"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

naisfigut

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
joppu

naisfigut

Viesti Kirjoittaja joppu »

Kyse on siis siitä FB:n ja 40k:n harvinaisimmasta figutyypistä: naisfigut. Eniten näitä löytyy Dark Elveseiltä ja Dark Eldareilta, mutta muilla armeijoilla on vain muutamia erillaisia. Pitäsikö teistä naisfiguja ola enemmän vai onko niitä ihan tarpeeksi valikoimissa?
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Naispuolinen kääpiö kaulimen kanssa olis kyl aika näky dwarf lordi rintamalla :)
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
joppu

Machiavelli kirjoitti:Naispuolinen kääpiö kaulimen kanssa olis kyl aika näky dwarf lordi rintamalla :)
Eikös niilläkin muka ole kirveet kuten miespuolisilla kääpiöillä?
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Kääpiöistä puheen ollen mikä se Thane on oon joskus käsittäny et se ois joku muija?
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
joppu

LAndE kirjoitti:Kääpiöistä puheen ollen mikä se Thane on oon joskus käsittäny et se ois joku muija?
Minäkin muistan tuon figun. Muija se oli, jopa fluffissa.
Kainuh

Viesti Kirjoittaja Kainuh »

viitos editionissa oli kuulemma joku dwarfnaischaracteri helga tai jotai :)
oikeesti jokaisessa armeijassa sais olla joku naisfigu ettei syrjintää tapahtuisi ja ihan silmäilon kannalta kanssa :D
Se pitää vaan hallita.
LAndE

No tietääkö joku että mistä ton Thanen saa hommattua kun ei ainakaan löytyny Hesan Fantsun hyllyiltä!!!

Klaital

Viesti Kirjoittaja Klaital »

No eiköhän 40k:n puolella kuitenkin sisters of battle ole se armeija josta eniten löytyy nais figuja. :)
'Overkill, is enough.'

Pertuarbo, Primarch of the Iron Warriors.
joppu

Klaital kirjoitti:No eiköhän 40k:n puolella kuitenkin sisters of battle ole se armeija josta eniten löytyy nais figuja. :)
Taitaapa olla pekästään naisfiguja eikä miesfigun miesfigua. hmm... ainiin ne missionaryt ja muut niitä soritasin miesfiguja.
Kainuh

Viesti Kirjoittaja Kainuh »

vielä siitä "helgasta" sitä myytiin tässä puoli vuotta sitten dwarf lordi blisterissä, mutta nyt taitaa löytyä vaan toisten pelaajien hyllyistä tai postimyynnistä...
Se pitää vaan hallita.
Puolijohdediodi

Re: naisfigut

Viesti Kirjoittaja Puolijohdediodi »

Joppu kirjoitti:Kyse on siis siitä FB:n ja 40k:n harvinaisimmasta figutyypistä: naisfigut. Eniten näitä löytyy Dark Elveseiltä ja Dark Eldareilta, mutta muilla armeijoilla on vain muutamia erillaisia. Pitäsikö teistä naisfiguja ola enemmän vai onko niitä ihan tarpeeksi valikoimissa?
lisää tarvitaan, puuttuu esimerkiksi naispuolinen daemonprince(ss).. :?
mutta orkeilla en oikeastaan tahdo nähdä naispuolisia figuja... :roll:
Swrd

Viesti Kirjoittaja Swrd »

Niin tai jos saataisiin vaikka aluksi se naispuolinen marine... ehkä sitten joskus

Kyllähän niitä naisfiguja saisi olla enemmän, esim. maiden guardit voitaisiin tuoda takaisin fb:n puolella(tiedän kyllä, että GW:n sivuilta ne saa, mutta ne pitäisi olla army bookissa) ja myös tämän Mordheimin amazoni warbandin tiimoilta voitaisiin tehdä amazoniarmeija.
LAndE

No jotankin kun puhutaan Amazonarmeijasta niin tulee mieleen jotenkin Lissut...

ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Swordmaster kirjoitti:Niin tai jos saataisiin vaikka aluksi se naispuolinen marine... ehkä sitten joskus
Fluffin perusteella ei ole mahdollista....
Compendium kirjoitti: ...These considerations mean only a small proportion of people can become Space Marines. They must be male becouse zygotes are keyed to male hormones and tissue types, hence the need for tissue compatibility tests and...
...mutta eivätkö Sister of Battle:t ole käytännössä aikalailla naismariineja, ainakin figujen puolesta jos eivät sitten stattien.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Klaital

Viesti Kirjoittaja Klaital »

Sisterit on periaatteesa ig kavereita marineiden kamoilla. Joo ja naispuolista demon princea tai marinea tuskin nähdään ihan fluffin takia jo.
'Overkill, is enough.'

Pertuarbo, Primarch of the Iron Warriors.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Täällä on yksi tyttömariini:

http://www.coolminiornot.com/index.php?id=10918

Mutta joo. Oletan, että puhutaan Citadelin naisfiguureista? En niinkään valittaisi naisfigujen puutetta, vaan pikemminkin niiden yksipuolisuutta. En vain jaksaisi aina katsoa niitä jättirintaisia ja ampiaisvyötäröisiä pelkkä vyö (lue: lyhyt minihame) tai stringit päällä kulkevia naisfiguja. Olisi kivaa saada suht´ sopusuhtaisen oloisia naisfiguja tai edes vähemmän yli vedettyjä, a´la Reaper.

Citadelilla on kuitenkin oma tyylinsä ja se on nyt tämä - valitettavasti. On Citadelilla silti onnistuneitakin naisfiguureita; ensimmäisenä mieleen tulevat muutamat SOB-seraafit, Delffien beastmistress (hieman liian kapea vyötärö, muuten upea tyttöfigu) ja ratsastava lahmian vampire, joka naisten satulassaan on todellinen helmi. Kävin juuri myös vanhat harlekiinini läpi ja laskin, että 31:n erilaisen figun joukossa on neljä hyvin onnistunutta ja luontevan oloista naisharlea. Pahinta luokkaa Citadelin tuotoksissa taas edustavat DE:t ja Witch elfit.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Ei niitä naisfiguja nyt välttämättä kovin paljoa tarvi olla, mutta
tyylillisesti ois kiva tosiaan jos ois useampaa sorttia kuten Day tuossa
sanoi.

Itse miellän GW:n roinat lähespähän puhtaasti armeijoihin sopivana
roinana. Armeijat ovat ymmärrettävästikin pääosin mieslaumoja,
joten ei ongelmaa. Charactereista löytyy naisfiguja kyllä jonkin verran
GW:ltä itseltään, mutta muut valmistajat ovat characterien suhteen
myös kova sana.

Eli mun mielestä GW:n tarjonta on tarkoituksenmukaista, eikä
siinä ole paljoakaan moitittavaa. Jos esim. Empiren normaaleihin
rivismolttuihin alkais ilmaantua naisia, oltaisiin mun mielestä menossa
väärään suuntaan...
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Onhan Garothilla Bloody Mary ja minulla Beatrice. Kummankin fluffissa on perustelut naispuoliselle marinelle (ja hitot GW:n fluffista, se on taas jonkun ennakkoluuloisen inkvisiittorin raapustusta, joka ei kuitenkaan pidä paikkaansa).

Muuten jos ajattelee, niin perinteisesi keskiajan tyylisissä settingeissä (WHFB) naisen paikka oli jossain muualla kuin taistelukentällä.

40K:ssa muutama naispuolinen guardian- ja dark eldar warrior nyt menettelee; eldareilla ei ole varaa nirsoilla, kenet lähetetään tykinruoaksi ja tummat serkut taas lienevät kaikki yhtä sekopäisiä. Enemmän minua häiritsee se, että succubusta lukuun ottamatta joka ikinen naispuolinen wych on tehty tasan samalla muotilla - vain pään asento ja aseet vaihtelevat. (Ja sitten meillä on tietysti Delila...)

Onhan IG:lläkin pari naispuolista hahmoa Last chancereissa, mutta ainakaan USA:n nykyinen armeijapolitiikka ei vielä päästä naisia kaikkein vaarallisimpiin tehtäviin (kuten tykinruoaksi).

Onko GW:n maailmassa örkkinaaraita?
Beastmaneista (beastpersoneista?) ei oikein tiedä, Chaos warriorien panssarin sisältä voi löytyä vaikka mitä. Demoniprinsessaa minäkin olisin kaivannut, oma konversio on tekeillä, mutta hitaasti edistyy.

Lahmia-vampyyrit ovat jo naispuolisia, luurangoissa ei liene niin tarkkoja yksityiskohtia, että lonkkaluun muodosta voisi päätellä sukupuolen (vai onko? en ole tutkinut niin tarkkaan), zombit samoin voivat olla mitä vaan.

Haltiat puolestaan ovat kaikki neitejä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
joppu

Day: Oletko nähnyt niitä Mordheimin Sisters of Sigmar figuja? Ainakin se Matriarkka näyttää hyvin puuronsa syöneeltä tätsältä. Kerrankin on GW:n suunnittelijat tehneet naisfigun, joka ei ole D&D kansityttö luokkaa. Minä tosin satun pitämään niistä Wich Elves-figuista...
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Joppu kirjoitti:Day: Oletko nähnyt niitä Mordheimin Sisters of Sigmar figuja? Ainakin se Matriarkka näyttää hyvin puuronsa syöneeltä tätsältä. Kerrankin on GW:n suunnittelijat tehneet naisfigun, joka ei ole D&D kansityttö luokkaa. Minä tosin satun pitämään niistä Wich Elves-figuista...
Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. :)

Joo, olen nähnyt sigmarin siskoja mutta unohdin ne totaalisesti! Niiden joukossa on oikein kivoja naisfiguja - matriarkka on vähintäänkin hauska lisä GW:n valikoimaan.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”