"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

greenstuff?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Viikatemies Jr

greenstuff?

Viesti Kirjoittaja Viikatemies Jr »

Ostin greenstuffia tätä projektia varten...
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 46&t=93349
...mutta kun käytin sitä ihmettelin siitä kuinka kauan mulla oikeestaan on aikaa muovailla sitä. Ja välillä siinä oli tarttumis ongelmia muoviin (esim. heti alussa) tavara kuitenkin vihersi hyvin vai oliko kyse siinä että käytän erittäin pientä metallista talttapää ruuvimeisseliä (1mm X 4mm ja ylempänä 2mm X 5mm). Pää kysymys on kuitenkin KUINKA KAUAN AIKAA MULLA ON AIKAA MUOKATA SITÄ VIHERIÄISTÄ TAVARAA?
Olen myös kiinnostunut kuulemaan lisää siitä tavarasta ja sen muokkaamisesta.
The war never changes.
Half-breed

Re: greenstuff?

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Gs kovettuu 24 tunnissa, mutta on kuulemma työstettävissä helposti kahdeksan tunnin ajan.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Joonatin

Viesti Kirjoittaja Joonatin »

Omat Greenstuffini ovat kyllä yleensä kolmen tunnin päästä sen verran kovaa tavaraa, ettei tee mieli enää hirveästi taivutella ja venytellä. Alkuun viheriäinen on aina melko pehmeää, riippuu hiukan omista mieltymyksistä. Jotkut antavat sekoitetun stuffin oleskella puolen tuntia ennen kuin aloittavat vakavamman skulptailun.

Tarttusmisongelmiin voi olla monia syitä, ruuvimeisselin ei pitäisi olla ongelma. Muovi voi olla pinnaltaan hieman rasvainen, se estää varsin tehokkaasti stuffia tarttumasta. Toisaalta myös kostutettuun pintaan stuffi ei aina tunnu tarttuvan vaikka mitä tekisi. Pintaa voi hieman karhentaa hiekkapaperilla tai viilalla. Sen jälkeen luulisi tarttuvan paremmin.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä

Öljyväri-tutoriaali
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Rewision

Viesti Kirjoittaja Rewision »

Itse laitan hieman pikaliimaa kohtaan johon haluan stuffin laittaa, helpottaa kummasti tarttumista
Remos

Viesti Kirjoittaja Remos »

Itse laitan kanssa pikaliimaa, mutta ten myös sillain, että GS:n sekoituksen jälkeen odottelen tunnin jos toisenkin, niin se muuttuu vähän ei-tarttuvammaksi ja on käyttäjä ystävällisempää silloin.
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
thamus

Viesti Kirjoittaja thamus »

Taffin ominaisuus riippuu ihan paljon laitat sinistä ja paljon keltaista.
Enemmän keltaista niin tarttuu kaikkialla mutta pysyy kanssa siliässä pinnassa, kuivuttuaan elastisempi.
Sinistä enemmän siitä tulee kovempi mutta ei tartu, saa helposti taisaisen eli sileän pinnan.
Saman verran on perus taffi on hieman tarttuva mutta jos kastelen sitä en mitään ongelmaa muovata itse käytyn puisia kaska ne imee vettä ja eivät sen takia tartu taffiin. Pinnan saa melko tasaisen ei niin hyvä kuin enemmän sinisti. Tavan taffi irtoaa jos käyttää voimaa sileästä pinnasta enemmän keltaista leikkaa irti. (irtoaminen riippuu jos tasainen muovipinta on öljyinen, pitäisi puhdistaa ensin)

No tuossa on mitä mie olen kokenut taffini kanssa ja toimii minulla en tiedä muista.
When i see basilisk i say; For the Emperor.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”