"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Muiden maiden ETC 2010 listat

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Qwertyuiop

Muiden maiden ETC 2010 listat

Viesti Kirjoittaja Qwertyuiop »

Rakkautta ja valoa.
Viimeksi muokannut Qwertyuiop, Ma 15.04.2013 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Varjonkutoja

Re: Muiden maiden ETC 2010 listat

Viesti Kirjoittaja Varjonkutoja »

mr.empire kirjoitti: Onko tuossa joku jippo jota en van kokemattomuuttani ymmärrä vai onko tuo lista ihan "susi" ?

No jaa-a kuule. Näyttää mielestäni kyllä kanssa aivan joltain muulta kuin kovan luokan turnee-listalta. Vissiin syöneet liikaa spagettia tai jotai...

Yksittäisistä yksiköistä olen eniten ihmetellyt thunderfire cannonin esiintymistä, tuo putkahtelee kerta toisensa jälkeen marinelistoissa esille. Onko tuossa jotain hyvää minkä olen kokonaan missannut ? Itse kirjaa selatessani sivuutin tuon pelikelvottomana yksikkönä tehonsa puolesta.

Siis kyllähän tuo ihan tehopeli on, mutta turhan hauras. 100p arvosta pikkulättyjä kelpaa kyllä minulle loistavasti. Olisi vaikkapa samanlainen kuin joku perus tykistö, että saisi siis sen esim.0-5 Servitoria ostettua siihen pyörimään niin kelpaisi... ja tykille vaikka 11 panssari. Mutta niin, ihan kiva lelu massan hidastamiseenkin, ja kivoilla scattereilla vähän lähekkäin oleville vekkeleillekkin vähän päänvaivaa. :)

Vähän tuntus noilla ruotsalaisillakin olevan semmonen "all out/in" meininki monessakin listassa.

No tuo nyt on aika perus turnee-listoissa?
Minä vahva, sinä ruipelo teksi. ;D
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Ruotsin listat on pääosin aika aggressiivisia, niillä on mahdollisuudet isoihin pisteisiin, mutta tarkalla pelillä voivat olla helpommin solmittavissa kuin lojuvammat armeijat. Ovat varsin riippuvaisia parituksista, mutta varmaan tietävät mitä tekevät kun voittivat viime vuonna.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Qwertyuiop

Rakkautta ja valoa.
Viimeksi muokannut Qwertyuiop, Ma 15.04.2013 13:52. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

lol itävallan delduilla on ekan vuoron wychi pommi :D johon vissiin toi archon liittyy kans :D
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Varjonkutoja

santso kirjoitti:lol itävallan delduilla on ekan vuoron wychi pommi :D johon vissiin toi archon liittyy kans :D
Mikäs tämä tämmöinen on? Muutama wych-ryhmä armeijassa? Minusta näyttää ihan perus DE listalta...
LAV-Kitsune-

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

Tuossa on pari demonien listaa joiden hienoutta en kyllä ymmärrä lainkaan. Ensimmäisessä ruotsin listassa on kokonaiset 2 tzeentchin bolttia ampumaan vehiclejä ja meleessä luotettavasti Tirsu, grinderi ja prinssi. Itse pelailin vähän tuon kaltaisilla listoilla ensimmäiset pelit ja turpaan tuli niin että tukka lähti. Vähän kun vertailee muihinkin listoihin niin mitä vastaan tämä oikein pärjäisi? Ensimmäinen puolikas jauhetaan melkein millä tahansa armeijalla rikki tuosta vain. Toinen mikä ihmetyttää on tuo kahden GuO:n lista. Ampumista vain kahdelta grinderiltä ja melee voimaa crushereista ja fiendeistä eli taas kerran mitä sotakoneita tämä rikkoo ja miten tällä olisi tarkoitus kestää tuollaiset mr. empiren mainitsemat gunlineja. Näyttävät kaikinpuolin heikoilta listoilta nuo kaksi näiden kaikkien muiden keskellä, mutta ehkä en vain näe sitä "master plania" sieltä.
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

Varjonkutoja kirjoitti:
santso kirjoitti:lol itävallan delduilla on ekan vuoron wychi pommi :D johon vissiin toi archon liittyy kans :D
Mikäs tämä tämmöinen on? Muutama wych-ryhmä armeijassa? Minusta näyttää ihan perus DE listalta...

siel on se wych retinue joka saa valita minkä huume-efektin ottaa(eli 12'' assault) ja drachite huumeilla(12'' assault+rerollit tai +1a) ja archon huumeilla(12''assault+rerollit+attack) raiderissa, ekan vuoron lähis, toinen wychi ryhmä aaltona perässä kakkos vuorolla ja muu armeija lancettaa taustalla.
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Qwertyuiop

Rakkautta ja valoa.
Viimeksi muokannut Qwertyuiop, Ma 15.04.2013 13:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Haizelhoff
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Haizelhoff »

mr.empire kirjoitti:
Jollaki maalla oisko ollu joku unkari tai vastaava ni oli trooppeina pelkästään 2x5chaos space marines ilman mitään. Aika rohkee veto ? Muutenki tais sillä maalla olla troopit aika minimissä.

Siinä listassa oli muistaakseni kaks termari ryhmää ja niillä ''dedicated'' lantikat. Ihan ovelasti saanu 9 oblii ja kaks lantikkaa mahtumaan. Eihän ne lantikatkaan välttämättä suojaa niitä 5-hengen yksiköitä tarpeeks, mutta jos pitää vastustajan poissa melta-etäisyydeltä, niin voi hyvinkin ainakin toinen troopeista selvitä.

Jotkut listat on vähän erikoisia, varmaan koska niillä on haettu ainoastaan tasurin hakemista isoilta listoilta, tai ne on suunniteltu jotain tiettyä listaa vastaan.

Kyllä mustakin suomen listat on ihan hyvästä päästä, mutta ylipäätänsä tämä viimeaikojen listhammer buumi on itseäni vähän väsyttänyt. Itekki hirveesti pähkäilin ropeconiin mahdollisimman hyvää listaa, ja lueskelin netistä artikkeleita, ja alkaa vähän pursuta korvista ulos.

Ei niillä listoilla niin suurta merkitystä peleihin ole. Antaahan ne etulyöntiaseman, mutta noi etc-listat on suurin osa kuitenkin sellaista laatua, joilla pystyy kenraali-taidoilla kilpailemaan mitä tahansa vastaan. Esimerkkinä amerikan eldar-pelaajan lista. Kyseinen henkilö itse myönsi team-american nettisivuilla, että valitsi vähän subpar listan. Tosin tässä voi myös olla kyse amerikkalaisesta itsevarmuudesta.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

LAV-Kitsune- kirjoitti:Tuossa on pari demonien listaa joiden hienoutta en kyllä ymmärrä lainkaan.
ETC Demonit perustuu ihan tasan siihen että 14-16 Bloodcrusheria imee vastustajan tulivoiman ja pelataan tasuria kaiketi... Oli siellä kyllä toisenlaisiakin tosin.
Demonit on ihan kiva kirja mutta ei oikein ole paikallaan tämänkaltaisessa tapahtumassa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Qwertyuiop

Rakkautta ja valoa.
Viimeksi muokannut Qwertyuiop, Ma 15.04.2013 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Haizelhoff
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Haizelhoff »

mr.empire kirjoitti:Jännää sinänsä, että jenkit on tuolla. Kai nuo on avoimet kisat.

Millonhan joku aasian mahti rantautuu sinne, pohjois korean "gosuttajat". Tulis ownaamaan kaikki niin nopeilla siirtelyillä ja multitaskilla ettei vastusataja pysy perässä mitä niiden vuorolla tapahtuu, unittei vaa kuolee.

Kohta on joku WTC.
Jos nyt ymmärsin asian oikein, niin jenkit on tulossa sinne ekaa kertaa, ja aussit oli siellä jo viime vuonna.
Qwertyuiop

Rakkautta ja valoa.
Viimeksi muokannut Qwertyuiop, Ma 15.04.2013 13:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Mie oon kanssa vähän haizelhoffin tiimoilla noiden listojen merkityksestä. Ylipäätään listat on useimmiten kuitenkin sen verran toimivia (ja yksiköiden pistehinnat sen verran balanssissa), ettei niillä suoraan häviä peliä kuin joissain äärimmäisissä erikoistapauksissa. Yleensä fiksumpaa onkin pelata sellaisella armeijalla jolla on tottunut pelaamaan, eikä välttämättä sillä äärimmäisen viilatulla "parhaalla mahdollisella" listalla. Näkynee tuossa Suomen joukkueessakin ainakin Tapion Blood angeleilla. Tuskin scout bikereillä on paljon sijaa täysoptimoidussa verienkeliarmeijassa, mutta nuo on tainneet pyöriä jo vuodet Tapion turnausarmeijoissa edikasta riippumatta. Tai jotain. Ja uskokaa tai älkää, joku saattaa mennä jopa etc:hen pitämään hauskaa, tapaamaan uusia ihmisiä mpäri maailmaa ja pelailemaan siinä sivussa muutaman pelin warhammeria :).

Noista demoniarmeijoista ainakin tuon Skotlannin edustajan "nurgle"demonit on warhammer.orgin turnausraporttien perusteella pärjänneet suht hyvin turnauksisa, eivätkä varmaan mitään tasapelejä ole hakemassa. Mitä tulee tankkien tuhoamiseen, demoneilla lienee tehokkaampaa koittaa roiskia niitä meleessä rikki, pyssyjä saa kuitnekin tosi vähän maksimissaankin armeijaan ja jonkun fiendin psiljoona rendaavaa s5 hyökkiä peräpeltiin on paljon toimivampi ratkaisi kuiin luottaa siihen yhteen s8 laukaukseen. Olkoonkin että useimmiten osutaan kutosella. En tiä, kerron ropeconin jälkeen fiksumpana kun olen oikeasti pelannutkin demoneilla pelkän maalaamisen sijaan. Vähän kuitenkin kummastutaa ettei lähitaisteluun ja jalkaväjkeen luottavia armeijoita näy enempää. Metapelillisesti voisi olla iha fiksu veto kun vastustajan metlagunit menee "hukkaan". Ainakin itse olen ihan ok pärjäillyt mechasusia sunmuita vastaan jalkaväkikaaoksella. Tosin turnausmaasto-40k on ihan eri peli kuin kotimaasto-40k.
Qwertyuiop

Rakkautta ja valoa.
Viimeksi muokannut Qwertyuiop, Ma 15.04.2013 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Nojoo, pärjääminen on ehkä vähän yläkanttiin oleva termi :P Mutta kuitenkin, pistän listaa privaan niin ei mee ihan offtopiciks.

Ite oon kanssa noita wulffeja miettinyt tolta kantilta, saisi halvalla lihaa (fenrisian wolffit ja blood clawit), grey hunterit on erinomaisia counter chargeineen ja tukemaan saisi vielä kovaa lyövää susicavalrya ja vasaratermiittejä. Tulitukeakin saisi halvoista ja hyvistä longfangeista. Toisaalta rhino maksaa kolmen blood clawin verran, joten nään kyllä pointin siinäkin. Ilman rhinioa kylläkin säästytään helpoilta killpointeilta ja voidaan levittäytyä laajemmalle alueelle, jolloin vastustajan on vaikeampi vältellä. Näin teoriassa, käytännössä vastustaja tankshockkaa vikalla vuorolla objektiiveille ja sudet ahistuu kun eivät heitä tarpeeksi kutosia koittaessaan raapia niitä rikki. :P
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Rhinot ja Razorit on tyypillisesti susilla mukana ihan lähinnä sen takia että ne on hintansa arvoisia, ei siksi että "väännettäisi" mechaa... Kuitenkin aika paljon jalkaväkielementtiäkin usein löytyy.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Varjonkutoja

santso kirjoitti:
Varjonkutoja kirjoitti:

siel on se wych retinue joka saa valita minkä huume-efektin ottaa(eli 12'' assault) ja drachite huumeilla(12'' assault+rerollit tai +1a) ja archon huumeilla(12''assault+rerollit+attack) raiderissa, ekan vuoron lähis, toinen wychi ryhmä aaltona perässä kakkos vuorolla ja muu armeija lancettaa taustalla.
Ei se retinue mitään huumeita saa valkata... Lelithin oma säntö tuo on... Drachiten retinue käyttää ihan kiltisti random huumeita.
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Lukukelpoisempi versio, missä virheet korjattu

http://www.rankingshq.com/etc/article.a ... icleId=166
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”