Jep, kyllä tarkottaa tässä tapauksessa :)ussak kirjoitti: Kiitos!!! Tuo miellyttää niin silmää kuin lompakkoakin :) boksi jalkaväkeä tarkoittaa siis tätä?
FoWia aloittamassa briteillä
Re: FoWia aloittamassa briteillä
Dörb
Useat unohtavat välillä missä tässä pelissä on kyse. Tehopelaajia löytyy joka pelistä, mutta eteenkin historiallisissa peleissä tärkeintä on itse historiallisuus omasta mielestäni. (Big guns are always cool, vaikea kiistää, kun itse pyörin tiikereillä melkein aina.)
Kysy siis itseltäsi, mikä WW2 tapahtuma, kampanja, taistelu kiinnostaa sinua eniten (D-Day, Market Garden, Bagration etc)?
Mitkä joukot kiinnostaa? Oletko tuima tiikeri tankki komppanian komentaja vai Laskuvarjojääkäri-tommy tyyppinen british bulldog? Luin itse paljon Wittmanin SS tiikeri joukoista ja 12 SS Hitlerjugendin taisteluista Normandiassa joten päädyin Tiikerikomppaniaan ja myöhemmin perustin jalkaväkikomppanian siihen mukaan.
Tuntuu siltä että haet "mikä on paras vaihtoehto jotten häviä huonolla armeijalla ja tylsisty tähän peliin niinkuin WH 40 kssa jne"; tässä pelissä sillä ei ole väliä. Itse olen aina ollut tiikeripelaaja vaikka saan Humielta sun muilta pataa jatkuvasti. Silti ehkä hauskimmat pelit jota olen pelannut ovat juuri tiikereilläni. Voitolla ei ole väliä ja "vaikeillakin" armeijoilla voi voittaa, jokainen armeija toimii eri tavalla.
Mieti siis näitä asioita ennen kun hypit Cromwell tankeista laskuvarjojääkäreihin, jne. Lue joku mielenkiintoinen kirja jostain yksiköstä tai taistelusta ja saat varmasti inspiraatioita. Tutustu tankkikomppanioihin tai jalkaväkijoukkoihin. Tämän jälkeen asiat tuntuvat paljon selkeämmältä ja osaat varmasti päättä itse juuri sinulle parhaimman armeijan.
Toivottavasti ei mennyt liian tylsäksi höpinäksi!
Kysy siis itseltäsi, mikä WW2 tapahtuma, kampanja, taistelu kiinnostaa sinua eniten (D-Day, Market Garden, Bagration etc)?
Mitkä joukot kiinnostaa? Oletko tuima tiikeri tankki komppanian komentaja vai Laskuvarjojääkäri-tommy tyyppinen british bulldog? Luin itse paljon Wittmanin SS tiikeri joukoista ja 12 SS Hitlerjugendin taisteluista Normandiassa joten päädyin Tiikerikomppaniaan ja myöhemmin perustin jalkaväkikomppanian siihen mukaan.
Tuntuu siltä että haet "mikä on paras vaihtoehto jotten häviä huonolla armeijalla ja tylsisty tähän peliin niinkuin WH 40 kssa jne"; tässä pelissä sillä ei ole väliä. Itse olen aina ollut tiikeripelaaja vaikka saan Humielta sun muilta pataa jatkuvasti. Silti ehkä hauskimmat pelit jota olen pelannut ovat juuri tiikereilläni. Voitolla ei ole väliä ja "vaikeillakin" armeijoilla voi voittaa, jokainen armeija toimii eri tavalla.
Mieti siis näitä asioita ennen kun hypit Cromwell tankeista laskuvarjojääkäreihin, jne. Lue joku mielenkiintoinen kirja jostain yksiköstä tai taistelusta ja saat varmasti inspiraatioita. Tutustu tankkikomppanioihin tai jalkaväkijoukkoihin. Tämän jälkeen asiat tuntuvat paljon selkeämmältä ja osaat varmasti päättä itse juuri sinulle parhaimman armeijan.
Toivottavasti ei mennyt liian tylsäksi höpinäksi!
Totta, Earnest on oikeassa. Tärkeintä, että armeijasi on "siisti" pelattava. Omilla Brittiparoillani pelaan Arnhem listalla, eli aina outnumbered-outgunned-outtanked jne. mutta sankaruutta ei kentältä usein puutu kun lähdetään rupuiset Piatit olalla tiikerinmetsästykseen.
Leffat jotka kannattaa Brittipelaajana tsekata LW asetuksiin:
The Longest Day (1962) - Normandian maihinnousu
A Bridge too Far (1977) - Operaatio market garden. - myös kirja kannattaa tsekata.
Lisäksi suosittelen Antony Beevorin LOISTAVAA kirjaa "D-Day: The Battle for Normandy" joka käsittelee kattavasti ja äärimmäisen mielenkiintoisella tavalla koko liittoutuneiden kamppanjaa normandiassa.
Leffat jotka kannattaa Brittipelaajana tsekata LW asetuksiin:
The Longest Day (1962) - Normandian maihinnousu
A Bridge too Far (1977) - Operaatio market garden. - myös kirja kannattaa tsekata.
Lisäksi suosittelen Antony Beevorin LOISTAVAA kirjaa "D-Day: The Battle for Normandy" joka käsittelee kattavasti ja äärimmäisen mielenkiintoisella tavalla koko liittoutuneiden kamppanjaa normandiassa.
"Sir, how the hell are we supposed to keep the schedule on a road like this?"
"You don't know the half of it. This bit we're on now... it's the wide part."
-Vandeleur
"You don't know the half of it. This bit we're on now... it's the wide part."
-Vandeleur
Aivan loistava keskustelu aiheesta FoWin sivuilla, voi olla hieman tyly uusille pelaajille mutta sieltä löytyy juurikin ne tärkeät vastaukset (mitä ei koskaan alustavasti kukaan tiedä etsivänsä)
http://www.flamesofwar.com/Default.aspx ... &afv=topic
Olen samaa mieltä ameanyn kanssa, nuo elokuvat kannattaa vilkaista. Jotkut elokuvat tosin ovat täyttä huu-haata, esim "Battle of the Bulge" elokuvassa saksalaisten Kuningastiikeri tankit on proxitettu Patton tankeilla jotka valmistettiin vasta sodan jälkeen jenkeille (aika jäätävää).
Onnea aloitukseen!
http://www.flamesofwar.com/Default.aspx ... &afv=topic
Olen samaa mieltä ameanyn kanssa, nuo elokuvat kannattaa vilkaista. Jotkut elokuvat tosin ovat täyttä huu-haata, esim "Battle of the Bulge" elokuvassa saksalaisten Kuningastiikeri tankit on proxitettu Patton tankeilla jotka valmistettiin vasta sodan jälkeen jenkeille (aika jäätävää).
Onnea aloitukseen!
Kiitoksia leffa vinkeistä pitää nuo katsella. Briteillä aina eniten kiinnostaneet kommandot ja panssarivaunut yleisesti. Mutta tuossa 50th TT division listassa näyttäisi molempia saavan jo on ihan edullinenkin vaihtoehto. Off topikkia sen verran että kuuluuko yv viestin mennä lähtevät kansioon kunnes vastaanottaja on lukenut sen?
Tietääkö kukaan onko semmoista Colour guide juttua netissä jossa näkisi Mikä Gw maali vastaa FoW maalia esim. Mikä maali FoW puolella vastaa gw:een Kommando khakia? Löysin FoWin sivuilta tuommoisen taulukon midwariin, mutta Late warin vastaavassa ei ollut gw maaleja mukana.
http://www.dakkadakka.com/wiki/en/Paint ... lity_Chartussak kirjoitti:Tietääkö kukaan onko semmoista Colour guide juttua netissä jossa näkisi Mikä Gw maali vastaa FoW maalia esim. Mikä maali FoW puolella vastaa gw:een Kommando khakia? Löysin FoWin sivuilta tuommoisen taulukon midwariin, mutta Late warin vastaavassa ei ollut gw maaleja mukana.
Dörb
Eipä tuossa ole suoree FoW-->GW vaihtoehtoa, jos tekee niin että tuon fowin oman colour guiden avulla kattoo mikä fow maali vastaa vallejo maalia ja sitten tuosta katsoo vallejo to gw kohtaa niin siltikään tuolta ei löydy kaikkia vallejo maaleja joita käytetty esim tuossa http://www.flamesofwar.com/Default.aspx ... art_id=455
Noi FoWin värisuositukset on Vallejon Model Color sarjaa, mikä pitää sisällään on 220 eri väriä. Kaikille ei siis Citadelin valikoimasta löydy suoraa vastinetta. Mutta kyllä Citadelin maaleilla tarpeeksi lähelle pääsee, kun vain sekoittelee maaleja.
Tärkeämpää on kuitenkin oikea vaikutelma kuin historiallisesti 100% oikeat värit. Mahdollisten washien ja highlightien jälkeen tulos on kuitenkin jotain muuta kuin se pohjaväri. Omasta kokemuksesta nuo FoWin värisuositukset tuottaa aika tummia figuja, jos yhtään käyttää mitään washeja. Varmaan ok jos maalaa vain pohjat noilla suosituksilla ja sitten highlightit siihen päälle. Kannattaa rohkeasti maalailla koefiguja ja etsiä sieltä omaa silmää miellyttävät värit. 15mm on kuitenkin niin pieni skaala että pienetkin muutokset vaikuttaa ja figut puuroutuu helposti, varsinkin jos maalailee camokuvioita.
Tärkeämpää on kuitenkin oikea vaikutelma kuin historiallisesti 100% oikeat värit. Mahdollisten washien ja highlightien jälkeen tulos on kuitenkin jotain muuta kuin se pohjaväri. Omasta kokemuksesta nuo FoWin värisuositukset tuottaa aika tummia figuja, jos yhtään käyttää mitään washeja. Varmaan ok jos maalaa vain pohjat noilla suosituksilla ja sitten highlightit siihen päälle. Kannattaa rohkeasti maalailla koefiguja ja etsiä sieltä omaa silmää miellyttävät värit. 15mm on kuitenkin niin pieni skaala että pienetkin muutokset vaikuttaa ja figut puuroutuu helposti, varsinkin jos maalailee camokuvioita.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Ehkä silloin ei vastaavaa maalia ole?ussak kirjoitti:Eipä tuossa ole suoree FoW-->GW vaihtoehtoa, jos tekee niin että tuon fowin oman colour guiden avulla kattoo mikä fow maali vastaa vallejo maalia ja sitten tuosta katsoo vallejo to gw kohtaa niin siltikään tuolta ei löydy kaikkia vallejo maaleja joita käytetty esim tuossa http://www.flamesofwar.com/Default.aspx ... art_id=455
Muistaakseni toi artikkeli on aika vanha, ehkä niiden maalien valmistus on lopetettu?
Dörb