Kyl mä voin Karnittaa kenet tahansa jos tarve on =) Charadilta saataneen vähän Harby-treeniä. Mulg pitänee vaan opiskella teoriassa.The_Edge kirjoitti:Joiltain meniittipelaajilta vois pyytää harbyä vastaksi kun sitä ei suomessa oikein kukaan pelaa, mutta on varmana aika monessa vastatiimissä. Sama juttu jonkin Karn/mulgmissilen kanssa.
WM/H European Team Tournament 2010
Re: WM/H European Team Tournament 2010
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
-
Der Dexter
itse haastan mikkoa maanantaina, ja mahdollisesti harby vastassa. Harby itse asiassa on ikävä vastus mulle, koska se osaa poistaa osumatta upkeepit, joista vahingossa olen riippuvainen. joten itse dodgaan menothia jos vaan voi, mutta sitten pistetään a-game pystyyn ja voitetaan se.
en nyt ottanut mukaan tota skenaarion valintaa noissa match-upeissa, mutta se ei ihan hirveästi muuta tilannetta, sillä skenaariocasterit laitetaan skenaarioon vahvoille, joka sitten avaa assasinaatio-mahdollisuuden muille listoille myöhemmin, jolloin voidaan voittaa vahvasti, taikka kestää (aka minä).
mutta se vähän tasoittaa sitä etua, mikä toisella valitsijalla muuten olisi, mikä on hyvä asia
lisää myöhemmin
en nyt ottanut mukaan tota skenaarion valintaa noissa match-upeissa, mutta se ei ihan hirveästi muuta tilannetta, sillä skenaariocasterit laitetaan skenaarioon vahvoille, joka sitten avaa assasinaatio-mahdollisuuden muille listoille myöhemmin, jolloin voidaan voittaa vahvasti, taikka kestää (aka minä).
mutta se vähän tasoittaa sitä etua, mikä toisella valitsijalla muuten olisi, mikä on hyvä asia
lisää myöhemmin
Aliquando Insanire Iucundum Est
-
Der Dexter
Butcher pärjäsi itse asiassa melko hyvin Harbyä vastaan, vaikka strategisella tasolla yhden virheen tulikin mikko tehneeksi.
Kunhan harbystä ottaa kopin joku, joka ei liiaksi luota upkeeppeihin (kutten minä), niin hyvin se menee. bastionit ovat kovia, mutta perussetti harbya on kovin rajoittunut kokonsa puolesta (figumäärä), ja tappioita kärsiessä onkin sitten nopeasti tuhoutunut (tosin töitä saa tehdä ennenkuin ne kaverit alkaa kuolemaan...)
Ja tuo paritussysteemihän sitten tekee vain sen, että eHailey, eKrueger ja Rahn, ehkä eDenny ovat aina alkuun edessä, valitsemassa itselleen convergenceä, jotta pääsisivät hakemaan helppoa skenaariota itselleen.
Se on kuitenkin sillain helppo pelata pois, että jos aloittaa, laitetaan lista joka myös toimii hyvin pisteenhallintaskenussa, tai sitten päästään itse ottamaan skenu, jolloin armeija on joku, ja sitten vaikka pelataan killbox/destruction pois sieltä, jos eCaine tms. odottaa sellaisen saavansa, samalla kivasti kusten myös skenaariocastereita.
En nyt näe oikeasti hirveästi etua olla ekana laittamassa listaa eteen, eli voittaa rollia, eli hävitään pojat perk. se joka kerta. Aloittanut saa valita skenun 3 kertaa, mutta viimeinen on kuitenkin pakotettu skenu, joten valinta on illuusio, hävinnyt valitsee 4 skenusta 2, ja valitsee 3/5 peliparista. Alkuun saa myös valita minkä skenun vain.
Tein nyt paperilaput meille, että voidaan pelata pari kierrosta lapuilla parituksia, niin saadaan käsitys hommasta, ja näkee käytännössä että miten meidän kannattaa homma pyörittää.
Joka tapauksessa ekoille kierroksille vastaan joko laitetaan skenaariocasterit, jotka valitsevat itselleen hyviä skenaarioita, tai sitten countterit näille, ja valitaan itse/pois toiselta ne skenut, pakottaen vastustajan kättä auki. Tuntuu että jos kaverille on jäämässä käteen muutama kova skenucasteri, kandee ne pahimmat skenut vetää pois, ja killbox kanssa pois eCainelta.
Kunhan harbystä ottaa kopin joku, joka ei liiaksi luota upkeeppeihin (kutten minä), niin hyvin se menee. bastionit ovat kovia, mutta perussetti harbya on kovin rajoittunut kokonsa puolesta (figumäärä), ja tappioita kärsiessä onkin sitten nopeasti tuhoutunut (tosin töitä saa tehdä ennenkuin ne kaverit alkaa kuolemaan...)
Ja tuo paritussysteemihän sitten tekee vain sen, että eHailey, eKrueger ja Rahn, ehkä eDenny ovat aina alkuun edessä, valitsemassa itselleen convergenceä, jotta pääsisivät hakemaan helppoa skenaariota itselleen.
Se on kuitenkin sillain helppo pelata pois, että jos aloittaa, laitetaan lista joka myös toimii hyvin pisteenhallintaskenussa, tai sitten päästään itse ottamaan skenu, jolloin armeija on joku, ja sitten vaikka pelataan killbox/destruction pois sieltä, jos eCaine tms. odottaa sellaisen saavansa, samalla kivasti kusten myös skenaariocastereita.
En nyt näe oikeasti hirveästi etua olla ekana laittamassa listaa eteen, eli voittaa rollia, eli hävitään pojat perk. se joka kerta. Aloittanut saa valita skenun 3 kertaa, mutta viimeinen on kuitenkin pakotettu skenu, joten valinta on illuusio, hävinnyt valitsee 4 skenusta 2, ja valitsee 3/5 peliparista. Alkuun saa myös valita minkä skenun vain.
Tein nyt paperilaput meille, että voidaan pelata pari kierrosta lapuilla parituksia, niin saadaan käsitys hommasta, ja näkee käytännössä että miten meidän kannattaa homma pyörittää.
Joka tapauksessa ekoille kierroksille vastaan joko laitetaan skenaariocasterit, jotka valitsevat itselleen hyviä skenaarioita, tai sitten countterit näille, ja valitaan itse/pois toiselta ne skenut, pakottaen vastustajan kättä auki. Tuntuu että jos kaverille on jäämässä käteen muutama kova skenucasteri, kandee ne pahimmat skenut vetää pois, ja killbox kanssa pois eCainelta.
Vakoilimpa vähän mitä ruotsalaisen suunnittelevat. Tässä listoja:
Army Name: FK Sorscha OETC
Khador
50+6 points, 26 models
Forward Kommander Sorscha +6 points
* Beast 09 11 points
* Devastator 9 points
* War Dog 1 point
Man-O-War Drakhun (+dismount) 5 points
Eiryss, Mage Hunter of Ios 3 points
Great Bears of Gallowswood 5 points
3 Iron Fang Uhlans 7 points
Koldun Lord 2 points
Kovnik Jozef Grigorovich 2 points
Winter Guard Mortar Crew 3 points
10 Winter Guard Rifle Corps 8 points
Army Name: Strakhov OETC
Khador
50+6 points, 27 models
Kommander Strakhov +6 points
* Beast 09 11 points
* Spriggan 10 points
* War Dog 1 point
Eiryss, Angel of Retribution 3 points
6 Iron Fang Pikemen 5 points
* Iron Fang Officer & Standard 2 points
6 Kayazy Assassins 5 points
* Kayazy Underboss 2 points
Koldun Lord 2 points
* Destroyer 9 points
Widowmaker Marksman 2 points
Widowmakers 4 points
Epic Lich +6 WJP
-Deathjack (12-6) 6p
-Nightwretch 4p
-Deathripper 4p
-Cankerworm 5p
10 Bane Knights 10p
Withershadow Combine 5p
Tartarus 4p
Gerlak Slaughterborn 3p
Gorman Di Wulfe 2p
Warwitch Siren 2p
5 Bile Thralls
Epic Deneghra
-Nightmare (10-6) 4p
-Defiler 5p
-Deathripper 4p
-Deathjack 12p
Satyxiskittet 12p
Tartarus 4p
Gorman 2p
Withershadow 5p
Warwitch Siren 2p
Tähän päälle sitten ilmeisesti pKrueger/eKrueger ja jotain Skornea. Nämä kaksi viimeistä ovat itävaltalaisia vahvistuksia olettaen että omat ruotsin taidot pelaavat edes vähää alusta.eCaine
^Stormclad
^Rowdy
Arlan
^Defender
Precursor Knights min + UA
Rangers
Squire
Reinholdt
eEiryss
Black 13th
Gorman
Stormsmith
eNemo
^Centurion 3
^Centurion 9
^Stormclad 10
^Charger 4
^Charger 4
^Sentinel 4
Squire 2
Stormsmith 3
Journeyman 3
eEiryss 3
Gorman 2
Arlan 2
Reinholdt 1
-
Der Dexter
ei näytä ollenkaan liian pahalta, mutta jumala että sieltä tulee muutama nopea assasinaatio, sekä eSorscha ei ole ainakaan tuota damagepotentiaalia yhtään säästellyt.
Oma butcher pystyy ottamaan jokaisesta kopin, ja Karsukin on heikolla vaan eSorschaa vastaan, sillä vaikka eka löisikin, niin se lyö silti asioita eli karsun rikki.
sinällään mielenkiintoista, että Deathstar jää sieltä mukamas kotiin.
eNemo ainaskin näyttää kovin mielenkiintoselta vastukselta, ja jotain sellaista oletinkin näkeväni noissa kisoissa. Ja tuo eCainekin näyttää kovin "rehelliselta", vaikka siellä ecaine onkin, ei mitään liikaa.
muutenkin hieman alternativea vaihtelua noille kaikkein suosituimmille valinnoille, tosin silti erittäin epämukavia optioita kaikki.
eikös svenssonit meinanneet 2 joukkuetta lähettää, eli jossain olisi sitten vielä toinen joukkue scoutatttavana varmaan kans, kolgruvan?
Oma butcher pystyy ottamaan jokaisesta kopin, ja Karsukin on heikolla vaan eSorschaa vastaan, sillä vaikka eka löisikin, niin se lyö silti asioita eli karsun rikki.
sinällään mielenkiintoista, että Deathstar jää sieltä mukamas kotiin.
eNemo ainaskin näyttää kovin mielenkiintoselta vastukselta, ja jotain sellaista oletinkin näkeväni noissa kisoissa. Ja tuo eCainekin näyttää kovin "rehelliselta", vaikka siellä ecaine onkin, ei mitään liikaa.
muutenkin hieman alternativea vaihtelua noille kaikkein suosituimmille valinnoille, tosin silti erittäin epämukavia optioita kaikki.
eikös svenssonit meinanneet 2 joukkuetta lähettää, eli jossain olisi sitten vielä toinen joukkue scoutatttavana varmaan kans, kolgruvan?
Ei oo länsinaapurista tulossa kuin yksi tiimi ja sekin nyt tosiaan itävaltalaisvahvistettu.
Tosta eCaine-listasta pakko sanoa, että oma versio kyllä suorastaan murhaisi sen, mutta toisaalta on tossa se vähin tarvittava Cainen omaan assasinaatioon. eNemo voi olla jopa suht paha, kun sisältää niin paljon rautaa. Selkeä heikkous kuitenkin Nemo itse, jos vaan pääsee Gormanin pilven ohitse ja jos Stormcladin saa tapettua, niin ei melee-assasinaatiotakaan hirveästi itse tarvi pelätä.
Tosta eCaine-listasta pakko sanoa, että oma versio kyllä suorastaan murhaisi sen, mutta toisaalta on tossa se vähin tarvittava Cainen omaan assasinaatioon. eNemo voi olla jopa suht paha, kun sisältää niin paljon rautaa. Selkeä heikkous kuitenkin Nemo itse, jos vaan pääsee Gormanin pilven ohitse ja jos Stormcladin saa tapettua, niin ei melee-assasinaatiotakaan hirveästi itse tarvi pelätä.
-
Der Dexter
joo, googlasin niitten foorumin, ja sen mitä toisella kotimaisella ymmärsi, niin nuo alkaa viimeisiä vetelemään jo.
itse kattosin kanssa, että se eNemo vois olla kovin vaarallinen, eikä välttämättä ainoa laatuaan, mutta siitä puuttuu ranged elementti lähes kokonaan, jossa voi piillä etu.
myösen Karsun pitäisi pystyä kaikki tuo pelti rikkomaan, taikka sitten vaan ajamaan ohi ja lyömään nemo kumoon, eikä se eCainekaan kyllä pelottanut liikaa. sitä vartenhan karsun ylipäätään testasin silloin aikanaan, että miten eCaine kaadetaan...
ja odotan onnella sitä hetkeä, kun ne jättävät Combinen pois sieltä Cryxeistään, sen jälkeen itselläni ei mitään hätää.
Pitäisiköhän meidän hei ekalla kiekalla haastaa länsinaapuri, ihan naapurisovun kunniaksi. aiwan varmasti siellä on tarjolla epävirallinen haastekierros alkuun, etenkin jos kyselee...
itse kattosin kanssa, että se eNemo vois olla kovin vaarallinen, eikä välttämättä ainoa laatuaan, mutta siitä puuttuu ranged elementti lähes kokonaan, jossa voi piillä etu.
myösen Karsun pitäisi pystyä kaikki tuo pelti rikkomaan, taikka sitten vaan ajamaan ohi ja lyömään nemo kumoon, eikä se eCainekaan kyllä pelottanut liikaa. sitä vartenhan karsun ylipäätään testasin silloin aikanaan, että miten eCaine kaadetaan...
ja odotan onnella sitä hetkeä, kun ne jättävät Combinen pois sieltä Cryxeistään, sen jälkeen itselläni ei mitään hätää.
Pitäisiköhän meidän hei ekalla kiekalla haastaa länsinaapuri, ihan naapurisovun kunniaksi. aiwan varmasti siellä on tarjolla epävirallinen haastekierros alkuun, etenkin jos kyselee...
Cryxin listat näyttää aika samoilta mitä itse pelaisin. Dennyllä styksikset vähän ihmetyttää mutta ne on siellä varmaan rokkaamassa skenaarioissa. Pitää tesmailla sitä DJ:tä taas vaihteeks.
Cygnarilla näyttäisi olevan aika hyviä listoja terminuksen kopattavaksi, eCaine ei ihan triviaalisti Terminusta tapa ja on siellä hyvin sielujakin, ellei ne precursorit vieläki estäny mua saamasta niiden sieluja?
Missä on sorschan kuolontähti? Eikö sillä kuitenkin ole Iron Flesh olemassa?
Cygnarilla näyttäisi olevan aika hyviä listoja terminuksen kopattavaksi, eCaine ei ihan triviaalisti Terminusta tapa ja on siellä hyvin sielujakin, ellei ne precursorit vieläki estäny mua saamasta niiden sieluja?
Missä on sorschan kuolontähti? Eikö sillä kuitenkin ole Iron Flesh olemassa?
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
- The Captain
- Valvoja
Ehkä se meinaa, että Ulaanit tai Isokarhut Iron fleshillä ja defensive linella pysyvät hengissä feattivuoron chargeen asti. Tosin pilvikoneet puuttuvat listasta, niin että kyllä se DEF16 on vielä oikeilla ampujilla ihan tavoitettavissa.The_Edge kirjoitti: Missä on sorschan kuolontähti? Eikö sillä kuitenkin ole Iron Flesh olemassa?
En tiedä. Jotenkin lista näyttää tosi oudolta eSorschaksi. Ehkä se yrittää pelotella Ulaaneilla ja Isokarhuilla ja sitten yllättää feattivuorolla Rifle korpsien 22" threat rangella boostattuine osumisheittoineen. Ainakin Hordesin pehmoisia 'lockeja vastaan kikka saattaa jopa toimia, kun furyllä ei kaikkia kymmentä koppia siirretä petoihin. Parin focuksen päällä istuva Warcaster puolestaan aika pitkälti ignoroi mokomat, jollei damage-rolleissa tule jotain munkitus-tuplakuutosia.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Mielenkiintoista, ehkä ne tietävät jotain mitä mie en.
-Miksiköhän Cygnarilla ei ola gunmaageja laisinkaan?
-Stormsmith ei varmaan ole 3 pts kappale?
-Tartarus ilman baneja eDennyn kanssa on vähän meh?
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Tai ehkä eivät tiedä ja sitä toivotaan =) Stormsmithejä tosin on varmasti kolme kolmella pojolla, kun eNemo kyseessä. No ilman gun mageja en hevin lähtisi sotaan.Merimetsä kirjoitti:Mielenkiintoista, ehkä ne tietävät jotain mitä mie en.
-
Der Dexter
ja nyt on illan metat saunottu, kyllä kuumottaa.
ehkä meidän Khador jonkun verran heikkeni, tai vähintään yksipuolistui, mutta täytyy yrittää saada se eButch kentälle kerran ETC:n aikana kyllä, jos vaan mahdollista.
lisää saa muut kattella selkeesti sitten armeijalistat osiosta, tuolla haetaan nyt turnauksen LOL-WTF palkintoa, kattellaan miten käy.
saatiin vähän kuvaa metauksesta ja parituksesta, sekä ihan ok kuva nyt sitten meidän listoista ja castereista myösen. Leikitään vielä jossain vaiheessa lisää metaleikkiä, sekä yritetään pelailla mahd paljon pelejä alle noilla omilla castereilla, tai ainakin ville.
ehkä meidän Khador jonkun verran heikkeni, tai vähintään yksipuolistui, mutta täytyy yrittää saada se eButch kentälle kerran ETC:n aikana kyllä, jos vaan mahdollista.
lisää saa muut kattella selkeesti sitten armeijalistat osiosta, tuolla haetaan nyt turnauksen LOL-WTF palkintoa, kattellaan miten käy.
saatiin vähän kuvaa metauksesta ja parituksesta, sekä ihan ok kuva nyt sitten meidän listoista ja castereista myösen. Leikitään vielä jossain vaiheessa lisää metaleikkiä, sekä yritetään pelailla mahd paljon pelejä alle noilla omilla castereilla, tai ainakin ville.
Listojen DL tänään. Vielä Villen listat puuttuu =)
Tässä välissä naapurimaan itävaltalaisvahvistusten listat:
Tässä välissä naapurimaan itävaltalaisvahvistusten listat:
Army: Stormlord Turnier Final?
Type: Skirmish (1 caster, 50pts)
Krueger the Stormlord (*5pts)
* Gorax (4pts)
* Feral Warpwolf (9pts)
* Gnarlhorn Satyr (8pts)
* Pureblood Warpwolf (9pts)
Druids of Orboros (Leader and 5 Grunts) (7pts)
* Druid of Orboros Overseer (2pts)
Shifting Stones (2pts)
Wolves of Orboros (Leader and 9 Grunts) (6pts)
Blackclad Wayfarer (2pts)
Feralgeist (1pts)
Wolflord Morraig (5pts)
Army: Baldur Turnier
Type: Skirmish (1 caster, 50pts)
Baldur the Stonecleaver (*6pts)
* Woldwatcher (5pts)
* Megalith (11pts)
* Woldguardian (9pts)
* Woldwarden (9pts)
Druids of Orboros (Leader and 5 Grunts) (7pts)
Sentry Stone (Leader and 3 Manikins) (3pts)
Shifting Stones (2pts)
Wolves of Orboros (Leader and 5 Grunts) (4pts)
Feralgeist (1pts)
Wolflord Morraig (5pts)
Supreme Aptimus Zaal & Kovaas
Cyclopse Brute
Cyclops Savage
Titan Gladiator
max. Cetrati
max Immortals
min Paingiver Beast handlers
mx Praetorian Swordsmen + UA
Ancestral Guardian x 2
Extoller Soulward
Archdomina Makeda
Cyclops Shaman
Molik Karn
Rhinodon
Bloodrunners
max Cetrati
min Paingiver Beast Handlers
max Praetorian Swordsmen + UA
Tyrant Commander
Bloodrunner Master Tormentor
Feralgeist
Villen listat oli vissiin armeijalistojen puolella.
Wut, wut, wut?
Circle ilman stalkkereita? Skornelista ilman Karnia? Johan ne pelaavat ihmeellistä masiinaa.
Onkos kenelläkään linkkiä virallisiin listoihin?
Circle ilman stalkkereita? Skornelista ilman Karnia? Johan ne pelaavat ihmeellistä masiinaa.
Onkos kenelläkään linkkiä virallisiin listoihin?
“Common sense is not so common.” -Voltaire
Zaalilla nyt periaatteessa voi pelata grindausta ilman Karnia, mutta poissaolo toki vie sen parhaan assasinaatiovektorin pois.
Ja kun tänään on dl, niin viralliset listat näkynee huomenna.
Ja kun tänään on dl, niin viralliset listat näkynee huomenna.
Listoja on alkanut ilmestyä turneen foorumille:
http://www.frozennet.com/oetc/forum/vie ... bebc99ce20
Sanottakoon, että jonkinmoista yhdennäköisyyttä havaittavissa joidenkin meidän listojen kanssa =) No on siellä muutakin, eli ei kun vaan penkomaan.
http://www.frozennet.com/oetc/forum/vie ... bebc99ce20
Sanottakoon, että jonkinmoista yhdennäköisyyttä havaittavissa joidenkin meidän listojen kanssa =) No on siellä muutakin, eli ei kun vaan penkomaan.
Siellä on jo Amonia kaheksalla kevytjaskalla ja Tier4 pVlad. Kans ihan mielenkiintosta kattoa cryxlistoja :P
Cryx pelaajia toistaseks: 4
eDennyjä toistaseks: 4
eGaspyjä toistaseks 2
sit on 1 eSkarre ja 1 Terminus.
Cryx pelaajia toistaseks: 4
eDennyjä toistaseks: 4
eGaspyjä toistaseks 2
sit on 1 eSkarre ja 1 Terminus.
Listana tuo Tatun kakkonen on aika näyttävä. On se pöydälläkin hassun näköinen tietysti...
Toi on vähän samaa sarjaa toi Menothin 9 jaskaa ja 3 kuoroa...
Toi on vähän samaa sarjaa toi Menothin 9 jaskaa ja 3 kuoroa...
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Kun noita listoja katselee, niin Ruotsi ja Ranska näyttäisivät olevan jonkun askeleen muita jäljessä näin optimointinäkökulmasta. Tosin paritus luo oman mausteensa tähänkin ja harva asia tässä pelissä mitään oikeasti sysipaskaa on. Muuten aika vahvoja tiimejä, eli pelaamaan päästään/joudutaan =)