Taas se aika vuodesta. GW hinnannousut
Re: Taas se aika vuodesta. GW hinnannousut
Figujen jälleenmyyntiarvo, eli tarkemmin tässä tapauksessa keräilyarvo kasvaa oikeastaan vasta silloin, kun miniatyyrin valmistus on lopetettu. Figun arvo siis vahvasti sidoksissa sen harvinaisuuteen, sekä tietenkin siihen, kuinka taidokas miniatyyrin skulpti ylipäätänsä on. Tällä hetkellä "nosteessa" arvoltaan GW:n figuista ovat 80-luvun Citadelin ja Marauderin vedokset, eivätkä nekään erityisen kalliita ole. Jostain squatista, imperial dragonista tai oikeasta slannista voi joutua jo oikeasti maksamaan, mutta siihenpä se sitten about jääkin.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
Jaa. Minä kun luulin että käytetyn figun jälleenmyyntihinta on useimmiten 50% uuden hinnasta. Tuolla logiikalla käytettyjen figujen hinnat tulevat sitten alas aina kun uusien hinta nousee?Mecha kirjoitti:Muuten hyvä, mutta ei se niiden figujen arvo mihinkään nouse. Saman arvoisia ne ovat vaikka kuinka uusien myyntihinta nousisi.
Olettaen siis että tarkoitat "arvolla" ja "hinnalla" samaa asiaa, niinkuin tässä yhteydessä yleensä on tapana.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
ModEdit: Tässä ketjussa ei ole tarkoitus mainostaa jälleenmyyjiä. -The Captain
Chaos is the last place you'll ever want to be...
The last place you'll ever see...
The last place you'll ever see...
GW on samanlainen pörssiyhtiö kuten kaikki muutkin. Asetetaan joku kasvutavoite johon pyritään ettei tule tappioita. Nyt kun tuotteena on lautapelit ja niihin kuuluvat miniatyyrit niin niiden myyntiä pitäisi taas pystyä kasvattamaan. Toinen keino on nostaa yksittäisten pakettien hintoja kuten nyt, ja toinen on julkaista toinen toistaan päättömämpiä lisäosia joiden pelaamiseen harrastajilla täytyy olla tai heidän täytyy hankkia massiiviset varastot tankkeja ym.
Onneksi itellä on kasassa sen verran ukkoja ettei tartte ostella kun joku paketti silloin tällöin... Menee naurettavuuksiin nuo hinnat muutenkin.
Onneksi itellä on kasassa sen verran ukkoja ettei tartte ostella kun joku paketti silloin tällöin... Menee naurettavuuksiin nuo hinnat muutenkin.
"Opinions are like assholes, everybody has one."
Onkos kukaan huomannut että jauhelihan hinta on noussut, taas kerran.
Eikun niin, itse ruokansa ostavat ihmiset täällä lasketaan yhden käden sormilla, ja niistäkin vähintään yksi on kasvissyöjä.
Eikun niin, itse ruokansa ostavat ihmiset täällä lasketaan yhden käden sormilla, ja niistäkin vähintään yksi on kasvissyöjä.
Ei huomaa, että jauhelihan hinta nousee, kun mistään ei saa jauhelihaa.Diogenes kirjoitti:Onkos kukaan huomannut että jauhelihan hinta on noussut, taas kerran.
Vaikka en asukaan itsekseni, kyllä silti tulee hinnannousut huomattua...
2
Niimpä. Lakkoilevat vähän väliä niin on vaikea saada jauhelihaa saati muitakin elintarvikkeita.Myyra kirjoitti:Ei huomaa, että jauhelihan hinta nousee, kun mistään ei saa jauhelihaa.Diogenes kirjoitti:Onkos kukaan huomannut että jauhelihan hinta on noussut, taas kerran.
Kohta ei huomaa ettei kukaa huomaa mitää ku ei oo ruoanvalmistajia valmistamassa ruokaa ku kaikki kuolee nälkään, koska on lakko. Sit ei tartte enää hinnoista välittää.Mecha kirjoitti:Niimpä. Lakkoilevat vähän väliä niin on vaikea saada jauhelihaa saati muitakin elintarvikkeita.Myyra kirjoitti:Ei huomaa, että jauhelihan hinta nousee, kun mistään ei saa jauhelihaa.Diogenes kirjoitti:Onkos kukaan huomannut että jauhelihan hinta on noussut, taas kerran.
2
- Druzhina Captain
- Valvoja
Jospa sittenkin pysyttäsiin alkuperäisessä aiheessa. Kiitos!
Hmmm. Itselleni on tämä viimeaikainen hintojen nousu vaikuttanut lähinnä blisterien hintojen merkittäviltä nousuilta. Katsoin juuri tuota GW:n sivua, missä mainostettiin AOrderissa uutta Leman Russia á 39 €, ja siitä voi kasata minkä variantin tahansa. Eikös se ole jopa vähemmän kuin vanha? Kyllä nyt kaipaan niitä aikoja kun kaksi vampyyriä sai 15 eskolla, hinta taitaa näinä päivinä olla jo kahdenkympin tuntumassa.
Ja mielestäni tämä kannustaa harrastajia edelleen keksimään luovia ratkaisuja figujen hankkimiseen. Itse tajusin, että LOTRin kuolleiden armeijasta saa mainioita spirit hosteja.
Ja mielestäni tämä kannustaa harrastajia edelleen keksimään luovia ratkaisuja figujen hankkimiseen. Itse tajusin, että LOTRin kuolleiden armeijasta saa mainioita spirit hosteja.
Ensin harmittelin liian vähäisiä figuja.
Sitten harmittelin liikoja maalaamattomia figuja.
Sitten harmittelin liikoja kokoamattomia figuja.
Nyt harmittelen liikoja muoveissa olevia laatikoita.
Sitten harmittelin liikoja maalaamattomia figuja.
Sitten harmittelin liikoja kokoamattomia figuja.
Nyt harmittelen liikoja muoveissa olevia laatikoita.
- LAV-Kitsune-
*Nostaa käden ylös* Joo täällä on se kasvissyöjä joka ei jauhelihoista tiedä tuon taivaallista *virne*.Diogenes kirjoitti:Onkos kukaan huomannut että jauhelihan hinta on noussut, taas kerran. Eikun niin, itse ruokansa ostavat ihmiset täällä lasketaan yhden käden sormilla, ja niistäkin vähintään yksi on kasvissyöjä.
Anyways GW, kuten moni onkin jo sanonut, vain markkinoi tuotteitaan kuten muukin järkevä yritys. Hinnat on nousseet 80 luvulta aika radikaalisti ja siinä samalla figujen määrä on paketeissa pienentynyt. Taisi aikoinaan tulla metallisia daemonettejakin (niitä luikkuja aids potilaita) paketissa jopa 5kpl ja hintaa oli vain jotain 40markkaa. Skulptit oli vähän rumempia joissain tapauksissa, mutta niissä oli sellaista sympaattisuutta ja ilmeikkyyttä mistä pidin. Muovifigut oli kaikki halvempia aina kuin metalliset, mutta ne oli kaikki oneposereita. Jossain 90 luvun vaiheessa alkoi tulla paljon erilaisia muovifiguja joita sai kasata miten haluaa. Olin innoissani ja niin oli moni muukin, sitten huomattiin että hinta on sama kuin metallisilla. Olo oli vähän huijattu, mutta niitä ostettiin silti, koska oli ne ehkä hitusen halvempia, ne oli hienompia kuin edelliset ja niitä sai modata mielin määrin. Taas figujen hinnat nousivat vähän, oltiin harmissaan mutta pelattiin silti. Hinnan nousuja tapahtui vähän väliä ja itsekin jossain vaiheessa tympäännyin jatkuviin nostoihin ja lopetin. Nyt taas palkkatyössä kun on alkanut uudelleen harrastamaan niin hinnat ei olekaan niin hirveitä, mutta silti jatkuvat korotukset välillä vähän harmittaa.
Miksi siis ei osta muita figuja? Tällaista aloin ajattelemaan ja tein ketjunkin mistä löytäisi minä ja muut muita figuvalmistajia ja vaihtoehtoja GW:n kalliille figuille. Löytyihän niitä paljon erilaisia....mutta. Monessa paikassa figujen hinnoissa ei loppujen lopuksi (ainakaan minun pelaamien armeijoiden kohdalla) ollut niin suuria hinta eroja GW:hen, varsinkin kun lisää posti ja käsittelykulut, mitä ilman gw figuja saa tilata. Sanoisin siis, että GW on tehnyt asioista ja tilaamisesta niin yksinkertaista, että moni ostaa ehkä vain senkin vuoksi figujaan heiltä. Heillä on figuja saatavilla kaikkialla ja mailorderit ovat helppoja ja halpoja. Joskus saa massa alennuksiakin. Lisäksi kun selaili joitain figuja, niin vaikka figut olivatkin joskus hienoja, ne eivät kuitenkaan olleet hienompia / saman oloisia kuin gw:n omat. Joitakin gw:n figut ehkä häiritsee, mutta itse olen kiintynyt jotenkin tähän hyperfantasia liioiteltuihin figuihin. GW: on siis onnistunut myös omien tuotteidensa brandissa varsin mainiosti. Näistä syistä siis jatkan todennäköisesti edelleenkin figujen ostamista heiltä, vaikka hinta nousee. Valittelua tulee, mutta ostan silti, ja se jos jokin kertoo onnistuneesta markkinointistrategiasta. Kuluttajan näkökulmasta olisi tottakai hienompaa jos GW lähestyisi asiaa enemmän pelaajien näkökulmasta, humaanisti. Säännöt hiottaisiin täydellisiksi ja niiden hiomista jatkettaisiin kokoajan, eikä vain armeijakirjoissa. Mutta se maksaisi, ja koska ihmiset ostaa tuotteita muutenkin, niin miksi vaivautua. Homma toimii siis heidän näkökulmasta hyvin, niin miksi oikeasti rikkoisia hyväksi huomattua muottia.
Onhan toki totta että nykytekniikalla GW saa aikaan yksityiskohtaisempia ja vaihtelevampia figuja kuin ennen mikä on siis ikään kuin tuotekehitystä pelaajan kannalta mutta siinä missä muovisten figujen sarjavalmistaminen on halventunut niin lisää katetta on otettu hinnan nostoilla. Esimerkiksi uusi Foundation maali range valmistetaan nykyään kiinassa siinä missä ennen purkeissa oli "made in France". Voiko tässä tapauksessa olla varma siitä ettei laatu muuttunut vai onko GW:lle valmistusmaan muuttaminen vain yksinkertaisesti niin paljon edullisempaa...
Mutta eihän tässä pääse kun yhteen ratkaisuun: jos haluamme pelata GW:n pelejän niin pitää ostaa GW:n tuotteita. Se on vähän niinkun joko tai. Maksaahan se tupakan polttokin vaikkei siinä järkeä ole.
Mutta eihän tässä pääse kun yhteen ratkaisuun: jos haluamme pelata GW:n pelejän niin pitää ostaa GW:n tuotteita. Se on vähän niinkun joko tai. Maksaahan se tupakan polttokin vaikkei siinä järkeä ole.
Eihän pidä. Figut eivät ole sidoksissa sääntöihin. Voin pelata GW pelejä iha vapaasti ei-GW figuilla eikä kellään ole siihen nokankoputtamista.Darkside kirjoitti:Mutta eihän tässä pääse kun yhteen ratkaisuun: jos haluamme pelata GW:n pelejän niin pitää ostaa GW:n tuotteita.
Tai no tuotteita ne kai säännötkin on tosin on GW:llä pelejä joiden sääntöjäkään ei tarttee ostaa ;)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Pointti tuokin. Mutta olen edelleen sitä mieltä että nimenomaan GW:n figut näyttelee tässä pelissä aika suurta osaa. Voihan sitä pelata vaikka käpylehmillä ja sitten vaan "counts as" mutta onhan se vähän niinkun yrittäs pelata sukkasilteen jääkiekkoa asfaltilla. Siitä puuttuu joku olennainen juttu. Riippuu siitä kuinka suuren arvon antaa pelkille säännöille ja omalle mielikuvitukselle vai sille mille miniatyyripeli näyttää ja mitä Warhammer harrastuksesta yleensä saa irti.
No öö muilta valmistajilta kyllä saa täysin vastaavia figuja, ei siis tartte alkaa letkautella mitään käpylehmistä. Tsekkaa esmes Mantic Gamesin Kings of War -linjasto.
Mun maalitkaan harvemmin on nykyään GW:ltä. Työkalut ja sudit - ei helvetissä.
Mun maalitkaan harvemmin on nykyään GW:ltä. Työkalut ja sudit - ei helvetissä.
Luuletko että GW on ainu valmistaja joka myy haltioita, ihmisiä, kääpiöitä, örkkejä, whatever?-)Darkside kirjoitti:Pointti tuokin. Mutta olen edelleen sitä mieltä että nimenomaan GW:n figut näyttelee tässä pelissä aika suurta osaa. Voihan sitä pelata vaikka käpylehmillä ja sitten vaan "counts as" mutta onhan se vähän niinkun yrittäs pelata sukkasilteen jääkiekkoa asfaltilla. Siitä puuttuu joku olennainen juttu. Riippuu siitä kuinka suuren arvon antaa pelkille säännöille ja omalle mielikuvitukselle vai sille mille miniatyyripeli näyttää ja mitä Warhammer harrastuksesta yleensä saa irti.
Haltia on haltia on haltia. Ihmisissä pätee viellä paremmin. Ihmisten ulkomuoto kun on melkoisen standardoitu ;-)
Ei GW:llä oikeastaan paljoakaan ole täysin omaperäistä mitä ei muilta valmistajilta onnistu.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Toisaalta sanottakoon, että se mun ymmärtämä järkiperuste pelata näitä GW:n hammereita on se, että ihmiset vain tykkäävät GW:n figuista. Sitten kun aletaan pitää ko. pelien sääntöjä itsessään suuressa arvossa, niin ollaan aika heikoilla hangilla. Eli parasta vain iskeä taalaa tiskiin tai hankkiä käytettynä... tai vaihtaa peliä.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Heh, no miten sitä sääntöjen hyvyyttä sitten mitataan. Jos lähdetään laskemaan reikiä ja puutteita, niin aika korkealle GW:n pelit siinä tilastossa pääsee. Mutta herrasmiehet kykenevät kyllä selvittämään sellaiset ongelmitta. Sangen hauska peli on ainakin faba, jossa koko ajan tapahtuu satunnaisefektien ja d6:n karun tuloshajonnan ansiosta kaikkea mitä ei pitäisi, ja isot rykmentit näyttää komealta kentällä. Ja kun kaverit pelaa - aivan lopulta on tärkeämpää kenen kanssa nappeja työntelee kuin että millä systeemillä.
Joo on se warmasiinakin ja masiinapelaajat kivoja.
Joo on se warmasiinakin ja masiinapelaajat kivoja.
Kyllähän monet valmistajat tekevät figuureja, jotka sopisivat aivan hyvin tuohon Warhammerin tyyliin. Varmaan lähtisin Gamezonen, Reaperin tai Dwarf Talesin figuureja hankkimaan, jos vaikka kääpiöille haluaisin toisen valmistajan figuureja. Manticin haltioihin en tosin pahemmin ihastunut GW:n peleihin tai mihinkään muuhunkaan käyttöön.
Viimeaikoina on fantasiapuolella tullut pelattua enimmäkseen Armies of Arcanaa GW:n figuureilla. Ainut yhteensopivuusongelma on alustakoko, mikä tosin ollaan ratkaistu käyttämällä ½" alustakokosääntöä 20mm ukoille, kun 25mm on oletuskoko jalkaväelle. Tuossa ottaa hieman takkiin, mutta saa enemmän ukkoa lyömään ja joukko vie vähemmän tilaa. Armies of Arcanassa on melkolailla järkevät säännöt, vaikkei nyt ihan täydelliset olekaan. GW:n muoviukot taas ovat hyviä pelikäyttöön, kun on helppoja kuljettaa ja tarjoavat hyvät konversiomahdollisuudet. Arcanasta löytyy säännöt omien ukkojen laskemiseen, joten, jos ei valmis lista miellytä, voi tarvittaessa laskea pisteet omille yksiköille ja näin saa armeijasta aikalailla samantyylisen ja samat yksiköt sisältävän kuin Warhammerissa. Yleisesti ottaen tasapaino on hyvä, vaikka tiettyihin ylilyönteihin olisi mahdollisuus. Kirjojen ulkoasussa GW vie selvän voiton, lähestulkoon kaikessa. WHFB:n taustatarina on myös ihan kiva asetelma fantasiamätölle, minkä puolesta saattaisin ostaa uuden Kääpiö Armybookin, jos tuollainen julkaistaisiin, vaikka ei pahemmin FB tuolla hetkellä säännöiltään kiinnostaisikaan. AoA:n tarina on tynkä, joka ei edes yritä olla enempää kuin pieni korvike, jos ei parempaa löydä. //Edit: Monet pelaavat AoA:ta 15mm figuureilla, mutta tuosta en osaa sanoa mitään.
Sinänsä harmi, kun tuon GW:n pitää aina nostaa figuurien hintaa. Siitä huolimatta tuntuu sille, että kun osaisi jättää kaikki turhat satunnaisostokset väliin, ei nuo GW:n figuurit kuitenkaan niin hirveän kalliita olisi. Toki muilla valmistajilla saattaa olla halvempaa, mutta aina asia ei kuitenkaan ole näin. Yhtä laajasti erilaisia muovifiguureja tekevää firmaa en ainakaan itse myöskään tiedä.
Viimeaikoina on fantasiapuolella tullut pelattua enimmäkseen Armies of Arcanaa GW:n figuureilla. Ainut yhteensopivuusongelma on alustakoko, mikä tosin ollaan ratkaistu käyttämällä ½" alustakokosääntöä 20mm ukoille, kun 25mm on oletuskoko jalkaväelle. Tuossa ottaa hieman takkiin, mutta saa enemmän ukkoa lyömään ja joukko vie vähemmän tilaa. Armies of Arcanassa on melkolailla järkevät säännöt, vaikkei nyt ihan täydelliset olekaan. GW:n muoviukot taas ovat hyviä pelikäyttöön, kun on helppoja kuljettaa ja tarjoavat hyvät konversiomahdollisuudet. Arcanasta löytyy säännöt omien ukkojen laskemiseen, joten, jos ei valmis lista miellytä, voi tarvittaessa laskea pisteet omille yksiköille ja näin saa armeijasta aikalailla samantyylisen ja samat yksiköt sisältävän kuin Warhammerissa. Yleisesti ottaen tasapaino on hyvä, vaikka tiettyihin ylilyönteihin olisi mahdollisuus. Kirjojen ulkoasussa GW vie selvän voiton, lähestulkoon kaikessa. WHFB:n taustatarina on myös ihan kiva asetelma fantasiamätölle, minkä puolesta saattaisin ostaa uuden Kääpiö Armybookin, jos tuollainen julkaistaisiin, vaikka ei pahemmin FB tuolla hetkellä säännöiltään kiinnostaisikaan. AoA:n tarina on tynkä, joka ei edes yritä olla enempää kuin pieni korvike, jos ei parempaa löydä. //Edit: Monet pelaavat AoA:ta 15mm figuureilla, mutta tuosta en osaa sanoa mitään.
Sinänsä harmi, kun tuon GW:n pitää aina nostaa figuurien hintaa. Siitä huolimatta tuntuu sille, että kun osaisi jättää kaikki turhat satunnaisostokset väliin, ei nuo GW:n figuurit kuitenkaan niin hirveän kalliita olisi. Toki muilla valmistajilla saattaa olla halvempaa, mutta aina asia ei kuitenkaan ole näin. Yhtä laajasti erilaisia muovifiguureja tekevää firmaa en ainakaan itse myöskään tiedä.
Miau.