"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Termaganttien ja tyranid warrioreiden aseistus?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Black Elvis

Termaganttien ja tyranid warrioreiden aseistus?

Viesti Kirjoittaja Black Elvis »

Mulla olisi muutama kysymys näistä yksiköistä:

Mitkä aseet mä kokoan mun termagant modeleille?
Entä tyranid warrioreille?
Mikä on termaganttien optimi yksikkökoko?
Entä warrioreiden?

Termaganteille ajattelin laittaa joko fleshborerit tai devourerit. Fleshborereilla ei pääsisi paljon ampumaan kun kantama on vain 12 tuumaa, ja sitten kun olet kantamalla niin sinut jo assaultoidaan (tai voit assaultoida ite jos vihu ampuu kovemmilla). Devourereilla saisi ammuttua enemmän, mutta hinta on kaksinkertainen. Tosin 10p modelilta ei tunnu kovin isolta eldareiden hintoihin tottuneelle devourerilla varustetusta modelista.

Tyranidien codexin luettuani ja asiaa pohdittuani tulin siihen tulokseen, että tyranid warrioreiden rooli armeijassa on antaa synapsea edellä paineleville minioneilleen ja ammuskella vihuja, jotka eivät vielä ole closiksessa. Samoilla pisteillä saa tehokkaampia lähistelijöitä kun ostaa hormagauntteja tai genestealereita. Ajattelin koota warruilleni scything talonit ja deathspitterit, ne vain näyttävät niin paljon paremmilta kuin devourerit. Ovatko ne peliteknisesti hintansa arvoisia? Ja kannattaako sille yhdelle warrulle laittaa barbed strangler vai venom cannon (jos kumpikaan)?

Olen vasta aloittanut tyranidien keräilyn, toivottavasti nuo käsitykset eivät olleet kovin pahasti metsässä...
"Pöö", sanoi puumies.
'Neljäviitonen

Re: Termaganttien ja tyranid warrioreiden aseistus?

Viesti Kirjoittaja 'Neljäviitonen »

Oikeilla raiteilla näköjään ollaankin jo.

Elikkäs gauntteja yleensäkin aina viljellään juurikin noilla fleshborereilla ja suunnilleen parinkymmenen ötökän ryhmissä.
Mutta myös devourereita voinee harkita kunhan ölliäiset tulevat kentälle joko kapselilla taikka sitten outflankkaamalla käyttäen hyväksi hive tyrantin mahtavia taktisia skillejä. Devourer-ryhmät tosin pitäisin pienempinä, suunnilleen minimikokoisena.

Warrioreita olen itse peluuttanut viiden hengen kasoina devourereilla sekä taloneilla varustettuina.
Myös deathspitterit ovat ihmisten suosiossa (vaikka ovatkin rumempia) ja isoja aseita ryhmiin voi harkita.
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Itse peluuttelin hetken codexin ilmestymisen jälkeen 5 Warriorin yksikköä Deathspittereillä ja Taloneilla, kun ne nyt viime edikan jäljiltä oli niin koottu (kun niillä silloin vielä tekikin jotain). Kyllä se ihan kohtuullisesti toimi kun mukana oli T. Prime Lash Whipillä, Boneswordilla ja Taloneilla. Prime on melko ehdoton tosin, napsii niitä Instakill-osumia itseensä eikä Warrut ilman sitä osu mihinkään. Tuo myös ihan mukavaa lähispotkua jos sinne asti päästään. Voi varmaan toimia Devourereillakin Deathspittereiden sijasta, strena laskee mutta säästääpähän pisteitä. Valitettavasti tuo lössi vaan maksaa siltikin ihan liikaa siihen nähden mitä se osaa. Mutta jos Warruja haluaa käyttää niin varmaan yksi toimivimmista vaihtoehdoista.

Jos sitten turnauspelaamisesta puhutaan niin veikkaan ettei Warruja siellä muuten näy kuin korkeintaan 3 Warrua + Barbed Strangler -ryhmiä pitämässä kotiobjektiivia.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Minä taas olen tullut ihan teoriapohjalta tulokseen, että warrut boneswordeilla ja devourereilla olisi kustannustehokkain vaihtoehto, mutta saatan olla väärässäkin - ehkä ne ruoskat ovat pisteidensä arvoisia coveriin rynnätessä. Tyranid Prime ruoskalla johtamaan ja samalla sitten mahdollisimman iso yksikkö. Prime lyö leiville lähinnä koppaamalla niitä instakill osumia, muuten olisi aivan suhteettoman kallis yksikköön nähden.

Oikeastaan syy miksi warruja tarvitaan, on siinä että se on paras tapa saada armour savet ignoroivia lähitaisteluhyökkäyksiä pieksämään mariineja pois objektiiveilta. Monsuilla ei vain hyökkäykset tahdo riittää siihen työhön ja gauntit ovat tunnetusti heittopusseja.

Paras olisi vielä sporella laukaista warrut siihen kohteen vierelle, ettei niiden tarvitsisi tarpoa tulituksessa.

Tämä maksaisi n. 295 - 360 riippuen paljonko niitä ruoskia ottaa ja ottako sen sporen.

Termagaunteille näkisin tarvetta vain fleshborereihin. Ei niistä oikein tahdo saada ampujia. Devourerit ovat taas suhteettoman kalliita, eikä niidenkään kantomatka ole tyydyttävä coverissa kykkimiseen.
MrLax

Viesti Kirjoittaja MrLax »

Termaganteista on sanottu mielestäni kaikki sanottava, mutta warrioreista voisin vähän höpistä.

Valitettavasti ei ole uudesta codexista kokemusta kuin yhden pelin pohjalta, mutta komppaan Murheen esittämää väitettä:
Murhe kirjoitti:Oikeastaan syy miksi warruja tarvitaan, on siinä että se on paras tapa saada armour savet ignoroivia lähitaisteluhyökkäyksiä pieksämään mariineja pois objektiiveilta. Monsuilla ei vain hyökkäykset tahdo riittää siihen työhön ja gauntit ovat tunnetusti heittopusseja.
Tykkäsin peluuttaa 2x Deathspitter+Barbed Strangler viime codexin mukaan, eikä se vaikuttanut kauhean huonolta valinnalta nytkään. Deathspitterit kannattaa valita Devourerien tilalle jos tietää tarvitsevansa paremman voiman, APlla ei kauheasti ole väliä. Barbed Strangler on hyvä massoja vastaan ja kyllä sillä satunnaisen mariininkin saa varmasti hengiltä.

Warriorien muuttuminen Troopeiksi teki niistä kyllä mielestäni hyödyllisempiä kuin mitä aiemmin. Nyt ne voivat joko jäädä pitämään omia objektiiveja tai rynnäköidä tappamaan ne mariinit sieltä objektiivilta pois (jonka jälkeen niiden perässä tulleet gauntit voi vaikka jäädä pitämään sitä objektiivia). Kannattaa miettiä että minkälaiseen rooliin warriorinsa haluaa käyttää, ja valita aseistus sen mukaan.
"The oldest and strongest emotion of mankind is fear, and the oldest and strongest kind
of fear is fear of the unknown."
-H.P. Lovecraft
Black Elvis

Viesti Kirjoittaja Black Elvis »

Mikä noiden fleshborereilla varustettujen termaganttien tehtävä armeijassa oikein on? Kun kantama on vain 12 tuumaa niin niillä on hankala ampua minnekään, ja meleeseen taas hormagauntit ovat vain parempia. Ajattelin että jos niille ostaisi poisonin sillä 1p/model, niin ehkä niihin saisi jotain vaarallisuuden esiastetta rakennettua. Silloin voisivat ampua ensin aseet ja sen jälkeen rynnäköidä meleeseen lyöden kaksi kertaa per modeli ja woundata 4+:lla. Tervigonia tuskin tulen käyttämään noiden kanssa kun mulla on sellainen asennevamma että käytän vain GW:n modeleita ja sille ei modelia ainakaan vielä ole.

Tuo warrioreiden varustaminen boneswordeilla saa kyllä kuolan valumaan suupielistä, mutta ne boneswordit joutuu itse konvertoimaan jostain, vai kuinka?
"Pöö", sanoi puumies.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Halvalla gauntimassalla voi kontrolloida (tukkia ja täyttää) pelipöytää, käyttää pelottomana tervahautana vihollisten sitomiseen ja onhan niillä rutosti hyökkäyksiä. Ne ovat scorettavia yksiköitä ja termagauntit saavat bonuksia lähellä oleviltä Tervigoneilta - joten kalliiksi tulevia upgradeja ei ole pakko ottaa suoraan vaikka ovathan ne houkuttelevia.

Hormagauntit ovat serkkujaan paljon tyylikkäämpiä ja omaavat mukavasti lähitaistelukykyä. Kuitenkin Termiksillä on kyky vahingoittaa vihollista vaikka eivät pääsisi jostain syystä iholle. Selvää kuitenkin on, että gargoilit ovat hinta laatusuhteeltaan aivan ylivoimaisia gaunteihin verrattuna.

Warrujen boneswordit on joko tehtävä itse tai tilattava Chapterhouses studiolta. Ohjeita swordien tekemiseen löytyy netistä jo aika kivasti, eikä näytä kovin vaikealta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”