Pelissä tuli vastaan tilanne, jossa taktinen mariiniryhmä pinnaantui mortar-tulesta ja samalla menetti kaksi viidestä miehestään. Voiko mariiniryhmä tämmöisessä tilanteessa (siis jo pinnattuna ollessaan) vapaaehtoisesti munata 25% tappiosta johtuvan morale-testin combat tacticsilla?
Sääntökirja sanoo go-to-ground-säännöstä että yksiköt jotka ovat menneet maihin eivät voi omasta tahdostaan tehdä enää mitään ennen seuraavaa vuoroa. Combat tactics sanoo että ryhmä voi valita epäonnistuvansa missä tahansa ld-testissä.
Combat tactics tarjoaisi tässä kätevän keinon kiertää pinnausta kun marinet kuitenkin regrouppaavat oman vuoronsa alussa ja toimivat sen jälkeen normaalisti. Oma tulkintani oli kuitenkin että testin vapaaehtoinen munaaminen on omasta tahdosta riippuvaa toimintaa, ja siten kiellettyä. Sen sijaan ryhmä ottaisi normaalisti ld-testin.
Näkemyksiä?
Combat tactics ja pinning
Re: Combat tactics ja pinning
Toisaalta combat tactics sääntö sanoo, että yksikkö saa halutessaan failata minkä tahansa morale checkin, ja codexi noin pääsääntöisesti menee sääntökirjan edelle.
Morale-testi on pakollinen, ei vapaaehtoinen. Mielestäni se että marine voi sen automaattisesti mokata ei ole sellainen "teko" mikä kielletään - eihän se itse pystynyt aiheuttamaan testiä, ainoastaan sen tulosta.Kovski kirjoitti:Combat tactics tarjoaisi tässä kätevän keinon kiertää pinnausta kun marinet kuitenkin regrouppaavat oman vuoronsa alussa ja toimivat sen jälkeen normaalisti. Oma tulkintani oli kuitenkin että testin vapaaehtoinen munaaminen on omasta tahdosta riippuvaa toimintaa, ja siten kiellettyä.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.
-Vanha sananlasku IG:ssä
-Vanha sananlasku IG:ssä
Codex menee sääntökirjan edelle vain tilanteissa joissa molemmissa on samanniminen sääntö, mutta sen teksti on eri (esim DH force weapon), joten tässä tilanteessa tuo ei päde ollenkaan.Myyra kirjoitti:Toisaalta combat tactics sääntö sanoo, että yksikkö saa halutessaan failata minkä tahansa morale checkin, ja codexi noin pääsääntöisesti menee sääntökirjan edelle.
Mutta, "will react normally if affected by enemy actions" antaisi ihan luvan toimittaa moraalitestin normaalisti, mukaanlukien combat tactics.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
- The Captain
- Valvoja
Itse näkisin, että kiellettyä on liikkuminen, ampuminen, juokseminen, assaultoiminen, psyykkeröinti ja muu figun omalla vuorolla tapahtuva "toiminta". Passiiviset erikoiskyvyt eivät lakkaa toimimasta pinnattuna.
Olen Deetwon kanssa samoilla linjoilla, että moraalitesti ja sen vapaaehtoinen feilaaminen ovat reagointia vihollisen toimintaan ja siten sallittua.
Olen Deetwon kanssa samoilla linjoilla, että moraalitesti ja sen vapaaehtoinen feilaaminen ovat reagointia vihollisen toimintaan ja siten sallittua.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.