"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Bretonnia, Uus Edikka ja sankari

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Blu'Skin

Bretonnia, Uus Edikka ja sankari

Viesti Kirjoittaja Blu'Skin »

Tuota noin, nuo Brettikset alkoivat vaikuttamaan melko kiinnostavilta, tosin en oikein saanut selville edes legendaarisen haun avulla että Minkä edition Armybook pitäisi kyseiselle armeijalle ostaa?

Sitten toiseen aiheeseen. Meinasin että ostan alkuun Bret Battalionin ja sitten sankarin. Voisin pelata pikkupelejä. Onko Fay Enchantress Hero vai Lordi? Koska käsittääkseni alle tonnin peleissä saa peluuttaa HQna vaan Heroa.

-Blu
Vihdoinkin olen saanut alun.

92% of teens has moved over to rap.If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.
Metal is what we love.
Marsutin mrk III

Re: Bretonnia, Uus Edikka ja sankari

Viesti Kirjoittaja Marsutin mrk III »

Uusin kirja, Fay on lord ja uusissa säännöissähän (8th edition) oli että pelissä saa olla lordeja 25% ja heroja 25% eli tuhanteen(25% tuhannesta on 250p) et Fayta saisi. Valaiskaa minua jos olen väärässä.
92% of teens has moved over to rap.If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.
Metal is what we love.
<Randomi>

Viesti Kirjoittaja <Randomi> »

Uusin kirja on tämä, kirja on vissiin tehty 6 edikan aikaan et hieman vanha taitaa olla jo.

Battalioona on ihan jees, siinä kuitenkin säästää pikkasen ja kaikki noista on suht pelattavia. Pegasus Knightista voi pienellä heraldiikan lisäyksellä tehdä hyvin sankarin. Fay Enchantress on lordi, hero special sankareja on nyt tullu uudemmissa kirjoissa. Lordi slotteja ei enää ole 8 edikassa vaan pisterajoitukset, lordeja saa olla 25% joten tätä et tonniin saa.

<Edit>: liian hidas.
Blu'Skin

Jaa jaa, meinaat vai että konvaisin Pegasus Knightistä Brettonnian Hero on Pegasuksen?

Metal is what we love.
Zere
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zere »

Blu'Skin kirjoitti:Jaa jaa, meinaat vai että konvaisin Pegasus Knightistä Brettonnian Hero on Pegasuksen?
No se nyt ei kovin vaikeata ole. Ja ehdottomasti helpoin tapa aloittaa armeija pelkän batallionin kanssa. Ja jos ole ostamassa myös sankaria batallionin kylkeen niin osta ennemmin se Battle Standard Bearer.

Pegasuksia tarttisit kuitenkin vähintään 2kpl lisää, että voisit peluuttaa niitä ryhmänä. Siksi ite aikanaan ostin 3kpl niitä vanhoja batallioneita joissa niitä tuli se 3kpl.
WH40K: Daemons of Tzeentch, Thousand Sons
AoS: Disciples of Tzeentch, Kharadron Overlords
LotR: Forces of Good, Forces of Evil
WM: Undead, Bretonnia
WHFB: Bretonnia
Marsutin mrk III

Itselleni tuli battalionissa 3 pegasusta, kuva valehtelee?
Metal is what we love.
Blu'Skin

Jaa, siis nyt olen mennyt jos sekaisin. Siis mitä sen tavallisen Battalionin lisäksi on välttämätöntä ostaa figuuripuolelta.

Toisaalta mieleeni on herännyt toinenkin kysymys. Mitä niitä kaikkia noppia yms. härpäkettä pitää ostaa?

Metal is what we love.
Marsutin mrk III

Onko sinulla ystäviä jotka pelaavat?? Uskottavasti heillä on nopat, tuuma mitat, ja templatet joita löydät hyvin varustetuista figu kaupoista.
Metal is what we love.
Blu'Skin

Juu, pitäisi olla. Olen ton T3ro/Telluksen kanssa sopinut asioista jo pitkän aikaa.

Metal is what we love.
Zere
Peliporukkavalvoja

Marsutin mrk III kirjoitti:Itselleni tuli battalionissa 3 pegasusta, kuva valehtelee?
Joko olet saanut/ostanut wanhan batallionin tai sitten on ollut uudessa laatikossa väärä sisältö.

Joskus ennenmuinoin batallionin sisältö oli 8 ritaria, 3 pegasusta, 16 bowia ja 16 men at armsia. Käytännössähän tossa oli 12+12 tuota jalkaväkeä ja 2 command group kehikkoa.

Nykyisessä on 8 ritaria, 1 pegasus, 16 bowia ja 20 men at armsia. Ja noissakin edelleen molempiin jalkaväkiryhmiin command kehikot.

Niin ja niistä muista figu hankinnoista. Batallionin lisäksi tarvitsen jonkunlaisen sankarin. Armeijasi tarvitsee kenraalin ja armeijan lipunkantajan. Eli teet jomman kumman niistä siitä pegasus knightistä ja toisen ostat erikseen.
Blu'Skin

No, minähän voisin toki tehdä siitä Pegasuksesta sankarin/Generalin ja sitten ostaa sen Standardin erikseen. Jos ostan Bearerin erikseen, mikä model se on?

EDIT: Ei mutta hetkinen! Peasanttien, Knightien ja Men-At-Armsien kaikkien mukana tulee Musicianit ja Standard Bearerit.
Viimeksi muokannut Blu'Skin, Su 15.08.2010 19:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Metal is what we love.
Marsutin mrk III

Metal is what we love.
Zere
Peliporukkavalvoja

Blu'Skin kirjoitti:No, minähän voisin toki tehdä siitä Pegasuksesta sankarin/Generalin ja sitten ostaa sen Standardin erikseen. Jos ostan Bearerin erikseen, mikä model se on?
Juuri näin. Tai sitten teet pegasuksesta standard bearerin ja ostat kenraalilla oman figun.
Blu'Skin kirjoitti:EDIT: Ei mutta hetkinen! Peasanttien, Knightien ja Men-At-Armsien kaikkien mukana tulee Musicianit ja Standard Bearerit.
Joo, niin tulee. Jouset ei tarvitse muuta komentoa kuin musikantin. Ritareille teet tosta boksista yhden ryhmän jossa on siis champion, musician ja standard bearer. Men-At-Armseilla olen itse käyttänyt pelkästään musikanttia ja lipunkantajaa, en näe järkeä siinä ylikalliissa championissa.
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Ihan selvennyksenä aloittajalle, yksikölle voi pistää Standard Bearerin mukaan osana komentoryhmää, mutta BSB eli Battle Standard Bearer on sankari ja aivan eri juttu, vaikka silläkin on lippu.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Blu'Skin

Selvä. Muuten, olen huomannut että lähes kaikki, siis -kaikki- Bretonnia pelaajat maalaavat mm. Men-At_Armsien kilvet aina Puna-Sinisiksi joihin kiinnittävät leijona tarran. Onko minun mahdollista tehdä erillainen heraldiikka kyseisiin kilpiin, sillä Bretonniassahan on monia kreivikuntia?

Metal is what we love.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Kyllä on. On tosiaan aika yleistä käyttää samoja värejä ja kuvioita kuin paketin selässä, mutta ei se mikään pakko todellakaan ole. On pelkästään suositeltavaa kehittää oma hieno väriteema ja heraldiikka. Kova jätkä maalaa joka ritarille omat, mutta pakko se ei ole sekään...

Nappuloiden väritys tai muotoilu ym. ei ole sidottu mihinkään pelin sääntöihin, poikkeuksena varustus. Että keihäsmiehillä on sitten pääasiassa keihäitä jne.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Yleisesti ottaen maalaukseen pätee yksi suuntaa-antava ohje, jota voi soveltaa niin paljon kuin itse tahtoo: "Maalaa ne pinkeiksi sinisillä täplillä."

Ei sillä ole siis mitään merkitystä maalaatko M@A:t pinkeiksi sinisillä täplillä, sinisiksi pinkeillä täplillä, keltaisiksi ruskeilla raidoilla, paketin kyljen mukaan tai millään muullakaan tavalla. Kuhan napista käy selväksi mikä se on, on kaikki hyvin. Jos dudella on siis olevinaan kilpi, olis ihan jees, että sillä se kanssa olisi. Fabassa ei ole niin paljoa merkitystä, koska on massataistelupeli, jossa yksiköt toimii rykmentteinä. Kuhan on riittävän selvää, että tikkumiehillä on tikut eikä vaikka moottorisahoja, ei pitäis tulla mitään valittamista.
LAV-Kitsune-

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

Bretonnian armeijakirjassa taidetaan itseasiassa ihan rohkaista keksimään omia väriteemoja omille ritareille ja ainakin joskus muistan nähneeni jossain vanhassa white dwarffissa tai brettien kirjassa sellaisen värityskuvan mihin voi vielä luonnostellakin niitä kuvioita. Joissain figuissa on aika suuntaa antavia nimiä, kuten vaikka Bretonnian Green knight, mutta ei sitäkään kukaan kiellä maalaamasta erilailla ja käyttämästä vaikka omana kenraalina. Joskus erikoisemmat väriteemat voivat toimia yllättävän hyvin, kuten täällä sotavasaran galleriassa nähdyt Skarsnikin epäkuolleet, joiden vaatetuksessa on paljon haaleita pinkin sävyjä.
Blu'Skin

No hyvä! Mitenkäs sitten ne tarrat? Mistä niitä valmiita kuvia saa jotka voi lätkäistä kilpeen tai johonkin muuhun?

Ja sitten hiukan Off-Topic, mutta Bretonnia kuitenkin =). Elikkä siis olen suunnitellut että tekisin joskus oman peli pöydän Bretonnialle, ja kysyisin että onko konsepti hyvä. Ajattelin että tekisin maaseutu maisemaa ja johonkin laitaan vaikka muurin ja sen taakse hiukan kaupunkia, jotta se sijoittuisi johonkin kaupunkin laitamille. Onko se hyvä idea että tekisin ihan perus jäätelötikuista hieman pätkimällä päitä suoremmiksi sellaisia slummin tyylisiä hökkeli taloja. Vaikka että kaupungin uloimmassa osiossa asuisi köyhimmät.

Metal is what we love.
Marsutin mrk III

Tarrat tulevat unittien mukana.

Ihan hyvä ideahan tuo on. Vaikka Bretteihin yleensä liitetään linnat niin kuulostaa kivalta, linnaa ymäröibä kaupunki.Pidän ideasta, itse en vain jaksa tehdä :(.
Metal is what we love.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”