"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

1,5k Orkz

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Scumboogie

1,5k Orkz

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Iltaa, ajattelin ruveta maalaamaan tuota 40k Ork -armeijaa, ja tulin ajatelleeksi että lista olisi hyvä tehdä ensin, lähinnä mietiskelen että mitä maalata ensin. Tässä olisi...

HQ:

Ork Warboss
- power klaw
- warbike
- attack squig
- cybork body
- shoota/skorcha kombi-weapon
155 points.

Ork Big Mek
- kustom force field
85 points.

Troops:

6x Ork Nobz
- 'eavy armours
- WAAAGH! banner
- bosspole
- 1x power klaw
- 1x painboy
- 3x big choppa
- Trukk with rokkit launcha, red paint job & reinforced ram
240 points (Nobz) & 50 points (Trukk).

30x Ork Boyz
- sluggas & choppas
- Nob with power klaw & bosspole
220 points.

30x Ork Boyz
- shootas
- 3x big shootas
250 points.

12x Ork Boyz
- sluggas & choppas
112 points (Orks) & 50 points (Trukk).

12x Ork Boyz
- sluggas & choppas

12x Ork Boyz
- sluggas & choppas

1486 points.

Siinä olisi, risut ja ruusut otetaan vastaan. Listan idea on se perinteinen, eli ajetaan täysillä päin, Shootat voivat ampua jotain matkalla. Nob Bikereita ei kannata suositella, en kumminkaan aio hankkia mokomia niiden hinnan, pelireiluuden ja figujen ulkonäön vuoksi. Lista on 14 pistettä vajaa, mitäs niillä...?

Myös vähän epäilyttää tuo Warboss ja Nobiunitti, ovat kumpikin aikas hintavia. Tulisiko vähentää tavaraa (ja jos tulisi, niin mitä)?

Ja vielä, saako Warboss olla mopon kyydissä ja silti liittyä toiseen footsloggaryhmään? Ja jos saa, onko se kannattavaa, vai vaihdanko bossin jalan?
Viimeksi muokannut Scumboogie, Su 11.04.2010 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Scythas

Re: 1,5k Orkz

Viesti Kirjoittaja Scythas »

Moi,

Warbossilta eavy armour poies, saa jo 4+ saven prätkästään. Tilalle ehdottomasti shoota-skorcha, sillä on kiva liekittää ennen meleetä. Myöskin mekiltä voisi panssarin otattaa, kuitenkaan sen ei ole tarkoitus kuunaan ottaa osumaa.

Shootien pojot on väärin, kokonaishinta on vain 235.

Itse listatsta. Yhtään peliä örkeillä pelaamattomana mietityttää sekä footsloggaajat ja trukkit. Voisit ehkä jättää toisen tai molemma footsloggaajat pois jos trukeista tykkäät. Tilalle lauma grotteja pitämään kotiobjektiveja. Lopuilla pisteillä voitist ottaa muuta kivaa, esim. teemaan sopivaa buggyjä ja/tai koptia, liikkuva antitank on kiva kaikkea mechiä vastaan. Rokkitteja ei ole koskaan liikaa!

Bossi on ihan hyvä pitää. Nopea S10 on aika gutaa jos tarttee korkata jotain kovempaa. Voit pitää sitä vaikka reservissä ja sieltä sitten päräyttää sinne missä tarvitaan kun muu armeija on sitonut vihujen ampuvat pyssyt pois. Niin ja ei sitä kai mikään estä liittymästä jalkaorkkeihin? Mutta mitä kivaa niitten tahdissa on madella?

Tässä muutama ajatus vain,
sitten itsekin orkkeja maalaamaan!

Niin ja oikeesti kaikki pois, tilalle 3x15 lootaa ja max määrä wagoneita rollilla ja mekki mukaan fieldillä, loput pojot kaneihin grotzookilla!
Jussi Nurro
Kuopion Figupelaajat KuoFi ry
KuoFi.net
Scumboogie

Scythas kirjoitti:Warbossilta eavy armour poies, saa jo 4+ saven prätkästään. Tilalle ehdottomasti shoota-skorcha, sillä on kiva liekittää ennen meleetä. Myöskin mekiltä voisi panssarin otattaa, kuitenkaan sen ei ole tarkoitus kuunaan ottaa osumaa.
Kiitos neuvoista, eli Warbossin 'eavy armour pois ja skorcha tilalle. Otan sitten mekiltäkin sen 'eavy armourin pois jos kerran ei tarvi, itse tosin tykkään jo olisi edes jonkinlainen save...
Scythas kirjoitti:Shootien pojot on väärin, kokonaishinta on vain 235.
Gah, sekoitin näköjään Rokkiteihin... hyvä minä.
Scythas kirjoitti:Itse listatsta. Yhtään peliä örkeillä pelaamattomana mietityttää sekä footsloggaajat ja trukkit. Voisit ehkä jättää toisen tai molemma footsloggaajat pois jos trukeista tykkäät. Tilalle lauma grotteja pitämään kotiobjektiveja. Lopuilla pisteillä voitist ottaa muuta kivaa, esim. teemaan sopivaa buggyjä ja/tai koptia, liikkuva antitank on kiva kaikkea mechiä vastaan. Rokkitteja ei ole koskaan liikaa!
Itse olen pelannut örkeillä, mitä, viisi peliä (kaikki IG:tä vastaan) ja olen huomannut footsloggan ja trukkijoukon toimivan yhdessä. Trukit ajavat nopeasti perille (tai jumittuvat tai poksahtavat ekalla vuorolla), suoltavat örkit pihalle. Ensimmäisestä aallosta selvittyään vihollinen saa isot footsloggat (joita suojaa mekin fieldi) päällensä. Oikein hyvin ovat toimineet, ei ole valitettavaa.
LéAnkka

Viesti Kirjoittaja LéAnkka »

Kuhan modeleita saat, kannattaa harkita vakavasti loota ryhmää tai kahta. Ampuu kovaa ja tollasta armeijaa vastaan vastustajan pitää miettiä ampuuko päälle tulevia vai supportteja.
LAV-Kitsune- kirjoitti:Nuo tuollaiset jättilautat on aloittelijan valinta
Scumboogie

Khizu kirjoitti:Kuhan modeleita saat, kannattaa harkita vakavasti loota ryhmää tai kahta. Ampuu kovaa ja tollasta armeijaa vastaan vastustajan pitää miettiä ampuuko päälle tulevia vai supportteja.
Kävi mielessä hankkia, minkä kokoisia ryhmiä suosittelette? 10 kokoisia? Ja otatteko mitään lisävarusteita yksiköille?
Scythas

Viesti Kirjoittaja Scythas »

Jos se mekki siellä perällä jalkapoikien kanssa patikoi, niin eiköhän se ole jo tehtävänsä täyttänyt jos meleeseen joutuu osumaa ottamaan. Siksi lähinnä en sille kannata armouria. Eipä se 5 pojoa tosin paljon ole.

Lootista, niitähän kannattaa ottaa se maksimimäärä tottakai, pääsiäisen RF:n turnauksenkin voittajalla oli 3x14 lootaa. Mutta ne tosin syö pisteitä ihan kiitettävästi joten olen omaankin listaan miettinyt kahta 12 lootan ryhmää. Tuoltakin pitäisi tulle minimissään se 4 osumaa per ryhmä, jolla jo luulisi ainakin hidastavan kuljetusajoneuvoja, joiden poksutteluun nämä ovat omiaan. Toisaalta olen lukenut että myös ihan miniryhmät voisivat toimia, esmes yksi 10 ja toinen viiden ryhmä. Nopeastihan nuo juoksee karkuun ampumisesta, mutta toisaalta ovatko viisi örkkiä ykkösprioriteetti ampumiselle? Ehdottomasti ei mitään lisähärpäkkeitä! Miksi maksaa jostain joka on huonompaa kuin alkuperäinen? Se 48" range on avainasemassa ja esim. bigshootat ei sinne asti yllä ja vielä huonompi strena. Ei mitään mekkejä mukaan siis!

Hyvä kikka gw:ltä kyllä myydä örkkien, jotka tarvii monta modellia aina, parasta yksikköä viiden ukon bokseissa, jossa on vain 4 lootaa ja yksi turhake. Eli tarvii jo kolme laatikkoa että saa sen 12 lootaa... Huoh.
Jussi Nurro
Kuopion Figupelaajat KuoFi ry
KuoFi.net
Scumboogie

Scythas kirjoitti:Hyvä kikka gw:ltä kyllä myydä örkkien, jotka tarvii monta modellia aina, parasta yksikköä viiden ukon bokseissa, jossa on vain 4 lootaa ja yksi turhake. Eli tarvii jo kolme laatikkoa että saa sen 12 lootaa... Huoh.
Häh? Tuleeko Lootaboksissa vain 4 Deffgunia? Aika perseestä jos näin on... Ovatko muuten Burna Boyzit pelaamisen arvoisia? Sieltä kyllä tulisi pirusti sitä templaattia mutta en tiedä miten hyvin käytännössä sitten toimisi.

Katson jos jostain hankkisin nyt ensalkuun sen 10 Lootaa, maksavat sen 150 pistettä niin saan mokomat listaan poistamalla yhden Trukkiryhmän.
Khorne Marien

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

Skarsnik, the Lord kirjoitti:
Scythas kirjoitti:Hyvä kikka gw:ltä kyllä myydä örkkien, jotka tarvii monta modellia aina, parasta yksikköä viiden ukon bokseissa, jossa on vain 4 lootaa ja yksi turhake. Eli tarvii jo kolme laatikkoa että saa sen 12 lootaa... Huoh.
Häh? Tuleeko Lootaboksissa vain 4 Deffgunia? Aika perseestä jos näin on...
No voi perhana. :D Niitä tulee vain 4 :/
Scumboogie

Aika perhanan kuivaa sanon minä... no, onneksi örkit ovat örkkejä, joten ei tarvitse olla liian tarkka konffatessa viidettä burnasta... ;)
Khorne Marien

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

Skarsnik, the Lord kirjoitti:Aika perhanan kuivaa sanon minä... no, onneksi örkit ovat örkkejä, joten ei tarvitse olla liian tarkka konffatessa viidettä burnasta... ;)
Itse mietin juuri samaa. ;) Tekee jostakin ison pyssyn joka vähän näyttää deffgunilta niin se on loota. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”