uusi armeija: orks

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
BananaMarine

uusi armeija: orks

Viesti Kirjoittaja BananaMarine »

moi taas. mä lopetin kaaosket koska ne oli aika tylsii ja mikään lista ei toiminnut paitsi se perus lashi prinssi homma (älkää pliis puhuko tästä asiasta täällä)

kuitenkin, minua alkoi kiinostaa örkit koska ovat monipuolisia (okei space marinet ehkä on enemmän mut kaikil on niit ja ne on tylsii ja ylivoimasii) ja ne ovat helppoja maalata (okei oon paska maalaaja mut kuitenkin)

nii mä ajattelin että mitä kannattais hankkii. en haluu mitään uber listaa joka tappaa kaiken, vaan haluan hauskan armiejan jolla on kiva pelata.

itse ajattelin ostaa nämä seuraavat figut:

1x ork big mek
1x ork lootas or burnas
1x ork boyz pakeettia (10 figua)
1x gretchin (10 figua)
1x ork killa kans (3 figua)
1x trukk

nii toi on siis sellanen mek lista. en tiiä monta points mut varmaa about 500? boyzeille mä annan shootat, mut mitä annan lootaseille?

taktiikka on että boyzit menee trukkin kanssa ajelulle ja kiusaa vihollista ku lootat ampuu vihollista kaukaa. killa kanit menee lähikseen ja tappaa ja grotit tekee sitä mitä grotit yleensä tekee, eli kontestaa jotaa objetiivii, skreena tai kuolee.

ni toi big mek on ehkä huono valinta mut mitä otan sen tilalle ku warboss ei sovi teemaan

KIITOS
Varjonkutoja

Re: uusi armeija: orks

Viesti Kirjoittaja Varjonkutoja »

BananaMarine kirjoitti:moi taas. mä lopetin kaaosket koska ne oli aika tylsii ja mikään lista ei toiminnut paitsi se perus lashi prinssi homma (älkää pliis puhuko tästä asiasta täällä)

kuitenkin, minua alkoi kiinostaa örkit koska ovat monipuolisia (okei space marinet ehkä on enemmän mut kaikil on niit ja ne on tylsii ja ylivoimasii) ja ne ovat helppoja maalata (okei oon paska maalaaja mut kuitenkin)

nii mä ajattelin että mitä kannattais hankkii. en haluu mitään uber listaa joka tappaa kaiken, vaan haluan hauskan armiejan jolla on kiva pelata.

itse ajattelin ostaa nämä seuraavat figut:

1x ork big mek
1x ork lootas or burnas
1x ork boyz pakeettia (10 figua)
1x gretchin (10 figua)
1x ork killa kans (3 figua)
1x trukk

nii toi on siis sellanen mek lista. en tiiä monta points mut varmaa about 500? boyzeille mä annan shootat, mut mitä annan lootaseille?

taktiikka on että boyzit menee trukkin kanssa ajelulle ja kiusaa vihollista ku lootat ampuu vihollista kaukaa. killa kanit menee lähikseen ja tappaa ja grotit tekee sitä mitä grotit yleensä tekee, eli kontestaa jotaa objetiivii, skreena tai kuolee.

ni toi big mek on ehkä huono valinta mut mitä otan sen tilalle ku warboss ei sovi teemaan

KIITOS
Kannattaa ihmeessä ostaa tuo battleforce, saa kaikkee kivaa mitä tarvii kuitenkin joskus. Samoin AOBR paketti on loistava jos tunnet jonkun jolle myydä marsut ja sinulla ei ole vielä sääntökirjaa. Muuten oletkin jo ihan hyvillä raiteilla. Lisää poikia vain :)
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

2 x AoBR osaa olla hyvä ostos, sillä poikia tarttee aina, nobot on kovia ja koptereilla saa korkkailtua tankkeja. Toisesta bossista vääntää vaikka mekin. Toinen vaihtoehto on tietty AoBR ja Battleforce. Tulee vähemmän noboja ja koptereita, mutta sen sijaan saa rekan ja mopoja, joista molemmat ovat hyviä (noboprätkät!). Poikia tarttet kuitenkin paljon, joten ainakin yksi AoBR kannattaa hommata (halpoja poikia varsinkin jos saat kaupattua ne marsut pois).

Sitten kannattaa selata armeijakirjaa ja miettiä mitä tahtoo. Grotit on halpaa trooppia istumaan omalla objektiivilla, tosin tippuvat herkkään. Kanit on kovia sopivilla varusteilla ja BS3:llaan osuvatkin jonnekin. Jos sulla ei ole koptereita, laita kanit panssarintorjuntaan PT-aseilla.
ohris

Viesti Kirjoittaja ohris »

Eikös se oo aika vakio, että örkki poikia pitää hankkia ainakin se 40-60 kappaletta... sitten peluuttaa niitä kahdessa 20-30 ryhmässä (30 parempi). Halpaa ja tehokasta...
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Ohris kirjoitti:Eikös se oo aika vakio, että örkki poikia pitää hankkia ainakin se 40-60 kappaletta... sitten peluuttaa niitä kahdessa 20-30 ryhmässä (30 parempi). Halpaa ja tehokasta...
Juu, tai sitten 6 rekkalaumaa. Tämmöseen käsitykseen itse olen päässyt. Joten ne 2 AoBR:ää ei ole ollenkaan hullumpi valinta jos haluaa kitsastella.
Rumiluntti

Viesti Kirjoittaja Rumiluntti »

Itte peluutan 80 poikaa 1,5k peleissä ja ihan kiitettävästi niittää.
Eli osta poika poikia.
Nutclear

Viesti Kirjoittaja Nutclear »

Kuis pitkälle esmes. tuolla battleforce + warbossilla pääsee? Ei varmaan riitä 500 pojoon? Ja mikä on poikien absoluuttinen minimimäärä tuhannessa pisteessä?
Huvittaisi enemmän mm. Kaneja, Dredejä ja looted tankkeja hommailla
"Serve the emperor today, for tomorrow you might be dead."
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Poikien minimimäärää riippuu siitä onko niillä taksi vai ei. Kuitenkin yleensä kannattaa ottaa mahdollisimman paljon poikia.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Nutclear

Viesti Kirjoittaja Nutclear »

No en jaksa ruveta ihan armeijalistaa vääntämään, mutta heitetään tälläinen teoreettinen lista

Warboss
(Mek tai Weirdboi)

20X Pojat
(kannattaako näille ottaa shootia yms. heavy weaponeita jos jäävät muista vähän taakse?)
10X Pojat ja Rekka
10X Pojat ja Rekka

6X Nob bikerz

3X Killa kan
Looted wagon

Tämä on kai jotain...750-1000 pistettä?

miten pojat yleensä varustetaan, ja onko Cyber Armour/Mega Armour sen arvoista?
"Serve the emperor today, for tomorrow you might be dead."
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Nutclear kirjoitti:Tämä on kai jotain...750-1000 pistettä?

miten pojat yleensä varustetaan, ja onko Cyber Armour/Mega Armour sen arvoista?
Vähän varustuksesta riippuen 1200+ pistettä.
Yleisin varustelu boyzeillä on nobi powerklawilla ja bosspolella. Erikoisaseista rokitteja ei mielestäni kannata ottaa ellei saa täyttä kolmea, bigshootia voi ottaa pienempiinkin ryhmiin kun ampuvat enemmän ja synkkaavat paremmin muun aseistuksen kanssa. Toisaalta erikoisaseet voi jättää kokonaan pois ja keskittyä juoksemiseen.
Mega-armor on pisteissä halpa kun miettii että siihen kuuluu powerklaw ja twinlinkattu shoota mukaan. Hidastuminen ei juuri haittaa jos bossi liikkuu transportilla. Jalkaisin liikkuvaan ryhmään megabossin liittäminen on vähän riskaabelia. Cyborkbody on ainoa tapa saada characterille invusave joten useimmiten hintansa arvoinen sijoitus.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”