Nyt pitäisi saada aikaan monipuolinen demoni lista enkä osaa päättää mitä eliitti valintoja otan.
totta kai ne flamerit on pahiksia mutta kannattaako beasteja
ottaa.omasta mielestäni noi crusherit ja fiendit on myös aika hyviä.
mutta kertokaas viisaammat että mitä kannattaa ottaa listaan jonka
ainoa tarkoitus ei ole nöryyttää vihollisia(demonit eivät ole tähän tarkoitukseen ehkä se paras)
mutta pärjätä hyvin kuitenkin .myös yhditelmiä saa ehdottaa esim 2 yksikköä crushereita ja 1 beast
Daemoneiden eliitti
Daemoneiden eliitti
Ja kuudentena päivänä Jumala loi ihmisen ja Warhammerin
Re: Daemoneiden eliitti
Kaikki noista listaamistasi yksiköitää ovat hyviä, paitsi beastit, koska ne ovat korkeahintaisia, huonoja lähitaistelussa (johon ne on suunnattu) ja hitaita sinne pääsyssä. Mutta Flamerit toimivat melkein mitä vastaan, vaan parhaiten 3+ ja 2+ armoreita (4+ woundaus ilman saveja), mutta toimivat myös hyvin jalkaväkeen ja myöskin nämä flamerit ovat aika nopeita. Fiendit ovat kanssa oikein hyviä: 6 iskua chargatessa S5:lla ja rending attackit ja kaksi woundia. Myöskin 12" charge ja fleet auttavat aika paljon lähikseen pääsyä, mutta taas 5+ inva ja nelosen toughness tekee näistä heikkoja ampumista vastaan. Bloodcrusherit taas...ne nyt menevät melkein mistä tahansa läpi chargatessa, kun yksi sellainen lyö chargessa 4 WS5 SS6 hyökkäystä I5:llä ja power weapon hyökkäyksillä. Näiltä löytyy se kiva 3+ armorikin, että kestää ihan kivasti ja ne 2 woundia. Käytännössä on sama mitä otat ja tähän vaikuttaa se mitä vastaan pelaat ja mitä muuta listassassi on.
Magnumit on täällä aina valmiina.
Omassa demoniarmeijassani on lähes poikkeuksetta eliitteinä 6 crusheria, 6 fiendiä ja 6 flameria. Tämä ei ollut vitsi. Hyvin toimivat kaikki ja beasteihin ei kannata koskea, crusherit on saman hintaisia, mutta kestävät ihan yhtä hyvin ja lähistelevät paremmin.
Demonien eliittejä pitää pelata isoina ryhminä, että ne olis tehokkaita, eikä vaan helppoja killpointteja vastustajalle. Todella sääli, ettei fiendejä saa yhteen ryhmää kuutta enempää. :)
Demonien eliittejä pitää pelata isoina ryhminä, että ne olis tehokkaita, eikä vaan helppoja killpointteja vastustajalle. Todella sääli, ettei fiendejä saa yhteen ryhmää kuutta enempää. :)
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Flamereita ei oikeastaan kannata pelata kolmea isommissa ryhmissä. Breathit on niin tehokkaita että yli kolme on jo aika turhaa puuhaa lähes kaikkea vastaan ja jo neljännen templaten kanssa on ongelmia deep striken jälkeen ammuttaessa, eikä nuo kovin usein sen pidemmälle selviä.
Fiendit ei tosiaan toimi ollenkaan pienissä ryhmissä, ne kun ei ole hirveän kestäviä. Mutta kyllä pätevä yksikkö muuten, hurja määrä rendaavia iskuja ja pitkä chargekantama.
Crusherit taas on omasta mielestä ainakin optimi neljän kokoisena kaikilla upgradeilla... Wound allocationin takia pirun kestävä yksikkö, osaa tappaa tehokkaasti suurimman osan mahdollisista kohteista eikä hintakaan karkaa käsistä.
Suurien ryhmien kanssa on myös aika ongelmallista deep striken kanssa, kun 60 millisillä baseilla ovat. (varsinkin jos armeijassa on muuta isoa kilpailemassa tilasta, kuten useampi Soulgrinder)
Beastit taas... hyödyttömiä, ellei nyt väkisin sitten halua tehdä täysnurglea.. Ja siihenkin on huomattavasti parempia vaihtoehtoja.
Itse käytän lähes poikkeuksetta eliitissä 2x3 flameria ja 4 crusheria kaikilla leluilla.
Fiendit ei tosiaan toimi ollenkaan pienissä ryhmissä, ne kun ei ole hirveän kestäviä. Mutta kyllä pätevä yksikkö muuten, hurja määrä rendaavia iskuja ja pitkä chargekantama.
Crusherit taas on omasta mielestä ainakin optimi neljän kokoisena kaikilla upgradeilla... Wound allocationin takia pirun kestävä yksikkö, osaa tappaa tehokkaasti suurimman osan mahdollisista kohteista eikä hintakaan karkaa käsistä.
Suurien ryhmien kanssa on myös aika ongelmallista deep striken kanssa, kun 60 millisillä baseilla ovat. (varsinkin jos armeijassa on muuta isoa kilpailemassa tilasta, kuten useampi Soulgrinder)
Beastit taas... hyödyttömiä, ellei nyt väkisin sitten halua tehdä täysnurglea.. Ja siihenkin on huomattavasti parempia vaihtoehtoja.
Itse käytän lähes poikkeuksetta eliitissä 2x3 flameria ja 4 crusheria kaikilla leluilla.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"