"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Skaven-armeijan hahmottelua

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Moogle

Skaven-armeijan hahmottelua

Viesti Kirjoittaja Moogle »

Laitoinpa tämän nyt perusteisiin, vaikken ihan täysi vasta-alkaja olekaan... Perusasioita kuitenkin kyselen =P

Jep, skaven-armeijaprojekti sai uutta tulta ja nyt kokoelmassa on klaanirottia sekä yksi warlock. Päämääränä jonkinlainen löyhä skryre-teema. Muutamia kysymyksiä heräsi, niin armeijasta kuin nykyisestä edikastakin. Sanon heti alkuun että hankin sääntiksen vasta sartterin yhteydessä, siksi en tiedä säännöistä oikein... Kerron tässä nyt armeijani ideasta ja muuttelen sitä ehdotusten ja neuvojen mukaan.

Aluksi; Millaisia ovat kasiedition armeijakoot? Noita 2400pst. listoja kun on alkanut ilmaantua tänne. Onko 1500 vielä käytössä? Ja noin karkeasti sanoen, millainen osa armeijasta tulisi pyhittää corelle (siis skaveneilla) omissa hahmotelmissa noin 600 pistettä 1500:sta on corea. Riittääkö?

Sitten skaveneista. Tähtäimessä pari 40:n klaanirotan blokkia, onko keihäs+kilpi toimiva varustus?

Specialeista ei ole paljon hajua. Kokeneemmat voisivat suositella jotain mikä toimisi noiden isojen blokkien rinnalla hyvin? Mietiskelin alustavasti skryre-henkisiä gutter runnereita, ehkä globadiereja myös. Jezzailit houkuttavat, hinta ei. Rareissa kiinnostus pyörii doomwheelin ja salamatykin ympärillä. Mitenkä nämä toimivat nykyisin? Abominaatiota en halua!

Charactereista, paljon warlockeja, doomrocket + death globe - yhdistelmän saa 85:llä pisteellä, houkuttaa. Lisäksi rullakuski. Miten warlockit pärjäävät taikoen uudessa edikassa? Lisäksi pari chieftainia, yksi ehkä GW:llä ja toisesta bsb.

Huh, tulipa asiaa. Kokeneemmat esittäkööt mielipiteensä ja ehdotakoot parannuksia. Kiitos!
Scumboogie

Re: Skaven-armeijan hahmottelua

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

En ole periaatteessa kokeneempi Skaven-pelaaja koska olen itsekin vasta aloittelemassa kyseistä armeijaa (kaveri tosin on pelannut pari vuotta Skaveneilla joten tiedän jo asioista jonkin verran), mutta osaan auttaa ainakin parissa asiassa.
Moogle kirjoitti:Aluksi; Millaisia ovat kasiedition armeijakoot? Noita 2400pst. listoja kun on alkanut ilmaantua tänne. Onko 1500 vielä käytössä? Ja noin karkeasti sanoen, millainen osa armeijasta tulisi pyhittää corelle (siis skaveneilla) omissa hahmotelmissa noin 600 pistettä 1500:sta on corea. Riittääkö?
Mikä tahansa armeijakoko käy, ihan kuten 7. edikassakin. 2400 on vain yleiskoko, jota käytetään turnauksissa ja monissa(?) peliporukoissa. Toisin sanoen voisi sanoa että 2400 on sema kuin 7. edikan 2250 pistettä. Eli 1500 pistettä riittää ainakin kaveripeleihin, turnauksia ei ole toistaiseksi näkynyt muita kuin ¨ 2400 pisteen kokoja. 600 pistettä corea vaikuttaa ihan hyvältä, ei tarvitse olla enempää (vähemmänkin riittänee).
Moogle kirjoitti:Sitten skaveneista. Tähtäimessä pari 40:n klaanirotan blokkia, onko keihäs+kilpi toimiva varustus?
40 klaanirottaa on hyvä yksikkökoko, se pitää rankit (sekä leadership-bonukset) sopivan pitkään ja pysyy steadfastina monia vastaan. Full comman on hyvä valinta, mutta keihäät jättäisin pois, ne ovat samaa kuraa kuin 7. edikassakin (6+ wardi on hyödyllisempi kuin muutama Str 3 hit).
Moogle kirjoitti:Specialeista ei ole paljon hajua. Kokeneemmat voisivat suositella jotain mikä toimisi noiden isojen blokkien rinnalla hyvin? Mietiskelin alustavasti skryre-henkisiä gutter runnereita, ehkä globadiereja myös. Jezzailit houkuttavat, hinta ei. Rareissa kiinnostus pyörii doomwheelin ja salamatykin ympärillä. Mitenkä nämä toimivat nykyisin? Abominaatiota en halua!
Gutter Runnerit ovat hyviä sotakoneenmetsästäjiä, hintakaan ei ole päätähuimaava. Globadieritkin saattavat toimia, mutta niistä en osaa sanoa vielä mitään (en ole kohdannut kuin kerran näitä käytännössä). Plague Censer Bearerit ovat myös hyviä jos keksii hyvän fluffi/konversioidean (mikäli haluaa pysyä pelkässä Skryre-teemassa). Jezzailit ovat ok, joten kannattaa katsella jos joku myy käytettyinä (kaupasta ostettujen hinta on törkeä). Raresta ei löydä huonoa valintaa, lisäksi kaikki sopivat hyvin Skryreteemaan (lukuunottamatta Plagueclaw Catapultia).

Sankarivalinnat kuulostavat hyvältä, kenraaliksi suosittelen Warlordia leadershipin takia, heroiksi chieftain lipulla (itemeiksi wardi isosta kirjasta tai härösti Storm Banner) sekä Warlockeja. Doom Rocket on hyvä, Death Globesta en osaa sanoa mitään mutta en usko senkään olevan mikään sysipaska.

Toivottavasti oli jotain apua, joku kokeneempi Skaven-pelaaja voi korjata jos jokin meni oikein pahasti metsään. :)
Moogle

Ookkei, kiitoksia kommenteista! Skryre-teema nyt ei ole mikään kiveen hakattu sääntö, eli kyllä siitä voi joustaa tarpeen tullen. Toisaalta, itse ehkä laittaisin teeman ja tyylikkyyden varsinaisen pelitehon edelle, että katsotaan nyt.

Mutta jos kerran kaikki raret ovat skaveneilla ihan hyviä, niin luulenpa että seuraavan kerran kun käyn fantsussa mukaan tarttuu doomwheel ;)
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Tarkennetaan sen verran, että olipa armeija koko mikä tahansa niin tarvitse armeijaasi +25% Coreja. Suosittelen ensimmäisenä ostamaan ameijakirjan (tämän varmaan jo tiesitkin).
Armeijaa kannattanee lähteä kokoamaan pikkuhiljaa niin että lihotat core/special/rare/charaktereita tasaisesti. Näin pystyt pelaamaan alkuun pienempiä pelejä % sallimissa rajoissa, figumäärän kasvun myötä mahdollisten pelien pistekoot kasvavat sitten itsestään (en tiedä ymmärsikö kukaan tästä mitään).
Jos nyt miettii mitä skaveneilla kannattaa peluuttaa, suosittelen katsomaan toisten pelaajien tekemiä listoja ja ottamaan näistä mallia. Tällä tapaa figu ostoksissa ei voi ainakaan pahasti mennä metsään (muista katsoa 8th:n listoja).
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Moogle

Olen kerännyt fabaa 2 vuotta että tiedän kyllä nämä käytännöt. Armybook oli ensimmäinen ostokseni skaveneita koskien ;) tiedän kyllä että 25% on oltava corea, halusin vain kysyä että paljonko YLI 25% olisi hyvä. Lisäksi en aio ostaa enempää klaanirottia ennen Island of Bloodia, josta niitä saa mukavat neljäkymmentä. Specialia tai rarea ei juuri nyt ole lainkaan, että jotain noista kategorioista ostan ja maalaan vielä ennen startterin ilmestymistä.

Siksi kysyisinkin, että ovatko Rat Ogret peluuttamisen arvoisia nykyään? Saven puutetta on haukuttu ainakin jonkin verran. Voin katsella listoja.

Vaikka tavoitteena on skryre-lista, antaisivat rat ogret paljon mahdollisuuksia skryre-konversioihin...

EDIT: katsoin kolme 8ed. listaa sotusta, kahdessa oli rat ogreja. Toisessa niitä ei kommentoitu, toisessa suositeltiin ottamaan enemmän. Näyttää siltä että nämä otukset parantuivat uuden edikan myötä. Näinkös?
Joonatin

Viesti Kirjoittaja Joonatin »

Kutakuinkin kaikesta mahdollisesta listassa voi tapella. Jotkut haukkuvat Rat Ogret alimpaan helvettiin, jotkut käyttävät kahden ogren yksiköitä kahdella packmasterila, jotkut kuuden yksikköjä. Hyödyllisyys riippuu pitkälti omasta pelityylistä ja vastustajasta. Sama homma noiden keihäiden kanssa, ei ne ihmeitä tee, mutta toisaalta, eipä tee se 6+ wardikaan, sekin kun toimii vain lähistellessä. Ylimääräisistä hyökkäyksistä keihäiden tai horden avulla voi olla iloa jos haluat tappaa vastustajan yksiköstä vaikkapa velhon tai muuta heikohkoa heppua. Wardi lienee parempi tilanteissa, joissa vastustajalla on enemmän hyökkäyksiä ja strenaa, kuten vaikkapa Chaos Warriorit. Jos pisteitä riittää, niin Rat Ogreille voi laittaa kaveriksi Squeel Gnawtoothin, hyvällä tuurilla saat regen ogreillesi, eivätpä muutkaan vaihtoehdot huonoja ole. Tuo tosin kannattaa tehdä lähinnä isommalle yksikölle. Pienempää Ogre-ryhmää ei välttämättä edes ammuta kovin paljoa, kun parempiakin kohteita löytyy.

Corea (lähinnä ne klaanirotat ja slavet) kannattaa ottaa juuri niin paljon, kuin saat listaasi mahtumaan ja pääsi kestää figujen maalausta. 100 klaanirottaa ja 100 slavea voi todennäköisesti aika huoletta tunkea mihin tahansa listaan, kunhan mukaan mahtuu vielä vähän jotakin joka tekee varsinaisen tappotyön.

Oma armeijani rakentuu hiljalleen, figuja olen ostanut lähinnä ulkonäön perusteella. Kaipa niistä kaikista jonkin sortin hyötyä jossain vaiheessa on. Eipä rotilla ole hirveästi mitään totaalisen huonoja valintoja.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä

Öljyväri-tutoriaali
grombrindal!

Viesti Kirjoittaja grombrindal! »

Skarsnik, the Lord kirjoitti:Gutter Runnerit ovat hyviä sotakoneenmetsästäjiä, hintakaan ei ole päätähuimaava. Globadieritkin saattavat toimia, mutta niistä en osaa sanoa vielä mitään (en ole kohdannut kuin kerran näitä käytännössä).
Peluutan itse peleissäni juuri Guttereita ja Globadierseja. Gutterit ovat varsinkin kääpiöitä vastaan heikkoja jos heillä on organ gun, pääset ampumaan kyllä sotakoneita samalla vuorolla, kun tulet pöydälle, mutta et chargaamaan. Sitten Organi möyhentää ne ens vuorolla.

Globadiersit taas ovat mahtavia, kun vihollisen Toughness tai save ei kiinosta. He ovat hyviä sotakoneentuhoajia.
Jos vastustaja tietää, kuinka pahoja he ovat, niin sitten niitä kannattaa pitää suojassa, mutta muuten niillä voi kiertää selustaan sivusta ja myrkyttää kaikki Anvil of Doomit sun muut sotakoneet. Pelaan itse 10+ kokoisella globadiesyksiköillä.
Moogle kirjoitti:Charactereista, paljon warlockeja, doomrocket + death globe - yhdistelmän saa 85:llä pisteellä, houkuttaa. Lisäksi rullakuski. Miten warlockit pärjäävät taikoen uudessa edikassa?
Doomrocket on pakko hankkia, se on suurenmoinen!(iso lätty str.5) Tapan sillä joka pelissä keskimäärin 20 äijää. Vastustajallani oli kerran 35 Empirehalberdierin yksikkö ja doomrocketin jälkeen 4 kokoinen.

Warlockit kyllä pärjäävät taikomisessa, kun taijat ovat Skaveneilla niin monipuolisia, eikä nin keskittyneitä yhteen asiaan, kuten Battlemagic-taijat.
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

Jotenkin mulla käy aina doom rocketin kanssa paska tsägä, olen kerran saanut sillä boksin rikki ja muuton ei tee mitään tai tappaa omia modeleita. Noh otan sen silti aina listaan :P. Itse pelaisin tykkiä sillä doomwheel ei ole minun juttuni, jezzailit ovat kanssa melko hyviä ja niitä voi konvertoida krooteista ja perusrotista.
Viimeksi muokannut jupu_pupu_mies, Su 15.08.2010 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

jupu_ kirjoitti:Jotenkin mulla käy aina rat ogren kanssa paska tsägä, olen kerran saanut sillä boksin rikki ja muuton ei tee mitään tai tappaa omia modeleita. Noh otan sen silti aina listaan :P.
O_o

Sooo confused... Tarkoitat varmaan Doom Rocketia...?
grombrindal!

Viesti Kirjoittaja grombrindal! »

jupu_ kirjoitti:Jotenkin mulla käy aina rat ogren kanssa paska tsägä, olen kerran saanut sillä boksin rikki ja muuton ei tee mitään tai tappaa omia modeleita. Noh otan sen silti aina listaan :P.
Milloin muka Rat Ogret omat omia modelleita syöneet, vai luinko viestin väärin?
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

Aivopieru, tarkoitin siis tietenkin doom rocketia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”