Aloittamassa High Elffejä tai Skaveneita
Aloittamassa High Elffejä tai Skaveneita
Niin eli mietin, että voisin ostaa ton Island Of Blood -alotuspaketin, ja pyytäsin kokeneemmilta vähän tietoa että onko siitä mitään hyötyä jos aikoo jatkaa High Elf tai Skaven armeijoita? Tuleeko siinä Army Bookkeja mukana vai pitääkö ne ostaa erikeen? Kun tossa tulis muuten ihan yleishyvää kamaa :)
Onko nuo yleensäkkään hyviä rotuja (vai miten sanotaankaan WH maailmassa) aloittelojoille?
ps. Kannattaako koota ennen maalaamista vai maalata osissa? Ja mitä maaleja kannattais käyttää...
pps. tais mennä loppu jo maalauspalstan puolelle :/
Kiitos jos jaksatte jauhaa näitä vastauksia...
Onko nuo yleensäkkään hyviä rotuja (vai miten sanotaankaan WH maailmassa) aloittelojoille?
ps. Kannattaako koota ennen maalaamista vai maalata osissa? Ja mitä maaleja kannattais käyttää...
pps. tais mennä loppu jo maalauspalstan puolelle :/
Kiitos jos jaksatte jauhaa näitä vastauksia...
Saa antaa neuvoja :)
- LAV-Kitsune-
Re: Aloittamassa High Elffejä tai Skaveneita
Startterissa tulee mainiosti nappuloita ajatellen juuri armeijan aloittamista tai täydentämistä ja moni onkin ostanut paketin vain ja ainoastaan tuosta syystä. Kannattaa myös tutkiskella myyntipalstoilta jos joku haluaa vaihtaa omat startterifigunsa sinun toiseen starttterifigupuoleen, näin saat yhden paketin hinnalla kaksi pakettia. Armeijakirjoja paketissa ei tule, vaan se/ne tulee ostaa erikseen. Paketissa tulee kuitenkin erittäin näppärä mini sääntökirja sekä nopat, templatet ja muu peliin tarvittava.
Sekä skavenit että Helffit ovat toimivia armeijoita, joksin itse sanoisin High elffejä helpommaksi oppia ja pelata näin aloittelijan näkökulmasta. Rotilla kun tuppaa olemaan tusinoittain erilaisia yksiköitä, sotakoneita ja jos minkälaista vempaita. Lisäksi Helffit ovat ehkä hitusen halvempi armeija kerätä pienemmän figumääränsä vuoksi. Maalata voi niin kuin itsestä tuntuu parhaimmalta. Moni kuitenkin tuntuu kasaavan figunsa ensin ja sitten lisäilevän maalit. Täydentäköön joku jos jäi jotain uupumaan tai horisin omiani väsyksissä.
Sekä skavenit että Helffit ovat toimivia armeijoita, joksin itse sanoisin High elffejä helpommaksi oppia ja pelata näin aloittelijan näkökulmasta. Rotilla kun tuppaa olemaan tusinoittain erilaisia yksiköitä, sotakoneita ja jos minkälaista vempaita. Lisäksi Helffit ovat ehkä hitusen halvempi armeija kerätä pienemmän figumääränsä vuoksi. Maalata voi niin kuin itsestä tuntuu parhaimmalta. Moni kuitenkin tuntuu kasaavan figunsa ensin ja sitten lisäilevän maalit. Täydentäköön joku jos jäi jotain uupumaan tai horisin omiani väsyksissä.
Kiitoksia tosta paljon, mutta tosin tuon toisen armeijan vaihtaminen (esim omien Skavenien vaihtaminen Helffeihin) saattaa vaikeutua jos useampi haluaa High elffejä ^^
Mutta aina voi yrittää :)
- DragonRider
No itse sain heti vaihdettua... ;) Kyllä ne skavenit saa vaihdettua. Muista kanssa, että Helffeille muistaakseni tulee uusi pataljoona tässä kuukauden tai muutaman sisään? Korjatkaa jos olen väärässä. Lisäksi nämä uudet muovit tulevat. Phoenix guardit, dragon princet ja white lionit nimittäin.Sumppi kirjoitti:Kiitoksia tosta paljon, mutta tosin tuon toisen armeijan vaihtaminen (esim omien Skavenien vaihtaminen Helffeihin) saattaa vaikeutua jos useampi haluaa High elffejä ^^
Onko muuten tuo Helffien Army Book uudistumassa tuon pataljoonan mukana? (Ja se pataljoona ei oo varmaa vielä myyntiin tullut?) Ja kannattaako pohjamaalata figuja? Helffit kun varmaan ois tosi cooleja maalattuna :)
- DragonRider
Ei ole uudistumassa kirja ainakaan muutamaan vuoteen(?). Ei pataljoona ole vielä myyntiin tullut... ja kyllähän ne figut maalata pitää :) valkoisella pohjamaalilla nykyään olen maalannut. Mustalla tulee itsellä hiukan hieman tumma fiilis... Delffit tietenkin mustalla :)Sumppi kirjoitti:Onko muuten tuo Helffien Army Book uudistumassa tuon pataljoonan mukana? (Ja se pataljoona ei oo varmaa vielä myyntiin tullut?) Ja kannattaako pohjamaalata figuja? Helffit kun varmaan ois tosi cooleja maalattuna :)
Oon muuten nähny noita jtn alustoja (ei niitä ukkojen omia vaan niitä mihin saa monta tyyppiä), niin mistä niitä saa hommattua? Ja onko mitä hintaluokkaa?
- Kaapelikala
Tunnetaan/tunnettiin nimellä "Regiment base", jos esim. 20x80mm tai 25x100mm tarkoitat. Noita sai jossain vaiheessa ostettua GW:ltä halvalla isoja kasoja, tosin nykyään valmistus on vissiin lopetettu tai jotain. Helppo tehdä toki myös vaikkapa ihan itsekin, jos sikseen tulee.Sumppi kirjoitti:Oon muuten nähny noita jtn alustoja (ei niitä ukkojen omia vaan niitä mihin saa monta tyyppiä), niin mistä niitä saa hommattua? Ja onko mitä hintaluokkaa?
- Half-breed
Samasta kaupasta mistä figujakin yleensä, tai sitten teet ne itse.Sumppi kirjoitti:Oon muuten nähny noita jtn alustoja (ei niitä ukkojen omia vaan niitä mihin saa monta tyyppiä), niin mistä niitä saa hommattua? Ja onko mitä hintaluokkaa?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- LAV-Kitsune-
Halvalla saat liikuttelualustan jos sinulta löytyy tyhjiä cd-koteloita. Kannet napsaiset siitä ja voilá, liikutusalusta valmis!
- Kaapelikala
Ihan toimii. Myös figuboksin pahvit+leikellyt raamit tuottaa ihan kivoja tuloksia.LAV-Kitsune- kirjoitti:Halvalla saat liikuttelualustan jos sinulta löytyy tyhjiä cd-koteloita. Kannet napsaiset siitä ja voilá, liikutusalusta valmis!
Kyllä löysin ainaki puokin sivuilta liikuttelualustoja 6,25€ 8 alustaa :) Voi sitä tosin ensin testata omia alustoja, säästäis kuitenki sen 6 euroo :) Joulua ja rahoja odotellessa...