Hyväntekeväisyysturnaus Turussa 21.-22.8.2010
Re: Hyväntekeväisyysturnaus Turussa 21.-22.8.2010
Sebastian Selvarajan fabaan mukaan.
- Ordo Aboensis
- Peliporukkavalvoja
- Viesti:
On mahdollista. Tällaisia tilanteita varten turnauksesta löytyy varapelaaja.jamovoima kirjoitti:Onko mahdollista tulla pelaamaan vasta tokasta kieroksesta lähtien, maksan toki saman summan. Edllisenä iltana on työporukan saunailta niin arveluttaa vähän tuo aikainen ajankohta. Lähinnä vaan kiinnostaisi päästä pelaamaan muutama peli uutta edikkaa niin turnaussijoitus ei ole niin justiinsa.
Entä olisiko tuota sunnuntain ensimmäisen pelin alkua siirtää 15 minuutilla tuonne ruokatauolle, sillä oma bussini on merkitty saapuvaksi 9.30 Turun linja-autoasemalle, joten sieltä menee hetki "hölkätä" tuonne pelipaikalle. Tietysti yksi vaihtoehto voisi olla, että joku ystävällisesti noukkisi minut tuolloin sunnuntai aamuna linja-autoasemalta, jolloin homma menisi asteen nopeammin.
Quanto fa due meno uno? Fa uno.
Ei kai siinä sit auta muuta kuin alkaa hieromaan muuveja kuntoon. Vile messiin.
wanhan liiton örkki pomo
Tom Lambert 40k mukaan.
Majoitus kelpaa molemmille.
Majoitus kelpaa molemmille.
- Amazing Slug
Juuso Lähdekorpi Fabaan. Voin tarvita majotusta.
Masiinan/Hordesin (miksei muidenkin pelien) "huijaus"-re-rolleihin liittyvä kysymys:
Masiinassahan erikoiskykyjen/loitsujen/whateva re-rollit eivät anna heittää uudelleen jo kerran re-rollattuja heittoja.
Kuvitellaan tilanne, jossa minulla on kyky re-rollia missatut osumat. Osun. Vastustaja käyttää lipukkeen ja pakottaa minut re-rollimaan, jonka seurauksena en osu. Saanko nyt re-rollata ilman huijauslipuketta, koska minulla siihen on sääntötekninen oikeus, vaikka heitto on kerran re-rollittukin ei-sääntöihin perustuvan seikan vuoksi, vai joudunko maksamaan lipukkeita?
Masiinassahan erikoiskykyjen/loitsujen/whateva re-rollit eivät anna heittää uudelleen jo kerran re-rollattuja heittoja.
Kuvitellaan tilanne, jossa minulla on kyky re-rollia missatut osumat. Osun. Vastustaja käyttää lipukkeen ja pakottaa minut re-rollimaan, jonka seurauksena en osu. Saanko nyt re-rollata ilman huijauslipuketta, koska minulla siihen on sääntötekninen oikeus, vaikka heitto on kerran re-rollittukin ei-sääntöihin perustuvan seikan vuoksi, vai joudunko maksamaan lipukkeita?
- Ordo Aboensis
- Peliporukkavalvoja
- Viesti:
Jokaisesta lähteestä tulevan rerollin voi käyttää vain kerran samaan nopanheittoon. Eli jos osut alkuperäisellä heitolla ja vastustaja pakottaa sinut rerollimaan, voit vielä käyttää tätä reroll-kykyäsi, mutta jos et osu alkuperäisellä heitollasi, rerollit ja vastustaja pakottaa rerollimaan, et enää voi rerollia. Eli noppaa voi rerollia monta kertaa, mutta joka kerralla rerollaamisen täytyy tulla eri lähteestä.Diogenes kirjoitti:Kuvitellaan tilanne, jossa minulla on kyky re-rollia missatut osumat. Osun. Vastustaja käyttää lipukkeen ja pakottaa minut re-rollimaan, jonka seurauksena en osu. Saanko nyt re-rollata ilman huijauslipuketta, koska minulla siihen on sääntötekninen oikeus, vaikka heitto on kerran re-rollittukin ei-sääntöihin perustuvan seikan vuoksi, vai joudunko maksamaan lipukkeita?
Näin WM/H:ssa, Faban ja 40k:n reroll-systeemiin allekirjoittanut ei ota kantaa.
Iridian Kiiskinen ilmoo fabaan, saatan tarvita majotusta
[Örinä murina] Masiinan pelien sääntöhin on nähty todella vaivaa. Vähän liikaakin jos miulta kysytään.
Saisikos kannatusta ajatus, että pelattaisiin vapaasti n*35 ja m*50pts vaikka kolmella listalla?
Älköön järjestäjä loukkaantuko, kunhan esitän. (Nyt tässä ½tuntia listoja vääntäneenä, eikä loppua näy)[/Örinä murina]
Saisikos kannatusta ajatus, että pelattaisiin vapaasti n*35 ja m*50pts vaikka kolmella listalla?
Älköön järjestäjä loukkaantuko, kunhan esitän. (Nyt tässä ½tuntia listoja vääntäneenä, eikä loppua näy)[/Örinä murina]
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Älä helkkarissa, kun minä olen niin näpsäkästi säätänyt Searforge ->Highborn -> Four Star -viritelmiä, ja ei mennyt kuin viikko!Merimetsä kirjoitti:[Örinä murina] Masiinan pelien sääntöhin on nähty todella vaivaa. Vähän liikaakin jos miulta kysytään.
... sitä paisi, Rhulic-castereita ei ole kolmea ;)
Tero Järvenpää ilmoittautuu 40k turnaukseen.
- Lord Mikke
Mites listapuolella mennään, lasketaanko delffien assassinit core- valinnoista, heroista, vai ei kummastakaan? Tieto vaikuttaa aika ratkaisevasti armeijan valintaan tällä hetkellä.
Peril of Warp
Eikös tämä ole jo DE FAQissa?Lord Mikke kirjoitti:Mites listapuolella mennään, lasketaanko delffien assassinit core- valinnoista, heroista, vai ei kummastakaan? Tieto vaikuttaa aika ratkaisevasti armeijan valintaan tällä hetkellä.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
- Lord Mikke
Sieltähän se sitten löytyikin. Kiitos!Deetwo kirjoitti:Eikös tämä ole jo DE FAQissa?Lord Mikke kirjoitti:Mites listapuolella mennään, lasketaanko delffien assassinit core- valinnoista, heroista, vai ei kummastakaan? Tieto vaikuttaa aika ratkaisevasti armeijan valintaan tällä hetkellä.
Peril of Warp
- Ordo Aboensis
- Peliporukkavalvoja
- Viesti:
Aikataulua ei muuteta, mutta vaikkei kyytiä irtoisikaan, ei 15 min myöhästyminen ole ongelma. Hyvä asia on, että tiedetään tästä, niin osataan sitten sunnuntaina odottaa.Tankki kirjoitti:Entä olisiko tuota sunnuntain ensimmäisen pelin alkua siirtää 15 minuutilla tuonne ruokatauolle, sillä oma bussini on merkitty saapuvaksi 9.30 Turun linja-autoasemalle, joten sieltä menee hetki "hölkätä" tuonne pelipaikalle. Tietysti yksi vaihtoehto voisi olla, että joku ystävällisesti noukkisi minut tuolloin sunnuntai aamuna linja-autoasemalta, jolloin homma menisi asteen nopeammin.
Ja näin toimitaan myös Fantasy battlessa, sekä 40k:ssa, ellei jälkimmäisen pelin tuomari toisin ilmoita. Esimerkiksi suoraan onnistunut ld testi, jonka vastustaja pakottaa rerollimaan, voidaan vielä rerollia BSB:llä. Jos taas ld testissä onnistuu BSB:rerollilla ja vastustaja pakottaa rerollimaan sen, ei voi enää käyttää BSB:n tuomaa rerollia.Ordo Aboensis kirjoitti:Jokaisesta lähteestä tulevan rerollin voi käyttää vain kerran samaan nopanheittoon. Eli jos osut alkuperäisellä heitolla ja vastustaja pakottaa sinut rerollimaan, voit vielä käyttää tätä reroll-kykyäsi, mutta jos et osu alkuperäisellä heitollasi, rerollit ja vastustaja pakottaa rerollimaan, et enää voi rerollia. Eli noppaa voi rerollia monta kertaa, mutta joka kerralla rerollaamisen täytyy tulla eri lähteestä.Diogenes kirjoitti:Kuvitellaan tilanne, jossa minulla on kyky re-rollia missatut osumat. Osun. Vastustaja käyttää lipukkeen ja pakottaa minut re-rollimaan, jonka seurauksena en osu. Saanko nyt re-rollata ilman huijauslipuketta, koska minulla siihen on sääntötekninen oikeus, vaikka heitto on kerran re-rollittukin ei-sääntöihin perustuvan seikan vuoksi, vai joudunko maksamaan lipukkeita?
Näin WM/H:ssa, Faban ja 40k:n reroll-systeemiin allekirjoittanut ei ota kantaa.
- THE MASTER
Petri Immonen 40k
-
Sir T0inen
Jäänkin pois turnauksesta, joten Juha Paananen(Tampere) pois listalta, kiitos. Aikataulu ongelma itsellä.
40k skenaariokysymykset:
Skenaario 1
Miten paljon pisteitä saa jos saat enemmän alueita mutta saman verran tappopisteitä?
Skenaario 2
Sama juttu, jos on enemmän objektiivejä mutta saman verran tappopisteitä, paljon saa turnauspisteitä?
Skenaario 3
Mitä jos tapoin 11 yksikköä enemmän? ;) Tyhmä kysymys tiedän, mutta sen voisi sääntöpakettiin korjata 8+:ksi.
Skenaario 4
Jos tämä on Annihilation Spearhead, mitkä ovat objektiivit?
Miten paljon turnauspisteitä saan jos oma kohde elää, toisen pelaajan kohde on kuollut ja omaan tasan saman verran "objektiiveja"?
Skenaario 1
Miten paljon pisteitä saa jos saat enemmän alueita mutta saman verran tappopisteitä?
Skenaario 2
Sama juttu, jos on enemmän objektiivejä mutta saman verran tappopisteitä, paljon saa turnauspisteitä?
Skenaario 3
Mitä jos tapoin 11 yksikköä enemmän? ;) Tyhmä kysymys tiedän, mutta sen voisi sääntöpakettiin korjata 8+:ksi.
Skenaario 4
Jos tämä on Annihilation Spearhead, mitkä ovat objektiivit?
Miten paljon turnauspisteitä saan jos oma kohde elää, toisen pelaajan kohde on kuollut ja omaan tasan saman verran "objektiiveja"?
Juhani Orelma peruu osallistumisen
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt