tarkalleen ottaen jos kaikki menee nappiin (reservirolli deepauksen ja scatterit tosin tämän listan hyvä puoli on siinä että trygoni tulee suurinpiirtein oikeaan kohtaan koska scatterista miinustetaan niin paljon että trygoni ei jää terrainiin) tulee ensimmäisellä vuorolla kummastakin kolosta 26-32 kutia lisäksi rippereillä on niin paljon woundeja jotta niitä ei saa alas millään paitsi jos vihollinen ottaa ja ampuu kaikki lättyt swarmeihin. täten ne kannattaakiin deepata niin lähelle vihollista että lättyily on uhkapeliäda' stormboy kirjoitti: Ravenerit/ripper swarmit + spine fistit = sen verran panoksia että pelottaa.
Uuden codexin tyranid taktiikat.
- Kalmakorppi
Re: Uuden codexin tyranid taktiikat.
You could have stopped it... And now, a force that should have never been awaken again has risen... Because of you, the world is now condemned to burn to a desolate wasteland...
- Kalmakorppi
Laskelman tulos= Pray for the dice goddessMurhe kirjoitti:Todennäköisyydenkin suotuisalle asetelmalle voisi joku ystävästi laskea.
ei vaan sitä varten meillä on Hive commander joka auttaa asiassa
Joudun nyt kysymään että tuliko Faqssa asiasta tietoa että saavatko muut käyttää tunneleita samalla turnilla kun trygoni en saa tällä koneella FAQ tiedostoa jostain syystä auki ja toinen on 60 kilsan päässä
You could have stopped it... And now, a force that should have never been awaken again has risen... Because of you, the world is now condemned to burn to a desolate wasteland...
Ei tullut, yhä edelleen on tultava myöhempinä vuoroina.Kalmakorppi kirjoitti:Laskelman tulos= Pray for the dice goddess
ei vaan sitä varten meillä on Hive commander joka auttaa asiassa
Joudun nyt kysymään että tuliko Faqssa asiasta tietoa että saavatko muut käyttää tunneleita samalla turnilla kun trygoni en saa tällä koneella FAQ tiedostoa jostain syystä auki ja toinen on 60 kilsan päässä
Tässä nyt se laskelmaa:
Ensin hive commanderin kanssa todennäköisyys, että Trygon tulee ylös 2. vuorolla = 4/6 = 66,6..%
Todennäköisyys, että trygon on tullut ulos 2. kierroksella ja tietty yksikkö tulee ylös 3. vuorolla = 4/6*2/6*5/6 = 18,5 %
Todennäköisyys, että trygon on tullut ulos 2. kierroksellaja tietty yksikkö nousee 3. tai 4. vuorolla = n. 18,8 %
Todennäköisyys, että trygon tulee 3. kierroksella ylös ja tietty yksikkö 4. vuorolla = 9,25 %
Todennäköisyydet kasvavat,jos useita yksiköitä on reservissä.
Ilman hive commanderia todennäköisyys, että trygon nousee 2. kierroksella ja tietty yksikkö tulee ylös 3. vuorolla = 16,66..% Hive commanderin merkitys on siis melkoisen pieni tässä (hive commander pienentää tunneliin ajatellun yksikön mahdolisuutta epäonnistua ensimmäisessä reserviheitossa).
Eli nyt puhumme niin pienistä todennäköisyyksistä, että peliä ei kannata rakentaa niiden varaan. Riskinä tässä on se, että tunneliin ajateltu yksikkö joutuukin oman pöydän päädystä aloittamaan pelin. Silloin, kun yksikkö on taktisesti kannattavaa sijoittaa reserviin tästä säännöstä voi olla hyötyä.
- Trugon Gamriel
Ei kai siihen FAQ:a tarvita. Minun kirjassani ainakin sanotaan: "any infantry unit in subsequent turns...", eli seuraavilla kierroksilla. Ja tietenkään ei enempää kuin yksi yksikkö per vuoro.Kalmakorppi kirjoitti:Joudun nyt kysymään että tuliko Faqssa asiasta tietoa että saavatko muut käyttää tunneleita samalla turnilla kun trygoni en saa tällä koneella FAQ tiedostoa jostain syystä auki ja toinen on 60 kilsan päässä
- Kalmakorppi
Totta sinänsä, mutta toimii tämä varmemmin, kuin podi armeja, Kun ei tarvi pelätä yleensä **tuilleen menevää scatter noppaa.Murhe kirjoitti:Eli nyt puhumme niin pienistä todennäköisyyksistä, että peliä ei kannata rakentaa niiden varaan.
lisäksi podit ovat kalliita hökötyksiä enkä oikein viitsisi tohon BS2 päälle laittaa barbed strangelia muutenhan podi on hyödytön koska ripper tentacleissa on vaan 6'' kantamaa ja sekin edelleen BS2
todennäköisyydet ovat muuten samat
MUTTA lopetan nyt inisemisen aiheesta ja annan viisaampien jatkaa!!!
Kannattaa muuten lukaista ne podin säännöt ennen kuin suuremmin haukkuu. Ei nimittäin ihan kauheesti tarvii pelätä sitä scatteria kun ainoastaan kentältä ulos lentäessä voi tuhoutua. Älyttömän varmaa deep strikeä kun vähän katsoo mihin podin lykkää.Kalmakorppi kirjoitti:Totta sinänsä, mutta toimii tämä varmemmin, kuin podi armeja, Kun ei tarvi pelätä yleensä **tuilleen menevää scatter noppaa.Murhe kirjoitti:Eli nyt puhumme niin pienistä todennäköisyyksistä, että peliä ei kannata rakentaa niiden varaan.
lisäksi podit ovat kalliita hökötyksiä enkä oikein viitsisi tohon BS2 päälle laittaa barbed strangelia muutenhan podi on hyödytön koska ripper tentacleissa on vaan 6'' kantamaa ja sekin edelleen BS2
todennäköisyydet ovat muuten samat
MUTTA lopetan nyt inisemisen aiheesta ja annan viisaampien jatkaa!!!
Aika mielenkiintoinen näkökulma muutenkin toi hyödyttömyys BS2:n takia. Eihän sen podin itse ole tarkoitus mitään tappaa, vaan tuoda ne kaverit siellä sisällä tappamaan. Eikä siihen mitään Strangleria kannata laittaa, vaan TL-Deathspitterit jos jotain. Niillä alkaa jo osuakin, ja uhkaa jo vaikka tankin takapeltiä varsinkin jos sattuu ne Tentacletkin olemaan kantamalla. Mutta pointtina edelleenkin että kaikki mitä podi tappaa on vain bonusta.
En silti suosittelisi kokonaan/suurelta osin podeissa tulevaa armeijaa. Tulee todennäköisesti liian pienissä osissa uhatakseen vihollista kunnolla, ja tapetaan pala palalta aika helposti. Itselle ei ainakaan koskaan ole podaavat marinet tuottaneet ongelmia, ja ne sentään saavat puolet podeista eka vuorolla kentälle.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
Podit ovat deluxe vaihtoehto edellä mainituista syistä. Se, että jos ne pöydällä tekevät yhtään mitään, on ainoastaan vain bonusta. Muista kuitenkin, ettei ikuna koskaan mitään lättyä valita podille, koska se ampuu aina automaattisesti lähintä yksikköä riippumatta onko vaaravyöhykkeellä omia.
Itse olen mielenkiintoani suunnannut ultimate hive tyrantin rakentamiseen. Olen jotenkin tullut tulokseen, että näin kalliista ötökästä pitäisi rakentaa myös mahdollisimman agressiivinen yksilö. Tämä tarkoittaisi seuraavanlaista varustusta:
BS & LW
Barbed strangler / Venom Cannon (olen hieman kallellani wc:n suuntaan)
Thorax swarm of desiccator larvae (ymmärtääkseni se kaikkein tehokkain ei ajoneuvoja, ei terminaattoreita vastaan)
Wings
Regeneration
Psyykkisinä voimina: The horror ja Psychic scream
- Optio hive commanderiin jos armeija tarvitsee
Jotain 325 pts.
Mitä te varustette tyranteilla ja miten niitä peluutatte? Tällä varustuksella voisi periaatteessa kolhia liki mitä vain. Ainoastaan pahimmat lähistely-yksköt jättäisin rauhaan ja etsisin pehmeämpiä kohteita.
Itse olen mielenkiintoani suunnannut ultimate hive tyrantin rakentamiseen. Olen jotenkin tullut tulokseen, että näin kalliista ötökästä pitäisi rakentaa myös mahdollisimman agressiivinen yksilö. Tämä tarkoittaisi seuraavanlaista varustusta:
BS & LW
Barbed strangler / Venom Cannon (olen hieman kallellani wc:n suuntaan)
Thorax swarm of desiccator larvae (ymmärtääkseni se kaikkein tehokkain ei ajoneuvoja, ei terminaattoreita vastaan)
Wings
Regeneration
Psyykkisinä voimina: The horror ja Psychic scream
- Optio hive commanderiin jos armeija tarvitsee
Jotain 325 pts.
Mitä te varustette tyranteilla ja miten niitä peluutatte? Tällä varustuksella voisi periaatteessa kolhia liki mitä vain. Ainoastaan pahimmat lähistely-yksköt jättäisin rauhaan ja etsisin pehmeämpiä kohteita.
Tällaista olen miettinyt:
2x twin-linked devourer w/brainleech worms
old adversary
leech essence ja paroxysm
2 tyrant guardia
345
Jos pisteitä olisi (vaan ei sinne päinkään) olisi kiva saada armoured shell, regeneration, kolmas tyrant guard ja guardeille boneswordit.
2x twin-linked devourer w/brainleech worms
old adversary
leech essence ja paroxysm
2 tyrant guardia
345
Jos pisteitä olisi (vaan ei sinne päinkään) olisi kiva saada armoured shell, regeneration, kolmas tyrant guard ja guardeille boneswordit.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Mielestäni määrittelevin valinta Hive Tyrantin varustelussa on se, että ottaako siivet vai ei. Tämä valinta muuttaa muiden valintojen suhteellista tehoa kaikista eniten.Murhe kirjoitti:Mitä te varustette tyranteilla ja miten niitä peluutatte? Tällä varustuksella voisi periaatteessa kolhia liki mitä vain. Ainoastaan pahimmat lähistely-yksköt jättäisin rauhaan ja etsisin pehmeämpiä kohteita.
Merkittävin vaikutus siivillä on Tyrant Guardin käyttöön, kun siivelliselle Guardeja on jokseenkin turha ottaa. Tyrant Guardin kanssa sen sijaan Regeneration on merkittävästi tehokkaampi kun Hivelle on huolettomammin osoittaa useammankin tod. näk. haavoittavan osuman ja sitten jäädä regeneroimaan niitä vuoroksi pariksi Guardien suojatessa.
Kiitos wound allocation -kikkailun, Guardien kanssa kävelevälle Tyrantille Armoured Shell on erityisen tehokas.
Old Adversary (Preferred Enemy 6-tuuman sisällä tms.) on Guardien kanssa aika asiallinen, etenkin jos Guardien Scything Talonit vaihtaa Lash Whippeihin (tai ehkä hieman liian arvokkaisiin Boneswordeihin). Vastaavasti jos Guardilla on jo Lash Whipit, Tyrantilta raaskii helpommin tiputtaa miekan&ruoskan, jolloin molemmat aseslotit voisi käyttää ampuma-aseisiin lähitaistelukyvyn juurikaan kärsimättä, eli vaikkapa tupla devourerit.
Lentävällä Hive Tyrantilla on taas nähdäksi kaksi pääasiallista tehtävää tai siis sellaista ominaisuutta, jota Tyranidien ei ole kovin helppo muuten toteuttaa:
a) tarjota hyvän liikkuvuuden synapsi
b) paukuttaa deep striken yhteydessä korkeahkon strenan aseilla panssariajoneuvojen takapeltiin (eli brainleech devourerit ja ehkä HVC)
Uskon lisäksi, että jos Tyrantia haluaa käyttää varteenotettavana lähitaistelijana, on syytä vakavasti harkita joko Old Adversarya tai kahta settiä Scything Taloneita. Lash Whipin menetystä voi tällöin kompensoida Paroxysm-taialla.
Jokseenkin seuraavat pohjat ovat siis mielestäni tehokkaimmat Tyrantin käyttötavat:
Lentävä, 295-305 pistettä:
- wings
- brainleech devourers
- brainleech devourers tai heavy venom cannon
- old adversary
- adrenal glands (pääsee nopeana yksikkönä tod. näk. chargaamaan)
Kävelevä, 425-435 pistettä:
- armoured shell
- regeneration
- tyrant guard lashwhipeillä x2
- brainleech devourers
- brainleech devourers tai heavy venom cannon
- old adversary
Tyrant ei tietenkään voi ampua molemmilla aseillaan ja käyttää samalla vuorokka psyykkisiä voimia, mutta psyykkiset voimat on melko vaatimattomia ja olosuhteista riippuvaisia, siinä missä devourereille ja hvc:lle löytyy merkittävästi helpommin sopivia kohteita.
Erinäisistä syistä johtuen (wysiwygissä pitäytyminen,monstrous creatureiden devourerin ulkonäön karsastaminen) olen kuitenkin itse päätynyt seuraaviin kompromissiratkaisuihin, jotka ovat käytännössä ampuma-aseettomat variaatiot edellisistä.
Lentävä, 240 pistettä
- wings
- scything talons x2
- adrenal glands
- paroxysm
gargoylet skreenaa, ampuma-aseettomana voi huoletta juosta ekan vuoron, harvemmin deep straikkaa koska tehtävänä on tarjota synapsi gargoyleille ja hormagaunteille. ja lyödä lujaa kun aikanaan pääsee lähitaisteluun
Kävelevä, 375-395 pistettä
- armoured shell
- regeneration
- (old adversary)
- bs&lw
- hvc
- tyrant guard x2
tämä yksikkö on lähinnä ns. ansa eli armeijan ylivoimasesti kestävin yksikkö, mutta loppupeleissä suhteellisen harmiton
Tuleeko Hive Tyrant boksissa muuten mitä aseoptioita?
Ja jottei ihan offtopiciksi menisi niin itse varmaan peluutan tämmöistä:
Hive Tyrant
Devo x2
Wings
ehkä hive commander tai old adversary
Ja jottei ihan offtopiciksi menisi niin itse varmaan peluutan tämmöistä:
Hive Tyrant
Devo x2
Wings
ehkä hive commander tai old adversary
Pelit since 01.01.2012
W/D/L
isot pelit:
Dark Eldar 6/6/2
patrol
Dark Eldar 1/0/1
W/D/L
isot pelit:
Dark Eldar 6/6/2
patrol
Dark Eldar 1/0/1
- 'Neljäviitonen
Tyrantti-boksissa tulee yhdet kappaleet kaikkia aseoptioita, eli yhdet talonit, miekka, ruoska, molemmat isot pyssyt, joilla on tyhmät nimet, ja yhdet devourerit sekä deathspitterit.
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
Kiitoksia tästä : ) Nyt vois oikeesti tehä ton tupladevo tyrantin kun kuitenkin fexiboksista voi antaa tyrantille toisen parin...'Neljäviitonen kirjoitti:Tyrantti-boksissa tulee yhdet kappaleet kaikkia aseoptioita, eli yhdet talonit, miekka, ruoska, molemmat isot pyssyt, joilla on tyhmät nimet, ja yhdet devourerit sekä deathspitterit.
Pelit since 01.01.2012
W/D/L
isot pelit:
Dark Eldar 6/6/2
patrol
Dark Eldar 1/0/1
W/D/L
isot pelit:
Dark Eldar 6/6/2
patrol
Dark Eldar 1/0/1
ite peluutan deepstrike armeijaa
3 lictoria vihollisen päähän
gargoileja tykin ruuaks ja suojaan mysetik sporea josta tulee fexi
mutta armeijan ydin on genestealerit
10 ja 20 porukat niit outflankkaa
ostaa jonkun tyranid primen makaan maahan tai pitään objektiivii niin HQ on hoidossa
myös mavloc jos on massaa vastassa
ja trygon prim€
3 lictoria vihollisen päähän
gargoileja tykin ruuaks ja suojaan mysetik sporea josta tulee fexi
mutta armeijan ydin on genestealerit
10 ja 20 porukat niit outflankkaa
ostaa jonkun tyranid primen makaan maahan tai pitään objektiivii niin HQ on hoidossa
myös mavloc jos on massaa vastassa
ja trygon prim€
Jos näkyy tagi jossa derpy hooves, oot nähnyt osan minua ja sun ei pitäis olla siellä missä oot
- Haizelhoff
- Valvoja
Pari juttuu jotka oon huomannu kun oon doom of malan'taita sporessa peluuttanu.
-Kannattaa pyrkiä luomaan painetta monstrous creatureilla , esim. deeppaavilla trygoneilla tai outflankkaavilla tervigoneilla, samalla vuorolla kun malan'tai tulee. Näin vastapelaajalla täytyy olla hyvä target priority kun hän päättää mihinkä kohteeseen hän ampuu strena kasi aseensa. Itse näen sen aika win-win tilanteena. Doomi on jo ehtinyt häröillä kaks shooting phasea, mutta taas jos vastustaja ei doomia tapa niin päästään minun seuraavaan pointtiini.
-Seuraavalla vuorolla kannattaa hakeutua combattiin doomilla. Jos vastustajalla on fire base lähellä niin se on oiva kohde. Doomilla on ollut jo 3 shooting phasea aikaa imeä sieluja, ja hänellä on luultavasti jo melko paljon haavoja. Ilman power fistejä vastustaja joutuu aika pitkään doomin kanssa painimaan, ja samaan aikaan doomi imee vaan lisää sieluja. Vielä jos vastapelaajalla on vieressä vaikka devastaattoreita, niin hän joutuu uhraamaan yhden vuoron ampumisen jotta pääsee pois doomin vaaravyöhykkeeltä.
Se että Doom of Malan'tain poweriin saa coverit on aivan paviaanin pepusta, mutta ei se silti oo ihan turha jätkä. Itse olen ainakin todennut 130 pisteen arvoiseksi.
-Kannattaa pyrkiä luomaan painetta monstrous creatureilla , esim. deeppaavilla trygoneilla tai outflankkaavilla tervigoneilla, samalla vuorolla kun malan'tai tulee. Näin vastapelaajalla täytyy olla hyvä target priority kun hän päättää mihinkä kohteeseen hän ampuu strena kasi aseensa. Itse näen sen aika win-win tilanteena. Doomi on jo ehtinyt häröillä kaks shooting phasea, mutta taas jos vastustaja ei doomia tapa niin päästään minun seuraavaan pointtiini.
-Seuraavalla vuorolla kannattaa hakeutua combattiin doomilla. Jos vastustajalla on fire base lähellä niin se on oiva kohde. Doomilla on ollut jo 3 shooting phasea aikaa imeä sieluja, ja hänellä on luultavasti jo melko paljon haavoja. Ilman power fistejä vastustaja joutuu aika pitkään doomin kanssa painimaan, ja samaan aikaan doomi imee vaan lisää sieluja. Vielä jos vastapelaajalla on vieressä vaikka devastaattoreita, niin hän joutuu uhraamaan yhden vuoron ampumisen jotta pääsee pois doomin vaaravyöhykkeeltä.
Se että Doom of Malan'tain poweriin saa coverit on aivan paviaanin pepusta, mutta ei se silti oo ihan turha jätkä. Itse olen ainakin todennut 130 pisteen arvoiseksi.