Figu on WIP siinä mielessä, että figun takapuoli on aika pahasti vaiheessa. Johtuen siitä, että takkiin käyttämäni maali vetelee viimeisiään ja jotta takapuolen saisi maalattua, niin pitäisi hommata uusi puteli kyseistä maalia ja en ole sitä saanut vielä aikaiseksi. Tästä johtuen takaata ei ole kuvaakaan. :)
Etupuoli taas on oikeastaan valmis, jonka tähän laitankin:
Alkuperäinen kuva (WIP vaiheessa)
Figu on siis Reaperin Master Seriesin "Ellen Stone, Cowgirl (54mm)". Kyseessä on siis isompaa skaalaa (n. kaks kertaa korkeampi nappula kyseessä).
Figussa olen ensinnäkin kokeillut hakea aiempaa isompaa kontrastia ihoon tai oikeastaan viedä sen varjoja tummemmiksi kuin aiemmin olen vienyt. En tosin ole aivan varma enää, onnistuiko tämä yritys nyt sitten vai korjailinko varjot tasoituksella sittenkin normaaliin tyyliini. Toinen kokeilu on ollut tuon paidan kuviointi ja miten moinen tehdään, sekä miten kuviointi ja muotojen korostus toimivat keskenään.
Figu olisi tarkoitus ottaa mukaan perjantain pk-seudun maalaritapaamiseen ja saada siihen mennessä valmiiksi.
EDIT: Ja niin kommenttia toki arvostetaan. Kertokaa mielellään myös mistä pidätte tai mistä ette pidä. Eikä tarvitse olla todellakaan parempi maalaaja kritisoidakseen (kuten toisinaan tunnutaan luulevan). Olen tuon kanssa pakertanut sen verta paljon, että alkaa sokeus iskeä varmasti omaa työtä kohtaan. Muiden mielipiteet voivat avata silmiä sille, mikä on onnistunutta ja mikä ei.
EDIT 2:
Valmis kuva:
Kuva
Pienentämätön kuva
Lisäsanailua nyt, kun tuo on nähdäkseni valmis.
Figussa lisätty likaa takkiin. Kontrastia housuihin, sekä yritetty viilata ihoa paremmaksi. Vatsan keskiosa on edenpänä kuin vyötärö. Kohdassa jossa näkyy selvä raja (vatsan vasenpuoli katsojasta katosttuna) siis tuo tummempi osa on kauempana kuin vaalea. Kaari jää kuvakulman pimentoon. Mutta hassulta se näyttää silti.
Kuva on linkki varsin armottoman Isoon kuvaan. Sikäli kun sellaista haluaa katsella.
EDIT 3:
Uudet kuvat. Hylsyt, panokset muokattu ja kasvoissa huulia ja simmuja maalattu uusiksi, sekä jotain muuta pientä viilausta kasvoissa.
Kuva linkki pienentämättömään versioon