Päivitystä! Sain vihdoin otettua kuvat maalaamistani lepakoista ja Vampyyrileidistä. Eli tässä kuvia. :)
Lepakoita.
Lisää lepakoita.
Vielä lisää lepakoita.
Yhden base tarkemmasta näkökulmasta. Vajoava tykki varmaan ilmaisee hyvin näiden kavereiden funktion listassani. ;)
Kaikki lepakot yhdessä.
Sitten vähän naiskauneutta, armeijani support Vampire. Naamasta tuli jotenkin ovelan näköinen silmien takia. ;) Sneaky Vamphires.
Ja sama takaapäin.
Siinähän ovat. Minusta parhaiten tästä satsista onnistui Vampyyri, mutta sen kyllä ymmärtää, sankareita on kivempi maalata joten niitä jaksaa työstää paremmin. Lepakoistakin tuli ihan kelvollisia vaikka itse sanonkin, päät ovat vähän mitä ovat mutta kelvannevat.
Kirjoitan vielä tähän lyhyen tutoriaalin kuinka tein lepakot, anteeksi kuvien puute.
1. Hanki itsellesi paketti Tyranid Gargoyleja (uusia muovisia), paketista saat kymmenen lepakkoa. Irrota bitzit kehikoista ja puhdista reunat käyttäen askarteluveistä ja viilaa (viila ei pakollinen).
2. Liimaa vartalo kasaan (kaksi osaa). Vartalon kuivuttua hyvin liimaa siivet kohdilleen.
3. Peitä greenstuffilla käsille tarkoitetut aukot kyljistä. Samalla kannattaa myös peittää pienet lovet mitä saattaa ilmaantua kasausvaiheessa.
4. Tasoita lepakon selkä käyttäen veistä ja viilaa. Liian tarkka ei tarvitse olla, mutta kunhan selkä on suht tasainen.
5. Liimaa lepakolle pää. Tässä vaiheessa voi käyttää mielikuvitusta, niin Goblinin kuin Vampyyrin päät käyvät (itse käytin Goblinien päitä). Sculptitaitoiset voivat muovata lepakoille pärstät käyttäen greenstuffia.
6. Liimaa lepakon selkään ja vatsaan GW:n tekolunta. Tekolumi käy lyhyestä karvasta (periaatteessahan "lumi" on lyhennettyä ja värjättyä static grassia...). Vatsaan liimatessa kannattaa huomioida ettei liimaa vatsassa olevan lentotikulle tarkoitetun aukon päälle, tämä ruinaa työn pahasti. Liimana käy ihan pikaliima tai itse suosimani erikeepper.
7. Liimaa lentotikku pyöreään baseen, tämän jälkeen liimaa pyöreä base 40mm -kokoiselle baselle.
8. Maalaa lepakko. Vasta maalauksen jälkeen kannattaa asettaa lepakko lentotikulle, näin varmistat että tikku pysyy puhtaana. Halutessaan lepakon voi myös liimata tikkuun mutta se on vähän makuasia (jos lepakko ei ole liimattu kiinni, kuljetus voi olla helpompaa).
Eli sellainen projekti. Laittakaapa mielipiteitä tulemaan. :)