer eating at the Imperium. We have given the horror a name to salve our fears; we call it the Tyranid race. If it is aware of us at all it must know us only as PreyInquisitor Czevak
Gargoilit tuntuvat olevan melkoisen pop. Neljäs laitos jäi minulta kokonaan väliin, mutta kaiken kaikkiaan ovat tämän laitoksen the bargain. Käytännössä ovat termagaunteja, jotka on siirretty fasteihin ja pisteellä upgradettu jump packit ja blinding venom (auto woundaa osuessaan kutosella).
Tosiaan Tyranidien Codexi alkaa näyttää sellaiselta, kun armeijakirjan pitää näyttää. Aika yksiokoinen tällä hetkellä. isoimmat kysymysmerkit tuntuvat olevan pystyykö Doom of Malan'Tai vaikuttamaan ajoneuvojen sisälle ja assaultoivatko sporet. Kivasti erinäköistä herkkua niin, että kehtaa rakennella aivan erinäköisiäkin kokoonpanoja. Niitä gargoileja esimerkiksi voisi melkein sata kipaletta peluuttaa ihan hyvillä mielin, eikä tuntuisi kuin lompakossa.
Carnifexien suhteen en osaa sanoa edellisen laitoksen miltein kokonaan skipanneena, onko tosiaan tarkoitus myydä nidzilla pelaajille uudet armeijat vai onko jostain tasapainotuksesta kyse. Se 160 pistettä on kieltämättä yläkanttiin, kun vertaa muihin tarjolla oleviin vaihtoehtoihin. Todennäköisesti shokki on suurempi nidzilla-pelaajilla kuin minulla. Kolmen broodi ei juuri houkuta mikä on vähän sääli, mutta yksittäisen carnin voisi joskus kokeilla dropata takalinjoille.
Tosiaan Tyranidien Codexi alkaa näyttää sellaiselta, kun armeijakirjan pitää näyttää. Aika yksiokoinen tällä hetkellä. isoimmat kysymysmerkit tuntuvat olevan pystyykö Doom of Malan'Tai vaikuttamaan ajoneuvojen sisälle ja assaultoivatko sporet. Kivasti erinäköistä herkkua niin, että kehtaa rakennella aivan erinäköisiäkin kokoonpanoja. Niitä gargoileja esimerkiksi voisi melkein sata kipaletta peluuttaa ihan hyvillä mielin, eikä tuntuisi kuin lompakossa.
Carnifexien suhteen en osaa sanoa edellisen laitoksen miltein kokonaan skipanneena, onko tosiaan tarkoitus myydä nidzilla pelaajille uudet armeijat vai onko jostain tasapainotuksesta kyse. Se 160 pistettä on kieltämättä yläkanttiin, kun vertaa muihin tarjolla oleviin vaihtoehtoihin. Todennäköisesti shokki on suurempi nidzilla-pelaajilla kuin minulla. Kolmen broodi ei juuri houkuta mikä on vähän sääli, mutta yksittäisen carnin voisi joskus kokeilla dropata takalinjoille.
-
chematrich
Ainoa huono puoli codexissa oli Fexien törkeä pistehinta verrattuna muihin otuksiin jotka hoitavat homman paljon halvemmalla.Voihan niitä heittää sporellä selustaan, mutta sitten hintaa tulee jo yhtä paljon kuin trygonille.Onhan fexi hyvä paukuttaessaan jo ekalla vuorolla pitkälle matkalle, mutta kun alotus woundeja ei saa enää lisää ja aseet lisäävät hintaa ennestään.Aion käyttää fexejäni kun ne sattuvat löytymään hyllyltä.En kuitenkaan löydä yhtään syytä ottaa fexiä trygonin tilalle kun piste ero on noin pieni.Huomaa että gw yrittää myydä trygonia...
Trygonkin saattaa tulla meikäläisen listalle. Minkäslainen tilanne zoantheilla tässä edikassa on? Onko edelleen siinä support puolella, ehkä saa korkattua tankkejakin? Viime pelissä peluutin kahta zoanthia ja molemmilla yritin korkata drediä kahdessa vuorossa. Sain vain sen immoksi ja stunnediksi pahimmillaan, hive tuhosi periaatteessa kaikki vihollisen tappiot mitä siellä tuli. Tyytyväinen olen siihen tulokseen vaikka sainkin mukavasti turpiini (killpointteja, 15-9, jos ois ollu objective niin oisin ollut melko varmasti niskan päällä.... hiton WON (vanhoilla säännöillä vielä peluutin)). Saa nähdä tässä edikassa minkälaiseksi hive on muuttunut, kannattaako kahta hiveä peluuttaa kuten olen vähä suunnitellu =)
There is a cancer eating at the Imperium. We have given the horror a name to salve our fears; we call it the Tyranid race. If it is aware of us at all it must know us only as PreyInquisitor Czevak
-
chematrich
Zoanit on vielä parempia tankin avaajia kuin edellisessä edikassa.Hintakaan ei ole paha, mutta ne on siirretty eliittiin,missä on muutenkin paljon muita hauskoja mahdollisuuksia.Ne on kumminkin aika hyviä,eli kannattaa ihmeessä peluuttaa.Hivestä sen verran että hyvä on edelleen ja yksi on hyvin olennainen ja kätevä olla, mutta toista kannattaa harkita pariin kertaan kun hintaa tuli rutosti lisää edellisestä edikasta.^^Anzku kirjoitti:Trygonkin saattaa tulla meikäläisen listalle. Minkäslainen tilanne zoantheilla tässä edikassa on? Onko edelleen siinä support puolella, ehkä saa korkattua tankkejakin? Viime pelissä peluutin kahta zoanthia ja molemmilla yritin korkata drediä kahdessa vuorossa. Sain vain sen immoksi ja stunnediksi pahimmillaan, hive tuhosi periaatteessa kaikki vihollisen tappiot mitä siellä tuli. Tyytyväinen olen siihen tulokseen vaikka sainkin mukavasti turpiini (killpointteja, 15-9, jos ois ollu objective niin oisin ollut melko varmasti niskan päällä.... hiton WON (vanhoilla säännöillä vielä peluutin)). Saa nähdä tässä edikassa minkälaiseksi hive on muuttunut, kannattaako kahta hiveä peluuttaa kuten olen vähä suunnitellu =)
Joo alkaa tosiaa pikku hiljaa v*tuttaa toi carnifexien hinta kummiski ku sellasia 4 on kaapissa. No taidanpa yhdestä vaikka tehdä malanthropen ja yhdestä hive tyrantin.Onhan tuo aika törkeää GW:ltä että laitetaan hauskimpien mörssäreitten hinnat suolaisiksi, ja sitten se että kusevatko silmäni vai eikö enää tyrantille saa 2x twin-linked devoo ? ;/, mutta kaiken tuon tosin kyllä juuri korvaavat nuo gargoylet ja trygon sekä muut pienet kivat uudistukset :).
Vähän samalta vaikuttaa kun IG codexi viime vuonna siinä mielessä että sielläkin troopit halpeni mutta esim. lemanit pysyi aika kalliina. Eniten ihmetyttää tuo apocalypse tasoisten örvelöiden tuonti normipeleihin melkoisen edullisilla pistehinnoilla. Aika näyttää millasia turnauslistoja tuo uus kirja synnyttää. Jokohan forge puuhaa tyrannofexille hahmoa vai tuleekohan sille uus yhteispaketti jonkun Carnifex Mk II ja hinnankorotuksen kanssa...
"Opinions are like assholes, everybody has one."
-
chematrich
Pieni lainaus kirjasta:"Replace ANY set of..."rooKai kirjoitti:kusevatko silmäni vai eikö enää tyrantille saa 2x twin-linked devoo ?
Eli mielestäni tuo tarkoittaa että kummatkin slotit voi edelleen täyttää devourereilla.
Olen myös harmissani carnien kohtelusta,niiden sorsiminen on selvästi vain kikka trygonin myynnin kasvattamiselle.
Carnut ovat edelleen hyviä mielestäni, vaikkakin tosiaan en ottaisi niitä enää. Korvaavia yksiköitä on tullut paljon
Minä olin aiemmin puhunut jossain vaiheessa ettei nideille enää saa nidzilla listaa, mutta saahan sitä sellaisen vielä tehtyä ihan järkevälläkin valikoimalla. Siitä täytyy vain tehdä paljon erilaisempi kuin ennen.
Minä taas odotan milloin tervigonien modeli tulee kauppoihin.
Minä olin aiemmin puhunut jossain vaiheessa ettei nideille enää saa nidzilla listaa, mutta saahan sitä sellaisen vielä tehtyä ihan järkevälläkin valikoimalla. Siitä täytyy vain tehdä paljon erilaisempi kuin ennen.
-
chematrich
Nizzillan voi edelleen tehdä, mutta pistehintaa alkaa tulla kohtuuttomasti.Trygoneita tullaan varmasti näkemään listoissa tarpeeksi(suomeksi:liikaa.), ja hivet ovat hinnastaan huolimatta ihan olennaisia vielä.Mutta fexejä ei kannata ottaa listaan määräänsä enempää, peliteho kärsii kohtuuttomasti.Aion ampua itseäni jalkaan ja peluuttaa fexejä vielä uudessakin laitoksessa ihan hienon figun ja trygonin boikotoinnin takia.^^Anzku kirjoitti:Carnut ovat edelleen hyviä mielestäni, vaikkakin tosiaan en ottaisi niitä enää. Korvaavia yksiköitä on tullut paljon
Minä taas olin miettinyt enemmän tervigoneja :) Iha hauskoja pirulaisia. Nykyisessä liigassa missä pelaan, käytän kahta tuommoista. Vastustajalla on vaikeuksia pudottaa kumpaakin kun sopivasti asettelee. Kävelevät esim peräkkäin, takana oleva antaa FNP edessä olevalle joka taas nostelee synapsea ympärillä oleville joukoilleenchematrich kirjoitti:Nizzillan voi edelleen tehdä, mutta pistehintaa alkaa tulla kohtuuttomasti.Trygoneita tullaan varmasti näkemään listoissa tarpeeksi(suomeksi:liikaa.), ja hivet ovat hinnastaan huolimatta ihan olennaisia vielä.Mutta fexejä ei kannata ottaa listaan määräänsä enempää, peliteho kärsii kohtuuttomasti.Aion ampua itseäni jalkaan ja peluuttaa fexejä vielä uudessakin laitoksessa ihan hienon figun ja trygonin boikotoinnin takia.
-
chematrich
Nuo on kieltämättä uuden codexin parhaimpia uutuuksia.Ongelmaksi tulee killpoint tehtävät:Jokainen uusi ryhmä gauntteja on yksi killpoint ja kun puhutaan nopalla tulevasta määrästä niin usein voi tulla hyvinkin helppoja pisteitä vihulle.Hinta/laatu suhteeltaan nuo on kieltämättä varsin edullisia ja hyviä, kannattaa ihmeessä peluuttaa.Harva armeija saa fnp:ä aiheuttavaa monsua pelkällä troop choicella.^^Anzku kirjoitti:Minä taas olin miettinyt enemmän tervigoneja :) Iha hauskoja pirulaisia. Nykyisessä liigassa missä pelaan, käytän kahta tuommoista. Vastustajalla on vaikeuksia pudottaa kumpaakin kun sopivasti asettelee. Kävelevät esim peräkkäin, takana oleva antaa FNP edessä olevalle joka taas nostelee synapsea ympärillä oleville joukoilleenchematrich kirjoitti:Nizzillan voi edelleen tehdä, mutta pistehintaa alkaa tulla kohtuuttomasti.Trygoneita tullaan varmasti näkemään listoissa tarpeeksi(suomeksi:liikaa.), ja hivet ovat hinnastaan huolimatta ihan olennaisia vielä.Mutta fexejä ei kannata ottaa listaan määräänsä enempää, peliteho kärsii kohtuuttomasti.Aion ampua itseäni jalkaan ja peluuttaa fexejä vielä uudessakin laitoksessa ihan hienon figun ja trygonin boikotoinnin takia.
Kukaan ei pakota tehtailemaan lisää helppoja kill pointteja jos tilanne ei sitä vaadi. Eli en pitäisi isona miinuksena tervigonille _mahdollisuutta_ tuottaa lisää scoring unitteja. ;)
Jos esim on objectiven valtaus ja KP pelien yhdistelmä niin nämä heikot, 5 terman unitit voidaan jättää omaan päähän tai vastaavaan se objective valloittamaan itelleni tervigonien löntystäessä päälle.
Sääntökirjassa ei ole sellaista skenua jossa pitäisi sekä kerätä kill pointteja että vallata objektiiveja.
Kyseessä onkin itse tehtyOberon kirjoitti:Sääntökirjassa ei ole sellaista skenua jossa pitäisi sekä kerätä kill pointteja että vallata objektiiveja.
Juu, vaan siinä vaiheessa mäkin rupean keksimään omia sääntöjä ja skenuja. 5 objektiivin valtausta juoksuhiekka-aavikolla, kaikki liike tehdään difficult terrainissa ja jos liikkuu yli 3", joka ukko heittää armour saven ja onnistuessaan kuolee (hukkuu hiekkaan). Tankit ei voi liikkua ollenkaan ja monsterit viskoo initestiä armorin sijaan.
Gauntit rox.
Gauntit rox.
Älähän nyt sentään dramatisoimaan ala :D
Tarkoitin nykyisen liigani yhtä mennyttä scenua. Jaetaan pöytä neljänniksiin (Spearhead deployment), omasta päädystä saa 1kp lisää, sivuista 2kp ja vastustajan päädystä 3kp vai oliko jopa 4kp.... Nämä lisätään sitten alkuperäisiin killpointteihin mitä on saatu. Troopit siis saavat noi vallattua pelkästään. Minusta iha mukava scenu oli :)
Tarkoitin nykyisen liigani yhtä mennyttä scenua. Jaetaan pöytä neljänniksiin (Spearhead deployment), omasta päädystä saa 1kp lisää, sivuista 2kp ja vastustajan päädystä 3kp vai oliko jopa 4kp.... Nämä lisätään sitten alkuperäisiin killpointteihin mitä on saatu. Troopit siis saavat noi vallattua pelkästään. Minusta iha mukava scenu oli :)
On varmasti hyvä skenu, musta on vaan kivampaa arpoa noitten yksiköiden hyvyyksiä ja huonouksia ihan sääntöjen pohjalta ilman kotitekoisia lisäyksiä ja muutoksia... Tietty jos pelaatte tollasia ni mikäs siinä sitten, ei se tervigonin gaunttien ulostaminen silti pakollista ole eli käytät vaan sillon ku tarvii=ei oo miinusmerkkistä tervigonin kannalta?