Hyväntekeväisyysturnaukseen tällä. Ei ihan millä olisin halunnu mutta kauppa lähetti väärät tuotteet kahdesta blisteristä eikä taida uudet tulla ajoissa.
Belial: SS+storm bolter
Dreadnought(venerable, multi-melta, storm bolter)
5xterminator(assault cannon, chain fist)
5xterminator(assault cannon)
5xterminator(assault cannon)
5xterminator(cyclone missile launcher)
land raider crusader
land raider crusader
Valinnanvaraa ei figuissa kyl paljoa ole. AOBR:stä 5 termistä joita kombottamalla bitseihin bokseista voisin vähän kikkailla aseistuksen kanssa. Voisin esmes tiputtaa venerable upgraden dredistä päivittääkseni CML:n toiseksi assault cannoniksi ja 2 uutta chain fistiä. Mikä ei itseasiassa olisi ihan toivoton idea. Mielipiteitä? Dredi hajoaisi entistä helpommin mutta eipä se ole kuin tulen imijä. En odota sen tekevän mitään ihmeitä. Lisä assault cannon tekisi eetvarttia tulivoiman kannalta ja chain fistit auttaa jos tulee dredejä yms vastaan. Ynnä wound allocationiin auttaa myös.
Eipä näillä pelejä paljoa voiteta ja wave serpent/battlewagon spammi tulee vastaan niin melko turha edes purkaa figuja pöydälle mutta tyylikäs armeija ja about ainut joka 40k:sta kiinnostaa :D
Deathwing, 1750
Deathwing, 1750
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Re: Deathwing, 1750
Suosittelen jokaisen termoksen aseistamista erikseen mutta jos ei ole bitsejä niin sitten on aika paha.
Itse käytän seuraavanlaista-komboa;
- storm bolter & power sword
- assault cannon/heavy flamer & powerfist
- storm bolter & chainfist
- storm bolter & powerfist
- twin claws/thunder hammer & storm shield
Saat yksilölliset savet ja valita woundit. Tiesit kaiketi jo mutta kertaan kuitenkin.
Listasta, Belialille ei muuta komboa kannata käyttää kuin twin claweja.
Dredille suosittelen assault cannonia, extroja ja hevifleikkaa. Extroja tarvit jos lähistelet (vahingossa tms.)ja hevifleikka on paljon kustannustehokkaampi vaihtoehto kuin boltteri.
Termostiimin missilen vaihtaisin hevifleikkaan, näin saat kaikkiin tiimeihin chainfistin ja koska pojilla on taksit niin hevifleikka on parempi vaihtoehto. Missile häviää kustannustehokkuudessa sekä assarille, että fleikalle jos on taksikyyti.
Mutta muutoin lista vaikuttaa perus DW-jyrältä. AT on hakusessa ilman predaa mutta olen pärjäillyt ihan hyvin assareillakin ja fisteillä.
Saat yksilölliset savet ja valita woundit. Tiesit kaiketi jo mutta kertaan kuitenkin.
Listasta, Belialille ei muuta komboa kannata käyttää kuin twin claweja.
Dredille suosittelen assault cannonia, extroja ja hevifleikkaa. Extroja tarvit jos lähistelet (vahingossa tms.)ja hevifleikka on paljon kustannustehokkaampi vaihtoehto kuin boltteri.
Termostiimin missilen vaihtaisin hevifleikkaan, näin saat kaikkiin tiimeihin chainfistin ja koska pojilla on taksit niin hevifleikka on parempi vaihtoehto. Missile häviää kustannustehokkuudessa sekä assarille, että fleikalle jos on taksikyyti.
Mutta muutoin lista vaikuttaa perus DW-jyrältä. AT on hakusessa ilman predaa mutta olen pärjäillyt ihan hyvin assareillakin ja fisteillä.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Yksilölliset savet on hyvä mutta ampumatehon huononeminen huono. Se lightning claw jätkä(kyllä. Se OLISI lightning clawit. En ole niin sadisti että ottaisin ehkä deathwingin huonoimman vaihtoehdon yksikköön) olisi kuiteski eka joka kuolisi joten ainu mitä se tulisi tekemään on antaa sen yksilöllisen saven....Remington kirjoitti:Suosittelen jokaisen termoksen aseistamista erikseen mutta jos ei ole bitsejä niin sitten on aika paha.
DA veteraanit on eri mieltä. Ainut mitä heiltä kuulee on että TH&SS on turha. Armeija ei edes pyri aktiivisesti meleeseen joten nuo LC:t näkisivät ehkä 1-2 combat phasea. Otan mieluummin extra SB laukaukset. Every shot count.Listasta, Belialille ei muuta komboa kannata käyttää kuin twin claweja.
Ei ole sopivaa figua. AOBR dredi ainut joka oli käytössä. Jos olisi haluamani figut olisi tilalla librarian tai chaplain termi panssarissa mutta maelstrom vähän tunaroi. Dredille ottaisin mieluiten assault cannon ja missile launcher tai linked lascannon missile. Heavy flamer on aika turha kapistus. Dredi ei ikinä ehdi kyllin lähelle käyttääkseen saatika että edes haluaisi. Dredit ku on aika surkeesta assaultissa.Dredille suosittelen assault cannonia, extroja ja hevifleikkaa. Extroja tarvit jos lähistelet (vahingossa tms.)ja hevifleikka on paljon kustannustehokkaampi vaihtoehto kuin boltteri.
Ja storm bolterilla on 24" kantamalla. Armeijalla joka haluaa pysytellä 24" säteellä missä se toimii parhaiten ei heavy flamer ole niinkään hot ilman drop podia.
Ummm...Mistä sait päähäsi että nuo lantikat on siellä pääosin taksina?-) Juu kykenee ne siihenkin mutta pl. jotain tau ja IG gunlineä ei mulla ole edes erityisen kiire meleeseen. Armeija ei ole assault armeija vaan enemmänkin shoot them 'till they are softened armeija. Lantikat toimivat anti-jalkaväki/tankki/etc vekottimena, liikkuvana maastona ja sit jos tarve on transporttina. Heavy flamer ei pääsisi juurikaan käyttöön koska en ole rynnimässä meleeseen vauhdilla.Termostiimin missilen vaihtaisin hevifleikkaan, näin saat kaikkiin tiimeihin chainfistin ja koska pojilla on taksit niin hevifleikka on parempi vaihtoehto.
AC kelpaisi tosin. Missilet on surkein heavy ase mitä on saatavilla mutta kantaman takia(HF aivan liian lyhyt) on otettava se ellen ota venerablea(joka triplaa penejen määrän mikä sen tuhoaminen vaatii) pois ja vapauta siten assault cannoniin pisteitä.
Predaa ei voi tulla armeijaan koska tämä on nimenomaan deathwing. Terminators, land raiders ja dreadnoughts only.Mutta muutoin lista vaikuttaa perus DW-jyrältä. AT on hakusessa ilman predaa mutta olen pärjäillyt ihan hyvin assareillakin ja fisteillä.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Että on clawitermos sellaisessa maineessa? Noh, minulla moinen toimii todella hyvin, joskin riippuen vastustajasta otan tälle aika paljon woundeja. Ne kaksi extra storm boltterin laakin menetystä ei ole minulla ainakaan tuntunut. Ennemmin otan ne savet. Ja clawi lisä toimii tiettyjä armeijoita vastaan hyvin. Esim.örkkejä, tauta, nekroneita.
En minäkään pyri lähikontaktiin mutta re-roll huti miekka ja stormari eivät ole ikinä pelastaneet päivää toisin kuin clawit. Hammeria en ole edes kokeillut. Every hit counts.
Pelailet siis wysiwyg? AC&ML-komboa en ymmärrä. AC:n kantaman puolesta joudut hiihtään melko liki vihollista jolloin riskeeraat itsesi vastustajan hyökkäykselle, tällöin se heviflamer on painonsa arvoinen kullassa. Yksittäinen missile on aika turhaa kamaa niin jalkaväkeä kuin ajoneuvoja vastaan (jollei lasketa örkkien trukkeja). Lascannon & missile-kombo toimii, joskin se on liian kallis.
Ja dredin stormarin 24" kantama on ainoa hyvä asia siinä aseessa. No onhan se ilmainenkin.
Itse peluutan AC&HF-komboa extroilla, jolloin jos kantama ei riitä juoksutan drediäni yleensä termostiimin peesissä. Nauttii coverista ja lähistelyn synnyttyä joinii mukaan ja sweeppaa vihut kun termokset eivät osaa. Toimii hyvin örkkejä vastaan!
Toinen kombo mitä pelaan on plasma cannon & missilelauncher. Tälle venerable ja istuu antamassa 36" kantamalle tulitukea jalkaväkeä ja keveitä ajokkeja vastaan.
Koska ne ovat 9/10:sestä tapauksesta niin takseja? Itse en kyllä jää istumaan perseelleni jos vastassa on gunline-army. Ne kudit sattuu kaeumpaakin ja osuu yhtä hyvin ja savet on samat. Itse siis liikun pikapikaa näitä kohti (maastoa hyväksikäyttäen tietty). Ainoa mitä pelkään on Taun plasmat niitä ei pidä lähelle mennä. Sun armeijan pääasiallinen kantama on 24" eli jäät auttamatta kakkoseksi kantamassa ja varsinkin tulivoimassa.
Notta pure-DW. No sitten preda banniin. Itse vain käytän sitä koska on hyvä ja halpa AT-lisä (jota tarvit) ja LC&ML-kombo dredi on kalliimpi kuin muilla marsuilla niin peluutan sitä siihen asti kunnes uusi codex tulee.
En minäkään pyri lähikontaktiin mutta re-roll huti miekka ja stormari eivät ole ikinä pelastaneet päivää toisin kuin clawit. Hammeria en ole edes kokeillut. Every hit counts.
Pelailet siis wysiwyg? AC&ML-komboa en ymmärrä. AC:n kantaman puolesta joudut hiihtään melko liki vihollista jolloin riskeeraat itsesi vastustajan hyökkäykselle, tällöin se heviflamer on painonsa arvoinen kullassa. Yksittäinen missile on aika turhaa kamaa niin jalkaväkeä kuin ajoneuvoja vastaan (jollei lasketa örkkien trukkeja). Lascannon & missile-kombo toimii, joskin se on liian kallis.
Ja dredin stormarin 24" kantama on ainoa hyvä asia siinä aseessa. No onhan se ilmainenkin.
Itse peluutan AC&HF-komboa extroilla, jolloin jos kantama ei riitä juoksutan drediäni yleensä termostiimin peesissä. Nauttii coverista ja lähistelyn synnyttyä joinii mukaan ja sweeppaa vihut kun termokset eivät osaa. Toimii hyvin örkkejä vastaan!
Toinen kombo mitä pelaan on plasma cannon & missilelauncher. Tälle venerable ja istuu antamassa 36" kantamalle tulitukea jalkaväkeä ja keveitä ajokkeja vastaan.
Koska ne ovat 9/10:sestä tapauksesta niin takseja? Itse en kyllä jää istumaan perseelleni jos vastassa on gunline-army. Ne kudit sattuu kaeumpaakin ja osuu yhtä hyvin ja savet on samat. Itse siis liikun pikapikaa näitä kohti (maastoa hyväksikäyttäen tietty). Ainoa mitä pelkään on Taun plasmat niitä ei pidä lähelle mennä. Sun armeijan pääasiallinen kantama on 24" eli jäät auttamatta kakkoseksi kantamassa ja varsinkin tulivoimassa.
Notta pure-DW. No sitten preda banniin. Itse vain käytän sitä koska on hyvä ja halpa AT-lisä (jota tarvit) ja LC&ML-kombo dredi on kalliimpi kuin muilla marsuilla niin peluutan sitä siihen asti kunnes uusi codex tulee.
HF dredille on ase joka a) ei pääse juurikaan ampumaan b) on turhan nyrkin kylkiäinen. Dreadnoughtit on niin surkeita lähitaistelussa että sinne ei haluta. varsinkin armeijalla joka ei sekään halua assaulttiin ennenkuin kohde on kaput. About ainu skenaario dredi assaultille on forgen dread drop podin kuskaamia DWA armeijassa. Ekan vuoron assaulteilla sitomaan tulivoimaa ettei deep strikettäviä termiksiä tapeta.Remington kirjoitti:Pelailet siis wysiwyg? AC&ML-komboa en ymmärrä. AC:n kantaman puolesta joudut hiihtään melko liki vihollista jolloin riskeeraat itsesi vastustajan hyökkäykselle, tällöin se heviflamer on painonsa arvoinen kullassa. Yksittäinen missile on aika turhaa kamaa niin jalkaväkeä kuin ajoneuvoja vastaan (jollei lasketa örkkien trukkeja). Lascannon & missile-kombo toimii, joskin se on liian kallis.
Jos dredi joutuu niin lähelle että HF:ää pääsee käyttämään olen aivan liian lähellä. Olettaen ettei dredi ole jo tuhottu on se sitäpaitsi todennäköisesti vähintään shaken. ML:n avulla voidaan silti pumpata lisää tulivoimaa etäisyydeltä jolla armeija toimii muuteskin. Deathwing toimii parhaiten 18.1"-24" kantamalla. 22"-24" open topped transport assault vastaan.
DW harvoin HALUAA lähdelle. 18" sisällä deathwing on surkeimmillaan koska vihut saavat rapid fire aseet kantamalle. Lascannon kills terminator, rapid fire kills squads...Koska ne ovat 9/10:sestä tapauksesta niin takseja?
Ok termi squadi rynnii eteen lantikassa, rynnii, tappaa IG squadin, sit 80+ laukausta tulee päin näköä ja tappaa koko squadin. Ei tuollaiseen vaihtokauppaan ole varaa. Mieluummin käytän maastoa(lantikat toimivat liikuteltavana maastona) niin ettei koko armeija pysty keskittämään tulta termiksiin ja käytän 70 patia vuorossa ampumaan squadeja kentältä.
Jos rynnin keskelle niin en pysty estämään vihua rapid firettämästä aakealla laakealla olevaa termi squadia huitin hiiteen. Epäilen vihun deployaavan niin että assaultin jälkeen EN olisi aakealla laakealla...
Laukauksia vain on perkeleen paljon enemmän. Ei terminaattoreita lascannonit niinkään pelota. Niitä pelottaa rapid fire aseet varsinkin jos vihu saa tuoda koko pirun armeijan esillä olevia squadeja päin. Kahdella lantikalla ei koko armeijaa hiljennetä joten rynnäkön jälkeen 2 squadia+ainakin toinen lantikka ois kaput. Huono vaihtokauppa ku saisin 2-3 halpaa squadia tapetuksi...Ne kudit sattuu kaeumpaakin ja osuu yhtä hyvin ja savet on samat.
24" kantamalle päästään jalankin. 12" kantamalla häviän tulivoimassa entistä pahemmin. Optimi kantama on siis 18.01-24" jolloin vihu ei saa terminaattorin tappavaa rapid fireä kantamalle.Sun armeijan pääasiallinen kantama on 24" eli jäät auttamatta kakkoseksi kantamassa ja varsinkin tulivoimassa.
Allekirjoittaneella HF toimii, oikeassa olet yhdessä asiassa, sillä ei aina pääse ampumaan. Mutta kun pääsee niin kyllä vihua viedään. Autohitit AP4:llä, coverin poistaminen ja kun woundaat 2-3+ tekee se selvää jälkeä isoista lösseistä ja puree kaikkeen satavarmasti. Poislukien powerarmorit.tneva82 kirjoitti:HF dredille on ase joka a) ei pääse juurikaan ampumaan b) on turhan nyrkin kylkiäinen. Dreadnoughtit on niin surkeita lähitaistelussa että sinne ei haluta. varsinkin armeijalla joka ei sekään halua assaulttiin ennenkuin kohde on kaput. About ainu skenaario dredi assaultille on forgen dread drop podin kuskaamia DWA armeijassa. Ekan vuoron assaulteilla sitomaan tulivoimaa ettei deep strikettäviä termiksiä tapeta.
Ei halutakkaan lähikseen, se on varma mutta olen huomannut kuinka hyödyllisiä nämä voivat olla kun useimmiten voitat lähiksen ja dredit sitten sweeppaa vihut. Minulla moinen kombo ainakin toiminut.
Aivan totta. Olet liian lähellä, mutta huomaan sen istuvankin dredin siellä nurkassa joutuvan sangen usein lähistelyyn, olen päättänyt sitten itse lisätä dredin mahdollisuuksia lähiksessä. Ja saatat nauraa seuraavanlaiselle kombolle mitä sangen usein käytän dredilleni. Plasma cannon ja heavy flamer.tneva82 kirjoitti:Jos dredi joutuu niin lähelle että HF:ää pääsee käyttämään olen aivan liian lähellä. Olettaen ettei dredi ole jo tuhottu on se sitäpaitsi todennäköisesti vähintään shaken. ML:n avulla voidaan silti pumpata lisää tulivoimaa etäisyydeltä jolla armeija toimii muuteskin. Deathwing toimii parhaiten 18.1"-24" kantamalla. 22"-24" open topped transport assault vastaan.
Uskomatonta kyllä mutta se toimii! Ainakin minulla. Tätäkin voi juoksuttaa termosten lähellä tai sitten ampua suojatulta kauempaa. Itse ulkoilutan kahta drediä 1,500 pisteen listassa ja useimmiten toinen tuhotaan. Yksi selviää aina (enpä muista ainakaan poikkeustapausta) loppuun asti.
Minulla vastustaja usemmiten ammuskelee termoksia kun näihin purevat esim.heviboltterit ja stormarit yms. Näissä yksiköissä kun ovat sitten usein ne lascannonitkin tms.
Dredini saavat juosta siis melko vapaasti. Ja sangen usein pääsen ihan lähietäisyydelle sitomaan isoja vihollisyksiköitä lähikseen ja näillä harvemmin on keinoja pudottaa dredi. Taistelu saattaa pitkittyä ja se on pois dredin ampumisesta mutta säästyypä dredi itsekin ampumiselta.
Sitten mä kait pelaan tosi huonoa taktiikkaa näille kun mä PYRIN lähelle. En ole ikinä voittanut peliä, jollen ole lähistellyt vastustajan ryhmiä pois. Aikana, jolloin tiimiin sai kaksi assaria, niin sillon muistan yhden pelin voittaneeni ilman lähitaistelua.tneva82 kirjoitti:DW harvoin HALUAA lähdelle. 18" sisällä deathwing on surkeimmillaan koska vihut saavat rapid fire aseet kantamalle. Lascannon kills terminator, rapid fire kills squads...
Ehkä ei kannata syöttää yhtä ryhmää tappaakseen vain yhden IG ryhmän. Ok, se taisi olla kärjistetty esimerkki. Harvoin minun vastustajani osaavat depottaa armeijansa niin, ettei sieltä heikkoa kohtaa löytyisi. Itse en edes takseja käytä, vaan footsloggaan. Naura pois. Eikä edes ole taktinen itsemurha vaikka niin ajatteletkin. Maastoa hyväksi käyttämällä ja juoksulla voi saada ihmeitä aikaan. Kokeileppas joskus ihan piruuttasi.tneva82 kirjoitti:Ok termi squadi rynnii eteen lantikassa, rynnii, tappaa IG squadin, sit 80+ laukausta tulee päin näköä ja tappaa koko squadin. Ei tuollaiseen vaihtokauppaan ole varaa. Mieluummin käytän maastoa(lantikat toimivat liikuteltavana maastona) niin ettei koko armeija pysty keskittämään tulta termiksiin ja käytän 70 patia vuorossa ampumaan squadeja kentältä.
Jos rynnin keskelle niin en pysty estämään vihua rapid firettämästä aakealla laakealla olevaa termi squadia huitin hiiteen. Epäilen vihun deployaavan niin että assaultin jälkeen EN olisi aakealla laakealla...
Ja mieluummin ostan sen yhden termostiimin lisää kuin ostan sen liikkuvan suojan joka saattaa kosahtaa ensimmäiseen onnenkantamoiseen. Termostiimiä kun harvoin saat kertalaukauksella pois pelistä. Ei minun termoksiani ainakaan, vastaan on tullut joskus jopa kolmen vindiksen listoja. Oletin, että turpiin tulee 100-0 mutta kas kummaa. Termiksia jäi kun jäikin pelin loputtua henkiin.
Toden totta. Itseäni pelottaa plasmahordet yli kaiken mutta en ole niin tyhmä, että juoksuttaisin termokseni tällaista päin ellen varmasti saavuta otain suurta uhrauksella.tneva82 kirjoitti:Laukauksia vain on perkeleen paljon enemmän. Ei terminaattoreita lascannonit niinkään pelota. Niitä pelottaa rapid fire aseet varsinkin jos vihu saa tuoda koko pirun armeijan esillä olevia squadeja päin. Kahdella lantikalla ei koko armeijaa hiljennetä joten rynnäkön jälkeen 2 squadia+ainakin toinen lantikka ois kaput. Huono vaihtokauppa ku saisin 2-3 halpaa squadia tapetuksi...
Näin tuo taitaa olla. Mutta paha ladella yleispäteviä ohjeita kun se riippuu vastustajasta niin paljon.tneva82 kirjoitti:24" kantamalle päästään jalankin. 12" kantamalla häviän tulivoimassa entistä pahemmin. Optimi kantama on siis 18.01-24" jolloin vihu ei saa terminaattorin tappavaa rapid fireä kantamalle.
Selvästikkin pelaamme niin erilaisilla tyyleillä ettei minun kannata puoltaa sen enmpää omaa tyyliäni.
Mutta tärkeintä on, että DW marssii etiäpäin! =)