Abomination, eiku siis skaven 2.4k 8.ed
- jupu_pupu_mies
Abomination, eiku siis skaven 2.4k 8.ed
Joo,o pakko kai se on tätäkin laitosta kokeilla.
vermin lord 500 (tykkään tästä ei mene pois)
priest 100
furnance 150
flail 4
chieftain 45
bsb 25
gw 4
shield 2
warbanner 25
24 slave 48
musician 2
21 slave 42
musician 2
21 slave 42
musician 2
25 clanrat 100
shield 12.5
fc 20
mortar 65
25 clanrat 100
shield 12.5
fc 20
mortar 65
25 clanrat 100
shield 12.5
fc 20
mortar 65
7 cencer 112
7 cencer 112
25 monk 175
fc 25
storm banner 50
abo 235
spikes 15
abo 235
spikes 15
warplightning cannon 90
Tykkääxtex? Sori juusto suoni rupes virtaamaan. Pakko tää oli kirjottaa. 2 aboa, Skarsnik ei vissiin pelaa mua vastaan. Turnauksia ajatellen tämän kirjoitin, woc ei tykkää. Ainoastaan tykit pelottavat mutta kuka nyt millään kääppäreillä tai empirellä pelaa?
vermin lord 500 (tykkään tästä ei mene pois)
priest 100
furnance 150
flail 4
chieftain 45
bsb 25
gw 4
shield 2
warbanner 25
24 slave 48
musician 2
21 slave 42
musician 2
21 slave 42
musician 2
25 clanrat 100
shield 12.5
fc 20
mortar 65
25 clanrat 100
shield 12.5
fc 20
mortar 65
25 clanrat 100
shield 12.5
fc 20
mortar 65
7 cencer 112
7 cencer 112
25 monk 175
fc 25
storm banner 50
abo 235
spikes 15
abo 235
spikes 15
warplightning cannon 90
Tykkääxtex? Sori juusto suoni rupes virtaamaan. Pakko tää oli kirjottaa. 2 aboa, Skarsnik ei vissiin pelaa mua vastaan. Turnauksia ajatellen tämän kirjoitin, woc ei tykkää. Ainoastaan tykit pelottavat mutta kuka nyt millään kääppäreillä tai empirellä pelaa?
Re: Abomination, eiku siis skaven 2.4k 8.ed
Et sitten yhtään hordea tai ~30 pisteen GW-chieftainia ottanut? :/ Onhan siellä sentään BSB ja vähän enemmän pisteitä&aboja ku ennen...
- Scumboogie
Ainiin, muistinko sanoa että olen juuri maalaamassa kolmea Cannonia ja kuutta Bolt Throweria kääpiöarmeijaani?jupu_ kirjoitti:Ainoastaan tykit pelottavat mutta kuka nyt millään kääppäreillä tai empirellä pelaa?
Itse listasta: Furnance pois, se on ihan turha. Pisteillä lisää yksikköön 5-10 munkkia, saavat kumminkin sen Stubbornin niin ei mitään kelloja tarvita. Ja jos listassa on Plague Monkeja, miksei siinä ole Giant Rateja? *slaphead*
Mortareiden tilalle Warpfire Throwerit. Ne vaan kärventää kaiken.
Ja Warbanner on nykyään 35 pistettä.
Ja tiputa toinen Hell Pit pois. Tuota vastaan ei ainakaan kukaan heinolalainen pelaa (ellen minä ole saanut tykkijunaani maalattua). ;)
Furnancen ja Hell Pitin hinnoilla ostat sitten 5-10 munkkia, pari kolme pakettia Giant Rateja sekä maksat Warbannerista koko hinnan.
Loppupisteillä nostat klaanirottaboksien koot 30-35:een, 25 breikataan combatista ennen kuin Paskapelien tuottaja ehtii sanoa "Mä oon sanaton..." Big Rigsin nähdessään. ;) Ja jos pisteitä jää yli, niin sitten kato jotain Censereitä tai Jezzaileja listaan.
MEnnään niillä pistehinnoilla mitä army book sanoo jos molemmista kirjoista löytyy samat kamat. Eli warbanner 25 ja enchanted shield 15, eikä 35/5... Abon tilalle doomwheel, niin on kaikilla kivempaa.Tai aina osuva plague mortar/catapult... :oSkarsnik, the Lord kirjoitti:Ainiin, muistinko sanoa että olen juuri maalaamassa kolmea Cannonia ja kuutta Bolt Throweria kääpiöarmeijaani?jupu_ kirjoitti:Ainoastaan tykit pelottavat mutta kuka nyt millään kääppäreillä tai empirellä pelaa?
Itse listasta: Furnance pois, se on ihan turha. Pisteillä lisää yksikköön 5-10 munkkia, saavat kumminkin sen Stubbornin niin ei mitään kelloja tarvita. Ja jos listassa on Plague Monkeja, miksei siinä ole Giant Rateja? *slaphead*
Mortareiden tilalle Warpfire Throwerit. Ne vaan kärventää kaiken.
Ja Warbanner on nykyään 35 pistettä.
Ja tiputa toinen Hell Pit pois. Tuota vastaan ei ainakaan kukaan heinolalainen pelaa (ellen minä ole saanut tykkijunaani maalattua). ;)
Furnancen ja Hell Pitin hinnoilla ostat sitten 5-10 munkkia, pari kolme pakettia Giant Rateja sekä maksat Warbannerista koko hinnan.
Loppupisteillä nostat klaanirottaboksien koot 30-35:een, 25 breikataan combatista ennen kuin Paskapelien tuottaja ehtii sanoa "Mä oon sanaton..." Big Rigsin nähdessään. ;) Ja jos pisteitä jää yli, niin sitten kato jotain Censereitä tai Jezzaileja listaan.
- jupu_pupu_mies
Jos otan abon sijasta doomwheelin, mulla ei ole kivempaa. Eikä mulla ole sille figua, tosin voisihan sen maailmanpyörän tehdä ihan läpällä. Doomwheel ei kyllä ole vakuuttanut minua, taino pelaisin sitä jos kirjassa ei olisi jo minun tavaramerkiksi muodostunutta monsteria. Noh katsellaan.
- Scumboogie
...No onko sulla figua toiselle Hell Pitillekään? Come on, Warhammeria pelatessa ei käytetä mitään typeriä proxyja, vaikka kyse onkin jostain Abominaatiosta (tai vaikka Spawnista...). Ja tuosta Doomwheelistä, olet peluuttanut sitä tasan kerran, ja sen takia se ei ole vakuuttanut sinua? Mietis nyt.
Aleksin sanoin: "Your argument is invalid."
Aleksin sanoin: "Your argument is invalid."
- jupu_pupu_mies
Mikä estää käydä ostamassa lelukaupasta toista leludinosaurusta? Ja doomwheel ei sääntöjenkään puolesta ole minusta mikään hauska vehje, ei mulla ole doomwheelillekkään figua, skarsnikin sanoin "warhammeria pelatessa ei käytetä typeriä proxyja". Ja Abomination on vakuuttanut minut "muutamaan" kertaan.
- Scumboogie
Mikä estää ostamasta Doomwheelin figua? Ja olet pelannut sitä vain kerran, sen perusteella ei pysty päättelemään onko se sääntöteknisesti kiva vehje (taisin posauttaa sen silloin jotain vuorolla 3).
Enemmän varmaan kyse siitä, ketä vastaan sillä pelaa. Jotain lurkkeja ei liene kovin siistiä roiskia sillä tykillä, mutta petoja voi ollakkin. On se silti hauskempi värkki vastapuolelle kuin abo. Jos ei innosta, niin se pestilenssin ~100 pinnan kivilinko ei varmasti ole huono valinta kasiin.
- jupu_pupu_mies
Vissiin rahanpuute, ostan sitten sen aloitusboksin ja mtg pakkakin menee ensin kuntoon, rahaa ei ole näillänäkymin tulossa lisää. Mutta nyt on kyse minusta eikä vastustajista, tupla abo on MINUN kannalta kivempi;). No ei vaineskaan, kivilingon voisi kyllä ottaa ton warppitykin tilalle, mutmut, testaillaan. Haluan mennä tällä listalla turnaukseen ja kokeilla kuinka mauton tupla abo onkaan. seiskassa kukaan ei antanut mun tehdä tuota kun aina oli jotkut etc kompit, mutta nyt ennen etc komppeja pääsen vihdoin testaamaan.
- Scumboogie
Nyt menee vähän off-topicin puolelle, mutta:
Kasiedikassa tulee varmasti saman verran kompittomia turnauksia kuin seiskaedikassakin, eli ei yhtään (ellei jotain Grand Tournamentia lasketa). Eikä niiden mitään ETC-komppeja tarvitse olla ettei saisi ottaa kahta samaa rarea, se max. 2 samaa rarea merkintä uudessa kirjassa on vain GW:n laimea yritys tehdä kompittomista peleistä tasapainoisempia. Ettei tule mitään "trololox pkpkpkpk mulla onki 7 Doom Diveria 2400 pisteen listassa ählämhui" -tapauksia.
Listasta vielä, olen silti sillä kannalla että toinen Hell Pit pois ja tilalle jotain hiukan mukavampaa (esim. se Doomwheel). Ja mielipiteeni Furnancestakaan ei ole muuttunut, kakka on aina kakkaa varsinkin jos se Frenzyttää eikä ole screenaajia.
Kasiedikassa tulee varmasti saman verran kompittomia turnauksia kuin seiskaedikassakin, eli ei yhtään (ellei jotain Grand Tournamentia lasketa). Eikä niiden mitään ETC-komppeja tarvitse olla ettei saisi ottaa kahta samaa rarea, se max. 2 samaa rarea merkintä uudessa kirjassa on vain GW:n laimea yritys tehdä kompittomista peleistä tasapainoisempia. Ettei tule mitään "trololox pkpkpkpk mulla onki 7 Doom Diveria 2400 pisteen listassa ählämhui" -tapauksia.
Listasta vielä, olen silti sillä kannalla että toinen Hell Pit pois ja tilalle jotain hiukan mukavampaa (esim. se Doomwheel). Ja mielipiteeni Furnancestakaan ei ole muuttunut, kakka on aina kakkaa varsinkin jos se Frenzyttää eikä ole screenaajia.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 3#p1064483 Heti ensimmäisessä 8ed turnauksessa on spessut sallittu :) ei toki kaikki, mut... Muuten samoilla linjoilla. On niillä plague monkeillakin aika kova LD millä vastustaa frenzyn vetovoimaa (ld testi aina kun vihollisia on 17" päässä, jos feilaa ni pitää chargata, vaikka heitto ei yltäisikään...), toki screenit (ne hitsin jättirotat) auttais silti.
- Scumboogie
Neäh, puhuin lähinnä rareista. :)
Ei ne hero-tason special characterit ole niin kovia loppujenlopuksi (Josef Bugman FTW!), ellei just noita kolmea lasketa (Slugtongua, Blue Scripes ja Masque).
Ei ne hero-tason special characterit ole niin kovia loppujenlopuksi (Josef Bugman FTW!), ellei just noita kolmea lasketa (Slugtongua, Blue Scripes ja Masque).
Valetta. Väitän että Throgg on aika kova. D6 s5 maagista autohittiä johon ei saa armoreita ini 2:lla, ja 2d6 samanlaista kerran pelissä, ja se 1 S6 autohitti stompilla, 4 haavaa jne jne. 3d6 autohittiä ilman saveja, kova poika oksentamaan O_o
EDIT: 2d6-osio noista tosiaan on ampumista tavallaan, eli ei hätää.
EDIT: 2d6-osio noista tosiaan on ampumista tavallaan, eli ei hätää.
Viimeksi muokannut Oberon, Ti 29.06.2010 10:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Scumboogie
Huijausta! Lähetän Slugille metrin pituisen valituskirjeen tämän huonosta turnauskomppiorganisaatiosta! ;)
Skarsnikedit: Ja onhan se Bugmankin kova.
Skarsnikedit: Ja onhan se Bugmankin kova.
Regen nerffi, TLOS, fear/terror heikentyminen jne.. heikentää aboa suhteessa entiseen joten by all means, pelaa vaikka kolmea aboa. Ei se mikään autowin -nappi (enää) ole ;)
Infra terram pumiliones cuprum edent!
- jupu_pupu_mies
Abon hyökkäyksethän ne tärkeimmät ovat, eikä ne heikentyneet uuden edikan myötä ollenkaan. Joo onhan se vähän heikompi mut silti pidän sitä kyllä 250pts arvoisena kapistuksena.
- Scumboogie
Regen nerffi? Fear/terror heikentyminen?
Miten regeniä nerrfattiin Hell Pitin suhteen? Terror checkiä otetaan joka vuoro, mikä ei ole huono juttu. Fear/autobreak poistettiin, mutta milloin Abomiantion oli ylinumeroimassa vihollisen? Ja ottakaa toki huomioon Thunderstomp... Eli yhtä paskamainen vehje se on kuin ennenkin, ellei jopa parempi...
Miten regeniä nerrfattiin Hell Pitin suhteen? Terror checkiä otetaan joka vuoro, mikä ei ole huono juttu. Fear/autobreak poistettiin, mutta milloin Abomiantion oli ylinumeroimassa vihollisen? Ja ottakaa toki huomioon Thunderstomp... Eli yhtä paskamainen vehje se on kuin ennenkin, ellei jopa parempi...
Kun modeli jolla on regeni ottaa woundin mistä tahansa flaming attackista, sen rege negatoituu koko phasen ajaksi. Esimerkki: Kääpiösotakone jossa on rune of burning ampuu aboon woundin, sen jälkeen toinen kone ampuu saman vuoron aikana toisen woundin aboon. Abo ei saa kumpaankaan regeniä. Terrorista; sitä otetaan ainoastaan closiksessa ja silloin kun terroria aiheuttava chargaa kohteeseen, eli terrorbombing ei oo mahollista. Sit vielä viimisenä niittinä se että ampumista parannettiin (tuli kaikenmaailman volley firet) ja sen kun yhdistää truelossiin jonka ansiosta large targeteilla on helvetin vaikea päästä piiloon (eivätkä saa coveria ikinä), niin tokko noita largetargetteja tarvii hirveen kauaa pöydällä ihmetellä. Niin, ja thunderstomp on paska kompensaatio verrattuna siihen mitä large targetit menetti.Skarsnik, the Lord kirjoitti:Regen nerffi? Fear/terror heikentyminen?
Edit: Kyllä abot kaatuu hyvin äkkiä stonareihin (reikä silti S9) ja bolttiksiin mitä muilta roduilta löytyy (jos nyt jätetään ne em. empire ja käpyt pois laskuista).
Infra terram pumiliones cuprum edent!
Nojaa, kaks ekaa ränkkiä saa ampua mutta sen jälkeen sääntis sanoo että oletetaan eturivien blokkaavan losin takariviin, ei sieltä siis ammuta isoihin ku 2 riviä ja volleyt päälle. Lisäksi large targettious ei enää anna +1 to hit-bonusta. Terroria ei heitetä lähiksessä, vaan fearia. Terroria seiskan tyyliin heitetään vain kun terrormörkö chargaa.