Turnauksista
Turnauksista
Pari etäisesti samaan asiaan liittyvää juttua, mutta oon liian laiska tehdäkseni kahta eri topiccia:
1) Millaisia turnauksia haluatte järjestettävän? 35p, 50p, 75p? Mangled Metal? Hardcore? Ideoita saa heitellä (vaikka privaviestillä), mitään en lupaa että toteutetaan, mutta kuunnellaan ainakin ehdotuksia.
2) Mitä olette mieltä, voiko järjestäjät/varapelaaja voittaa palkintoja turnauksista? Pairingsit tulee suoraan ohjelmalta, maalauspisteet jaetaan tyylillä maalatusta armeijasta X pistettä, tasolla ei väliä, joten järjestäjä ei oikeesti kyllä voi "vetää kotiinpäin". Jotenki se kuitenkin tuntuu vähän hassulta, en oikeen tiiä.
1) Millaisia turnauksia haluatte järjestettävän? 35p, 50p, 75p? Mangled Metal? Hardcore? Ideoita saa heitellä (vaikka privaviestillä), mitään en lupaa että toteutetaan, mutta kuunnellaan ainakin ehdotuksia.
2) Mitä olette mieltä, voiko järjestäjät/varapelaaja voittaa palkintoja turnauksista? Pairingsit tulee suoraan ohjelmalta, maalauspisteet jaetaan tyylillä maalatusta armeijasta X pistettä, tasolla ei väliä, joten järjestäjä ei oikeesti kyllä voi "vetää kotiinpäin". Jotenki se kuitenkin tuntuu vähän hassulta, en oikeen tiiä.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Re: Turnauksista
1. Masiinahan skaalautuu upeasti eri kokoihin, eli henk.kohtaisesti, silloin kun turnauksiin pääsen, pelikoko ei ole niin merkittävä. Itsellä enemmän kiinnostaa pelien määrä, kun viikonlopputöissä olevana turnausreissu tietää sen 300-500 euroa persnettoa kun laskee yhteen matkat, kulut ja menetetyn palkan. Turnausformaatit, joissa pelataan useampaakin erikokoista listaa tuntuisivat hyvältä.
2. Kun suhteuttaa palkintojen arvon vaikkapa edellämainitsemaani turnausviikonlopun "hintaan" omalla kohdallani, niin allekirjoittaneelle ainakin on se ja sama miten ne jaetaan. Itse tapahtuma tapahtumana on "arvokkaampi" kuin palkinnot, ja jos järjestävä taho sattuu ne voittamaan, niin ylimääräistä bonusta järjestämisen vaivannäöstä sitten heille.
2. Kun suhteuttaa palkintojen arvon vaikkapa edellämainitsemaani turnausviikonlopun "hintaan" omalla kohdallani, niin allekirjoittaneelle ainakin on se ja sama miten ne jaetaan. Itse tapahtuma tapahtumana on "arvokkaampi" kuin palkinnot, ja jos järjestävä taho sattuu ne voittamaan, niin ylimääräistä bonusta järjestämisen vaivannäöstä sitten heille.
- The Captain
- Valvoja
Itsekin näkisin, että eri pistekokojen käyttö samassakin turnauksessa voisi olla ihan mahdollinen vaihtoehto, joka pistäisi ihmiset ajattelemaan niitä paria 50 pisteen eCaine/Harbinger/eVlad/Terminus-listaansa pitemmälle. Liikaa vaihtelua ei ehkä kuitenkaan kannata väkisin yrittää harrastaa, koska ei nyt pidä rankaista ihmisiä siitäkään, että eivät omista kaikkia faktionsa nappeja eivätkä siten pysty sopeutumaan esim. kolmen casterin ja useamman eri pelikoon vaatimuksiin. Olisin varovainen etenkin tuon 50 pisteen haamurajan ylittämisen kanssa.
Jollain Steamroller-formaatilla on lisäksi vaikea päästä tilanteeseen, jossa turnausjärjestäjä pystyisi merkittävästi vaikuttamaan omaksi edukseen, paitsi ehkä "arpomalla" omalle armeijalleen edullisimmat skenaariot, mutta jos arvonta suoritetaan virallisen valvojan läsnäollessa tai muuten vain avoimesti, ei tässäkään pitäisi merkittävästi päästä omaa lehmää ojasta kampeamaan muiden kustannuksella. En siis näe tarvetta jäävätä turnausjärjestäjiä palkintojen saamisesta, jos sellaisen rehellisesti voittaa. Ei pidä rankaista ketään siitä, että muiden iloksi haluaa tapahtumaa järjestää. Lisäksi vielä haluan uskoa Masiina-skenen rehtiyteen sen verran, ettei kukaan rupea järjestämään turnausta ajatuksenaan kusettaa itselleen palkintoja.
Jollain Steamroller-formaatilla on lisäksi vaikea päästä tilanteeseen, jossa turnausjärjestäjä pystyisi merkittävästi vaikuttamaan omaksi edukseen, paitsi ehkä "arpomalla" omalle armeijalleen edullisimmat skenaariot, mutta jos arvonta suoritetaan virallisen valvojan läsnäollessa tai muuten vain avoimesti, ei tässäkään pitäisi merkittävästi päästä omaa lehmää ojasta kampeamaan muiden kustannuksella. En siis näe tarvetta jäävätä turnausjärjestäjiä palkintojen saamisesta, jos sellaisen rehellisesti voittaa. Ei pidä rankaista ketään siitä, että muiden iloksi haluaa tapahtumaa järjestää. Lisäksi vielä haluan uskoa Masiina-skenen rehtiyteen sen verran, ettei kukaan rupea järjestämään turnausta ajatuksenaan kusettaa itselleen palkintoja.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
No sinänsä 35 pojon listan päivittäminen 50 pisteeseen ei ihan hirveitä vaadi, joten jos sillä suosikkicasterillaan haluaa pelata, niin pistekoon vaihtaminen ei suoraan kummia vaikuta. Itse oon aika innoissani tosta conin systeemistä ja kolmen casterin vaatimisesta, mutta katellaan turneen jälkeen mitkä on fiilikset. Kieltämättä jonkinmoinen ongelma on, että kohtalainen figuvalikoima pitää löytyä, jos haluaa kaikille kolmelle tehdä täysin "optimoidun" listan - mitä tuo sitten itse kullekin tarkoittaa.
Mutta jos turnauksista puhutaan, niin 35 tai mieluummin 50 pojoa ovat mitä itse tukisin. En itse ihan hirveästi lämpene kaikkein häröimpiin turnausformaatteihin - siis jos puhutaan turnauksista. Sen sijaan oikein mieluusti näkisin jonkinmoista monen pelaajan kampanjaviikonloppuviritelmää tms. vaihteluksi. Sellaiseen sopisi mainiosti vaikka minkäläiset pelit.
Palkintokysymyksessä jäävään itseni vastaamasta, mutta pakko sanoa, että jos turnauksen järjestää ajatuksena kusettaa itselleen palkintoja, niin ihan hirveille tuntipalkoille ei tule pääsemään =)
Mutta jos turnauksista puhutaan, niin 35 tai mieluummin 50 pojoa ovat mitä itse tukisin. En itse ihan hirveästi lämpene kaikkein häröimpiin turnausformaatteihin - siis jos puhutaan turnauksista. Sen sijaan oikein mieluusti näkisin jonkinmoista monen pelaajan kampanjaviikonloppuviritelmää tms. vaihteluksi. Sellaiseen sopisi mainiosti vaikka minkäläiset pelit.
Palkintokysymyksessä jäävään itseni vastaamasta, mutta pakko sanoa, että jos turnauksen järjestää ajatuksena kusettaa itselleen palkintoja, niin ihan hirveille tuntipalkoille ei tule pääsemään =)
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Turnausten suola ovat pelaajat, joita vastaan ei muutoin pääse pelaamaan. Kannatankin useampaa kierrosta pienemmillä koolla (35p). Erikoisskenaariot tuppaavat tuomaan todella ikäviä match-uppeja, jotka eivät tuota kykyä vastaavia tuloksia. Btw, osa uusista stemroller-skenaariosta suosivat ikävästi aloittavaa osapuolta.TheEmu kirjoitti:1) Millaisia turnauksia haluatte järjestettävän? 35p, 50p, 75p? Mangled Metal? Hardcore?
Aivan eri eläin, vaikkakin toimiva, formaatti olisi ajoitetut kierrokset. Tämä toki jakaa mielipiteitä vahvasti.
Tottakai voi. Kunhan järjestäjä ei käytä asemaansa edukseen. Lisäksi kannatan pieniä palkintosummia, jotta peliä ei pelata euronkuvat silmissä.TheEmu kirjoitti:2) Mitä olette mieltä, voiko järjestäjät/varapelaaja voittaa palkintoja turnauksista?
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
No, jos saatte rahdattua Turun vähän lähemmäs Keski-Suomea niin ei hirveästi ala olla väliä turnausformaatilla, koska nimenomaan tärkeintähän se on päästä omista kuppikunnistaan pois pelailemaan ihan oikeilla figuilla oikeita ihmisiä vastaan.
Hardcoreturnauksiin en luultavasti olisi osallistumassa, formaatti ei niin kivalta kuulosta. Mangled metallikin vähän niin ja näin, vaikka en kumpaakaan liikaa vastusta niin hieman kumminkin ja tuollainen "en nyt oikein tykkää tästä formaatista" alkaa saada aika paljonkin painoarvoa jos lähtee tosiaan miettimään logistiikkaratkaisuja.
Turnauksissa tykkään kyllä sitten myös siitä että jotain tehdään toisin tai jotain erikoista on luvassa. Tosin "perusturnaus" on houkutteleva myös, mutta kyllähän sitä ottaa tavallisen pullan sijasta voisilmäpullan mieluummin? Ropeconin tuleva turnaus kuulostaa esimerkiksi oikein mukavalta ylimääräisine listoineen.
Kaikenlaista kivaa kannatan juuri listojen koossa, joku turnausformaatti kuulostaisi esim. hassulta että pelattaisi 15/50/15/50 pistekoolla kierrokset. Tai sitten vaikka että on pakko pelata tier-listalla. En tiedä... kaikki uusi on kivaa, kunhan se on vanhoissa puitteissa :P
Hardcoreturnauksiin en luultavasti olisi osallistumassa, formaatti ei niin kivalta kuulosta. Mangled metallikin vähän niin ja näin, vaikka en kumpaakaan liikaa vastusta niin hieman kumminkin ja tuollainen "en nyt oikein tykkää tästä formaatista" alkaa saada aika paljonkin painoarvoa jos lähtee tosiaan miettimään logistiikkaratkaisuja.
Turnauksissa tykkään kyllä sitten myös siitä että jotain tehdään toisin tai jotain erikoista on luvassa. Tosin "perusturnaus" on houkutteleva myös, mutta kyllähän sitä ottaa tavallisen pullan sijasta voisilmäpullan mieluummin? Ropeconin tuleva turnaus kuulostaa esimerkiksi oikein mukavalta ylimääräisine listoineen.
Kaikenlaista kivaa kannatan juuri listojen koossa, joku turnausformaatti kuulostaisi esim. hassulta että pelattaisi 15/50/15/50 pistekoolla kierrokset. Tai sitten vaikka että on pakko pelata tier-listalla. En tiedä... kaikki uusi on kivaa, kunhan se on vanhoissa puitteissa :P
In the heat of the blight/
you lose your heart and sell your soul/
I lose control in the heat of the blight
you lose your heart and sell your soul/
I lose control in the heat of the blight
Toi kasvavan pistekoon turnaus on aika siisti idea, ja tod näk tulossa seuraavaan isompaan turnaukseen. Myös "pakko pelata tier-listaa"-turnausta on mietitty aika tosissaankin, mutta se nyt menee aika väkisin ainakin puoli vuotta etiäpäin että kaikki faktiot saa tier-listat.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
"mä pelaan Mortenebran tier-listalla, ota sä eCainen tieri"TheEmu kirjoitti: Myös "pakko pelata tier-listaa"-turnausta on mietitty aika tosissaankin, mutta se nyt menee aika väkisin ainakin puoli vuotta etiäpäin että kaikki faktiot saa tier-listat.
Jep Tierilistat ovat aika lailla epätasapainossa keskenään kun yrittävät olla "taustatarinalle uskollisia".Celebdae kirjoitti:"mä pelaan Mortenebran tier-listalla, ota sä eCainen tieri"TheEmu kirjoitti: Myös "pakko pelata tier-listaa"-turnausta on mietitty aika tosissaankin, mutta se nyt menee aika väkisin ainakin puoli vuotta etiäpäin että kaikki faktiot saa tier-listat.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
- The Captain
- Valvoja
eCainen tier-listahan on ihan borken, kun siihen saa eCainen.Celebdae kirjoitti:"mä pelaan Mortenebran tier-listalla, ota sä eCainen tieri"TheEmu kirjoitti: Myös "pakko pelata tier-listaa"-turnausta on mietitty aika tosissaankin, mutta se nyt menee aika väkisin ainakin puoli vuotta etiäpäin että kaikki faktiot saa tier-listat.
eCainen ilman Squirea ja ilman Reinholdtia (ja ilman Rangereita). Mutta lohduttautua voi pakollisilla "taustatarinaan kuuluvilla" kahdella Lancerilla =)The Captain kirjoitti:eCainen tier-listahan on ihan borken, kun siihen saa eCainen.Celebdae kirjoitti:"mä pelaan Mortenebran tier-listalla, ota sä eCainen tieri"TheEmu kirjoitti: Myös "pakko pelata tier-listaa"-turnausta on mietitty aika tosissaankin, mutta se nyt menee aika väkisin ainakin puoli vuotta etiäpäin että kaikki faktiot saa tier-listat.
Onhan nuo speciaaliformaatitkin oikein mukavaa vaihtelua. Mutta oman ääneni annan 35pts turnaukselle ilman aikarajaa. Mukavan leppoisaa pelailua, eikä tarvitse rahdata selkä vääränä rautaa kassissa mukana. Myöskin useampi 50-75pts peli samaan päivään menee aikamoiseksi kestävyyslajiksi. Eikö viimeisiin peleihin enää sitä parasta kiinnostusta irtoa.
Rats keep running!
Itse olen ollut vain Ropeconin turnauksessa mukana ja kannatan kolmen listan vaihtelu systeemiä. Onhan tier listat silti sallittuja turnauksissa (niin että saa ne bonukset)?
~▲~™
▲ ▲
▲ ▲
Ainakin Turun turnauksissa Tier-listat on sallittuja (ellei toisin erikseen määritetä), ja uskoisin että aika pitkälti niin muuallakin.DynaFF kirjoitti:Itse olen ollut vain Ropeconin turnauksessa mukana ja kannatan kolmen listan vaihtelu systeemiä. Onhan tier listat silti sallittuja turnauksissa (niin että saa ne bonukset)?
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
- The Captain
- Valvoja
Ei kai noitten kieltämiseen mitään perusteita olisikaan, virallisia sääntöjä kun ovat. Harva myöskään kilpailee tehoissaan ei-Tier-listojen kanssa.TheEmu kirjoitti:Ainakin Turun turnauksissa Tier-listat on sallittuja (ellei toisin erikseen määritetä), ja uskoisin että aika pitkälti niin muuallakin.DynaFF kirjoitti:Itse olen ollut vain Ropeconin turnauksessa mukana ja kannatan kolmen listan vaihtelu systeemiä. Onhan tier listat silti sallittuja turnauksissa (niin että saa ne bonukset)?