2400 Skaven ei magiaa
-
Riktikticheck
2400 Skaven ei magiaa
Pelasin jo vähän muokatulla listalla yhden pelin ja olin suht tyytyväinen tuloksiin. Silloin minulla oli isommat Slave blokit, nyt kokeilen taas noita pieniä, kun ei ne isotkaan mitään kestäny.
tässä lista, characterit menee munkkeihin, jotka pysyttelevät taka-alalla ja suojaavat noita.
Censerit vs ratogret on vaikea päätös mutta RO luultavasti voittavat koska censerit pitää pistää rasittavan leveään muodostelmaan etteivät ne sitten joudu huonossa muodostelmassa taisteluun.
Warlord, Armor of Destiny, Obsidian Amulet, Warriors Bane, Shield 178
Chieftain, BSB., Amulet of Preservation, Biting Blade 115
40 Clanrats, Shields, Full Command 200
Ratling gun 55
Ratling gun 55
20 Skaven Slaves, Musician 42
24 Plaguemonks, Full Command 193
5 Gutter Runners, Poisoned Attacks, Slings 90
6 Plaguecenser Bearers 96
2 Rat Ogres, 2 Packmasters 96
5 Poisonwind Globadiers 50
Poisonwind Mortar 60
Warplightning Cannon 90
Warplightning Cannon 90
Doomwheel 150
Abomination, Warpstone spikes 250
Total 261 models and 2400 points.
Pelasin vampire countteja vastaan ja vaikka hänellä oli toimivat magic phaset silti minulle ei tullut sellainen olo että olisin tarvinnut maageja johonkin.
Etenki skaveneiden herot ovat hirveän pehmeitä, joten rajoitin niiden ottamisen puhtaasti minimiin ja yritän välttää taistelua jotteivät nuokin kuolisi.
Ajattelin listan tännekin pistää kun kyllähän suomalaiset kanssa-pelaajat ystävälliseti repivät tämän riekaleiksi ;D (skaven foorumeilla ainoa mitä sain vastauksiksi oli: onpa vähän noita munkkeja, ja onpa vähän charruja näin hero-hammerin aikoihin)
Yksi mahdollinen muutos mitä mietin olisi poistaa yksi gutter uniteista ja PWG mortarilla ja kokeilla 20 nightrunneria warp grinderillä.
tässä lista, characterit menee munkkeihin, jotka pysyttelevät taka-alalla ja suojaavat noita.
Censerit vs ratogret on vaikea päätös mutta RO luultavasti voittavat koska censerit pitää pistää rasittavan leveään muodostelmaan etteivät ne sitten joudu huonossa muodostelmassa taisteluun.
Warlord, Armor of Destiny, Obsidian Amulet, Warriors Bane, Shield 178
Chieftain, BSB., Amulet of Preservation, Biting Blade 115
Ratling gun 55
Ratling gun 55
24 Plaguemonks, Full Command 193
6 Plaguecenser Bearers 96
2 Rat Ogres, 2 Packmasters 96
5 Poisonwind Globadiers 50
Poisonwind Mortar 60
Warplightning Cannon 90
Warplightning Cannon 90
Doomwheel 150
Abomination, Warpstone spikes 250
Total 261 models and 2400 points.
Pelasin vampire countteja vastaan ja vaikka hänellä oli toimivat magic phaset silti minulle ei tullut sellainen olo että olisin tarvinnut maageja johonkin.
Etenki skaveneiden herot ovat hirveän pehmeitä, joten rajoitin niiden ottamisen puhtaasti minimiin ja yritän välttää taistelua jotteivät nuokin kuolisi.
Ajattelin listan tännekin pistää kun kyllähän suomalaiset kanssa-pelaajat ystävälliseti repivät tämän riekaleiksi ;D (skaven foorumeilla ainoa mitä sain vastauksiksi oli: onpa vähän noita munkkeja, ja onpa vähän charruja näin hero-hammerin aikoihin)
Yksi mahdollinen muutos mitä mietin olisi poistaa yksi gutter uniteista ja PWG mortarilla ja kokeilla 20 nightrunneria warp grinderillä.
- Scumboogie
Re: 2400 Skaven ei magiaa
Ihan jees lista, itse kumminkin suosisin enemmän Rat Ogreja, kaksi on melko vaisu määrä. Nostaisin koon vähintään neljään, pisteet saa tiputtamalla yhden ryhmän Gutter Runnereita tai Globadierit.
-
Riktikticheck
no minä taas kun en halua isoa kallista ratogre lootaa kun se on niin haavoittuvainen sekä ampumiselle että magialle.
Noiden tehtävä on chargeilla tekemään woundeja tappeluihin missä meillä on jo joku infantry loota kiinni - tai tietty päin jotain mille ne jo sellaisenaan pärjää.
En oo mitenkään täysin myyty sille että isompi loota ratkaisee kaiken (mikä tuntuu olevan kasi edikan yleinen suuntautuminen)
Olen kyllä harkinnut ottaa 3 RO olisivat 2 leveenä sopivia.
Noiden tehtävä on chargeilla tekemään woundeja tappeluihin missä meillä on jo joku infantry loota kiinni - tai tietty päin jotain mille ne jo sellaisenaan pärjää.
En oo mitenkään täysin myyty sille että isompi loota ratkaisee kaiken (mikä tuntuu olevan kasi edikan yleinen suuntautuminen)
Olen kyllä harkinnut ottaa 3 RO olisivat 2 leveenä sopivia.
On ymmärtääkseni niin, että jotta kasiedikassa boltti/kuula penetroi rivejä ogre-sized infantryssä on sen ensin tapettava edellinen modeli. Tekee tuon kokoisista napeista huomattavasti kestokykyisempiä ko. aseita vastaan. Stonarikaan ei nykyään tee niin pahaa jälkeä. Iso muutos seiskasta, joka tekee mahdolliseksi isompien ogre/tms. boksejen pelaamisen.Riktikticheck kirjoitti:no minä taas kun en halua isoa kallista ratogre lootaa kun se on niin haavoittuvainen sekä ampumiselle että magialle.
Liian pienet yksiköt on vaaratekijä muulle armeijalla - lohkeilee paniikki helposti, kun minkä tahansa kokoinen yksikkö aiheuttaa paniikkia tuhoutuessaan. Iso liippa ei auta, kun testejä joutuu ottamaan miljoona vuorossa, mikä tuntuu olevan kasissa aika yleistä.
-Q
Dice are my best weapons.
-
Riktikticheck
No itse kyllä pelkään noilla enemmän ihan tavallista ampumista, kuin sotakoneita.
Unitin tuhoutumisesta tule paniikki on kyllä ihan validi pointti tosin jotta vastustaja sais tapettua sekä 2 ro että 2 pm pitää hänen jo keskittää melko paljon tulitusta tuohon alle sadan pisteen ryhmään ja jättää ampumatta niitä muita kohteita.
Unitin tuhoutumisesta tule paniikki on kyllä ihan validi pointti tosin jotta vastustaja sais tapettua sekä 2 ro että 2 pm pitää hänen jo keskittää melko paljon tulitusta tuohon alle sadan pisteen ryhmään ja jättää ampumatta niitä muita kohteita.
ei se 2 RO sitten lähiksessäkään viuhu jos se kiinni pääsee, pieni paradoksi: pelkäät ampumisen tuhoavan yksikkösi niinpä otat pienemmän kokoisen lisätäksesi sen selviytymismahdollisuuksia? ok ne selviää iholle, mutta miten ne voittaa sen horden joka niitä odottaa vastapuolella?
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
-
Izmo Laitela
Stonari nimenomaan tappaa helpommin niitä rogreja, koska osuu helpommin.
Myyra kirjoitti:pari muutaman kymmenen minerin yksikköä suorittaa anaali-insertaation
- Scumboogie
...Strentillä kolme ja vain reiän alla oleva modeli ottaa D6 haavaa...? Epäilen.
-
Riktikticheck
koska sen ei ole tarkoitus yksin mennä mihinkään vaan kavereiden kanssa.
Ja jos vaan voi välttää niin eteen ei olis tarkoitus chargea ollenkaan näillä.
Jos haluisin sen lyönti lootan niin silloin ottaisin heti sen noin 6 kpl, mutta mun tarkoitus on näillä supporttaa mun infantryä ei olla se kill all tappo unitti.
Tosin stonarista puhuttaessa yksi kuti ei voi tappaa sitä unittia (koska vaan reijän alla on multi wound nykyään) ja jos rupeet ampumaan useammilla stonareilla näitä etkä mun ranked unitteja olen taaskin vain tyytyväinen.
Eritoten koska jos isot laatikot ottavan useampia stoner hittejä niiden alkaa olla vaikeempi ylläpitää Steadfast, joka kuitenki skaveneilla on se miten combateista saadaan luotettavampia.
Ja jos vaan voi välttää niin eteen ei olis tarkoitus chargea ollenkaan näillä.
Jos haluisin sen lyönti lootan niin silloin ottaisin heti sen noin 6 kpl, mutta mun tarkoitus on näillä supporttaa mun infantryä ei olla se kill all tappo unitti.
Tosin stonarista puhuttaessa yksi kuti ei voi tappaa sitä unittia (koska vaan reijän alla on multi wound nykyään) ja jos rupeet ampumaan useammilla stonareilla näitä etkä mun ranked unitteja olen taaskin vain tyytyväinen.
Eritoten koska jos isot laatikot ottavan useampia stoner hittejä niiden alkaa olla vaikeempi ylläpitää Steadfast, joka kuitenki skaveneilla on se miten combateista saadaan luotettavampia.
-
Izmo Laitela
Ai se huononi niinki paljon =S
Myyra kirjoitti:pari muutaman kymmenen minerin yksikköä suorittaa anaali-insertaation
-
Riktikticheck
no jaa huononeminen on suhteellista, nyt se on tarkempi ja niitä saa useampia järkevästi.
mut ei oo enää monsun metsästykseen kivenheittimiä suunniteltu samalla tavalla, se on kanuunojen tehtävä.
mut ei oo enää monsun metsästykseen kivenheittimiä suunniteltu samalla tavalla, se on kanuunojen tehtävä.