"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

UM honour guard.

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Telmark

UM honour guard.

Viesti Kirjoittaja Telmark »

http://i972.photobucket.com/albums/ae20 ... 1284815467
http://i972.photobucket.com/albums/ae20 ... 1284815467
Tässä olis ensimmäinen edes vähän parempi yritelmä.
Olisipa kokeneemmilla vinkkejä ja mielipiteitä? Olen nyt neljän vuoden tauon jälkeen maalannut pari viikkoa taas figuja. Ennen taukoa olin myös melko huono, nyt hieman parempi (ehkä?).

(edit. vaihdoin otsikon, kun ei tuo ole lähellekään showcasea, niin ei johdeta ihmisiä harhaan :P)
Viimeksi muokannut Telmark, Su 24.10.2010 01:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Marsutin mrkIV

Re: UM honour guard. Eka showcase yritys.

Viesti Kirjoittaja Marsutin mrkIV »

Onhan tuo ihan hieno nappi, parempia kuin omani ;). Sininen ehkä vähän liian tumma ultramarinelle? Ja missä selkäreppu on?
Kylis

Viesti Kirjoittaja Kylis »

Aika kaukana toi on showcase -tasosta, mutta peinillä paranteluilla näyttää varmaankin hyvältä pelipöydällä.
Magnumit on täällä aina valmiina.
Telmark

Juu varmasti on kaukana :) eka yritys edes räpeltää jotain sinne päin ^_^ siksi pyydänkin neuvoja että miten kannattaisi parantaa? Ja osaisiko joku neuvoa miten noita valkosia viittoja saa maalattua hyvännäköiseksi? Itse en tunnu onnistuvan millään. Reppu on tältä kaverilta jäänyt armoryyn :)
Ainiin joo, en pidä ultramariinien perinteisestä sini harmahtavasta sävystä joten kehitin omani. Saattoi tulla liiankin tumma? Pohjana on musta spray, päällä enchanted blue kerros ja lopuksi blue inkkaus. Olenkin miettinyt että pitäisiköhän sitä vaalentaa hieman ehkä vaikka drybrushaamalla perus enchanted blueta panssareihin?
Kylis

Telmark kirjoitti:Juu varmasti on kaukana :) eka yritys edes räpeltää jotain sinne päin ^_^ siksi pyydänkin neuvoja että miten kannattaisi parantaa? Ja osaisiko joku neuvoa miten noita valkosia viittoja saa maalattua hyvännäköiseksi? Itse en tunnu onnistuvan millään. Reppu on tältä kaverilta jäänyt armoryyn :)
Ainiin joo, en pidä ultramariinien perinteisestä sini harmahtavasta sävystä joten kehitin omani. Saattoi tulla liiankin tumma? Pohjana on musta spray, päällä enchanted blue kerros ja lopuksi blue inkkaus. Olenkin miettinyt että pitäisiköhän sitä vaalentaa hieman ehkä vaikka drybrushaamalla perus enchanted blueta panssareihin?
Valkoisiin osiin kannattaa maalata ensin kerros harmaata ja sen jälkeen kerros valkoista. Panssarin saa näyttämään ihan hyvältä, jos vaihdat tuon inkin Asurmen Blue washiin, joka on aika lailla parempaa, kuin vanha inkki.
Telmark

Okei asurmen blue Wash menee ostoslistalle. Itse yritin pakertaa ensin harmaan kerroksen sitten bleached bone ja sitten vasta valkoisen: liikaa yrittämistä? Mitä harmaata suosittelet? Minulla ei ole yhtäkään arsenaalissani vaan olen sekoitellut itse mustasta ja valkoisesta
Kylis

Telmark kirjoitti:Okei asurmen blue Wash menee ostoslistalle. Itse yritin pakertaa ensin harmaan kerroksen sitten bleached bone ja sitten vasta valkoisen: liikaa yrittämistä? Mitä harmaata suosittelet? Minulla ei ole yhtäkään arsenaalissani vaan olen sekoitellut itse mustasta ja valkoisesta
Olikohan Adeptus battlegrey se, jota olen käyttänyt (semi tumma harmaa), jonka jälkeen olen laittanut codex greytä ja sitten skull whiteä.
Telmark

Nekin menevät ostoslistalle siis. Onko figun metallit mistään kotoisin? Vedetty burnished gold, brown ink, burnished gold drybrush ja mithril silver highlight
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Valkoisen saa parhaiten tehtyä jos ei käytä mustaa pohjamaalia. Eron valkoisen pohjamaalin päälle vedetyn valkoisen kanssa näkee selvästi.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Telmark

Eli kannattaa vetästä sellaisille pohjamaali käsin joille tulee eri pohjaa vaativia kohtia? Tapanani on vetästä pohjamaali sprayllä joten viitan mustaksi maalaamisen välttäminen on hyvin hankalaa ellei sitten maalaa pohjamaalia käsin.
snu

Viesti Kirjoittaja snu »

Näyttäisi olevan perinteinen "aivan liikaa aivan liian paksua maalia pensselissä" -ongelma. Vedä useampi kerros ohuemmalla maalilla. Ja paljon tarkempaa maalausta. Lue tutoriaaleja. Ja katsele niitä youtubesta.

Koko ukolle voi maalata sen valkoisen pohjamaalin.
Telmark

Allright, katsotaan millainen seuraavasta tulee jahka ahdan ensin itseeni tietoutta.

Mikäs muuten on sopiva laimennus suhde? 2:1? (maaleille)
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

vissiiin riippuu vähän mitä maalia ja mihin tarkotukseen se menee, itelle usein riittää vesi joka otetaan siveltimeen ennen siihen maalipurkkiin dippaamista :D
mut joo valkosta, itse usein vedän musta pohja->shadow grey josta sitten vaalentaen valkoseen päin ohuilla kerroksilla(siis viittoihin).
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
snu

Viesti Kirjoittaja snu »

Itse varmaan lähtisin (showcase-)viittaa tekemään valkoiselle pohjamaalille. Ensin kerros vaalean harmaata koko alueelle, sitten sitä kerros kerrokselta vähän tummemmaksi väriksi sekoittaen varjoja niihin kohtiin, joihin ne lankeavat. Vastaavasti vaaleanharmaan ja valkoisen sekoitusta kirkkaimpiin kohtiin ja aivan viimeiset hilightit puhtaalla valkoisella. Pro-maalari Jeremie Bonamant Teboul kertoi jossain laittavansa jopa 60-70 hyvin ohutta kerrosta maalia joihinkin kohtiin figujaan.

Ja jos kerran showcasea yrittää, niin käytä ehdottomasti palettia. Ja jos palettia käyttää, niin voi yhtä hyvin käyttää märkäpalettia.
Zimpo

Viesti Kirjoittaja Zimpo »

Hei,

Toi sun maalaamasi figu on vähäsen paksusti maalattu, mutta se ei meinaa mitään ;). Kannatais kokeilla Vallejo Colour Thinneriä ja sitten toinen mikä lisää maalaamisen iloa on Wet Pallet, minkä voit btw tehdä itsekkin. Tai jos et vaivaudu hankkimaan mitään niin koita ohentaa maaleja vedellä hiukan.. ei liikaa. Käytä pohja spraytä kevyellä kädellä niin hienoja tulee ;)

zimpo.-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”